1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772738 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: MÅÅÅÅÅÅÅL 1-0 Jensen , snyggt mål :)

Forsberg 1978: SÅJA!!!

Fast när Brynäs inte jobbar klart så kommetr utvisningarna. Härligt för Jensen att göra mål!

Men snälla lilla DOMARJÄVEL!!!

Herregud vilka billiga utvisningar, har dom skeppat över JVM domarna?

{2064}: Men håll i klubban jävla morasopa...fem mot tre nu.

{2064}: domarna håller samma klass som i natt

Så, Jensen åker för att Mora killen håller i hans klubba?

Zappaholic: Rolig match om inte annat. Mora lämnar helt andra ytor än Luleå och det märks att tuppkammen växt för de är inte ofarliga framåt.

JawKee: Nopp funkar fint här iaf. Kollar du via chromecast så prova att bryta strömmen o h sen försök igen det brukar funka för mig👍

Någon som kollar via cmore play? Jag kommer inte in. Ett problem uppstod. Någon med samma problem?

Lindström: Svår match. Mora har vunnit både mot Saik och luleå hemma nyligen

Idag hoppas jag Brynäs har packat med blåstället. För med bandysvängar och dutt kommer inte ge några poäng mot Mora.

Full jävla fart och press gäller ikväll!

62Svensson: Finns så klart alltid undantag om en underdog gör en bragd. Men när en idrottare som på förhand är en guldkandidat tar ett brons eller silver och ändå är nöjd så stinker det losermentalitet.

Skrubben: Fotbolls-VM 1994... 👍

Forsberg 1978: Spelar Mora som mot SAIK så tror jag ni får åka hem tomhänta!

Rumpelstiltskin: Håller med. Jag fattar aldrig varför bl.a. SOK sätter ett ”medaljmål” inför varje OS. Likaså skidåkare eller friidrottare som efter en tävling säger sig vara nöjd med att ha ”vunnit” ett silver eller brons.

För mig handlar idrott om att vinna. Att komma 2:a eller 3:a ska man aldrig vara glad över.

Forsberg 1978: är så förbannat stolt över Lias Andersson som slänger iväg silvermedaljen. Foppa mentaliteten föds på nytt. Tecken på styrka och driv.

Är förbannat stolt över småkronorna och jag tycker dom var värda att ta det där guldet MEN nu är det GAAAME DAAAAAY och knätofsarna Mora skall besegras!

bradberry: Svenska utvisningarna var säkert korrekta. Det man saknade var konsekvensen från domarna. Som alltid med Kanada som motståndare. Handlar inte om mutade domare utan mer om att alla vet vem som styr i hockeyvärlden. Gillar inte Kanada/NHL dej riskerar du att bli utan spännande uppdrag och diverse inbjudningar och aktiviteter. Världens vanligaste typ av korruption.

Rumpelstiltskin: Tror det varit bättre med NHL-dommare faktiskt. Visserligen är de flesta Amerikaner eller Kandicker, men de är 100% proffesionella.

I USA-matchen tex så var blev det som i SHL eller NHL normalt skulle varit en hakningsutvisning till en holding the stick för den spelaren som blev hakad. Om dommarna går på sånt så är det ju bara att haka första bästa och sen släppa klubban så har man en utvisning med sig.

bradberry: Fanns solkara utvisningar som Dahlins interference med röven t.ex. men det var klara förstärkningar från kanadensarna vid ett par tillfällen.
Sen att Tornberg flippar ur blir lite pinsamt, å andra sidan är väl det samma opartiska bedömning på andra sidan eller hur?
Mot USA var det två fall av diving/förstärkning där domaren tog ut en svensk men där de sedan missade high sticking och en blindside.

bradberry: Jag tycker att utvisningarna inte riktigt speglade händelserna ute på plan. Kanadensarna gjorde samma förseelser som svenskarna vid några tillfällen men slapp botbänken. Där tycker jag man kan kräva mer av domarna, final och allt.

Kändes lite som om den finländske och tjeckiske domaren inte vågade stå upp mot den stora hockeynationen Kanada.

{2064}: Tycker nästan samtliga utvisningar var korrekta. Kanske skulle Kanada haft någon tvåa till men på det stora hela var det disciplinen som fällde avgörandet i natt. Kanada hade bättre kyla medan vi ville för mycket. Spelmässigt var vi ju snäppet bättre än Kanada så det känns onödigt... Att svenska spelarna grinar å gnäller förstår jag då de är ”barn” fortfarande. Men då journalister och kommentatorer låter känslorna ta över för mycket är det skämskudde...

{8399}: Då tycker vi olika. Jmf Alcen/Ledin mot Karlskrona där förstärkning renderade en 2a även för Ledin. De sydligare nordamerikanerna, USA, var iofs snäppet värre.

{8399}: Tror det är två utv där kanadensarna faller väldigt lätt. Sen är nog de andra korrekta. Mitt problem med domarna i den här matchen och även genomgående i shl är att de är inkonsekventa. Likadana förseelser bedöms väldigt olika.

I finalmatchen i natt var det flera situationer som de släppte där svenskarna borde fått PP om domarna varit konsekventa.

NHL-domare är riktigt duktiga i sina bedömningar. De plockar oavsett lag, spelare och publiktryck. De dömer efter regelboken helt enkelt. Konsekvent. Tycker det borde varit amerikanska nhl-domare i denna final.

{2064}: Håller inte med faktiskt, jag kan inte se attnågon situation var filmning.

{8399}: Nja, de föll för publiktrycket på samma sätt som nordamerikanska juniorer börjat härma fallen hos italienska fotbollsspelare. Patetiskt.
Därmed inte sagt att Kanada inte var det bättre laget. De är hockeyns svar på längdåkningens Norge.

Forsberg 1978: Larsson är lite årets Pudas. Efter en svag start (som övriga också hade) så har han spelat upp sig. Var faktiskt riktigt bra mot Luleå sist. Han söker alltid kreativa lösningar vilket ibland blir fel. Underligt nog verkar vi kunna förlåta Adam Boqvist för sådana missar men inte Larsson...

Rumpelstiltskin: Nja, de var riktigt bra även om Sverige fick en utvisning för mycket

Domarna i nattens final i JVM alltså. SHL-domarna framstår som stjärnor jämfört mot iihfs domare.

{2064}: Jo och lagom till OS är över så kommer ett bakslag för att det gått för fort fram och säsongen är över! Så bitter är Jag!
Sen att Larsson ska ta Gundes plats jo jag tackar jag, får kalla kårar i kroppen för den gubben har en hel del att bevisa iaf i mina ögon!

Vuollerim: Det är självklart till stor del riktat mot den amerikanska lagledningen. Det kommer vara ett gränsfall men han signalerar att han kommer göra allt för att komma med i truppen.
Det är vår Gunde det 👍🏻

Brynäsgubbe: Välkommen till verkligheten. Så här är det om man är intresserad av hockey. Skador KOMMER komma. Garanterat. Jag tar hellre en otursskada som denna, än att man ser ett mönster med att spelare drabbas av förslitningsskador.

Sjödda säger till GD att Larsson tar platsen bredvid Berra. Nu får han verkligen chansen att visa vad han går för. Han har blivit bättre och bättre under säsongen.

Vuollerim:
Det påverkas väl säkert av vilken finger det är... vänster eller höger hand!
Men vi får hoppas på det bästa och att nån av backarna är beredd att varva upp och ta en större roll.
Blir det flera backar borta så plockar dom väl hem Adam B.

Anders Berg:
Gunderson skriver i sms till TT att han räknar med att bli återställd i god tid innan OS. Han skriver också att det kan ta tre veckor men att det även kan vara möjligt att spela parallellt med att läkningen pågår...

Låter hoppfullt tycker jag, antar att det är ett specialskydd som eventuellt kan leda till spel tidigare i så fall?

VÄRVA!!

Bara att plocka hem mini boken

Pavel Brendl klar för Arlanda Wings. lite häftigt ändå xD

Brynäsgubbe: Men skador har alla lag.
Det som är positivt sen Ågren kom in, är att vi har inga andra skador som dåliga ljumskar och annan skit.

Varje jävla år ska någon spetsspelare skadas... Jävla fan. Han kommer missa ca 13 matcher om den tidsprognosen stämmer.

Potatis:
Carlsson/Kilas i första
Bertilsson/Larsson i andra
Ersson/Fälth i tredje
The Sunk som 7e
Adam B behöver fler seniormatcher på Allsvensk nivå innan han är redo att gå in i laget.

Vem spelar med Bertilsson i första backpar kommande matcher tror ni?
Skulle vilja se Carlsson ta Gundersons plats.
Bertilsson - Carlsson
Kilström - Fälth
Ersson - Larsson
Sundqvist

Carlsson är ganska all-round och skulle nog axla Gundersons roll bra.
Defensive Ersson hade kunnat ge Larsson mer utrymme framåt i banan.

Tycker inte Sundqvist är på en tillräckligt hög nivå för att ta en plats i något av backparen. Anledningen till att han brukar vara sjundeback istället för Ersson är väl mest för att Ersson är väldigt lik Bertilsson och Kilström = För mycket av det goda.

{5915}: Läste nyss att Dahlen snacket om Brynäs vart sen LHC men i själva verket lutar det åt FBK...kanske...dryga media som bara gissar hela tiden

4-6 veckor.

Forsberg 1978: Brutet finger.

mk: He, he ja jag tog det å skoj, främst var jag spjutkastare och tiokampare och de slet på alla delar på kroppen, lirade Basket och paddlade kanot och fäktades också...AM Football är intensivt och mkt rävspel men det kan smälla styggt om man hittar tajming.....hockey är ju ett väldigt snabbt spel och idag viftar man med klubbor, förr slogs man utan handskar....bröt båtbenet när jag fick en hård passning i en match, det tog 7 månader att läka, när jag bröt armen tog det 2...olika hur frakturen blir o läker

Någon som hört något ang Gunde?

Leonardo: Amerikansk fotboll?
Sporten där man springer runt och kramas lite innan domaren blåser igen, och man ställer upp för nytt kramkalas?
Dom är inte så hårda som hockeyspelarna😀

Hoppas att du förstår att kommentaren var på skoj👍👍

pekka85: När jag spelade Amerikansk fotboll så bröt jag fingret 2 ggr, 5-6 veckor och då hade jag tur med läkningen...kan bli 2 månader minst om läkningen går dåligt, sen rehab, träning....

« · 1861844 · »