Brynäs IF

727881 inlägg · 7962 ämnen

Karlskrona HK - Brynäs IF 10/12-15

1715370 · » Till forumet

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 10/12-15
Brynäsgubbe: Hoppas mera på vinst mot LHC den 26e när mina söner ska få se sin första Brynäsmatch live !
Kommentera

Fortfarande smått chockad att det blev 3p igår. 18 min in i 3e satt man där förbannad att Brynäs faktiskt höll på att förlora mot Karlskrona ( ! ), tre minuter senare hade dom kammat hem full pott. Sjukt. Säkert sett highlights 5-6 gånger idag. Hoppas det blir tre nya imorgon, vore perfekt inför uppehållet.
Kommentera

Powerfade: Frågan är om Gävle kommun hade gått med på att det inte blev en evenemangsarena? Dom vill nog att Gävle ska vara med på kartan att slåss om diverse melodifestivaler, stora mässor osv.
Kommentera

Skrubben: På de nedre bänkraderna vid scenen.
Kommentera

Brynäslegenden: Många kommer ju till skybaren utan förköp, såklart det gynnar oss då vi har platser i överflöd.
Kommentera

Powerfade: Vilka är platserna där man inte ser hela isen? Är det typ längst ner i hörnet på kantsektionerna på plan 1? Alltså K1, F1, C1 och N1?
Kommentera

Brynäslegenden: Skybarne funkar säkert ganska OK på lördagsmatcherna men övriga dagar så kan jag tänka mig att det är ganska svårsålda biljetter.

Ska Brynäs nånsin fylla ut de bedrövliga platserna på de sektioner du nämnde så måste man bygga om. Det håller inte att sälja biljetter till platser där du inte ens ser hela isen. Nåt jag tycker är något av ett grundkrav för att ens kunna erbjuda dem som matchbiljetter.

Man gjorde en grym tavla när man byggde Arenan som evenemangsarena istället för att fokusera på ishockeyn som borde vara huvudändamålet för byggandet.
Kommentera

Först och främst så vill jag säga hur kul det är att snittet ökar med de fina siffrorna vi haft de senaste månaderna. Lägg därtill morgondagens match och de 2 kommande matcherna mot LHC 26 december och Djurgården 30:e. Tre matcher där vi kan räkna med runt 18-20 000 besökare. En fundering jag har är då hur lyckad skybaren verkligen är? Om man tittar på sektionerna till en publikmatch som den imorgon så är egentligen arenans alla bra platser utsålda, det är kanterna på N1, K1, C1 och F1 som är svårsålda som vanligt. Om man däremot tittar på skybaren och motsvarande sektioner på andra sidan så är de väldigt skralt, till exempel så uppnår de två yttre skybar sektionerna 24 sålda biljetter (av 400-500) medans de 2 sektionerna som erbjuder samma syn på isen som skybaren fast på andra sidan helt utsålda.

Skybaren är en häftig grej men gynnar den verkligen oss?
Kommentera

bifhjärta: vi kan nog räkna med 7000 på plats imorgon. Brynäs sänker priset på alla gråa sektioner också. Julerbjudande 149kr för ungdom och 220 för vuxna, köpte precis mina biljetter. Syns där!
Kommentera

Skrubben: Kan nog inte räkna med 1000 sålda på matchdagen när det är Rögle som kommer på besök. Hoppas verkligen, men skillnad på dom och SAIK. Skiljer nog några hundra ändå.
Kommentera

Skrubben: då blir det väl 7000 då! :)
Kommentera

Chris11: Vi siktar väl mot 7000? Om jag inte minns fel sålde man cirka 1000 biljetter på matchdagen i matchen mot Skellefteå.
Kommentera

Precis passerat 5900 sålda inför imorgon. 6700 på plats kanske? ;)
Kommentera

Skrubben: härligt att han hamnade i KHK tillslut :) det kommer att bli bra för dom!
Kommentera

Skrubben: Så jävla kul för Honken!!!!! Nu har han världens läge att komma in och hjälpa KHK att hålla sig kvar i eliten. Vilken avslutning det kan bli på hans karriär!!!
Nu kommer det bli riktigt, riktigt intressant att följa KHK genom serien och stundande kval till våren.
Kommentera

KHK kan i alla fall trösta sig med ett nyförvärv dagen efter torsken.
Kommentera

Qvarre: Jävligt udda alltså. Brynäs plockar ut målvakten med 3min kvar. Lite drygt 1min senare så plockar KHK målvakten :) Kan inte komma ihåg när jag såg något liknande sist.
Kommentera

Detta är nog första gången jag upplevt att Brynäs plockar ut målvakten för att jaga kvittering och sedan tar de alla 3 pinnar när matchen är slut.
Kul 😆
Kommentera

Undrar hur länge Gävlepressen har fått väntat på att använda den där fyndiga Pudas-rubriken.
Kommentera

Lokalpressen i Gävle skriver sin matchrapport framför teven och citerar CMore. Känns inte okej. Man kunde i alla fall ha gjort en telefonintervju med Pudas.

F ö tycker jag att Olden var grymt bra.
Kommentera

Samma sak här, Pudas känner sig "kluven". Vafan? Man förtjänar dom mål man gör. Brynäs var kassa men var KHK så mycket bättre?

Räcker väl att man säger att insatsen var dålig, måste man gå och skämmas också? KHK stod ju och tittade på i slutminutrarna, de får skylla sig själva.
Kommentera

Tigerhjärta: Tycker att det är lite kul att vi brukar deppa över att ex-Brynäsare ALLTID målar mot oss...

Heja Pudas!!
Kommentera

Pettisbif: Exakt så! Dessutom förtjänar Olden att spela i andra, älskar det spel han visar match efter match!
Kommentera

Istället för Westlund fick vi Zanetti och istället för Eklund fick vi Porseland. Grymt Bengtzén!
Kommentera

Skrubben: Tänk om vi hade haft Westlund och Eklund kvar i laget, då hade vi haft usla backar. Vi får helt enkelt tacka Bengtzén för att de inte är kvar. På något sätt gjorde han sig av med dom!
Kommentera

Presskonf.

Edit: Lol. Sjödda skäms nästan. Vet inte om jag gillar det...
Kommentera

Pettisbif: Måste säga att vår backsida är enormt bra när alla är skadefria. Herregud, Bertil och Salmela i första backpar. Där vattnas det i munnen 😀.Zanetti och Pudas har hållt oerhört hög nivå under en stor del av säsongen, trots att bägge kom från Allsvenskan (vilka klipp Bengtzen!). Och Kilström-Sunken är ett av seriens bästa defensiva backpar. Ruggigt bra i boxplay och på att stänga ner matcher.
Kommentera

Chris11:
Tycker vi ska formera laget såhär när alla är tillbaka,

Starkbaum - Sandström

Salmela - Bertilsson
Pudas - Zanetti
Sundqvist - Kilström
Nörstebö

Rödin - Scott - Lindblom
Johnson - Vrana - Olden
Ollas - Enterfeldt - Blomqvist
Mannberg - Pa.Westerholm - Po.Westerholm

Fyra jämna bra femmor!

Alcén går före Brodecki som extra forward eftersom jag tycker Adam gått ner sig sen fjol året. Han känns fööör puckkär, obekväm, svag och slarvig.. dessutom extremt ineffektiv. Carlsson går som 8e back. Och Porse kan Valbo få!
Kommentera

Skrubben: tänkte att Enterfeldt kan vara center mellan Westerholmarna eftersom att PaW har varit lagets sämsta tekare. Annars kan Enterfeldt spela center i fjärde med Blomqvist och Olden/Brodecki som ytter.
Kommentera

Skrubben: Det gäller att Vrana växer in i andrakedjan. Han har inte riktigt fått en möjlighet att spela ihop sig med både Ollas och Johnson. Men kan han nå det spelet han hade på försäsongen så blir det bra fram mot våren. Fungerar inte andrakedjan med Ollas-Vrana-Johnson så måste man hitta en annan lösning. Jag måste säga att jag tror på Vrana, han har sett bra ut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, men det gäller att Vrana kommer upp på den nivå han kan vara på då.

Jag säger inte att Vrana är en flopp på något sätt (som vissa redan har kläckt ur sig), men den lilla comebacken han gjorde var väl inte jättelyckad innan han åkte på en ny skada. Så vi måste ha tålamod med honom när han är tillbaka efter jul. Men på sikt hoppas och tror jag att han kommer bli den spetsspelare Bengtzén värvade honom som.
Kommentera

dacke72: Visst var det enkelt😂
Inte för Modo tänk att de har sån otur, igen😂
Kommentera

Skrubben: Johnson Vrana Ollas bör kunna funka.
Kommentera

Chris11: Enterfeldt som ytter med Westerholmarna? Eller som center?

Ett annat alternativ är att han får lira center i fjärdekedjan med Blomman och Alcén/Olden på varsin kant.

Det känns som att det är oerhört viktigt att Vrana når den nivå han visade på försäsongen att han besitter. En spelskicklig center med hög fart i andrakedjan är oerhört viktigt för att göra den kedjan mer spetsig offensivt. T.ex. tycker jag att Johnson inte når sin fulla potential med den omgivningen han har omkring sig i dagsläget.
Kommentera

TRE JÄLVA POÄNG! Hur gick det till? Såg inte matchen. Såg bara 2-1 med några minuter kvar och suckade uppgivet.
Kommentera

Davey85: Ja uppehållet blir perfekt, Salmela tillbaka (?) Vrana tillbaka (?) och någon månad senare så är Bertilsson tillbaka.
Kommentera

Davey85: Men först tre p till på lördag. Vill inte ha smolk i julmusten.
Kommentera

Dalrt: så är det ju givetvis. Men jag tycker ändå att det saknas någonting där i andrakedjan. Vi får se efter jul när Vrana är tillbaka om det blir bättre fart på dem. När Vrana är tillbaka vill jag se Enterfeldt i tredje!
Kommentera

Såg även att någon kommenterade att andrakedjan saknar spets.

Ollas - Enterfeldt - Johnson, de saknar verkligen inte spets, inte med Vrana i mitten heller. Problemet är att skador har förstört andralinans säsong totalt så den har aldrig fått någon chans att spela ihop sig ordentligt. Hur många spelare har lirat i andrakedjan egentligne denna säsongen? Och Ollas har fått hatta mellan ytter och center. Inte konstigt de inte kommer igång ordentligt när de inte får chansen att jobba på det tillsammans.
Kommentera

Väldigt glad över poängen,det är ändå en styrka att komma tillbaks och vända. I övrigt oroar det en aning att vi inte hittar en stabil nivå just nu.

Tror uppehållet kommer vara bra för oss.

Älska Brynäs.
Kommentera

Måste även plussa lite extra för Sandström! Hade lätt kunnat stå 4-1 på slutet och gjort avgörandet omöjligt. Helvete vad skön seger!
Kommentera

Hela andrakedjan måste steppa upp i 5 mot 5, tänker mest på Johnson och Ollas. Enterfeldt måste vi ha tålamod med, han gjorde sin tredje match idag. Men Ollas måste verkligen hitta tillbaka till gamla formen om han ska bli ett offensivt hot.
Kommentera

Brynäsgubbe: KHK tappade ju på precis samma sätt sist mot Växjö men de tog väl LHC på straffar för ett tag sedan? De börjar växa in i kostymen men de är allt för mentalt sargade för att stå emot i en sån här match. All heder åt Sundlövs krigare.
Kommentera

Clarence: Vi är vana ;-)
Kommentera

Haha. Nu kommer man skratta sig till sömns 😀😀
Kommentera

Zappaholic: Vettefan alltså. KHK är verkligen riktigt dåliga, de blev klart nojiga efter kvitteringen.
Kommentera

Jössesssss!!! Förlåt all dyngan jag spytt ut ikväll men min förtvivlan var hejdlös... Otroligt!
Kommentera

brynäs08: Brynäs hade tur och Modo otur ikväll.
Kommentera

1715370 · »