1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766359 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
mk:

Härligt med tränare som visar känslor 😊

Jonjo: Jag tyckte inte att juniorerna såg nervösa ut. Man måste ju också förstå att några aldrig spelat med A-laget tidigare, Storhamar är förmodligen det bästa laget som just de spelarna har mött. Larsson var väldigt nära att bli målskytt, Svrcek var en av lagets bättre spelare och Sundqvist kom ju till en hel del chanser första halvan av matchen. Tyckte även Hillström och de andra juniorerna gjorde många bra saker.

Det är ju på grund av att etablerade spelare som Bellows, Lindblom etc inte levererar mål som man förlorar matchen, i kombination med att Hägg slarvar.

Farsang: Det är inte den halvan av laget som är juniorer som ska spela hem än som här match åt Brynäs. Det är halvan av etablerade spelare som ska göra det. Det var inte någon av de unga backarna som klantade sig heller - det var Hägg.

2 bjudningar av Hägg, spelar med huvet i arslet ikväll. Sena felaktiga beslut mest hela tiden.
Sista chansen nu då i PP?

Haha kul att ni engagerar er så mycket för CHL! Själv så blir jag glad om det blir förlust och utan skador. Roligt att se många juniorer dock

Peja: Lite nonchalant emellanåt är han Hägg. Verkar som han tror att han är spelskickligare än vad han faktiskt är.

Det misstaget av Hägg är overkligt dåligt.

Svensson_62: Vi ställer upp med bästa möjliga lag, vissa spelare har bara inte möjlighet att spela ikväll.

Lemp: Man kan även passa på att lasta istid på Bellows i hopp om att få igång honom.

Anders Berg: Kasta in Sigge Holmgren också, och matcha LP47 och Svrcek högt upp i laget. Westman kan vara reservmålvakt.

Peja: Nä tänker samma, var försiktigt positiv till CHL innan säsongen men nu känns det enbart som en belastning. Vi har inte råd med fler skadade/småslitna spelare nu med både Rödin och Kopacka skadade.

Gavve: Gillar din statistik Gavve. Men dessa förkortningar är rena arabiskan för mig . Men det är säkert bra hehe .

Farsang:

Trivigno hade kunnat få den med för sin assist, sitt spel, sin attityd och det faktum att han räddade segern på Färjestads sista målchans som annars borde ha varit mål.

Kul också med Kempny. Han ser verkligen ut som vår nya backklippa nu.

Gavve: Intressant att snubben inte bara tittar på varifrån skotten tas utan även:
*vad som skett alldeles före (t ex om det var en retur) och hur fort situationen förändrats sedan förra situationen
*om det är hemma eller bortalag
*vilket lag det är
*matchtid
*typ av skott
*om det är 5vs5 eller pp
*om det är en rightare som skjuter från vänster eller höger del av planen
o s v
Detta var dock hans egen (framtida)
modell som jag förstod - tror dagens officiella bara tittar på positionen från isen skottet avlossas på.
Men mycket intressant

SaggeBoy: Vrist, sträckning, ledband. Ingen vet men såg ut som om han hade jävligt ont iallafall. Vi alla får hålla tummarna att det är kort läkningsperiod och att han är tillbaka snart. Viktig pjäs för oss.

Svensson_62: Nja, spelare med Bellows och Fjällbys löner kan man inte ha i en fjärdekedja. Det var aldrig meningen och är inte meningen nu heller. Särskilt Bellows måste ju spela högt upp om man ska få ut hans kapacitet.

Det som jag har tyckt varit anmärkningsvärt hela tiden är att man inte har tagit in en vass rightare som spelar med Bäckis. Efter massvis av laborerande har det alltså blivit så att Scott har hamnat med Bäckis, och det känns enbart som ett resultat av att Alcén inte lyckats med bygget. Självklart borde man ha en högerfattad målskytt med Bäckis, det känns överflödigt att ens motivera det.

Vet inte om någon har lagt märke till detta men det ser ut som att Carlsson försöker ge Bäckis en till fläskläpp efter han har gjort målet. Klubban träffar visiret ser det ut som.

Peja: men det är märkligt att du sitter på facit så här tidigt? Som jag har sett madhawk säga, facit har vi i omg 20-25.

Jag har tålamod och förtroende till Alcén o co

Gavve:
Är 41 skott på mål dåligt?
Det var den matchen som gavs som exempel.
Med målskyttar som Sten och Lodin mf?

Men det är intressant att där är det Jönsson som förstört game planen för FBK medan i Brynäs är det felscouting och ändrade värvningsstrategier som förklarar ev initiala problem i början på en säsong.

Problemet är att vissa ska spy på Alcen, bara för sakens skull, med hittepå argument i grunden. Wallin med lika många år som SC när han klev in som Alcen var så extremt bra SC värvning medan JA var så jävla extremt klappkass dålig att det alltid kommer att vara hans fel oavsett vad som går fel i Brynäs, även nu år efter sitt första år.

{10065}: Delia ska vara kvar. Han har innan igår inte alls gjort sig själv rättvisa, så är det absolut, men hela försvarsspelet har ju i de matcherna varit lågvattenmärke ju. Nu blivit bättre, så Delia kan mer visa sitt rätta jag.
Skadorna i laget oroar, annars ser det försiktigt ljusare ut nu.

Detta var inte väntat , men fy fan så skönt . Hela laget visade det vi hoppades/trodde fanns i laget. Så glad för Delia och ett bra BP. Hoppas nu laget får lite ro . Enda bekymret idag är såklart Rödda . Såg djävligt illa ut inte minst när vi såg han i båset .

Erat: jag tror fortfarande inte Delia är tillräckligt bra i längden. Men ingen blir gladare än mig att ha fel! Jävligt fin vinst idag. Bra kämpat av alla. (Och en ursäkt till dig att jag brusade upp tidigare mot Frölunda. Jag var lack helt enkelt). Trevlig lördag samtliga!

Cardigan Daffipoff: Fy fan, vad glad jag är. Tack grabbarna

Kempny är som en rutinerad plåtslagare i handlederna. Glöm att skjuta där.

Herregud Trivigno. Snacka om bra jobb i defensiven där. Kan bli matchavgörande (2 sek kvar och tekning).

Skulle så klart inte varit avblåst där. Men även domare kan göra lite fel ibland.

Farsang: Såg illa ut men ingens fel.

Blindside var ju tokförbjudet tidigare men det är det väl inte längre då. En charging eller boarding hade väl åtminstone varit rimligt eftersom den är onödigt hård.

Fin tackling. Tyvärr en Vesel som är nollförberedd 🥵 ser ut som en trasdocka vid träffen.

Edit: kanske mycket blindside dock ja

nittontolv: Gäller att inte ge dom lillfingret för då tar dom hela handen.. vipps o det 4-2 till dom.. Nu gäller det att göra en riktigt tredje period och visa man vill ha tredje målet också..

5+ hittils av oss. Sen kan domarna hitta på något annat. Vi behöver inte ha domare i SHL längre, det blir ju inte sämre iaf

Ruskigt blekt FBK ikväll. Men man blir ju inte förvånad om dom grisar in ett mål.

Dubbla 6 man på banan hos Färjestad som man inte tar för…

Bra match, Brynäs är bättre än FBK enligt mig.

Gavve: otroligt snyggt!

Och oavsett hur blek Fjällby vart så var det viktigt för han att vara delaktig i det där!

Nu får man alltså nudda skallen, mot Timrå får man inte göra det men här är det fritt fram hahaha

Peja: klart man kan, han har släppt in väldigt många alldeles för enkla mål. Men sen är det typ 3 av dem som är såna ”otagbara för 98% av alla SHL målvakter”.

Tex detta skottet och mestadels av Silfverbergs skott också.

Silfver: Dags att pröva Bäckström med Silfverberg, känns som Larsson trampar luft och då händer inte mycket framåt i den kedjan.

BIF Kungen: bra drag på bortaklacken

mattiask: OK. Heino, som varit både målvakt och målvaktstränare på elitnivå, tyckte att Delia skulle ha direktskotten som Malmö satte i sitt powerplay. Delia blev för låg, tyckte han. Märkligt hur han kan ha den synen medan en del Brynässupportrar menar att de målen minsann var otagbara…

För mig är inte grejen med Delia att han gör galna tavlor. Det är att han i motsats till en vanlig SHL-målvakt verkar vara helt oförmögen att ta mer än bara enkla lägen. Clara och andra målvakter släpper liksom inte varenda bra avslut/läge.

#33: Allt är inte pengar heller. AHL är mycket tid borta från familjen, mycket buss. Inte direkt optimalt med en liten grabb (eller är det en tjej? Minns inte) hemma som precis börjar gå, prata och bli en egen person.
Sedan lär han tjäna rätt bra i Brynäs också.

Jonjo: Man har väl kört Hägg - Kinnvall och Kempny - Djoos som backpar i BP. Antar att det beror på att A
Andersson saknats flera matcher, annars vill jag se honom på Kinnvalls plats i BP.

När Berra är tillbaka så ryker ju även Djoos som inte heller ska spela BP. Han har ett fint spelsinne och kan slå magiska passningar, men han är lika stark som en förskoleklassare ungefär.

Jugge: Kinnvall är ett praktexempel på vad självförtroende kan tillföra. Därför jag tycker det är viktigt att aldrig klandra någon spelare för mycket om man gör ett enstaka passnings misstag eller missar markering. (Upprepade Idiot utvisningar bortsett)

Bästa är om man kan hålla sig tyst när dem gör något mindre bra, men hylla dem när dem gör något bra!

Lite samma som att man inte skäller på sin hundvalp som kissar inne, men ger den godis när den kissar ute🤣

Svensson_62: kul inlägg (noll ironi)😂

Håller med dig dock besviken på ingen ”analys”av mig, profillös? Det var ju ändå jag som döpte Katten till Katten😂

Det sist var på skämt givetvis👊

Trevlig helg till dig och alla Brynäsare.

Imorgon på plats i Karlstad för första gången någonsin 🇩🇪

Huge: Borde inte Timråspelaren istället straffas för att utsätta sig för skaderisk genom att sänka huvudet till normal tacklingshöjd vid sargen? Han skapar ju därmed en fara för en spelare (sig själv).

Jonjo: Färjestads måltorka får gärna hålla i sig.

Dominanta Brynäs! Vi fortsätter dominanens sen götet.

Semic: Säger som Fylking brukar säga:"ÄNTLIGEN"!

Denna seger satte fint till slut, rejält rån hade vart om vi torskat denna.. två ganska bra matcher i rad nu.. finns mycket fortfarande att jobba med, flera spelare som jag tycker känns tveksamma.. men känns som vi är på rätt väg och kan sakta men säkert lämna mörkret i tunneln..

Gavve: Jag förutsätter att domarna har tillgång till andra bilder än dom vi fick se för dom kan inte ta en femma om det inte kan klarläggas.

Då är ju inte en videogranskning något värt

nittontolv: Lindblom!!! Viktigt!