1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767177 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Precis, finns absolut noll och ingen anledning att röra om för mycket bland kaptensrollerna nu när vi kommer från en lugn och harmonisk säsong med en lagkemi som verkar ha varit något utöver det vanliga.

Jacke kan ta över Blommans ”A”, gott så. Riktiga ledare behöver ingen bokstav på bröstet för att vara en ledare i laget.

Alvin : Tycker vi ska ge fan i ledargruppen och låta den vara nu. Silfverberg tar väl garanterat över Blommans A, men där får det räcka. Dumt att peta i saker som uppenbarligen fungerar. Alla leder inte genom att ta plats och snacka, man kan leda på fler sätt.

Återpostar denna tabell över Sveriges största hockeyklubbar. Cred till Modo som kör sitt race och tackar nej till fula pengar utifrån.
Uppladdat:

500x0-img6509.png

JawKee: ”Hur säkra är vi på att Silfverberg går i första? Och att Lindblom går i första? Oskar Lindblom ser väl jag som mer genomgående spets än Silfverberg som känns som mer en komplett spelare.”

Jag skulle blir förvånad om Gälla åtminstone inte inleder försäsongen med att testa Silfverberg-Schroeder-Lindblom. Jag tror han gärna vill försöka hålla Indrasis-Larsson-Rödin intakt då det redan finns kemi där.

Peja: Man hade räknat in Theo Lindsteins NHL-pengar förra året. Men de dröjde tills nästa (nu kommande) räkenskapsår. Därför blev det runt budgeterat resultat trots positiva publiksiffrorna .
Detta innebär dock att Theos pengar stärker oss extra denna säsong istället🙂👍

Jag är nöjd med resultatet - bra jobbat alla!!

Slaven82: En liten bråkdel av vad herrlaget kostar. Och gissningsvis så drar damlaget in betydligt mer sponsorpengar än herrlaget i relation till vad de kostar då en satsning på damlaget är en förutsättning för flera tunga sponsorer ska stötta Brynäs (enligt vad Brynäs själva uttryckt många gånger). Så det mest kostnadseffektiva vore kanske att lägga ner herrlaget och bara satsa på damlaget ;)

Bad_Brett: eftersom färger, typsnitt, logga, gemener/versaler m.m. verkar helt godtyckligt så tog jag mig friheten att göra en ny logga till er.

Håll tillgodo!
Uppladdat:

500x0-domo.png

mk: Så vitt jag kan se är det bara en person som möjligtvis vill lägga ner damlaget. Det som många av oss ifrågasätter är om det är vettigt att delta i någon slags konstgjord kapprustning där man år efter år öser på med importspelare istället för att satsa på ett hemvävt lag när det inte ökar intresset. Det kan väl inte vara en kontroversiell åsikt?

xxx BIF xxx: ”Okej? Vad sa han som fick dig på rätt köl om ekonomin?
Vad var riktigt bra med Svedman?
Allvarligt, det är som om vissa anser allt är bra bara någon säger att allt är bra innan man fått se faktat.”

Att skriva ”Det är som om vissa anser allt är bra bara någon säger att allt är bra innan man fått se faktat.” är bara nedvärderande. Att du på fullaste allvar tror att det är så jag m.fl. resonerar är bara patetiskt.
Jag ska vara helt ärlig, det sista jag tänker ödsla min energi åt är att försöka övertala dig om att Svedman är bra.
Jag tycker han är bra, och uppenbarligen många med mig.
Du borde se till att jobba på din attityd och argumentationsteknik så kanske man kan ta en saklig diskussion längre fram.

Charles: Dagen efter den stora och efterlängtade centervärvningen. som alltså blev Jordan Schroeder.

Allmän info (siffror):
Center
33 år
2 säsonger i Schweiz
3 säsonger i KHL (varav 2 i Jokerit)
42 poäng på 165 NHL-matcher
276 poäng på 402 AHL-matcher
2 U18-VM för USA
3 U20-VM för USA
1 A-VM för USA
Draftad i förstarundan 2009

Allmän info (egenskaper):
Dynamisk center med bra skridskoåkning
Ser isen bra
Gör sina medspelare bättre
Jobbar hårt
Bra lagkamrat
Saknar storlek (175 cm)
Hade förmodligen spelat i NHL om han varit 10 cm längre
Kommer från en svag säsong där han inte fick rätt roll

Silfverkroken:
- Shinnimin (Luleå)
- Bristedt (Rögle)
- Hugg (SAIK)
- Petersson (HV)

Alla under 1.80.

Sen har vi Crosby i NHL på 1.80. Tänk om Pittsburgh tänkt ”Nää han är för kort…”

Likaså blackhawks, ”Bedard… Nää för kort”.

Auchinleck: Vad borde Brynäs göra för att du ska känna att de har ambitioner med hockeyn som du anser att de i nuläget saknar?

{10522}: Alltid kul när det blir lite kubmätning 🙂

Svensson_62: Kör en enkelrad på Eurojackpot. När det är klart med min 1,2 mdkr vinst swishar jag 100 mnkr till Alcen. Behövt han mer får han 100 till.

Lausanne har nu tackat av 3 spelare den senaste halvtimmen, hoppas på en till avtackning av Djoos nu då

havre: Jag har inte sett mer än 5 minuter av årets VM. Totalt ointressant med landslagshockey under de senaste 20 åren.

Bratwursten : Bisset är Nr 1 för mig.
Även fast det inte är så många säsonger.
MEN. Vilket avtryck!!

Modoiter drömmer fortfarande mardrömmar om 4:e matchen -99.
Den sitter nog djupare än uttåget mot Leksand

Joppe: Gävleproducent och Kamratkompaniet.
"Om du besökt Brynäs IF hemmamatcher i SHL på sistone har du nog inte kunnat undgå den nya mållåten som skanderat taktfast efter varje hemmamål sedan årsskiftet. ”Finns inget härligare” baseras på en inspelning från hemmaståplats där Gävleproducenten Martin Zeidner tagit tillvara på publikens energi och sedan givit den en dansmusikkostym modell XXL. Låten har sina rötter i supporterramsan som spånades fram av medlemmar från supportergruppen ”Kamratkompaniet” 2016."

Huge: Men snälla rara Huge använd huvet för en gångs skull och läs mitt första inlägg så förstår du nog. Jugge och någon annan användare diskuterade en dansk spelare och samtidigt så påpekade Jugge lite hånfullt att våran dansk True minsann var poänglös hittills i VM, då svarade jag med att konstatera att Silfverberg också gick poänglös i sitt VM förra säsongen. Min poäng med det var att det betyder inte att True skulle vara en dålig värvning, precis som att Silfverberg inte skulle vara det för att han gick poänglös i VM. Var det så svårt att fatta?

xxx BIF xxx: Jag kan tycka att det blir lite väl perfektionistiskt i detta läge att haka upp sig på det. Det handlar ju inte om att man inte alls har koll på ekonomin? Det handlar väl mer om att man inte har det ÄN. Gör personligen inte mig något om det tar längre tid om det blir mer noggrant. Det blir lite.. letande efter fel kan jag känna när det inte går att klaga på säsongens resultat.

Makita: Du stirrar på procenten för mycket. Problemet är att ha en målvakt som känns osäker, gör tavlor och släpper in enkla puckar.

Är det nu vårt forum hittar tillbaka till sin gamla form... Swishkampanj för att bryta med HAs näst bästa poängkung och målgörare. Jösses.

Berge: Apropå Örebro. Dom är min dark horse till kvalspel nästa säsong.

Örebro har:
- Befunnit sig i utförsbacke hela förra säsongen
- En ny sportchef utan större erfarenhet
- En nygammal tränare som inte övertygade när han tog över efter Hedberg
- Utfrysta nyckelspelare
- En ny stjärnvärvning i Karlqvist (som jag inte tror är någon rolig kille att ha i omklädningsrummet vid motgång)
- Talanger i överflöd som står och stampar och inte får chansen.

Dessutom tror jag att Lekkerimäki spelar AHL-hockey till hösten och man har tappat Rissanen och Johannesson. Deras nyckelspelare dom senaste åren, Jonas Enroth, befinner sig även han i utförsbacke och hade en dålig säsong.

Visst, Quenneville, Puistola och Steen är fina nyförvärv. Men Steen är ung, Puistola oprövad i svensk hockey och Quenneville har varit en strulpelle förut.

Nej, jag är väldigt tveksam till om Örebro kan få ihop det här till hösten och ser dom som en tickande bomb.

SuneMangs: Intervju med Lejon. Vältalig, känns som en mogen grabb med sin ringa ålder.

youtu.be/bhLjS3jZQHE?si=_LyQMKWxUVskYpo1

Anders Berg:
Tycker 0-3 målet i sista finalmatchen på Hovet där Tärnström drar Andrén och backhandar upp en lite lobb i nättaket är grymt snyggt och kyligt, absolut top 3 i min bok 😎

CLUBEN: … och varför ska vi tro på dig istället för typ Mrmadhawk?

CLUBEN: Du har fortfarande inte gett någon form av bevis för dina påståenden. Tvärtom finns det bevis för att LHC ville värva honom, exempelvis att han besökte Linköping. Så lägg ner tramset. Alldeles oavsett så verkar det som ni får en bra målvakt.

CLUBEN: Klart det var. Självklart… och Brynäs var aldrig intresserade av Broc Little.

Peja: Visserligen ett twitterrykte, så ta det med en nypa salt tills vidare, men tydligen är "kvisten bruten".

Vet att det är splittrat här inne om att behålla Kvist eller inte. I min mening är det ett bra beslut av Alcén, om det nu visar sig vara sant.

JawKee:

Skulle tro att Brynäs valde Vesel framför Måns Carlsson vilket är rätt vettigt med tanke på att Vesel är en mycket bättre center än Carlsson.

Hade dock kunnat tänka mig Carlsson med. En bra fjärdecenter i SHL. Men högre upp en så ska han inte spela.

Svensson_62: Ja, den jämförelsen ska Hedman känna sig hedrad över…. 😁😁

Sjuk jävla silly än så länge. Helt underbart

Tigerhjärta: Jag tror att det är en ersättare till Benn. Även om vi hade bilden av Benn som en defensiv backtuffing, så är det ju inte så man använt honom i HA. Men om Benn vill spela vidare tror jag att man hittar en lösning ändå, en sån här kille som har levererat storartat var man nog tvungna att värva fort, det går inte att vänta på besked från Benn etc och förvänta sig att Charles etc ska vänta med att skriva på för en klubb.

Gavve: Detta säger VIKcentral om Lejon:

”Enligt uppgifter kommer poängkungen i J20 Hugo Lejon snart presenteras av Brynäs. Detta då även Lejon enligt rykten ska ha velat ha betalt ungefär som enligt SHL-junioravtalet (som aktiveras efter 100 SHL-minuter på runt 21K-22K per månad) som även Gustaf Kangas ska ha gjort.”

Gissningsvis hamnar Lejon på SHLs junioravtal hos oss.

Alvin : Är ganska säker på att Lausanne kommer bekräfta att Djoos lämnar innan vi presenterar honom. Bara hålla koll på deras sociala medier närmaste dygnet.

Tigerhjärta:tackar! nu kör vi Brynäs!! Nejdå har lite källor som är pålitliga

Värvning idag 💣

Auchinleck:
Michal Kopacka, 61 år, inte spelat sedan säs 89/90, men lär vara billig

Peja: Brynäs värvningsstrategi inför HA var väldigt bestämd och rejäl. Lite håll käften. Mycket bra.
Hoppas vi kan ha en liknande inför kommande säsong. Kanske inte i samma skala men ändå - hoppas vi kan hålla omkostnaderna på en låg nivå nu och lägga pengarna på en riktigt intressant trupp. Det lönar sig i längden.

Nu när Toronto åkt ut i slutspelet hoppas jag Calle Järnkrok tackar ja till VM. Var tio år sedan han sist spelade VM.

Metalman: Dryga, oförskämda och vissa även störda, personliga påhopp en liten del av deras klack stod ju till och med och körde ramsor mot en bortgången HV71 supporter
poserar i skidmasker och beter sig hotfullt, av alla lag så är det deras supportrar som har varit inblandade i mest "övertramp", inget större problem med laget men deras supportrar är verkligen i den djupaste botten

Ska till att grilla kyckling ikväll. Ringrostig så googlade på recept. ”Köket” skrev följande:
”Häll ur halva ölburken och trä kycklingen över ölburken.”

Häll ur???? Sure Baby. Drick upp heter det. 🙂

19BIF12: Förstår inte grejen med Coreau riktigt. Högst medioker målvakt som inte gav ett jättestabilt intryck i HA. Att vara en skön person med karisma är inte gott nog för att vara backup i SHL i min mening.

Svensson_62: Man undrar hur planen i så fall är. Det är inte idealiskt för Brynäs om de åker över på campen och ansluter till Brynäs i ett sent skede. Då blir det ju lite av en chansning, eftersom man inte kan vara 100% säker på att de inte blir kvar där borta. Svårt att chansa på det sättet med två spelare - men vi får väl helt enkelt se hur St Louis tänker.

Källgren, Djoos, Lindblom och Silfverberg - och de tre kontaktsförlängarna med Indrasis, Ölund och Kopacka - vore en djävulskt bra start på silly season. Hoppas något offentliggörs de kommande dagarna.

Om man ror hem de här sammanlagt 7 spelarna, så behöver man ju inte ha jättepanik inför fortsättningen. Då har man nog ungefär lika många luckor kvar att fylla som en del andra SHL-lag.

JohnnyBotox: Glöm inte Jonathan Pudas som ju slog igenom i SHL bärandes Sveriges vackraste matchtröja.

Peja: håller med. Är lite samma med Brynäs, får fram bra spelare som håller hög nhl-klass och ofta stannar där borta hela karriären. T.ex Markström, Lindholm, Bäckström osv.

Kul att Djoos, Lindblom och Silfverberg är på ingång. Ligan behöver fler profiler. Bytet Oskarshamn mot Brynäs var garanterat det bästa som kunde hända.

Drugstore : Linköping ser starka ut. Malmö, Modo, HV och Örebro blir lagen eventuellt kan bli räddningsplankor. Som vanligt omöjligt att förstå hur bra HV och Örebro blir, men Malmö och Modo är väl ligans lågbudgetbyggen nu när Oskarshamn har åkt ur. Timrå känns också som ett frågetecken men de har ändå en del bra spetsar. Gäller för Brynäs att rusta rejält om man inte ska bli indragna i bottenstriden.

Citat gd:
Jordie Benn stod bredvid Jack Kopacka och firade med familj och fans. Han har också utgående kontrakt och hintar om en fortsättning.

– Jag vet inte än. Jag har några saker hemma som jag ska hålla hemliga just nu, men det är något riktigt spännande. Vi får se, jag vet inte ännu.

Vad menar han? Känns orimligt men finns chansen att han ska hem och övertyga brorsan? Inte så att någon är i behov av pengar å Jamies avtal går ut efter nästa säsong.. Har ni någon input/rykten?