1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766777 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Emosteveoo på bild igen, kung!

Vi trycker in 5 mål (minst) i första kvarten och ändå klagar vi. Vi kommer mala ner Malmö resten av serien.

Oh ah Silfverberg!

SILFVERBERG!!!!!!

Forsberg 1978: Jag minns matcherna borta mot Saik och Luleå en bit in på säsongen. Det var knappt ett misstag i egen zon då. Otroligt tight och disciplinerat. Kan vi hitta den nivån igen?

Forsberg 1978: Stå och skrika hjälper inte. Alla spelare vet själva. Bygg upp spelarna i stället.

Cardigan Daffipoff: Brynäs coacher får nog ta på sig att andra PP-försöket blev helt misslyckat. 4 av 5 spelare hade nyss varit inne en längre tid och var uppenbart trötta redan när de kom in på isen för att spela PP.

lapad: Otroligt skönt och fullkomligt ologiskt. Hoppas Gällas hårtork har fullt batteri i pausen. Och nu 6 man på banan… suck

Hej. Ville bara meddela att jag tror på er.

Zappaholic: Händemark: "Hyfsat jämn period".

Farsang: Indrasis är ett spelgeni och har saknats enormt senaste matcherna.

Gillar vad jag ser hos Indrasis med tanke på att det är hans första match på länge, såklart synd att han inte gjort mål.

Men ligger väldigt rätt i offensiv zon och visar sig för kedjekamraterna.

Farsang: grym pass till Silfverberg

MODOladetr: Det kan du få tycka. Däremot är Brynäs förmodligen det mest klassiska laget i SHL med fans över hela landet. Verkar som att du inte kan din hockeyhistoria riktigt.

Ber om samma start ikväll som match 1 mot Djurgården förra året. 🙏

{10753}: ”Läs rummet” är ett rätt användbart uttryck.

ellis: Jag tror vi kommer att se en riktigt gubbsur och laddad Larsson ikväll. Och att inte Silverberg ska ha gjort klart för laget vad som gäller är lika troligt som att en snöboll överlever i helvetet..

Huge: Jag har fått till mig från hemlig källa att den gode Jonny har försänkningar i föreningen och att Gällstedt hänger löst om så bara en av Källgrens skridskor rör isen i samband med match. Det skall enligt samma källa varit ett explicit krav från ”rockern”.

{10753}: Har du upplevt introt live eller bara på tv?

Peja: Skillnaden där är väl att Svrcek och Sundqvist inte BEHÖVER vara bättre nästa säsong?
Om inte Frondell och Eklund klarar av att utvecklas och vara topp-6 forwards nästa säsong i SHL för DIF så kommer de få stora problem.

Peja: ” Klasen och Axelsson håller bara SHL-klass i powerplay och den saken begriper Wikegård.”

Ja, det går ju inte att ha spelare i truppen som bara spelar PP. Vette f-n om dom fixar det ens, framförallt Klasen brukar bli väldigt stillastående i PP. Tror bra BP lag i SHL kommer pressa skiten ur dom.

Tror att samtliga av Diffets dinosaurier skulle få det jobbigt med tempot i SHL.

Silfver: Tror det blir lättare för Djurgården än för Brynäs att generationsväxla. Deras veteraner är sämre och deras unga spelare bättre om man jämför med Brynäs.

För att ta ett par exempel i namn: Frondell och Eklund kan mycket väl vara bättre än Krüger och Klasen nästa säsong, Svcrek och Sundqvist kommer inte vara bättre än Silfverberg och Larsson nästa säsong.

{10753}: Tankegången från vem? Enda som verkar tänka så här är väl du, eller? Du kan ju inte påstå att du vet hur Gälla tänker kring vem som ska stå i match 3...

honken21: Minns inte exakt vad som sades och i vilken podd (tror det var TV4s men har lyssnat på några fler så kan ha fel) men de var väl lite inne på att om man ställer Ludde i första matchen så visar man att man inte litar på Källgren och om då det går åt skogen med Ludde så har man bränt lite "broar" till både Ludde och Källgren inför fortsättningen av serien.

Vet inte om jag håller med om det även om jag förstår resonemanget, rapporterar bara vad de var inne på. Finns andra poddar som 100% är inne på att Ludde ska stå i första matchen. Verkligen inte så att alla säger X eller Y.

Edit: Tvåa på bollen! Men det var väl ungefär samma vi båda skrev även om saile39 nog förklarade bättre.

honken21: Då har man bränt Källgren i och med att man bänkat han första matchen. Samt spelat ut kortet med Ludde, så då blir det en knivig sits. Eftersom Ludde redan har pressen då vi vet att han lämnar efter säsongen och en dålig insats troligtvis kommer starta debatt kring hur mycket han egentligen bryr sig om sina insatser här.

xxx BIF xxx: Ja, synd bara att deras gnethockey kan suga energin ur de flesta lagen.
Luleå-Filtjö i kvarten alltså. Vilken otroligt sorglig historia. Fy satan vad det kommer att brunkas och krympas ytor i den serien. Den enda färgklicken jag ser i den massiva grå sörjan är väl Shinnimin.
All typ av underhållningsvärde kommer att vila på hans axlar.

vti-peter: Tror det är bra för Brynäs att Växjö gick vidare. Örebro hade inte haft en chans i en kvartsfinal över 7 matcher, inget lag kommer att slå Växjö enkelt. Blir nog tufft för Luleå.

{10753}: ”Tror inte Blomman är problemet, det sitter djupare än så. Gällstedt hade inte trollat med denna truoo och förening som är kaos”.

Jag tror precis tvärtom.
HV har utan tvekan en tillräckligt bra trupp för att ens kvala i årets SHL.
Spelare som Luoto, Ang, Petersson, Alsing, LaLeggia, Stål Lyrenäs, Lenc är knappast några dussinlirare.
Oavsett snacket om legoknektar så är detta inte spelare man borde åka ut med. Blomqvist har aldrig haft ett bra grundsystem, där är problemet.
Som Jugge är inne på, en jäkel på att snacka, men någon vidare HC är han inte.

SuneMangs: Med HV i HA igen så betyder ju det för Diffet att dom har sin chans att gå upp i år. Gör dom inte det är dom ”cementerade” i HA då ju HV med alla sina pengar kan ställa ett SHL lag på benen i HA.

Någon som kan hjälpa emosteveoo?
Uppladdat:

500x0-img6347.jpeg

Utses årets mål efter slutspelet?

För undrar när Kopacka vinner🤔

Egentligen ganska konstigt att sämst placerade lag ska börja hemma, även om det kommer två raka borta sen så är det ju ett jävla momentum och få börja med hemmaplan.
Lite kluven på det. Även om det såklart är för att få ner resandet för lagen innan kvartsfinalerna börjar.

Tommy: Ni vinner SM-guld. Enklare motstånd får ni knappast.

Fattar noll. Hur får Everberg köra över målvakten sådär? Helt utan utvisning.

Blå grottan: Ser redan fram emot Bertilssons kvartssamtal med Händemark.

Allt talar för att det blir Brynäs - Malmö just nu.

I övrigt är det enda viktiga för Brynäs att få ordning på spelet igen. Och få fart på special teams.

1-0 till Malmö i BP! Rögle-slarv.

{10065}: Vill gärna att båda åker ut, men helst HV. Däremot hade det varit kul att vara här för att åskåda Bagdad-Bobs totala härdsmälta när OS-laget som Hinken värvade inför säsongen åker ur :D

{10065}: Modo räddades av PP och Lehtinen igår. HV var betydligt bättre i spelet 5 mot 5. Tror dock att HV behöver vinna imorgon för att ha en chans. Tror inte dom vinner 4 av 5 matcher.

Åker HV ur så hoppas jag att Alcén är med och hugger på Ang. Överlägset bästa spelaren på isen.

Metalman: Va kul att du påpekar det...

Gavve: ja dem här textraderna gjorde ju att det pirrade på flera ställen faktiskt. 🤣

Axel Andersson satt i båset med en kopp kaffe och hade nog tränat i gymmet enligt sasse, så nog inget allvarligt där heller kanske.
Uppladdat:

500x0-img9852.jpeg

Jaaaa! Malmö vinner första matchen! Nu hoppas vi på att Örebro gör detsamma.

gwl: jag tar Örebro alla dagar i veckan. Växjö är j-kligt obehagliga och passar oss illa...

Lindström: Så skönt att Örebro kvitterar med 3 sekunder kvar. Även om jag tror Växjö tar det ändå är det skönt att de trycks ned lite och att spelarna blir lite mer slitna i.a.f.

{10753}: Nej men vissa ser inte ett SM-guld som ett krav bara för att man vann serien. Semifinal är godkänt, men SM-guld är målet. Oavsett utfall i slutspelet kan det omöjligt vara en enskild spelares fel. Din besatthet av denna fråga är nästintill oroväckande. Kanske bör kontakta någon för hjälp?

SuneMangs: Alla har vi minst en Jonnyrocker som vill skapa oreda. Ni är ganska bra, för att vara nykomling

honken21: Du kan vara lugn, Gälla, Ove och Masken har mörkat ett utmärkt PP hela säsongen för att ta motståndarna på sängen 😉

Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
JanT: Jag tycker han krymper ihop istället för att göra sig större, det ser ut som han är lite skotträdd.Han går aldrig ut mot skytten och försöker bli så stor som möjligt, nej han kryper ihop.

Gavve: Har tittat extra noga på Källgren den senaste månaden och trots att man är en läktarcoach är det med ett någorlunda tränat hockeyöga inte helt omöjligt att se var problemet ligger. Jämfört med "Ludde" (som rör sig lugnt och metodiskt i målet) far Källgren runt som ett "skållat troll" och överarbetar var och varannan situation. Under en längre tid har han hamnat antingen för lågt eller fel i sidled. Han har även uppenbara problem att "hitta pucken" i PP när han är skymd. Jämfört med i höstas är han helt uppenbart i "osynk" och en självklar andremålvakt i mina ögon.

Brynäsgubbe: otroligt besviken på att ingen journalist ställer frågan om tacklingen på Söderström…

Gavve: D'Astous har aldrig varit ordinarie i AHL. Om en NHL-klubb organisation tror på honom lär han dra, Brynäs betalar inte mer än han skulle få i AHL av ett tvåvägskontrakt heller. Även om han skulle fastna i AHL år#1 så vore han närmare NHL än någonsin under de omständigheterna.

Chicago hade antagligen inte tillskansat sig Söderströms NHL-rättigheter utan att stämma av med hans agent innan.

Båda lär vara körda för Brynäs. Det är bara en bonus om någon av de killarna blir kvar i Brynäs.