1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773999 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Du får vara lite mer på hugget, eller betala helt enkelt!😏

KalleTeodor: Tyvärr blockerat på grund av upphovsrättskäl

Forzzen: Ja, men många SHL-klubbar kommer att hamna i samma sits. Tror det kan bli en hel del korttidskontrakt/lån. Har dock en känsla av att Brynäs inte kommer att få så med jättemånga spelare i OS. Hur många Brynässpelare har varit med i något landslag den här säsongen? Är Danmark med i OS?

moment22: Då vi nu har en väldigt tunn trupp framåt och att det finns risk att någon blir borta stora delar/resten av säs + JVM + OS + kanske några fler skador så måste man nog stärka truppen.

Leonardo: För 3kr/dag kan du läsa GD+ med allt om Brynäs. För dyrt?😃

KalleTeodor: Den videon var låst och gick inte att se!!

KulaShaker: Kan inte läsa GD+

Zzz: intressant scenario ändå. Vilka lag har mest djup i sin trupp. Jag tror faktiskt att vi skulle gynnas 🙂😉

Hej, jag har roat mig med att sätta ihop lite klipp från gårdagens match med Adam Boqvist i fokus, nu när han äntligen fick lite istid. I mina ögon är hans defensiva egenskaper klart underskattade vilket jag tycker framgår av klippen.
Extra roligt är att se när bröderna var inne samtidigt och dominerar isen. Det skulle man vilja se mer av.

mk: Ja den är asbra. Den påminner mig lite om när jag bodde ihop med exet i Gävle. Hon pratar med nån väninna och frågar mig: Lasse har Brynäs match på lördag nästa vecka? Jag svarar ja , Luleå borta.

Varav hon tar upp sin mobil och säger. Nej vi kan inte komma.. 😂😂

Forzzen: sant. Undrar som sagt vad det säger om hälsan på våra andra centrar...

moment22: Borde vara för denna säs då dom kontaktat sportchefen, skulle det vara inför nästa säs borde det väl gå igenom agenten då han bara har kontrakt till april.

{2064}: var det inte ?lower body?? Vill minnas knä.

moment22: Geanström revbensskadad?

Bulan (fri läsning till 19.47😁)

Lindström: Börjar också bli trötta kroppar i både Sunken och Granis..dom är inte purunga mera!

Lindström: mot grisarna från Tyskland

Leonardo: två intressanta delar ur artikeln:

"Bland annat uppges Brynäs, klubben där Johnson som spelare tog SM-guld 1993, ha lagt ett bud på Palmberg."

"Helst ser Hästen-bossen Johnson att han får behålla sin målspruta, som har kontrakt med Norrköpingsklubben säsongen ut."

Någon som vet när Sunken vart skadad?

Anders Berg: Haha, låter exakt som jag kunde skrivit detta själv, gick oxå till bibblan för att läsa gävletidningar, allt i min värld var anti leksand och har haft Jaxen som idrottslärare. Vi måste känna varandra irl:)

Inkazar: Det verkar helvrickat och lika dumt som att CHL finns som turnering...sen kommer ändå spelare som Ovechkin att spela i OS...hur går det ihop?

Skrubben: Kan du kopiera texten, långt ifrån alla här har GD+

Leonardo: då har du delvis läst fel. OS samlingen är 7e februari. Det spelas fulla omgångar 8e och 10e februari dessutom spelar vi en match mot Örebro den 15e februari (vi är ensamma om detta tillsammans med ÖHK)

Dessutom spelas finalen den 24e samma dag som SHL startar om igen.

Ja, spelschemat är vrickat. Vi har även ett ”back to back” möte den 28e feb och 1a mars men mot 2 olika lag (detta är vi dock inte ensamma om.) Offtopic.

Agenten: Men dessa källor måste vara "fakenews" för annars skulle han spelat nu för oss....allt skvaller o spekulationer lägger jag åt sidan och tar det som fake tills något annat visar sig :) Stod ju också lika mkt i media om att "Dahlen kan bli aktuell för en SHL:klubb beroende på vart Timrå hamnar i tabellen...såå det är ju lite hipp som happ det där skriverierna

Inkazar: Mm, det visar sig, men ska vår SHL liga spela då under OS? Tyckte jag läste något om att sista matchen före OS är 10 februari, då spelar det väl ingen roll om det är spelledigt i SHL?

Anders Berg:
Du är ju riktigt intressant och underhållande när du dyker upp som Stefan... Anders Berg däremot är en riktig tråkmåns i jämförelse!

Märkligt tyst kring Jonathan Dahlén, han var ju "klar" för oss och skulle ansluta i December enligt flera källor.

Anders Berg: Vem svarar jag?
Stefan Ketola? Eller Anders Berg?

Annars var det en spännande livshistoria...

Inkazar: Om vi nu skulle värva en allsvensk spelare mitt i säsongen så skulle det innebära att klubbarna måste komma överens om en köpesumma? Vad jag vet är en sådan övergång mycket ovanlig i svensk hockey. Den jag kan komma på är Wikstrand som gick till Frölunda från Mora mitt i säsongen.

moment22: ja. Fast Jesper Boqvist är ju också center. Men han ska ju snart till JVM.

Jag tror iof Palmberg skulle kunna göra det riktigt bra i Brynäs. Så jag hoppas han nappar på Brynäs.

Skrubben: Jag uppfattade det som att han täckte skott, men producenten av gårdagens match hade en märklig uppfattning av konceptet repriser.....

Såg ni om Liljewall fick ett skott på benet igår, eller var det en slashing?

Inkazar: ja, Westfält tar för sig! Men om Granström och Liljewall blir borta länge så kan det bli lite tunt på centerpositionen... ja ja, det visar sig.

moment22: som läget är just nu ser jag inte att vi behöver någon förstärkning. Westfält är en riktigt bra center. Men Palmberg är riktigt bra av det jag sett!

Inkazar: Ja, det är den mest logiska tolkningen. Är det verkligen vad vi behöver nu? Usch, nu börjar jag tro att Granström är väldigt skadad om vi behöver en ny center... Liljewall också oklar iofs...

Bratwursten : Arsenal? Kommer 4 lika ofta som LHC åker ur i kvarten...

moment22: mycket otydlig är den. Men tror det handlar om den här säsongen iom att han bara har kontrakt med hästen tills i april.

Skrubben: Är det jag som är blind eller är artikeln otydlig om det gäller för nu eller nästa säsong?

Leonardo: ja det gör dom om inte KHL spelarna får vara med.

USA, CAN och FIN har mestadelen av sina trupper i KHL.

mk: Regler hit och dit... jag vet inte. Blir så fånigt bara när en Djurgårdssupporter tror att han känner mig. Men visst, fortsätt bara, vad ska jag göra åt saken?
När jag var yngre så brydde jag mig betydligt mer; gick alltid till det lokala biblioteket och läste Arbetarbladet och Gefle Dagblad, före och efter match så att säga. Matcherna mot Leksand var givetvis värst. Fanns inget bättre än vinst mot Leksand och fanns inget värre än en ev. förlust mot Leksand.
Detta var alltså före Internet. Minns att trupperna på den tiden blev klara mitt under sommaren, typ sista juni(?). Då brukade jag vara ute till tidningarna kom på morgonkvisten. Jag cyklade iväg till en depå där tidningarna fanns, jag rev upp en hög med tidningar och läste om alla förluster och nyförvärv. Det var tider det! Så jag var nog rätt intresserad kan jag lugnt påstå. Gillade även när Brynäs kom och mötte Leksand i Dalarna. Då kunde jag läsa om Brynäs i vår lokala tidning, det var lite som att gå i kyrkan. Få läsa införsnack på morgonen före skolan och få läsa om Brynäs, det var häftigt. 1993 gick jag i kostym till skolan dagen efter guldet.

Minns även precis när Sundlöv var på väg att slå igenom men Lasse Eriksson fortfarande var bättre. Det var inför en match mot Leksand. Tommy Sandlin bodde på samma gata som min farfar gjorde och jag minns att jag skrev ett brev till Tommy att han skulle ringa Staffan Tholson och be honom välja Lasse i kassen, mot Leksand. Allt för att undvika förlust mot det hemska laget. Då var jag inte gammal men väldigt intresserad.
När Keb drog igång sin hörna på Gefle Dagblad var jag den som skrev mest till honom, det var lite roligt.
Under ett antal år hade jag förresten Hans Jax som idrottslärare, det var roligt, blev mycket hockeysnack med honom, kan jag säga.

Hur jag mår före och efter match nu... Ja, jag bryr mig inte lika mycket längre. Inte som då. Men visst känns det jävligt trist när laget förlorar. Å visst är det tröttsamt när laget sätts i hop fel, att man "glömmer" att värva en förstemålvakt osv. Men arg... nja, jag vet inte, ibland kanske, fast till vilken nytta?
Däremot när jag ser laget live, jo då lever jag mig in...

Brynäsgubbe: He, he Bulan hemma i sitta rätta element Luleå o Norrbotten....jag bodde där när jag pluggade, mysig stad och fåordigt (utom med sprit i kroppen) :)

Bulan om att möta oss.

Edit: Det var inte mycket det...

Anders Berg: Åh Brynäs skeptikern...

Finns det en regel mot att kommentera dig?
Finns det en regel mot att tycka att du verkar ha ett osunt förhållande till Brynäs?

Många vittnar om att man mår dåligt under och efter en förlust.
Hur är ditt läge under och efter?
För min del pendlar det mellan ilska över en bitter förlust. Är det en klar förlust skakar man ganska snart av sig den.

Hur känner du före och efter match?
Hur är det efter en vinst tex?

Rumpelstiltskin: Du menar att dessa 5 spelare blivit skadade även om Brynäs inte spelat CHL-matcherna?

{5504}: Åh, DIF-älskaren! Så härligt att du bryr dig så mycket om det jag skriver! Har "Pialle" åkt hem... Hm.. låter tråkigt, så klart. Då kan vi nog räkna bort honom på den här sidan av nyår i alla fall.
Granström är även han på skadelistan sedan tidigare och jag skulle vilja veta lite mer kring när han kan tänkas komma tillbaka. Å nej, jag tror inte att jag blir så speciellt arg faktiskt. Du kan sluta låtsas att du känner mig, tack.

Rumpelstiltskin: Tyvärr mycket större risk att bli skadad i CHL-matcher än på träning.

Den preliminära JVM truppen är nu klar.

Jesper är med men Adam får stanna hemma. Trist för honom och lär väl minska hans chanser att gå riktigt högt i draften men som backsidan i Brynäs ser ut just nu så får man väl vara lite glad.

{5915}: skador sker oavsett. Inget brynäs kan undvika.

Anders Berg: Granström är väl på skadelistan sen tidigare och Pialle har väl åkt hem så vad vill du höra för ord?

Vad dom än säger så kommer du tyvärr klaga Anders Berg.

Om dom säger Granis blir borta 8 dagar och det blir 10 dagar så blir du arg.

Om dom säger vad det är för skada så blir du arg för att det säger ju ingen av dom andra klubbarna så onödigt att blotta vilka skada dom har.

Om dom inte säger nåt så blir du arg för då är dom amatörer som inte säger nåt.

Så du och några till har helgarderat att vad som än händer så är det fel=)

« · 1856256 · »