munkas: "Oväntat att den dråpliga studspucken var allt du kunde fokusera på efter den här skitmatchen."
Tänk att du gick upp mitt i natten för att posta ditt inlägg och så blev allt så fel?
Stackars dysterkvist.
Om du hade haft lite läsförståelse så hade du noterat att jag inledde med att hålla med Peja i hans analys av matchen, fanns inte så mkt mer att tillägga tyckte jag. Den kändes heltäckande och nyanserad.
Sen försökte jag motivera VARFÖR jag anser att Honken gör en tavla, eftersom saken diskuterades igår och det fanns lite olika åsikter i frågan.
Det var mao inget försök att FOKUSERA på tavlan och att den skulle vara orsaken till förlusten, vilket du tycks tro.
Sen är det lite komiskt att DU av alla sitter och snackar om fokusering när du själv har suttit härinne i 10 år nu och grinat, klagat och fokuserat på exakt ALLT negativt du kan hitta.
Tväst: När ska Tommy göra en Uffe Dahlén och lämna "stjärnorna" hemma?
Ge Oskar Lindblom en match (även att han är lite för ung). Men det blir knappast sämre.
Tycker Lavander är en skön snubbe. Men VAD bidrar han med helt ärligt? 0 mål som forward är inte så bra, oavsett roll.
Synd att man åker upp till Önsköldsvik utan att ens försöka.
Det såg inte ut som att Tommy skulle spara på krutet i omklädningsrummet efter matchen. De får nog veta att de lever:P Tyvärr tror jag inte det räcker då vi helt enkelt saknar spets.
mk:
Sitter man på jobbet och inte kan se nåt själv så är det befriande med en nykter beskrivning av läget..... man är ju inte mindre besviken för att man kan nyansera sig. Håller helt med dig.
Peja:Varför är Dina analyser av matcherna dom enda som man behöver läsa? Varför kan man inte läsa någon annans.
Har man inte sett matchen så är det bara att vänta på din analys.
Tack för att man åtminstone kan läsa EN analys utan att behöva läsa en massa skit om spelare/ledare. Det värmer ett Brynäshjärta. Tack igen!
foppa78:Kan ni inte lyfta upp några fler juniorer från eran juniorverksamhet?Har hört att det lönar sig att satsa på den...Dom kanske kan vända påt
Kanske är tidigt ute men jag börjar oroa mej för nästa säsong. Om Järnkrok ersätts på samma sätt som Silfverberg då är vi riktigt illa ute. Förmodligen naivt men jag hade hoppats att Brynäs skulle kunna etablera sej som topplag redan nu. Vi får ta det ett annat år?
70 Rodrigues: Bra match, vilka lirare. Järnkrok är den enda som har någon form av fantasi. Vad krävs av Modo idag? Absolut ingenting
Zappaholic: Lauritzen e ju kung!
Nära, studspuck mot Honken nu.
Redigerad kommentar
Huge: Varje skada?! Nej, men vid långtidskador då!? Dennis Persson blev skadad i match #2, sades tidigt att det skulle bli en långtidsskada... LJ konstaterades ha en nervsjukdom i efter match #6, med 99,99% säkerhet färdigspelat för hans del sades också tidigt. DÅ värvades Franson in som ersättare... En nyckelback för lite ändå! Sen skadades Bertilsson... Styrman värvas in (SAIK:s sjunde back!!). Så från utgångsbackuppsättningen så är det två spelare minus, spelare som var tänkt för de 3 första backparen. Vilket gör att osäkra kort som Berglind, Djoos och Nörstebö vissa matcher får gå in och ta alltför stort ansvar, vilket dom bevisligen inte är redo för ännu! Så jag håller Sundlöv fortfarande ansvarig för den usla backuppsättningen han börjar med, känslig för skador som fan och samtidigt en ovilja att ersätta långtidsskadade backar!
Luoma som stundtals varit bänkad i HV skulle ta en plats bland 4 backar i Brynäs, alla dar i veckan... T.ex...
Redigerad kommentar
Slajsarn: Jag tror Lauritzen gör hattrick i tredje...
Och där kom reduceringen, men inte var det Sebbe.
Redigerad kommentar
Vi kan väl alla konstatera att Brynäs inte är bra nu, och har inte varit förutom i början av serien, medstuds eller ej får andra bedömma. Visst, vissa matcher har vi gjort "bra", men det känns mer som att motståndarna de gångerna gjort dåliga matcher, tex lule hemma sist(3-1).
När vi gör jämna matcher som tex mot HV borta(en pinne) och torsk mot FBK matchen efter(förlust ändå...), bra lag iofs, men det kan inte vara en tillfällighet, tyvärr är nog inte årets upplaga bättre än såhär...... Men man hoppas inför varje match att nu jävlar vänder det och att spelet ska börja stämma.
Kom igen nu för fan Brynäs, vi ska väl inte tillbaka till gnetandet att knappt nå slutspel året efter ett guld, vi ska såklart bita oss kvar i toppen då!