1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772027 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar:
De där matcherna avgör mycket. Hoppas på stolpe in...

dAVydov: Det blir nog bra. Ett par år i allsvenskan så kanske han kan ta sig tillbaka till SHL sen.

Sandström till Oskarshamn?

Leonardo: När man valde att bli hårdare med bedömningen för spelförstörande moment för drygt 10 år sen så tycker jag hockey blev väldigt mycket roligare att se på. Innan dess såg man allt som oftast lag som FBK haka och slasha sig till guld på guld.

Däremot kan jag tycka att man kanske gått lite väl långt i "forecheckings-hockeyn" eller vad man nu ska kalla den. Det märks tydligt att det går för fort ibland. I framtiden tror jag lag som kan behärska fler typer av spel skörda mest framgångar.

Skrubben: närmaste framtiden är livsviktig för oss i topp-6 jakten.

Om vi bortser från Röglematchen på torsdag ser det ut såhär:

FHC (h)
DIF (b)
DIF (h)
LHC (b)
HV (b)
MIF (h)

Dessa lag behöver vi slå. Eller iaf snitta 2p när dessa matcher är spelade. Då kommer vi fixa topp 6.

Gör vi inte det. Då får vi börja inrikta oss på play-in är min gissning.

Leonardo: Jag tycker att hockeyn har blivit bra mycket roligare faktiskt. Det var väldigt mycket defensivare för något tiotal år sedan. Däremot saknar jag det lite mer fysiska och brutalare spelet som det var på den gamla goda tiden. På det hela taget så är jag positiv till dagens hockey i SHL.

{6984}: En fråga: Tycker ni ishockeyn i SHL har blivit en bättre liga eller är det en tråkig ishockey? Går det för fort? Jag personligen tycker det var roligare att se ishockey för några år sedan!

atilla: Nä men på många av Brynäs bortamatcher så är presskonferenserna bra ljud faktiskt, just Brynäs hemsida det är dåligt, bara massa mummel, jag måste ha hörlurar på om jag skall höra.

Skrubben: Jag vet inte riktigt om poängsnitt för resterande matcher ger bästa bilden. Med samma kalkyleringar måste HV ta 1,84p i snitt för att nå topp 6 (de ligger sexa nu).

Som jag ser det ligger vi nu 3p efter slutspelsplats. På resterande 19 omgångar måste vi alltså ta 3p mer än konkurrenterna.

Skrubben: Det är ju inget lag mer än Växjö som kan vara säker på topp sex. Med tanke på att det skiljer 9 poäng mellan 2-10, så räcker det med 3-4 matcher så åker du hissen ner.
Sen hur många poäng som krävs till topp-6 , ja det är viktigare att man håller en jämn form och inte åker på några värre dippar.
Kolla på SAIK och FBK. Dom har hamnat i skiten nu, det är inte bara att börja vinna igen. Det tog FBK sju matcher..

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Skrubben: Det hänger ju lite på mot vilka lag som vi tar poängen med.

JanT: För att nå topp 6 bör det krävas ca. 90 poäng. Ska vi nå dit måste vi snitta exakt 2 poäng per match från och med nu ända fram till omgång 52. Ett riktigt tufft uppdrag, men det är inte omöjligt.

Det mest troliga scenariot är att vi landar på ca. 80 poäng. Och då kan vi tyvärr konstatera att det var starten på säsongen som fällde oss. Men än lever hoppet och det vore helt fantastiskt om vi grejade topp 6 trots den usla starten.

JanT: Ställer in mig på playin. Allt annat är en bonus. Man får inte glömma att det inte var längesen playin såg avlägset ut .

Rumpelstiltskin: Var länge tveksam till den utveckling vi ser nu - jag tror dock på en liten dipp och ca. 75 inspelade poäng vilket bör ge en placering kring 9-10. Bottenstriden kan vi glömma!

Har aldrig vikit en tum på min tro på det här laget. När alla hade sina domedagsprofetior klara i början, så visste jag att Brynäs skulle resa sig. Tålamod är det viktigaste att ha som en supporter.

Tänk på det systrar och bröder. Nu går vi mot toppen.

Leonardo: Så har det ju varit i flera år. Man hör knappt journalisternas frågor.

hahii: När Jensen och Fäth är inne på PP går det sävligt och Fälth tvekar i sitt skytte så det blir till ett hot istället.....PP ska gå fort, typ klapp, klapp sen skott på mål ideligen, vårt PP är väl ett av de lägre i SHL medan Boxen är i topp

Berge: Det är som media i övrigt då när det gäller landet vårt, man skriver det man önskar det skulle bli inte vad som är på riktigt...sjuka människor och inkompetenta!

Zzz: Synd att ljudet är så dåligt på Brynäs presskonferenser men jag har tagit upp det med Brynäs och de skall fixa det vad det lider! Jag såg presskonferensen igår i Mora efter matchen på hela 8 minuter med perfekt ljud.

Berge: hade inte abris jobbat på aftonbladet hade vi nog inte fått något om Brynäs på AB

Berge: Ja man irriteras över att det inte skrivs mer om Brynäs nu när laget går som tåget. 80% av Brynäs mediautrymme den här säsongnen kommer handla om tiden vid tränarbytet och tidigare.
Samtligt kan jag tycka det är rätt bra att det inte skrivs för mycket. Jag har inget emot att Brynäs får smyga i bakgrunden.

Charles: Jag blir alltid lika förvånad när jag lyssnar på presskonferenserna ifrån Gavlerinken. Jag tror knappt jag hört en fråga ifrån dn lokaljournalist, är det någon som stället frågor är det Abris. Det är märkligt att dom inte tar chansen när dom har båda lagens tränare framför sig. Är det så svårt att få tag på kunniga rapporterar på lokal nivå? Det bör ju vara ett rätt kul jobb kan man tycka.

Berge: också tänkt på det..inte många ord som nämnts om vår förvandling...

Lindström:

Ja, kul referat.

Synd dock att det bara är Djurgården som får den här analyserande specialbehandlingen av Lefiby, Roos och de andra på Sportbladet. De behandlar DIF som om de vore hela landets lag.

Jag menar: Frölunda gjorde en jättematch och tystade Djurgårdens på Hovet. Leifby nämner inte ens att de gjorde det bra. Istället ligger fokus på att analysera Djurgårdens guldchanser.

Lite längre norrut vann Brynäs sin fjärde raka match och cementerade sin ställning som seriens överlägset formstarkaste och hetaste lag. Det nämns knappt heller.

Helt sjukt vad enögda de är på Sportbladet,

Charles: SHLs presskonfer är så otroligt långt efter NHL... På respektive lags sidor ser man alltid intervjuer innan och efter match. Det vore intressant att se här också.

någonting Mora verkar vara bäst på är iaf presskonferenser efter matchen. mycket frågor och reportrar som tar chansen

Brynäsgubbe: De flesta andra lag spelar på tisdag. Rögle blir en svår nöt, den svaga länken är målvaktssidan för dem, puckar på mål och gå på returer så har vi chans till poäng igen.
Väldigt bra försvarsspel idag igen, märks att vår försvarsuppsättning är av hög klass. Rautio lyfter också då.
Tyvärr så är forwardsuppställningen för tunn. Vi har 5 forwards av klass där vi förra året hade betydligt fler. Miller är ok, men ingen klasspelare som Clark eiiet Palushaj. Boqvists återkomst gör enbart marginell skillnad.

Dags att folk inser vilken bra målvakt Rautio är. Äntligen är hattandet över och han visar sin klass direkt. Precis som man tjatat om ända sedan det visade sig att Sandström var för dålig.

munkas: Jag förstår faktiskt inte varför vi ska ha två snipers i första PP:t men ingen i andra.
Tycker man ska låta andrakedjan vara intakt i PP2. Dela upp så de får 1 minut vardera.

Vårt första PP formation blir sönderlästa, desutom är de inne princip 1,30 min. Vårt andra PP formation behöver jag inte ens nämna. Hur många mål har de gjort?

Varför i helvete är det uppehåll till torsdag nu?

Lindström: "när de sista 150 biljetterna släpptes härom dagen försvann de innan folk hann säga Kyösti Karjalainen."

Man måste bara älska en sådan formulering :)

munkas: Ganska sönderlästa...

Lindström: Så du tycker vi ska sluta köra med Palushajs direktskott från sidan på oskymd målvakt?? Ok, du kanske har en poäng.

Forsberg 1978: Det värmer hjärtat när ALLA andra lag får stryk!

Tycker vårat PP påminner om DIFs;
Hemmalagets power play-spel såg (återigen, de var sämst i serien ett tag) ut som vuxen-kurragömma, centern räknade till tio och resten stack och gömde sig..

Kul match referat fö av han!

Ja såklart
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

Det värmer i hjärtat när Saik får stryk!

bifhjärta: Ni är väldigt svårspelade när ni är på det här humöret!

Zappaholic: Håller nog liiite på Skaik ändå trots allt . . Idag alltså aldrig annars 😀

Leonardo: 6p till andra.

Zappaholic: Vi nollade dem iaf

Leonardo: Man hoppas ju ALLTID att saik ska förlora, men samtidigt vill man inte att LHC ska klättra förbi oss i tabellen...som att välja mellan pest och kolera.

Davey85: Såna här vinster är nästan skönast: inget skönspel men en gedigen laginsats mot som du säger, ett formstarkt motstånd på bortaplan.
Lite kul att höra Joel Lundqvist i studion efter vinsten mot Djurgården, Frölunda verkar ha fått ungefär samma resa som oss: dålig start på säsongen med uselt försvarsspel och utspridda lagdelar. Nu har man insett att det är försvarsspelet som måste prioriteras och då har också vinsterna kommit.
Paradoxalt nog kan vår usla start på säsongen ha varit riktigt nyttig, nu vet alla vad som krävs för att vinna.
Sen är det alltid skönt att ha en så pass hygglig andramålvakt som Rautio därbak.
4 nollor nu på 19 spelade matcher, självklart med stor hjälp av ett säkert uteförsvar.
Fram för fler andramålvakter i Brynäs, det verkar ju funka skapligt... ;-))

Zappaholic: Mm, 2p till andraplats också för den delen....hoppas KHK kan ta poäng av Malmö sen är det hugget som stucket SAIK vs LHC..men alltid kul om SAIK loosar..hehe

Måste ge en eloge till Larsson idag. Han har verkligen visat varför han var Allsvenskans bästa back förra säsongen. Bäst förstapass bland alla våra backar och riktigt giftig i offensiv zon. I början på säsongen var han skakig i defensiv zon men där har han blivit mycket bättre.

Ojojoj... 3p bakom FBK, vem trodde det för 1,5-2 månader sedan? Wow!

Härligt grabbar.
Uppladdat:

500x0-tabelljpg.jpg

pekka85: Så sant, Kilas är superb idag också och förtjänar högt betyg !

Davey85: Bra analys! Vill också hylla Kilström som är en gigant. En av SHL:s mest underskattade spelare!

Zappaholic: Vilken KROSS ;-). En av de sämre matcher jag sett på länge.

Leonardo: Förluster kommer komma...men vi äter oss längre från botten och närmare toppen. Tre poäng till fjärdeplatsen.

« · 1862024 · »