Brynäs IF

727452 inlägg · 7962 ämnen

Jaha inge lösning på lockouten...

« · 471583 · » Till forumet

Sv: Jaha inge lösning på lockouten...
sylf,Bisset19: Stackare...

Och inte verkar de vilja stänga serien, men ni får väl trösta er med Rob Blake!
Kommentera

Swordster: Blake eller Scott huvudsaken att vi får någon etablerad och med auktoritet som kan lyfta laget.

Merda NHL ;-)
Kommentera

Swordster: Blake till Brynäs,jo jo,o snart kommer jultomten oxå!!!
Kommentera

Bissett19: Äh simma lugnt! Så länge regeln om max 2 icke EU-spelare gäller tror jag knappast invasionen blir så stor. Om jag räknat rätt finns i nuläget bara 11 platser lediga för jänkare/kanadensare i ES. Sedan tror jag att flertalet finnar/slovaker etc. vill spela slutspelet till våren i sina hemländer och inte i Sverige. Det kan bli kul med Sudden i Djurgårn och får vi Rob Blake/Scott Niedermayer och en hyfsad finsk center tror jag vi kan behålla vår 8:eplats. Det skulle för mig vara en helt ok säsong faktiskt med tanke på omständigheterna. Sedan får vi se om vi rår på Timrå i kvarten, men chansen finns ju alltid.

Vem hade trott att Mora skulle bli sveriges svar på AK Bars Kazan, men tydligen hade dom både ett och annat sparat i församlingskassan. Nu kommer det bli satansdyrkan utav bara fan ;-)
Kommentera

Bissett19: Jultomten kommer ju förresten snart, bara nio dagar kvar :-))
Kommentera

70Igor: tror tyvärr att Mormor inte kommer med några julklappar innehållande NHL-spelare!!!
Kommentera

Bissett19:
Surt sa räven...
Kommentera

70Igor:
Bra analys!
Kommentera

70Igor:
Kanske LIIIITE tidigt att prata om Timrå i kvarten va?
kan hända jäkligt mycket i tabellen om du nu missat det...
Kommentera

Kalle K: Äh du är bara rädd att eran saga skall spicka och då får du ett helvete från alla håll.

Tror att Brynäs gör en 1980 och ramlar in på sista slutspelsplats och kör över alla. Jag full nej men snart ;-)
Kommentera

Kalle K: Är du orolig för ett ras i Tabellen eller???
Kommentera

Bissett19:
ja för jag är inte orolig att ni skall kliva högre upp iaf ;-)
Kommentera

65selander:
från alla håll?
nu fattar jag inte vad du snackar om selander,,inte alls..
Kommentera

65selander:
Ska du också på julbord?
Kommentera

claesw: Japp tänkte man skulle få någon spelare att fira.

Skall på Karlbergsslott och mumsa lite. Sparka folk i försvaret skall vi men huvudsaken att jag får Julbord :-))
Kommentera

65selander:
Ska ut i skärgårn under kvällen...börjar känna att öl-tarmen suger nu : )
Ha det kul på slottet!

PS BIF överlever lockouten, kanske vi t o m gör ett klipp på marknaden framöver...
Kommentera

Självklart så överlever brynäs lockouten och sedan kommer de o avancera upp i tabellen förbi mora mm
Kommentera

88Lindkvist: Och hur ska vi klara av o ta oss förbi Mora då? Mora är bättre än oss nu och lär även vara det i fortsättningen, nu när det ser ut som att Satan o Kubina skriver på för dalkarlarna... Brynäs skulle behöva namn som Rob Blake, Scott Niedermayer, Jerome Iginla och Patrik Elias för att hänga med i fortsättningen.
Kommentera

Tror samt hoppas det löser sig för Brynäs. "Mormor" plockar fram nåra väl scoutade förvärv inom tidsramen av fönstret. Går på den där känslan av att--> Det brukar ju lösa sig för oss Brynäsare. Tror att vi med nöd och lite tur tar oss till slutspel. Väl där så.........
Kommentera

Roxio: Leave it to mormor.
Kommentera

Den nya omröstningen är ju livsfarlig. "Behöver?" Låter som när min nioårige dotter säger att hon "behöver" något nytt. Frågan är väl snarare vad vi har råd med och vilka värvningar vi gör inom ramen för existerande resurser. Men det har Du förstås redan räknat ut, Tony? :-)
Kommentera

Jompe: *Asgarvar*
Kommentera

Jompe: Undrar var Mora får sina pengar ifrån???
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är en d***ligt bra fråga. En av tradition och hävd laglös bygd. Min teori är att sedelpressarna går för högtryck i många källare i Moratrakten dessa dagar.
Kommentera

Jompe: Sitter nog jävligt duktiga män/kvinnor o sköter sponsorbiten!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, men den lokala ekonomin ska ju inte räcka till såna excesser? Idag Satan, imorgon, vem då? Gud Fader?
Kommentera

Jompe: Satan och Kubina, inte att förglömma!! Fan, nu har dom snart halva det Slovakiska landslaget i Mora. Jag vill också ha, jag vill, jag vill, jag vill :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Men Tony lilla, nu måste Du lugna ner Dig, det är bara onsdag idag, Du vet att veckans värvning inte kommer förrän lördag...Och snart är det jul, då får vi se vad mormor har i sin stoooora säck...
Kommentera

Jompe: Vill ha Rob Blake, Scott Niedermayer, Jerome Iginla och Patrik Elias, jag vill, jag vill, jag vill, tror du vi kan få det om alla är riktigt jävla snälla fram till jul :-))
Kommentera

70 Rodrigues: I första hand önskar jag mig en back och en (europeisk) center...
Kommentera

70 Rodrigues: Patrik Elias har väl redan skrivit på för Metallurg Magnitogorsk, om jag inte minns fel.
Kommentera

96 Artisten: Phillips kanske kan locka hit lagkamraten Wade Redden, tung, hård och spelskicklig back sen har vi ju Brian Smolinski som är center i Ottawa.
Kommentera

Vi tycks ha fått in ett gäng Brynäsare/kravmaskiner här på GB:en. Problemet förvärras något av att en av dem är moderatorn. :-)

Metallurg Magnitogorsk, det låter ju inte som någon kurort, precis.
Kommentera

Jompe: Förlåt, vi håller ju på Brynäs, då får man ju inte ha några krav, tänkte inte på det :-)))
Kommentera

70 Rodrigues: Nej nej, man behöver inte ha några krav eftersom mormor fixar till allting ändå. Äntligen kan sova lugnt om natten. Minns ni att Brynäs inte ens hade en sportchef för bara 2-3 år sen?
Kommentera

I Norr kör dem hårt, oavsett lockouter eller inte :-)

First Period

15.43 2 min Löven 55. JACKMAN, Richard ROUGH
15.43 2 min SkAIK 9. WERNBLOM, Magnus ROUGH
13.17 2 min Löven 44. ABRAHAMSSON, Cristofer TRIP
06.42 2 min SkAIK 29. HINZ, Chad INTRF
06.18 20 min Löven 37. HEDBERG, Jonas GA-MI
06.18 20 min SkAIK 21. ERIKSSON, Jimmie GA-MI
06.18 2 min Löven 16. ÅHLÉN, Johan ROUGH
06.18 2 min SkAIK 5. SUNDQVIST, Jörgen ROUGH
06.18 2 min Löven 95. JÄGER, Jesper ROUGH
06.18 5 min Löven 37. HEDBERG, Jonas ROUGH
06.18 5 min SkAIK 21. ERIKSSON, Jimmie ROUGH
06.18 2 min SkAIK 19. MIKAELSSON, Pär ROUGH
06.18 2 min Löven 16. ÅHLÉN, Johan ROUGH
06.18 2 min SkAIK 5. SUNDQVIST, Jörgen ROUGH
03.03 2 min SkAIK 10. KREKULA, Fredrik SLASH
Kommentera

Jompe: Brynäs var väl den enda klubb som inte hade det!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Stämmer bra, det. Vi och Mossens HC i Div 7 Göteborg Västra.
Kommentera

Jompe: Mormor får nog skärpa till sig lite grann gällande kommande nyförvärv med tanke på att Arnason och Sjögren är floppar, Kung Timonen kom självmant :-). Phillips är en kanonvärvning. Nu pratar jag alltså om nyförvärv som har tillkommit pga lockouten.
Kommentera

Jompe: Magnitogorsk rimmar på torsk. Där hittar vi inga lirare. Nä, vi får nog vara nöjda om Sundlöv hämtar hem våra dolda reserver från Almtuna; Karlsson, Danielsson och Rönnqvist. Det är för mycket begärt att Brynäs skulle hitta en Timonen två gånger på samma årtionde. Jag tror fortfrande på spel i NHL.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur länge har vi kontrakt med Crippe? Det är väl inte för sent än med honom, behöver kanske några matcher för att komma igång. Arnason, däremot, var ingen hit.

Jag har enormt dålig överblick över NHL, vilka spelare som är möjliga att värva, och så vidare.
Kommentera

Jompe: 1 år på Sjögren, om han ska komma igång så måste han spela, karln har ju varit bänkad till större delen.
Kommentera

Jompe: Rättning, Sjögren har blivit bänkad under matcherna ska det vara!!
Kommentera

70 Rodrigues: Sjögren har väl ett kort kontrakt, till januari, typ. Får han förlängt är det nog ett tecken på att antalet nya spelare inte blir så många. Plocka hem Floberg och Mårs så är truppen komplett.
Kommentera

Lilljanne: Du glömde Custemo. Och Williams.
Kommentera

70 Rodrigues: Han har spelat både i box. och PP så undra vad du har varit på för match som har sett han bänkad.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Vore ju kul om mora fick in några fler stjärnor från tjeckien och slovakien (dom spelar antagligen för "peanuts") och vinner SM-guld i vår. Se´n drar stjärnorna till NHL och mora kommer ner på jorden (där vi brynäsare iofs har varit länge nu). Hur skulle eftervärlden se på säsongen 04/05 om mästarna kommer direkt från allsvenskan och året efter ramlar ur Elitserien?

Kom igen nu, Bettman och Goodenow, kliv av era höga hästar och ta en bastu ihop så kör vi igång i mitten på januari.
Kommentera

Lundström 6: Klart grabben har fått spela lite grann, har ju inte funnits folk dom sista matcherna. Sjögren är en flopp anser jag, självklart så får du tycka som du vill.
Kommentera

Jompe: Det där var ju taskigt mot Floberg och Mårs :-)
Kommentera

Lilljanne: :-)
Kommentera

« · 471583 · »