1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773762 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Potentialen måste man ju se.

{8399}: Hur långt behöver man se? En poäng och -9...

Inkazar: Visst gör Larsson misstag ibland men man måste se längre än så.

Sjödin flaggar om extra träning på Julafton ....
Kunde han få vissa spelare att " träna mindre " på Helt enkelt/Erlandssons vore vunnet.....

{5504}: Ännu bättre att inse att kålsuparna är många och finns överallt. Nog tycker jag det är värre att proppa nån i huvudet än att falla lätt.

{8399}: Håller med om Clark, och vissa här svarar lite ungefär som barn gör om man säger dom gjort nåt, att han gjorde så osv när dom försvarar sig.

Bättre bara säga att som Clark gjorde vill vi inte se i våran förening och vad andra gör är upp till dom!...

{8399}: Larsson var hyfsad. Riktigt bra har jag svårt att kalla det när han går bort sig nå så fruktansvärt vid 3-0.

Innebandyfasoner.

{6984}: Skillanaden är att ingenting nuddade Clark men han inte bara filmade utan simulerade dessutom skada. Ellis förstärkte en crosschecking

{6984}: Eller "superfilmaren" Järnkrok som skulle få så mycket stryk och skickas hem från Nordamerika...Gick lite annorlunda 😀

Media gillar att svartmåla Legendarernas förening.

bradberry: Larsson var riktigt bra igår och har ju helt annat spelsinne och förmåga att föra upp pucken än Ersson, jag förordar Larsson.

Mike.F: Ungefär som Ellis igår. Föll ihop som ett korthus när han kände Palushajs klubba i ryggen. Det efter att i några byten innan delat ut ett flertal crosscheckingar i ryggen på Clark. Som stod upp som den filmare han dömts ut till. Vart är drevet mot Morgan ”korthuset” Ellis???

Pettisbif: Om Melin fortfarande är på lönelistan så kanske han kan bli PP-coach? Det var väl det enda som var bättre under hans tid. 😉😉😉😉😉😉😉😉

Mike.F: En slashing är fusk, en tripping är fusk också. Dessutom är det mycket svårt att bedöma om det är filmning, kanske en spelare ramlar eller instingtivt reagerar på en klubba i rörelse mot ansiktet.

Charles: visst kan man tycka det är orättvist. Men jag tycker clarks grej är värre pga skiten han höll på med efteråt för att försöka ?rättfärdiga? det.

Och det hjälpte inte heller att Sjödda klev ut på twitter och uttryckte sig lite klumpigt om vi ska vara ärliga.

bradberry:
Libero är det senaste, Brad?

Charles: å så pinsam! Fick Donovan en 2:a på den? Filmningar är ju rent fusk och borde rendera i avstängningar!!

Mike.F

konstigt att inte sveriges hockeyexperter är ute med höggafflarna igen efter Gordons filmning, Clarks överröstade Dackells hyllning men denna gång bryr man sig mer om att Joakim Lundell inte fick köra sin "spelning" innan match. Är det roligare att kasta skit på Brynäs eller bryr sig bara media och experter sig om hur många klick och likes dem kan locka?

Pettisbif: Skulle gärna se Ersson framför Larsson...

Skrubben: har sagt och tyckt ett tag nu att Alcen borde vara 13e forward med BP göra och lite tuppfäktning då och då. Tycker inte han platsar på 12 forwards.

Inkazar: Intressant angående Alcén. De flesta tycker han är given i laget tack vare sitt brynäshjärta och "hårda jobb". Men bör hans plats i laget verkligen vara så gjuten som många tycker? Jag kan tycka att han har en lite väl trubbig offensiv för att åtminstone börja fundera på om man kan ge hans plats till någon annan.

Tycker det är dags att Sjödin sätter en blåslampa i arslet på Jensen! Om han inte lyfter sig så tycker jag att Boqvist ska få chansen på hans plats efter jvm!

Pettisbif: aaah en gammal hederlig Pettis sågning efter en torsk. Var ett tag sen nu :)

PP kan jag hålla med om och Jensen/ny förstecenter.

Westfält är mycket bättre defensivt än vad Bjurström är. Dessutom ger hans tyngd och storlek en dimension i Brynäs som behövs.

Rautio var bra idag också. Han hade inte kunna gjort åt något av målen.

Bjursa förtjänar istid, ja. Men av vem? Asklöf? Ja det skulle vara han då möjligtvis eller Alcen.

Ja, Ikonen eller Palushaj borde lagt straffen. Men om Clark hade satt den så kanske Clark hade fått en boost, inget vi kommer få veta nu tyvärr. Men det kan ha varit så man tänkte.

bradberry:
Grickerna, Brad... hardcore Gävlämåål?

Tidigare på säsongen hade vi aldrig kunnat stoppa blödningen som vi gjorde idag. Då rasade vi som ett korthus så fort hamnade i tvåmålsunderläge. Nu lyckades vi ändå samla krafterna och ge det ett försök.

Sjödda lär göra något åt PP spelet... som är under all kritik.
Sen undrar iaf jag varför man inte låter den formstarkaste lägga straffen, typ Ikonen eller Palushaj??
Många många felpass idag dessutom.
Rautio var rätt blek också.
Sen förstår jag inte denna tillit för Westfäl, som känns något överskattadt. Dock tror jag mycket på honom i framtiden. Tycker att Bjurström varit bättre än honom i varje match som bägge lirat. Bjursa förtjänar mer istid!
Sen Jensen...... herregud så karln gått ner sej. Synd att han sitter på kontrakt nästa säsong. Skulle behöva en ordentlig 1a center!

Nåväl... Vi stoppade i alla fall blodflödet. Började uselt men en liten uppryckning kunde skönjas. Tror vi kunnat ge Skellefteå en match ändå idag om effektiviteten varit bättre. Ortio höll siffrorna uppe för hemmalaget vilket gjorde att vi aldrig kom nära... Vi får skylla oss själva när vi ställer in grickerna i första...

Bratwursten : Ja fy fasiken...tycker ändå sista perioden var Brynäs period och att avsliuta en match bra är alltid gott inför nästa...hade vi spelat i i första period som i sista då hade det blivit poäng ikväll...SAIK är överskattat som lag, en kedja , sen et ganska tråkigt lag fyllt av robotar...vi har ju iaf en massa lirare och när vi åker skridskor och vill i 60 minuter är det få lag som orkar med oss.....Nu skålar jag in julen med en Xante päronkonjak ;) Dags att filosofera över nattens NHL

Bratwursten : Nja, man ska nog inte överdramatisera den här förlusten alltför mkt och börja tala om psykologiska problem. Vi är rinkrostiga efter uppehållet och gör en blek första period, svårare än så är det nog inte. Tror definitivt inte på nån medvetet påkallad försvarsinriktad taktik från Sjödda, rinkrosten gör att vi kommer på hälarna och får svårt att freda oss. Deras förstafemma har ju dessutom farten uppe på ett helt annat sätt efter spel i Channel One Cup och dom (plus Ortios storspel) avgör i princip matchen idag. Som man brukar säga i travvärlden: vår häst har fått ett lopp i kroppen efter uppehåll och bör ha gått framåt till starten i Växjö på torsdag. Tror på vinst, om vi bara får en bättre start än idag....

Sjödin har ju gjort det riktigt bra hittills men idag känns det som lite av skulden kan ligga på honom. Vi spelade otroligt försvarsinriktat i början, helt i onödan. Vilket syns senare i matchen när vi faktiskt kliver fram och börjar spela hockey och gå för det att vi är minst lika bra som Skellefteå. Tycker vi ger bort det lite, såklart även på spelarna. Vi byter ju spelare titt som tätt, de som varit kvar i Brynäs länge är ju Sjödin och de andra coacherna i båset. Tror det psykologiska från tränarhåll har satt sig i skallen vad gäller Skellefteå också.

bänknötarn:
Egen sedelpress. Det VET ju alla..

Clarence: Man måste sätta emot annars blir det ju inget...

Men jag kan för all del bjuda på en korv i paus nån gång. Kan du ha en röd-gul- och svart nejlika i knapphålet?

PS. Vi vann i alla fall sista. DS

Skitmatch där våran bedrövliga 1:a period fällde oss! Nya tag mot Växjö!
Dan vad jag hatar att förlora och speciellt mot äckel Saik jävla patrasklag!

Inte många som kvitterar ut pluspoäng ikväll, slapp inledning och två mål i första avgjorde.

bänknötarn: BZ måste hitta en riktig förstacenter till nästa säsong.

Enda positiva ikväll: Inget målras i alla fall.

#40 har gått från att vara en bra dansk hockeyspelare till att bli en dansk hockeyspelare....

Triss i bekymmer för Brynäs: Fysiken - PP - Straffar.

Zappaholic: Jo sämsta SAIK jag sett på länge, tråkigt att vi också gör en skitmatch.. otroligt lågt underhållningsvärde, knäpptyst på läktarna uppe i Skellefteå också ingen inramning överhuvudtaget.

Bratwursten : När vi äntligen får upp farten på rören matchar vi ju saik med lätthet

Synd att vi har så värdelöst PP, vi blev ju inbjudna i tredje. Bara ladda om till torsdag.

4400 åskådare. Såg jag rätt? Mot Brynäs! Åskådarantalet och miljonlönerna går liksom inte ihop.

Ok nu tar idioten till domare utv men inte när #44 i Saik crosscheckar Clark gång på gång då blundar han!!! Svenska domare kan fan dra åt helvete!!!

Zappaholic: Va fan, har dom kastat in Jimmie Jump på isen?
Det där svandyket efter Blommans lilla dutt i ryggen gick inte av för hackor....

{8302}: Men fy fan så patetiskt att han tar en sån crosschecking med tanke på hur 44:an stod och slog i ryggslutet på Clark fyra fem gånger. Vidrigt domarbeteende

Leonardo: Jävlar vilken filmning...

Och så undrar puckon som Wikegård varför man förstärker!

{8302}: Hur fan fick Fälth åka där

{8302}: Shit vilken tråkig match det varit.

Zappaholic: Han såg nog inte situationen....Letade efter felaktig utrustning eller nåt sånt.

{2064}: Westfält och Asklöf är utfyllnadsspelare än så länge.

« · 1858617 · »