Vuollerim: Jag håller med om att det är dåligt. Jag förväntade mig att de skulle spola en bred "korridor" åtminstone, det tar ju ingen lång tid alls.
Läste nyss detta i aftonblaskan också..
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gurra88: Nej jag tycker inte att det är vansinne att spela Lauritzen i en offensiv kedja eftersom att han är en offensiv spelare..
Jag tänker två offensivt producerande kedjor, en powerkedja med fysiskt spel som kan trötta ut motståndarna och brunka in lite mål sedan en defensivt inriktad kedja.
Enligt mig passar Silfverberg bättre i en defensiv kedja än vad Lauritzen gör. Silfver är ju en tvåvägsspelare och är skicklig både offensivt och defensivt. Lauritzen är en utpräglad offensiv spelare så jag tycker inte alls att han passar i en defensiv kedja, som sagt.
Gurra88:
Jag tycker att Cz ska prova något åt det här hållet:
Rödin-Järnkrok-Somervuori
Lauritzen-Nordquist-Kahnberg
Sandin-Granström-Wännström/Larsson
Dackell-Hansen-Silfverberg
Svartgulröd: Ja men allvarligt, ska vi skola om Lauritzen till denfensivt inriktad forward, han som är och har varit offensivt lagd hela sin karriär och sjävklart vill spela offensivt också.
Allt för att han inte har varit inne på något baklängesmål ännu?
Redigerad kommentar
Gurra88: Sebastian Lauritzen är en offensiv spelartyp rakt igenom. Att ge honom en defensiv roll vore helknasigt tycker jag.
Dackell och Hansen är skickliga defensiva spelare som absolut kan användas i sådana roller, men Lauritzen?
Svartgulröd: "Har DU kunskapen nog att bedöma att N-C gjort ett bättre beslut än vad t ex jag skulle ha gjort i en situation?"
Nu är just du så pass ny härinne så att jag har inte hunnit bilda mig en uppfattning om dina ev kunskaper jämfört med CZ:s, så det är svårt att svara på din fråga.
Av lång erfarenhet härinne från hur många av dom värsta kritikerna och självpåtagna förståsigpåarna argumenterat så kan jag säga att det inte är många som med väl underbyggda sakargument har kunnat övertyga mig om att man vet bättre än skickliga och erfarna tränare.
"Kan man som lekman som du själv kallar dig avgöra vad som är fel eller rätt i ett resonemang?"
Det enda man isf skulle kunna avgöra är väl om ett resonemang känns rätt eller fel, eftersom det inte finns nåt facit.
En svår och komplicerad frågeställning som kanske kräver en mindre utredning för att få rätt svar på...
"Jag får känslan av att du vill ge sken av att kunna så mycket mer än de flesta här."
Omöjligt för mig själv att svara på, andra får bedöma hur pass mkt mer eller mindre jag vet i jämförelse med andra härinne.
Om jag sen försöker argumentera med sakargument och utifrån mina egna lekmannakunskaper i ämnet hockey så kan inte hjälpa om vissa uppfattar det som att jag försöker ge sken av att kunna så mycket mer än andra härinne.
Det ligger väl isf i betraktarens öga, sas.
Gurra88: "Du bygger ju hela din åsikt på att Czarnecki är coach och han vet bäst?"
Inte alls.
Jag bygger hela min åsikt på att CZ vet bätte än vad du, jag eller nån annan läktarcoach härinne gör och att han har dom bästa förutstättningarna för att ta ett så korrekt beslut som möjligt kring laget.
Och därför ska man som läktarcoach inte heller vara så otroligt självsäker som du och många andra är när det gäller uttalanden om hur han borde och inte borde göra.
Svårare är det inte.
Det handlar inte om att han alltid skulle veta bäst, det är nåt som du och många av nån konstig anledning har fått för er att att jag skulle tycka.
Gurra88: "Men jag har svårt att se någon vits i att ta kritik från nån som kommer med argumenten, onyanserad, okunnig och läktarcoach.2
När du ex tjatar om Lauritzen och hur usel han är så tycker jag att du är onyanserad.
Argumentet (eller om man så vill motargumentet) är dels att statsen på Lauritzen till viss del är en värdemätare på att du har en onyanserad uppfattning och att det förtroende han får av tränaren också är ett bevis på att din uppfattning känns onyanserad.
Så jag tror att du har blandat ihop det här med "argument" och att ge ett omdöme om ex hur pass nyanserad man tycker att nån är.
Huvudsaken är att man motiverar VARFÖR man tycker nån är ex onyanserad genom att själv komma med sakargument som bevis på onyanseringen, genom att ex visa på stats, speltid, allmänt omdöme från fackfolk osv osv.
Eftersom avgörande på straffar inte i första hand skall vara ett sportsligt avslut utan får ses som en del i underhållningen så är det väl logiskt om man spolar isen.
Först då kan ju lirarna göra sina tekniska nummer fullt ut och den här straffcirkusen få ett litet berättigande ivf.