Brynäs IF

727443 inlägg · 7961 ämnen

PPV-rasism!

« · 738387 · » Till forumet

Sv: PPV-rasism!
Gusten: Goa och fina, jo det är väl vad de brukar utge sig för att vara innan de klyver mittbenan med en aluminiumstol eller något sånt.
Kommentera

Paddan: Firman Bäckis-Bicek är inga casuals!!! dom är goa och fina ULTRAS!
Kommentera

Gusten: ..."firma Bäckis-Bicek..." hmm, jag tyckte det var någon som sade att Brynäs inte sysslar med sånt där casuals och sånt.

Äh, du behöver inte vara orolig, du ska se att ni får er sedvanliga stora dos av ångest innan säsongen är färdigspelad och ni hunnit möta Nyköping i kvalserien och sånt.

Kommentera

GävleLasse: Ja det är ju allmänt känt att hockeykulturikonerna Linköping har mycket fans runt om i landet.
Tänk att varje år vid den här tidpunkten så ångrar man sitt jävla säsongskort...fast å andra sidan...runt jul när Boorken börjar sparka spelare till höger och vänster och firma Bäckis-Bicek sprutar in poäng kanske intresset ökar. *drömmer*
Kommentera

bradberry: It's all about the ratings...
Kommentera

Lika bra att väcka en gammal tråd till liv..... He, he......

Jojo.... Samma visa i fjol......
Kommentera

Bissett19:
Håller med dig lite grann. Men man får å andra sidan inte klaga. Jag tror de har visat Brynäs flest gånger på PPV efter jul.
Jag har sett 5 Brynäsmatcher i rad med vinster (HV, LHC, Djurgården hemma och Leksand, VF borta). Allt detta under tre veckor. Det lär jag aldrig få uppleva igen.
Godis för oss som bor lite utsocknes och inte kan åka till Gävle så ofta.

Samma dag som vårt andra barn föddes slog vi Djurgården med den största segern på år och dar. Snacka om att vara född brynäsare.....
Dagen efter var det massor av folk som ringde och grattade för den lyckliga händelsen.......
”Jo tack sade jag, det är inte var dag man vinner med 6-0”........ =)

Men om matchen inte går på TV får man väl lyssna på webben eller gamla hederliga sportradion. Perfekt att gå ner i garaget och få vara för sig själv ett par timmar. Frugan tycker också det är lugnare när jag går ner än om radion står på på sex olika platser i hela huset.

Sen var det nog mycket PPV i slutspelet om jag inte är helt fel ute. Ända fram till tredje semi. Sen tar canal+ och genomusla TV4 över när vi spelar i final.
Bara att det är fyran som sänder är skäl nog att se alla matcher live, oavsett var de spelas.
Kommentera

Bissett19: Man skulle ju kunna tycka att Stockholmarnas hockeytörst skulle minska någon gång i alla fall, men tydligen inte. Hockeyintresset där är större än någonsin.
Kommentera

Gusten:

28febti19:00Mora IK - Linköpings HC  
28febti19:00Djurgårdens IF - Luleå HF  
28febti19:00Timrå IK - Frölunda Indians  
2marto19:00Mora IK - Djurgårdens IF  
2marto19:00Brynäs IF - Luleå HF  
2marto19:00Timrå IK - MODO Hockey  

Kommentera

6 av 10 Brynäsmatcher innan OS-uppehållet visas på säsongskortet!
Kommentera

65selander: har ingen aning vad du försöker insinuera :)
Kommentera

Hong Kong: Jo men frågan är om man kan skylla dåliga siffror "borta" på laget som kommer på besök eller på det egna hemmalaget. Sen visst att Leksand kommer med fler supportrar till Gävle än vad Frölunda gör... men liten skillnad liksom.
Kommentera

Hong Kong: På nått sätt så tas statistiken ut och jag förstår varför Leksingar och Frölundaiter tycker det är fel. :-)
Kommentera

mok: Med andra ord så tar lagen ut varandra i dom arenorna. Men det är i arenorna som inte alltid drar fulla hus som agnaran skiljs från vetet.
Kommentera

Hong Kong: Förstår inte hur det kan bevisa vilka lag som är poppis runt i landet. Ta som exempel i Scandinavium där vi nästan alltid har mellan 11 - 12 000 åskadare oavsett vilket lag som kommer. Och dom 11-12000 är ju knappast där för att se motståndarlaget så förstår inte hur man kan säga att ex FBK är populära i Göteborg för att det är fullsatt eftersom det troligtvis hade varit det i vilket fall som helst.
Kommentera

mok: Inte mer än vilka lag som är poppis runt om i landet.
Kommentera

mattias - 74: Tycker inte denna listan bevisar något alls egentligen..
Kommentera

moreten: Spelades inte DIF-LIF på Hovet?
Kommentera

mattias - 74:
Och ändå var det bara 6719 i globen senast Leksand var där.
Det var 8053 senast Brynäs var där..... säsongens bästa! ;)

Sy Brynäs fansen hjälper nog också till lite grann....
Kommentera

GävleLasse: Tror det svider för lewksingarna att alla sitter framför datorn istället :-)

Sedan så vill jag bara påtala för mig själv att det heter statistik.
Kommentera

65selander: Jag betvivlar inte siffrorna alls...
Kommentera

GävleLasse: Klart stitstiken stämmer. Det är ju Swehockeys :-)
Kommentera

mattias - 74: Visst är det så. Jag förstår mycket väl att det är missvisande information. SSK och DIF har ju ruggigt dåliga publiksiffror. Och att Leksingar tar alla chanser att slippa käka di där äckliga hamburgarna i Ejedals och åker iväg till andra arenor är ju uppenbart ;)
Kommentera

GävleLasse:

Ja man får ju det, men det är ju Leksand som gör att lag som DIF och SSK över huvud taget har mer än vad dom annars brukar ha i sina respektive arenor....
Kommentera

mattias - 74: Nej jag märkte det...Men uppenbarligen var det någon som tyckte att det var intresant information och postade detta i VÅR gb...

Nåt du får leva med helt enkelt...;)
Kommentera

GävleLasse:

Jaja jag ger inte mycket för sådana här statistik i alla fall..
Kommentera

mattias - 74: Å ända så ligger snittet där det ligger...

That's a fact as well ;)
Kommentera

GävleLasse:

Motsats mot vad ?? leksand kommer alltid att dra mycket folk oavsett vilken serie vi ligger i :-)

Thats a Fact...
Kommentera

mattias - 74: För att den bevisar motsatsen eller?
Kommentera

mok:

exakt och Leksand är väl et lag som har bra bortastatistik genom åren oavsett hissåkningen :-) så den här listan som presenterades nu ger jag inte mycket för....
Kommentera

Petey21: Rätt kul det där med bortasnitt dom snackar om... hur kan man ens göra en lista på det? Menar många arenor har fullt oavsett vilket lag som kommer oavsett om det laget har med sej supportrar eller inte.
Kommentera

Petey21: Och dom som ska vara sveriges folkkäraste lag. jo jo.
Kommentera

Hoppar in i tråden med aktuellt bortasnitt för samtliga lag, i fallande ordning. Leksand drar tydligen inte så mycket folk till de andra lagens arenor som man kanske tror?

6654 Djurgården
6490 Brynäs
6486 Linköping
6398 Södertälje
6294 MoDo
6157 Mora
6031 HV71
6066 Färjestad
5973 Luleå
5807 Frölunda
5675 Leksand
5487 Timrå
Kommentera

Bissett19: jajjamen det gör man ;)
Kommentera

GävleLasse: Gör man?.......:-)
Kommentera

Bissett19: Så jävla typiskt att de flesta Brynäsmatcherna är hemma matcher... Dem ser man ju ändå...
Kommentera

bradberry: Nu har Canalplus o säsongskortet lagt ut matcher under Januari månad,dessa matcher visar man i Januari:

2 jan må 19:00 Färjestads BK - Linköpings HC

5 jan to 19:00 Leksands IF - Mora IK

5 jan to 19:00 MODO Hockey - Luleå HF

5 jan to 19:00 Linköpings HC - HV 71

7 jan lö 15:00 Mora IK - Djurgårdens IF

9 jan må 19:00 Luleå HF - Timrå IK

10 jan ti 19:00 Södertälje SK - Linköpings HC

12 jan to 19:00 HV 71 - Frölunda Indians

12 jan to 19:00 Djurgårdens IF - MODO Hockey

12 jan to 19:00 Linköpings HC - Leksands IF

14 jan lö 15:00 Linköpings HC - Frölunda Indians

16 jan må 19:00 Brynäs IF - HV 71

17 jan ti 19:00 Frölunda Indians - Färjestads BK

19 jan to 19:00 Brynäs IF - Linköpings HC

19 jan to 19:00 Färjestads BK - MODO Hockey

19 jan to 19:00 Mora IK - Luleå HF

21 jan lö 15:00 Södertälje SK - Mora IK

21 jan lö 15:00 Leksands IF - Brynäs IF
Kommentera

TIKbiff: Nu har du nog fått lite vin i ögat, tror jag, för det där gäller ju även matcher i januari.
Kommentera

Bissett19:
Bissett19:
jag hoppas du verkligen menar att det är mycket,,,det är ju bara Mora och LHC som visas fler ggr (4) sedan är det jämt skägg..eller är jag vinögd?

LHC 4ggr
MIK 4ggr

SSK 3ggr
TIK 3ggr
Hv71 3ggr
MoDo 3ggr
Frölunda 3ggr
BIF 3ggr
FBK 3ggr
Luleå 3ggr

DIF 2ggr
LIF 2ggr
Kommentera

bradberry:

Tor 1/12: CANAL+:
DJURGÅRDEN-SÖDERTÄLJE

Säsongskortet/PPV:
TIMRÅ-LINKÖPING
MORA-HV 71

Lör 3/12:
Säsongskortet/PPV: MODO-FRÖLUNDA

Mån 5/12:
Säsongskortet/PPV: DJURGÅRDEN-BRYNÄS

Tis 6/12: CANAL+:
TIMRÅ-FÄRJESTAD

Tor 8/12: CANAL+:
HV 71-MODO

Säsongskortet/PPV:
BRYNÄS-SÖDERTÄLJE
MORA-TIMRÅ

Lör 10/12:
Säsongskortet/PPV: FÄRJESTAD-FRÖLUNDA

Tis 27/12:
Säsongskortet/PPV: LEKSAND-LULEÅ

Tor 29/12: CANAL+:
BRYNÄS-FRÖLUNDA

Säsongskortet/PPV:
LULEÅ-LINKÖPING

Fre 30/12:
Säsongskortet/PPV: MORA-SÖDERTÄLJE

Mån 2/1:
Säsongskortet/PPV: FÄRJESTAD-LINKÖPING

Tor 5/1: CANAL+:
LINKÖPING-HV 71

Säsongskortet/PPV:
LEKSAND-MORA
MODO-LULEÅ

Hela tre ggr visar man Brynäs under December månad!!!
Kommentera

JanT: He, he... Glädjande!! Man kan ju hoppas att undertecknads med fleras klagobrev till C+ sportredaktion bar frukt. Jag tror i och för sig snarare det handlar om att Brynäs börjat säsongen sportsligt bra medan lag som t.ex. Leksand inte börjat fullt så bra :-)

Dessutom får BIF mer utrymme i media i övrigt nu (Boorken????) och det kanske oxå påverkar nissarna på C+.
Kommentera

Falken:
Mora IK - Brynäs IF går på C+ den också, inte PPV

Man kan ju undra om det har gett resultat att så många skrivit till C+ och klagat, det verkar ju så iaf.
Kommentera

Falken: Ska stå.

Undrar hur pass populära Brynäs ska bli nästa år när vår nya superarena är klar*
Kommentera

JanT: Kollade upp det du skrev och det stämmer mycket riktigt. Va fan! Dom visade väl inte oss ens fyra gånger totalt under förra säsongen? Sjukt, men grymt roligt att vi får ett kvitto på att vi har gjort det bra hittills. Undrar hur pass populära Brynäs kan bli nästa år när vår nya superarena.

Här är matcherna dom visar i Nov:
01/11 Brynäs IF - Färjestads BK (C+)
03/11 Mora IK - Brynäs IF (PPV)
24/11 Luleå HF - Brynäs IF (C+)
28/11 Brynäs IF - Timrå IK (PPV)

Förra säsongen visades runt sju matcher på tv. Två på C+ och fem på PPV, är dock inte helt säker på det.
Kommentera

bradberry: Leksands marknadsvärde har dalat betänkligt under oktober månad. I November visas dalkarlarna endast 2 ggr på C+.

Brynäs har däremot stärkt sina aktier och visas 4 ggr!!!!!

Heja C+!!!!
Kommentera

Lundström 6: Och vad vill du säga med det???
Kommentera

70 Rodrigues: Sen gäller det att alla sjunger med klacken också och inte står och skäller och svär över laget, då är det lätt att bli överröstad när inte alla gör sitt bästa på att följa klacken!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Någon som vet vad inträdet kostar till SCA-cupen ikväll?
Kommentera

Bissett19: Det är under en månad denna lista gäller, det kommer ju med all säkerhet jämna ut sig under säsongen. Herrgud, det är inte jämnlikt månad för månad.
Kommentera

JanT: Innan den här helgen är slut kommer jag att ha sett Brynäs 7ggr denna säsong. Förmodligen mer än vad du orkat med?
Kommentera

« · 738387 · »