1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771243 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Stefan R 63: ” så du vill att vi förblir under top6?????”

- Jävligt märklig kommentar i sammanhanget. Du argumenterar lite konstigt tycker jag...

Brynäs har för låg lägstanivå för att vara nåt att seriöst räkna med denna säsongen. Ännu ett kvitto på det ikväll.

pjåtor: Ska mycket till att vända den här matchbilden på 48 timmar. Då lär dom få tagga till värre än i Frölundamatchen. Tveksam värdemätare förresten med tanke på deras insats idag.

Fan vad jag avskyr Djurgården och deras skrikande jävla fans. Ser alltid likadant ut oavsett var de ligger i tabellen.

Påminner alla om att inte starta nya trådar!!

blackredberry: Hur många lag har målvakter som står varje match?

Huge: har du ett yrke?jobbar du?? Har du krav på dig att prestera? Med 150.000-200000 i månaden så förväntar jag mig att man presterar! Alla kan ha en dålig dag på jobbet men vi kan inte ha det dag efter dag! Miller gör en bra match sen tre dåliga! Idrott på elitnivår är krav o prestation

Bästa Brynäsare idag;
Busschaffisen..

Tror inte vi gör 2 plattmatcher i rad så jag tror vi plockar dom på lördag .

Bratwursten : Rautio behöver inte vila, varför i hela helsike skulle han behöva vila? Har han lite hjärta finns inga kommentarer. Men helt ärligt, det är inte ens nära så fysiskt påfrestande som utespelare när de ger sitt. Det måste vara psykiskt isånnafall, men vad? Han är rutinerad. Inget är logiskt när det gäller den frågan.

Ruskigt lam insats överlag, djurgården var ett par klasser bättre och det måste bli en rejäl uppryckning på lördag.
Fernström sämst och Rautio given på lördag.

bifhjärta: Dif behövde ju inte ens spela fult och grisa. Räckte långt med att ställa in grejerna och åka med fart....

dAVydov: Såklart vi får förvänta negativt snack, ingen här gillar att förlora.

Jag lär invänta svar från Brynäs angående målvaktsbytet dock. Även om inte allt hängde på Fernström, men det handlar också om trygghet osv. Då vi har en av seriens bästa backar, enligt cmore studion.

Jaken: "Miller är för mig en gåta till värvning"

Ja, för DIG, ja.
Men för ansvariga som kan hockey och har det som sitt yrke, så är det nog ingen större gåta.

"Samma som med Caprusso.
Jag tycker det är oerhört märkligt"

Ja, oerhört märkligt.
Att inte 100% av alla värvningar blir lyckade, det är ju oerhört märkligt...

{5915}: hehe , skitmobil...

Bratwursten : vilken superhjälte skulle han fått? Jag röstar på Blixten. Han skulle hinna plocka alla skott.

Fan, du ändrade!

mattiask: Tycker man får räkna med lite negativitet på forumet när det går dåligt för laget. Det är väl ganska mänskligt att ventilera. Stör man sig på det kanske man inte ska gå in och läsa just då. Tycker verkligen inte det är ett nytt fenomen.

Sen ska man givetvis tänka på vad man skriver och inte vara kränkande eller på annat sätt nedvärderande.

Huge: Skitsamma, kanske att Rautio verkligen behöver vila eller så. Men Fernström är tyvärr kass idag det går inte att komma ifrån, även fast han inte direkt fick någon superhjälp av resten av laget..

Huge: mr expert!!! Om nu Rautio har skavank som du skriver o Fernström skulle bli skadad och Rautio in med skavank!!! Hur i helvete tänker du nu????

Problemet är väl mer BZ; ständiga budgetbärvningar. Fernström är en, Miller en annan.
Miller är för mig en gåta till värvning. Står han för något BZ uttalar att han vill se?! Fart, fläkt, frenesi och ett idogt arbete.
Samma som med Caprusso.
Jag tycker det är oerhört märkligt

bradberry: Äntligen nån som försöker tänka till och inte bara automatgnälla med ryggmärgen.
Djurgården har sina 3 bästa spelare borta (Engqvist, Bourque och Högström).
Vi måste hålla igång båda målvakterna inför ev slutspel eller playin.
Perfekt läge att matcha Fernström idag, inte speciellt svårta att lista ut om ansvariga nu resonerat i samma banor.
Eller så har Rautio nån skavank som man inte vill göra ännu värre genom spel, och då blir ju bytet ännu mer begripligt.
Sen gör utespelarna en riktigt blek insats, sumpar öppna lägen, agerar allmänt virrigt och är knappast nån större hjälp för målvakten.
I det läget gnäller experterna på målvakten.
Haha, ska man skratta eller gråta?

Det är nåt med djurgårdspubliken/hovet som gör att jag blir så jävla irriterad och förbanna. Spyr. Och alltid på gränsen till riktigt fult spelar dif på hemmaplan. På lördag vill jag att vi går ut stenhårt från sekund 1 och spelar riktigt jävla tufft. Grisa.

bradberry: Beror på hur man ser på det, vill man vara en utmanare om guldet och verkligen satsar tycker jag man ska spela med reserven när man ändå har goda chanser till tre poäng. Är man ett bottenlag tycker jag det är mer logiskt att sätta andra keepern i mål i matcher där ingen förväntar sig seger, lite vad man har för förväntningar på laget inbakat i de funderingarna.

Hade du frågat mig tidigare under säsongen kanske svaret varit ett annat, men i nuläget och efter vad man sett av Brynäs senaste månaderna har iallafall min tuppkam vuxit för vad jag tror detta lag kan åstadkomma!

Huge: Helt rätt. Klockren analys. Håller helt med.
Samtidigt börjar det komma till ett läge där man inte ens orkar gå in här på HS.
Pinsam nivå från väldigt många.
Men det är klart, de flesta här inne har väl full koll på exakt vad som händer varje sekund av dygnet runt truppen. Så vi kanske ska hålla tyst du och jag?! :)

Bratwursten : Nä, otur och slumpen. Fernström får möjligtvis ta på sig trean. I övrigt små små marginaler.

Skämms Brynäs skämms!

Bratwursten : eller bästa laget vi mött under Sjödin

Bratwursten : Tror det, inte kan vi ta en taktisk timeout heller. Som Robert Ohlsson gör.

Familjen undrade varför tar han en timeout där.. Så himla klart att det är ett taktiskt mycket bra val att ta en timeout där för att inte riskera annat.

Nä, less nu..

bradberry: så du vill att vi förblir under top6?????

blackredberry: sämsta matchen under Sjödin va?

blackredberry: Fy fan vad Fernström varit dålig idag. Med facit i hand var det nog fel att sätta in honom idag. Men vem har facit innan match...?

Jag tycker tvärtemot vad många skriver här att det är just mot svårt motstånd där man inte förväntas vinna, oftast på bortaplan som det är RÄTT läge att spela reservmålvakten. Då kan man lättare spela avslappnat än om man som många skriver skall hoppa in i ”lättare” matcher man förväntas vinna. Det är ju mentalt svårare...

Skönt att få ett kvitta på att Fernström är och förblir en stabil målis i div.1
Skämmes BZ för den urusla budgetvärvningen.

Zappaholic: Ingen alls. Om inte Pekka sitter & smider planer i underjorden.. Absurt.

Stefan R 63: In med Fernström på lördag! Det ser riktigt tätt ut.

Djurgården har inte mycket talang eller spets i sitt lag. MEN däremot har dom ett jäkla bra system. Och dom kör som fan. Deras gnuggare har alltid fart på skridskorna. Får alltid tryck och press emot våra backar.

Våra gnuggare är ju som sengångare. Granis, Liljewall, Blomqvist, Alcen och Miller. Vart är dom?? Granis är ju så seg att han inte ens hinner in i situationerna EFTER avblåsning längre. När spetsspelarna har en dålig dag, ja då ser det ut som det gör. Klasskillnad rakt igenom.

blackredberry: Håller helt med om att Rautio skulle stått.

Finns det någon hållbar acceptabel anledning att Fernström spelar?

blackredberry: pinsamt Fyfan vad dåligt Brynäs, skäms !!! Orkar inte höra mer av djurgårdspubliken, natt.

Huge: har sysslat med elitidrott! Är inte Rautio kry ska han inte ens stå i båset!!!

Huge: Är du helt från vettet? Läs min kommentar nedan.

Vi är i en av årets viktigaste matcher då vi försöker komma upp på top 6. Nä, då säger du att vi vilar seriens andra bästa målvakter, för vad? Det kan knappast vara att han behöver vila. Är detta ett skämt på något sätt?

{2064}: Tredje perioden kan vara årets debacle. Fy fan så uselt...

Bratwursten : Å andra sidan kan det vara dumt att riskera att Rautio blir borta en längre tid.
Trist bara att vi faller ihop så.

{5915}: Tycker du? Ja, du kanske har rätt men jag tror de kommer dala lite i tabellen när serien summeras. Vi får se.

Det är ju inget topplag på papperet, men de har varit riktigt bra i år.

{5915}: jo det är precis det som en 1 mv kan göra när ett lag inte är närvarande! Hört talas om uttrycket" det är mv som håller kvar laget i matchen" " det är mv som ger laget chans till att vinna matchen "

Bratwursten : Jag sa bara såhär för mig själv innan matchen; "Nej, inte Fernström.. varför?!"

Utan kommentarer om Rautio & att han är på bänken, så antar jag att det är psyket eller att han inte känner sig till 100%. Då är det tusan målvaktstränarens uppgift att se till att han är psykiskt & fysiskt förberedd, utifrån de bådas löner. Det är ingen jävla lek. Ligans andra bästa målvakt, bänkar man inför den tuffaste borta matchen i serien. Ja det låter logiskt, jävla nollor helt ärligt. De tjänar 100 tusentals kronor i månaden för vad? Helt orationellt beteende. Ifall det är något annan anledning så är det skyldiga oss fans en upplysning snarast.

*Mina känslor.

Tror inte jag sett Bif så här stillastående och utspelade i år?
Vunna närkamper idag 0?

Ser ut som ett gäng gliiiiidande utedass utan nån kurs...

Zappaholic: Du är klok du. Så här då, Djurgården är förmodligen seriens näst bästa lag när Bourqe och co lirar.

{5915}: Usch va blekt. Tycker vi sett ut som ett ”varannanmatchlag” den senaste tiden. Lite sviktande form...

blackredberry: Faaan vad tråkigt det är med hockey idag, förväntar mig ett helt annat Brynäs på lördag.

{5915}: Alla lag kan hota Växjö över enskilda matcher. Rögle vann ju med 6-2 senast de möttes.

Brynäs är fan pinsamma idag! Hur fan ska man lyckas ta poäng på lördag?

« · 1864332 · »