1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773612 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Luktar torks ikväll..
Tror lättja kommer att fälla Bif tyvärr.
2-4

Gaaaame daaaaay!!!!

pjåtor: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Forsberg 1978: JAAAAA!!!

Clark. 17 sekunder

Forsberg 1978: Ja skaik går inte att lita på

Nu skiter vi i Emil Larsson nu ska Gnällbältet få smaka smisk! KOM IGEN NU BRYNÄS!!!

Tror Ikonen försvinner. Dröjde ju låångt innan han kritade på för nytt kontrakt inför denna säsong och när han väl gjorde det så blev det bara ett ettårskontrakt. Känns som att han tvekade länge och ville ha annat.

Skrubben: Det lär ju bli mer pengar nästa säsong så det finns gott hopp att behålla en bra stomme. Målet måste ändå vara att behålla Clark och Palushaj. Ikonen hoppas jag stannar han med men jag har en känsla av att han försvinner till KHL

Chris11: Håller helt med. Jag hoppas Bengtzén inte lägger onödiga pengar på några dyra backar nästa säsong. Bertil, Gunde och Kilström är en jäkligt bra stomme. Larsson kommer ha växt in i SHL-kostymen nästa säsong och Boqvist kommer bli en raket. Lägg pengarna som blir över efter Sunken och Fälth på forwards istället. Vi behöver en bättre forwardsbredd kommande säsong.

Bratwursten : Det blir svårt att behålla alla tre av Palushaj, Ikonen och Clarke. Framför allt Ikonens marknadsvärde lär ha skjutit i höjden. Clarke har väl motsvarat förväntningarna, han kom ifrån en stark säsong i Schweiz. Svår prioritering annars, Clarke kan stanna i Sverige ytterligare ett år innan skattereglerna förändras från år fyra. Palushaj har två säsonger kvar.

Jag ser det inte heller som nån jättemiss ifall Jonathan Dahlén går oss förbi. Därmed inte sagt att man skulle tacka nej till han. Jag förstår förstås inte varför Timrå inte gör precis allt för att behålla honom säsongen ut. Eller varför han själv inte ser det som nr 1 att stanna och försöka medverka att spela upp laget i SHL.

Chris11: Ersson och Carlsson har inte kontrakt.

Vuollerim: tycker man ska försöka förlänga med både Clark och Palushaj samt Miller om de inte begär helt orimliga pengar

Chris11:
Kilström spelklar till ikväll enligt Mansson.

honken21: Palushaj är ju den som alltid är delaktig i spelet och syns på isen. Han är vår vasdaste spelare. Tycker vi borde lägga pengarna från sunken och fälth på en toppmålvakt + en till forward

Vi har ju backsidan för nästa säsong klar:
Gunderson
Bertilsson
Boqvist
Larsson
Kilström
Carlsson
Ersson

{8399}: mmm vi har spelare på alla platser idag, då är laget klart till nästa år

Chris11: tycker inte han driver laget. Lite ojämn. Men som du säger, kan bli svårt att hitta en bättre.

honken21: Mer för pengarna än vad vi får av Palushaj? Den känns riktigt riktigt tuff. Killen har gjort 31p på 30 matcher i ett bottenlag.

honken21: palushaj är ju den som driver laget i varje match. Tror att det blir svårt att få tag i något bättre. Han har ju dessutom gjort mer än en poäng per match. Clark tycker jag verkligen att vi ska behålla. Han är svår att ersätta. Den karaktären går inte att hitta vart som helst

Davey85: Ja jag håller med. Det känns onödigt att ta in ytterligare en forward i det här läget när laget fungerar.
Dahlén gör nog rätt om han väljer Färjestad som dippat lite senaste tiden. Där kommer han in som en nytändning och ges en stor roll.

{5915}: En center till förstakedjan har vi redan och han spelar även PP.

KulaShaker: Kanske den typ av värvning som dessutom skall särbehandlas och få istid oavsett prestationer på isen,

honken21: Prio 1 en center till förstakedjan och pp1.

Dahlén känns inte som en stor miss i detta läget. Vi har börjat få ihop kedjorna och Boqvist såg bra ut innan JVM. Dessutom har våra nya junisar visat sig duktiga.

Tjurn : Enligt mrmadhawk .se så har Färjestad erbjudit Timrå Fabian Zetterlund resten av säsongen på lån, dessutom en målvakt för hela nästa säsong. Nu har Dahlén en out i kontraktet men det kanske känns bättre för honom om Timrå blir kompenserade.

Tjurn : Den typen av värvning som försvinner efter säsongen menar du?

Vilka ser vi helst att BZ förlänger med? (Dags att säkra upp några snart?)

Lite mkt breddspelare av de som har kontrakt. Men annars är jag väldigt för att behålla Mannberg. Vi behöver hans speed.

Velar en del kring Palushaj och Clark. Båda har levererat och är sköna karaktärer, men kan vi få något bättre för de pengarna?

Miller tycker jag definitivt inte vi ska satsa på.

Ölund måste vi ha kvar. Inte varit nog bra för att skeppas över Atlanten heller, eller?

Ikonen - ja tack.

Ser gärna ett par nya backar. Släpp Sunken och kanske även Fälth. Carlsson bör behållas.

Släpp Rautio och investera i en toppkeeper. Då är Felix en fullgod tvåa.

Tjurn : Fast man vet aldrig och vilken är typen av värvning som du syftar på i ditt inlägg vi värvade Ekholm som var talang.

Pettisbif: tror nån på fullaste allvar att han kommer till brynäs? lyckas ju aldrig med den typen av värvning garanti att han inte hamnar hos oss ivf större risk att mora nyper han tyvärr

{6984}: visst har sjödda ett stort ansvar men han tar time out i rätt läge! Han pratar säkert i paus om att göra rätt saker men när första linan spelar någon form av slöhockey! Alcen blomman åker inte skridskor o gör inte i mina ögon det de kan, som mot fbk. Vårt pp är uselt tycker jag! Vårt boxplay likaså så är det spelarna som måste höja sig eller lära sig att höja sig i matcher

Forsberg 1978: vad ska vi med honom till nu... :-)

Forsberg 1978:
Kämpa BZ!!!

Forsberg 1978: Kanske bara lösa rykten....

Lutar åt FBK för Dahlén han som i princip var klar för Brynäs😂

Sanny spekulerar i att Wallson och Sjödda kan vara en intressant duo nästa säsong.

{2064}:
Kan mycket väl bli så som du skriver.

Men samtidigt har FBK efter en bra start hackat ordentligt de senaste 10-15 omgångarna. FHC, nja, det kan vara så att det är för att jag bor på västkusten men jag tycker inte de har imponerat så här långt. De hade en formtopp under perioden Mike Weber spelade men annars har det varit grus i maskineriet och nu är Weber dessutom borta. DIF har gått bra men hur är det med deras viktigaste spelare, Engqvist? Jag tror deras nivå kommer att sjunka om han blir borta ett längre tag som det talas om.
Växjö, HV och Skellefteå tror jag dock som du att de troligen kommer att vara kvar där uppe.

Hur som helst kul att BIF lyft sig och att den akuta blödningen är stoppad, ser med tillförsikt fram emot våren.

Vuollerim: De fem första lagen lär bli Växjö, FBK, DIF, HV och SAIK. Sen bör Frölunda ta sig i kragen och ta sista slutspelsplatsen. Tror vi och LHC slåss om plats 7-8 och play in kvalet bör vi vinna. Men sen har vi för tunn målvakts och forwardsuppsättning för nästa steg tyvärr. det skulle vara om börjar lira tjeckiskt...

Auchinleck:
Det var ingen höjdarmatch av Brynäs igår mot KHK och det tycks de flesta vara överens om.
Islossningen i andra som gav 4-1 tycktes invagga laget i en känsla att det var klart. KHK med reduceringar vid rätt tillfällen fick energi att fortsätta framåt och tar till slut en välförtjänt poäng.
Jag väljer att se det så här.
Det går upp och ner under en säsong, det har vi i allra högsta grad blivit varse så här långt. Om BIF tar två poäng borta när man inte kommer upp i normal nivå tycker jag, trots allt, det är bra.
Det brukar känneteckna topplagen att de tar poäng även när spelet hackar. Nej, Brynäs är inget topplag och har inte råd med några svackor men om svackorna innebär att det ändå plockas poäng finns goda möjligheter att på sikt hamna bland de sex i slutet av serien.
Tittar man på formtabellen toppar Brynäs för de senaste 10 och 15 matcherna. Man ligger trea efter de senaste 5.
Vi får hoppas laget lyfter i morgon mot Örebro och därefter mot Luleå, det är viktiga matcher på många sätt.

{6984}:
Verkar för övrigt vara en liknande situation i Göteborg. Rogga R är inte nöjd med att spelarna genar deras idé...

{6984}:
Han har två händer. Hur skall han lyfta upp 20 spelare på tårna... 😆
Eget ansvar lyfter däremot bra.

{6984}: Övertygad om att han gör det, vore väldigt dumt att riskera framtida men givet hans historik.

Bratwursten : Jag har en känsla att Paille kommer att lägga rören på hyllan.

Inkazar: men att det fortfarande var långt kvar till eventuellt spel vad jag hört kring Paille

Brynäsgubbe: Vore kul om alla la upp listor 👍

{6984}: han tränar i gymet och testar sig fram från dag till dag. Det var Mansson som skrev det i någon av live-träningsrapporterna här i dagarna

micke: Jag har inte sett nån information alls om Pailles status. Det är väldigt tyst från Brynäshåll.

På tal om ingenting. När/om kommer Daniel Paille tillbaka?. Är han ens i Gävle?

Stefan R 63: det mentala inom idrott är förunderligt. Visst kan man tycka att förmågan att lägga dåliga insatser bakom sig och se framåt som en tillgång. Fast i samma stund så glöms även läxorna bort. Fast i det hör fallet ger jag det mesta av skulden till Sjödda. Det är hans jobb att hålla laget på tårna.

{6984}: så sant men tycker ju att VI hade några sådana här läxor under hela september och oktober men kanske hockeyspelares hjärnor är färskvaror ;) Gott nytt år

Steenm: ibland så kan såna här matcher behövas så att spelarna vet vad som händer om man slutar spela hockey. Nu kostade ”läxan” bara en pinne så vi får hoppas att de tog lärdom.

« · 1861248 · »