Brynäs IF

727444 inlägg · 7961 ämnen

Luleå-Brynäs

« · 424865 · » Till forumet

Sv: Luleå-Brynäs
Denna gång kommer vi ifatt!!

Forza.....
Kommentera

sylf: Too late, som mot TIK eller?
Kommentera

3-2 till luleå
Kommentera

Danne66: Bajskorv om det blir ännu en hedersam torsk.Se nu för fan till att knipa en pinne.
Kommentera

westerlind: Jag ropar inte hej förrens vi leder med 5-3 *försöker se kall och oberörd ut*
Kommentera

Gusten: kompensations utv för Luleå.
Kommentera

sylf: BP= goal
Kommentera

sylf: Jla kompenstaionutvisning
Kommentera

Tordan: EN TILL UTV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

4-2
Kommentera

sylf: Tack för idag :(
Kommentera

sylf:Korhonen tar inget eller har ingen hjälp
Kommentera

sylf: Varför blir jag inte förvånad?
Kommentera

aphac: Bom-bom, Bom-bom!
Kommentera

Danne66: För att vi vet hur det går.Dom vinner inte jämna matcher,vänder inga underlägen.Ett skitlag!!!!!
Kommentera

sylf: Hoppas spelarbussen redan har åkt!!!!!!
Kommentera

sylf: Tare lugnt nu...Huge is in the building :)
Kommentera

aphac: Nu har dom marknadsfört sig så fint att dom kommer att få typ,4000 pers mot HV.Sen kommer dom att fundera varför folk inte kommer och stöttar dom.Märkligt.
Kommentera

sylf: Det är säker sponsorernas fel...
Kommentera

sylf: Äh Brynäs vinner aldrig mot Luleå borta så förlusten var väntad. Det som är tråkigt är att vi verkar fått en ny taktik: icing/igelkottförsvar. Dags att sluta fega Jonsson!
Kommentera

Dags för "bästa målvaktsparet" att börja vara bättre än motståndar-målisen, annars blir det inte så många poäng....Salo...Kiprusoff...Törnqvist.....Ahl??
Kommentera

rackham: Ser att Modo tog led med 2-1 efter 59,40.TIK kvitterade 59,53.MORAL!!!!!!!!! Skaffa lite sånt Brynäs!!!!!!!!!
Kommentera

lindberg: EXAKTAMENTE!!!!! Hur i h-vete kan Jonsson traggla denna def-taktik när inte mtrl håller för det. Vi är starka offensivt, varför låta motståndaren ta initiativet. Verkar KOKO!!
Kommentera

Gusten: Spelar ingen roll hur bra målvaktspar man har när man inte har ett uteförsvar.Detta jä..a fegspelande i 52 min, får man fan lägga av med!
Kommentera

bradberry: 4-2 slut.Jävla pisslag!!!
Kommentera

bradberry: Nu Huge, måste nästan du åxå dissa BIF eller?????
Kommentera

sylf: Bra att bottenkollegan Mif blir förnedrat i alla fall.
Kommentera

Egentligen ingen kris å torska två bortamatcher mot TIK resp. LHF. Det är snarare sättet man gör det på som oroar. Verkar bara avvakta till en början. Va är det för jävla piss-taktik? Ut å kriga ner motståndarjävl.. Nej tacka vet ja på det glada 90-talet.(början) Ett noll i första bytet av Huss/Larsson/Bisset å allt som oftast två noll innan smurfarna hade hunnit byta....Iofs. var det väl oftast i hemmamatcherna. Det är dock min fasta övertygelse att man kommer helt fel in i en match om man har inställningen att spela snålt och försiktigt!
Kommentera

bradberry:
Gammelsmurf var på rinken i helgen när J20 mötte SSK, jag trodde det var ett gott tecken på att liret var tillbaka... å andra sidan var Flygis där också :-)
Kommentera

rackham: Gammelsmurf???
Kommentera

bradberry: Typ, Peter Larsson då rå...
Kommentera

rackham: Ja men se där...! Come back månne? I Bif? Vi behöver en till center om du frågar mig. Men hen går väl som "Invalido" nu för tiden va?
Kommentera

bradberry: Då har man sett svt hockeykväll för första gången, "mycket underhållande match" enligt kommentatorn....
Kommentera

aphac: Finns väl ingen anledning att dissa laget efter 3 matcher, varav 2 borta. Dessutom mot lag vi traditionellt haft svårt mot på bortais.
Är för gammal för att gå i den fällan. Det gäller att hålla huv´et kallt i så väl med- som motgång.
Taktiken att spela avvaktande i början är det väl i grunden inget större fel på. Den har ju till stor del lyckats i båda bortamatcherna. När man väl kommit in i matchen gäller det att sätta sina chanser så man får övertaget. Ibland går det, ibland inte. Grabbarna ger iaf inte upp utan lyckas ju komma tillbaka, och det är ett gott tecken.
Kanske man ändå ngn gång skulle försöka överraska motståndaren genom att checka stenhårt från start. Eftersom TJ är gammal storback så kan man å andra sidan förstå hans tankegångar.
Safety first...
Nu kommer Bommen till nästa fight och förmodligen Walle likaså. Den senare kommer att betyda oerhört mycket.
Verkar f.ö som ett par individuella misstag ställde till det idag, åtminstone av det man hörde på radiosporten.
Är det några som skall dissas så är det en del s.k "supportrar" här på sidan. Bedrövligt att läsa en del saker.....
Kommentera

Ärligt sagt tycker jag fan det mer verkar dagis här än hockeydiskussioner på senare tiden
Kommentera

WarhawK: Helst rätt. Det värsta är att det är vuxendagis.... :-)
Kommentera

Jag vill bara be westerlind om ursäkt för att jag lurade honom i ett mess här på HS under er match. Jag skrev att ni skulle vända på 3-0 underläget och att det aldrig är för sent att ge upp.

Olle - förlåt mig...!

Timrå IK är dom bästa, heja heja Brynäs och MoDo...
Kommentera

Att man är besviken att BIF inte tagit fler poäng är förståligt, men att misströsta totalt efter ynka tre omgångar, varav två varit bortamatcher, är löjligt. Det är ett ruskigt gnällande på vissa. Ligger vi sist efter 10-12 omgångar kan man börja gnälla, men ge laget lite tid att visa att de är bättre än vad många egna(!) supportrar tror.

Det blir skönt att få tillbaka Walle, kanske är det en bra tidpunkt för de förändringar som Jonsson ville ha till Luelåmatchen nu.
Kommentera

bradberry:
Snarare tillhör Larsson liksom Kung Sjödda en utdöende art av hockeyspelare. Nu är det slit och fläng som gäller.

Eller som coach Jonsson säger i Hockeykväll:
"De får mål för enkelt, helt enkelt..."
Briljant analys!

The honeymoon is over.
Kommentera

munken: För få visar framfötterna i Brynäs,det räcker inte med en eller två rappa forwards.Såna som Molin,Lind,Miettinen,Vitakoski mfl måste höja sig nåra klasser.I de senaste matcherna har man knappt hört deras namn i radion.Plus att backsidan måste bli bättre,det håller inte att slå en par indianare i varje match.Välkommna till match på lördag herrar Bom-Bom och Walle.

Se nu till ni som kan att masa er dit.Buss från Stockholm finnes.Till ett mycket bra pris och trevligt sällskap.

www.brynasstockholm.se
Kommentera

Namtrac: Jag har gett brynäs de senaste tre säsongerna på sig, räcker inte det? Det kommer dessutom bli jäkligt tufft i kvalserien nu när de allsvenska lagen också värvar.
Kommentera

munken: Hamnar dom där är det gonatt.
Kommentera

Namtrac: Konstruktiv kritik måste väl ändå få delas ut? Märkligt med den, som det verkar, utpräglade defensiva inställning vi verkar lagt till med i början på alla bortamatcher.(2 st :-) ) Håller med om att det inte är nån katastrof med bortaförluster mot dessa lag.
Kommentera

bradberry:
Försvar är bästa anfall, blir det taktiken mot Husqvarna/Vätterstad på lördag också?
Kommentera

sylf: Hamnar dom på 9-10 är det också gonatt, då tappar vi alla hyfsade spelare, publik och viktiga sponsorer till nästa säsong. Det är oroande att klappa igenom totalt i perioder av matcherna, Nu gäller det att börja käka taggtråd utav bara fan... Ett par förluster till och oron börjar sprida sig.
Kommentera

rackham: En sak är då säker att vi klarar inte att köra alla man i målet!

Kör offensivt och full fart, chocköppna mot HV och utnyttja deras misstag.

Får hoppas att Walle och Bommen är riktigt spel k**a
Kommentera

Danne66: Äh, vad fan, vi var dryga minuten från kvalserien förra säsongen. Allt bättre än det är ett framsteg. Always look on the bright side of life...
Kommentera

65selander: Bommen, är inte det ett lite negativt smeknamn?
Det är ingen större idé att han skjuter.
Träffen vore bättre, det passar ju bättre geografiskt också... :-)
Kommentera

rackham: Vad sägs om Boomen?
Kommentera

bradberry >>
Konstruktiv kritik är alltid bra. Jag känner bara en viss frustration över att det alltid verkar som om Brynäs är världens sämsta lag så fort vi har det tungt.

De senaste säsongerna har inte varit någon dans på rosor, hur höga förväntningar finns det egentligen? Jag är nyfiken på vad ni tror om den här säsongen. Min tro är att om BIF spelar på normal kapacitet så ska det räcka till slutspel ganska precis, det känns som om 6 lag, Frölunda, HV, FBK, LHC, DIF och Modo är givna slutspelslag. Eventuellt också Timrå. Då är det en, max två platser kvar att kämpa om och det viktigaste blir att vinna mot de lag som är i samma situation som oss. Med det sagt så är det i mina ögon givetvis tungt att förlora mot Luleå på det sätt vi gör, att släppa tre snabba mål är att skapa sig en extra uppförsbacke. Men det är ingen katastrof att förlora mot Luleå i omgång tre, det är jobbigare att förlora i omgång 47 vid likaläge. Jag är nöjd med den första matchen vi gjorde mot Modo, den var över förväntan. Sedan har de andra två varit undermåliga, med onödiga misstag. Men jag känner ändå att vi blir att räkna med längre fram om vi får slippa skador. Till slutspel SKA vi gå.
Kommentera

« · 424865 · »