1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775691 inlägg · 7967 ämnen
3024875 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
ganska häftig värvning på gång till Bern, Sonny Milano, minns när han och Zergas kändes som Anaheims framtidshopp Zergas har ju lyckats i NHL men Milano alltså nära Schweiz, synd att pengarna finns där annars hade det varit en riktig bra värvning för SHL

ME88x: Jag kan hålla med om det. Hade varit naturligt att värva ett helt nytt tilltänkt första backpar. Antar att det är en ekonomisk fråga.

Svensson_62: Hörde Wikegård säga att JVM-spelarna missar 9(!) matcher nästa säsong. Kanske finns det en tanke kring det om man tar Victor Johansson, som inte är junior nästa säsong. Den nya behöver ju också vara uppenbart lite längre fram i utvecklingen än de egna J20-backarna, och det finns bara ett fåtal backar födda 2007 och senare som är uppenbart bättre än Raftheim och Dahlqvist, och frågan är om någon av de få som är det är tillgängliga. De som jag hade varit lite nyfiken på är Malte Gustafsson (inte kontrakterad av HV? Kanske kan utnyttja kaoset där?) och Håkansson (har kontrakt i Luleå men de kommer säkert prioritera Sjöström).

Han är inte så ung och har verkligen tagit den långa vägen, men jag tror att Jonatan Lundgren hade gjort ett bra jobb som sjundeback. Givetvis billig också.

ME88x: Håller med!
Brynäs är tillbaka på ”delta och vara tacksamma” igen. Inga ambitioner what so ever.

Tycker det är provocerande hur JA snackar om 1st toppback + 1st utvecklingsbar. Vi behöver fler än två nya backar, att karln inte ser/förstår detta är skrämmande. Snacka om övertro på befintlig trupp.

IronKrook: Roland McKeown sticker också ut som ett bra alternativ. Rightare med bra skridskoåkning som haft en bra AHL-karriär och har en viss erfarenhet av SHL-spel. Ingen ung spelare men inte gammal heller.

Wolanin och Del Gaizo är andra spelare som sticker ut positivt bland kontraktslösa AHL-backar. Wolanin känns dock väldigt mycket Schweiz.

Vidhåller dock att, förutom Boqvist, är Wallinder på flerårskontrakt den som man borde rikta in sig på nu.

3024875 · »