Brynäs IF

727860 inlägg ˇ 7962 ämnen

Inför Brynäs - Rögle

« ˇ 1190725 ˇ » Till forumet

Sv: Inför Brynäs - Rögle
Starkt att klara oavgjort utan Jonsson och Dackell. LHC på lördag blir en helt annan femma.
Kommentera

Gött me PP . Krossa RÖGLE
Kommentera

Vilket läge för Kahnberg att avgöra och bli matchhjälte
Kommentera

Jajjen: Poäng mot storlaget Rögle, starkt!!!
Kommentera

Fan va bra han e Dixon <3
Kommentera

sylf: Surt men ändå skönt 2-1 Dixon pp
Kommentera

JAAAAAAAAAAAA!!!!!! =D
Kommentera

65selander:

Blev det inte 3-2??
Jag lyssnar iofs på Wahlman på SR...;)
Kommentera

Bissett19: Vad försöker du säga? Det jag menade var att surt att tappa segern mot en sd vinst
Kommentera

Bissett19: Grin-olle-gunnar står och bjäbbar i båset ang Bertils tackling, jävla idiot!
Kommentera

Bissett19: Nu är jag med. :-)
Kommentera

2 poäng och hela 3 mål känns stort. Men Kahnberg - missar han med flit?

Vore ju bra om Timrå inte tar nån poäng.
Kommentera

sylf:

Stockholms skärgård?

Fiiint värre.

Vem prickade Bertilsson? Inte Gunnari väl...
Kommentera

65selander:

Vem var det Bertilsson kapade?
Kommentera

Bissett19: Andrée Brendheden.
Kommentera

Kudroc var inne på sitt första baklänges mål i Brynäs tröjan idag, så där bröts en svit
Kommentera

Bissett19:
Andree Brendheden
Kommentera

rackham: Bruseheden, Vanheden eller va han hette, inte alls så farligt som han försökte få det till.
Kommentera

Jajjen:

Kahnberg vet hur man bjuder fansen på spänning.

Dansa bland strecken, bita på naglarna.

Kahnberg har förstått det hela.
Kommentera

Linström_92: Tidningarna påstår att Rögle valde mellan Raihimi och Kudroc. Kudroc fick nobben.
Kommentera

sylf:

Fan, vilken smäll!?

Har de en tävling om att ta konstiga namn i Rögle...?
Kommentera

rackham: Vanheden, Kollission, Glimmenström, Nilstorp, Porscherud, Granat, Bögker.

Jo, det hade dom nog......
Kommentera

Skönt att få bonuspinnen, Dixon banans kung. Dags för Läck att stå på lördag, Markström darrig i en svår match där Rögle kastade in puckar i gröten framför mål. Granström får inte torska en tekning så klockrent innan kvitteringen.
Kommentera

sylf:

Särskilt som de heter Persson och Johansson före... intressant psykologisk fråga att ta med Gunnar och/eller Tommy på golfbanan... eller inte.
Fore!

Vad kommer Månsson att byta till? Monsun?
Jakob J blir Lill-Glimma?
Alcensson? Alcazar?
Kommentera

2 poäng hemma mot Rögle Bandy Klubb. Det blir nog en lång och kall vinter för Brynäs IF.

Men jag ska inte bara vara dyster, man ska se ljuset i mörkret också! Å vet ni vad? Brynäs har höjt sitt målsnitt! Nu gör man 2 mål per match mot 1,9 mål innan dagens match - inte illa!
Kommentera

rafalski: Stentuff match som man befarat. Rögle är enormt jobbiga att möta om man inte får hål på dom. Nu fick dom ledningen och det var deras chans som jag ser det. Vi radar ju upp jättechanser men många gånger såg det ut som att nån högre makt bestämt sig för att låta puckfan hoppa över brynäsarnas klubblad varje gång jättelägen skapades.
Riktigt komiskt att se faktiskt.
Starkt att vi lyckas vända på steken 2 gånger för det kändes verkligen som ett "förlustmål" när dom kvitterade.
Rättvisa skipade iaf i förlängningen och som du säger: kungen fick avgöra.
Positivt att vi vinner efter mkt hårt jobb då såna segrar är dom skönaste och mest värdefulla inte minst för psyket.
Och vi tar 2 pinnar med Jonsson och Dackell borta, att betänka.
Höll på att glömma Rödin men det beror nog på att jag ännu inte sett hans mål.
Spelade in matchen men videon måste fått fnatt och hoppat över det målet..
:-)
Kommentera

Anders Berg: Att du bara orkar Herr Berg! Du måste va en jävligt olycklig man?
Är du inte glad att vi vann eller ska brynäs vunnit alla 55 omg för att du ska vara nöjd elle, nä fyfan vad jag spyr på dina inlägg och du kan mä och gå runt och kalla dig brynäsare! Annars jävligt gött med 2 pinnar men vi var värda 3 dom tar vi mot lhc!
Kommentera

Bertillsons tackling var den "ful" eller vad? Det lilla jag han se var att det ser ut som han rövar han. Alltså tacklar med baken, eller kom det nått mera efter?
Kommentera

Så här vill jag att kedjorna ska se ut när dackell och norda är spelklara.

Kahnberg|Nordquist|Granström

Dackell|Dixon|Rödin

Molin|Hansen|Somervouri

Silfverberg|Sundström|Lauritzen

EXTRA: Sandin-Hermansson
Kommentera

foppa78: Vem är du?

Jag tycker att Brynäs ska vinna hemma mot Rögle. Dvs. ta 3 poäng. Vad du tycker kan du hålla för dig själv. Du behöver inte hoppa på mig i alla fall, bara för att du är nöjd med 2 poäng mot Rögle Bandy Klubb.
Kommentera

Anders Berg: Ok jag va kanske lite hård mot dig Berg det kan jag erkänna men jag tycker du oftast skriver så negativa inlägg om brynäs. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag hoppade på dig det var lågt av mig att kommentera ursäkta än en gång!
Kommentera

Huge: Ja, Rögles försvarsmur är svår att tränga sig igenom, men personligen tror jag att Brynäs hade avgjort den här matchen i powerplay om Jonsson och Dackell hade spelat.
Kommentera

Peja: Som matchen utspelar sig tycke jag ändå man får vara nöjd med 2 poäng. Helt klart rättvist. Jag menar mer att vi lyckas rida ut 5 minuter för att sedan avgöra. Angående utvisningen känns det som föregående talare som en 50/50 situation. Att sedan Gunnar Persson gnäller som en 3 årig Pojk som inte fick godis i affären är det i stort sett ingen som bryr sig om. Vi har som sagt sparkapital i Jonsson, Dackell, Nordqvist. Så kan vi bara forsätta köra på så ska det nog gå bra. Ytterligare positiva saker är ju att Brynäs börjat skjuta. Särskilt imponerande att skjuta cirka 80 skott borta mot Färjestad och Modo.

/ Mot nya segrar!
Kommentera

StoltBrynäsare: Det är väl inte konstigt att Persson är förbannad alldeles efter matchen - fortfarande med adrenalin och i stridens hetta - när en tacking (oavsett hur den var/är) gör att en av hans nyckelspelare råkar ut för en långtidsskada.
Kommentera

2 poäng är ok men vi förtjänade 3. Att det ska vara sååååå svårt att sätta dit pucken!! Markström?? Dax för Läck??

Vet inte om det är för att jag är enögd men va faaan Bertilsson gjorde absolut ingenting som jag ser det. Brendhagen körde in i Bertilsson och gjorde illa sig. Jag har kollat på situationen säkert tio ggr. och jag är säker: det skulle inte ens ha varit en tvåa.
Kommentera

Rödin!!!
Kommentera

rackham: Tok! Foreskalle…
Kommentera

Peja: Nu vill jag inte vara sån, men sedan när är en 18 åring nyckelspelare i ett elitserielag? Och sanningen är ju faktiskt den att eftersom ingen av dem försöker undvika att krocka med varandra så kunde det lika gärna slutat lika illa åt andra hållet.
Kommentera

Anders Berg: Har du sett en hockeymatch i hela ditt liv?
Kommentera

Förresten varför får Markström ta emot orkaner med kritik när han är överlägset tätast i elitserien?
Kommentera

StoltBrynäsare: Jag menar att Andrée som hette Persson i efternamn förut men Bremheden(?) nu är en nyckelspelare i Gunnar Perssons lag. Han är ju deras skytt i powerplay.
Kommentera

Lite kul om man vänder på det. På Rögles svenskafans forum har Bertilsson fått motta öknamn, som "Bögen" och "Fittan". Hade vi varit lika förbannade i Rögles situation?
Kommentera

Peja: Ahh ok då får jag ursäkta, mitt misstag. Jag bryr mig faktiskt inte ett skit om Rögle...
Kommentera

StoltBrynäsare: Markström är grym men båda målen var billiga idag, lägg till tre snabba strutar i baken sist. Han är inte inne i ett stim just nu så han borde få vila och ladda batterierna. Läck är dessutom värd att få en match från start och det borde faktiskt faktiskt vara dax att ge honom lite elitserierutin för snart åker Markström till J-Vm.
Kommentera

arnio: Hur färgad Brynäsare man än är så är det tyvärr bara inse att det är solklart matchstraff på Bertilsson. Precis när han blir fintad så sätter han ut kroppen/benet för att proppa, det blir en bentackling och då är det matchstraff.

Sen så såg jag höjdpunkterna nu efter min träning, i sista perioden så fick Lauritzen öppet mål och sköt i stolpen, detta anser jag är en stor bidragande orsak till att man inte ligger bättre till. Såna lägen måste man göra mål på!
Kommentera

mattiaskarlgren: Håller inte med omtacklingen, jag tycker att det var en krock.
Kommentera

arnio: Håller med dig, Markström är grym och har en jättevacker statistik.

Men de senaste matcherna tycker jag han sett extremt osäker ut, många gånger som han håller på och fladdar med pucken när han ska göra en lätt blockering osv osv.
Håller på och dribblar omkring med målvaktsspaden bakom mål och idag drattade han ju på ända redan efter någon minut. :)

Visst, han tillhör de bästa i ES men Läck som fortfarande inte släppt in ett mål i ES borde trots allt få chansen snart.

Vad gäller Bertilsson så tror jag att alla är färgade, personligen ser jag det som en olycka.. Bertilsson kan svänga undan så visst, en utvisning kan man ta.
Men Perssons utspel i pressen och grötätarnas kvädningsord om Bertilsson känns lite taget ur luften.
Jättetråkigt när någon blir skadad, men det var trots allt mer en olycka den här gången.
Kommentera

Har sett lite drygt 2 1/2 perioder nu av matchen,
det som slår mig är;
Vad fan gör Hansen å Molin inne i PP, två vägkoner fipplar nog mindre med pucken än vad dom gör.
Jösses så under isen Granström är.
Återigen så matchas inte heta spelare utan dom rutinerade får istid fast dom inte tillför.
Nr.16 snart så står väl han i målet oxå, nu får NC fan sluta gulla med han. Påminner om en viss L E Spets under Borken..
Sen måste de vart Sm i missade mål i öppen kasse.
Riktigt bra fart på Dixi, Eero, Sunken mfl.

Ang Bertilssons tackling så e det knappt en 2ā på den. I media låter det som han kör av benet med flit på han.. Ser snarare ut att vara en sk 50/50 chans. Riktigt trist att han blir skadad ivf.

Rådbjer.. Vad ska man säga ska man skratta eller gråta..
Kommentera

Lindström: Måste nästan försvara, detta var den bästa domarinsatsen jag sett hittills i år.. Måhända säger det mer om domarnivån än just Rådbjers insats idag.

Men faktum är att det faktiskt fick vara lite närkontakt, lite kämpa och inte bara en jävla massa konstiga utvisningar stup i kvarten.

Men som sagt, det kanske säger mer om vilka domarinsatser man börjat vänja sig vid..
Kommentera

Lindström: Jag fattar inte heller varför Molin och Hansen matchades i powerplay.

Molin skulle vara playmaker - tog alldeles för lång tid på sig med pucken. Höll i för länge. Sänkte passningstempot. En urusel playamker i pp.

Hansen - på backposition. Helt ofattbart att han får plats där. Ibland undrar jag nästan om inte Berglind borde användas som sjundeback, få ströbyten i 5mot5, och plats i en powerplayformation, nu när Jonsson är skadad. Han är otroligt spelskicklig och skulle utan tvekan vara ett lämpligare val på vänsterbacken...
Kommentera

« ˇ 1190725 ˇ »