1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 770660 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Vad är det för dag idag?

Tycker Sunken spelat ganska bra för det mesta. Han är också en faktor i det fysiska och alltid snabb att markera om det behövs.

All respekt åt Sunken, en spelare som alltid ger allt, offrar sin kropp och står upp för sitt lag.

moment22: ärligt talat tycker ja inte boqvist tagit chansen när han fått den trotts sina få minuter han måste visa mer

bradberry: Jag tror att Boqvists karriär, sammantaget, kommer bli lika framgångsrik oavsett om han stannar i Brynäs 2 år till eller åker över redan i sommar. NHL-klubbarna vet också hur man utvecklar spelare i farmarligorna, då i synnerhet höga draftval. I slutändan handlar det om att vara bra nog, han kommer att få den karriär han förtjänar oavsett vilket. Men för vår del vore det trist att tappa honom i ett tidigt skede.

moment22: Word! Skriver under på allt. Sundqvist en brynäslegend och trotjänare. Å hypen kring Adam är patetisk. Han är som sagt en väldigt bra back offensivt sett och kommer förmodligen få en fin karriär. Men i dagsläget tar han inte en tröja i ett ordinarie Brynäs. Bara att inse! Mera muskler och mera erfarenhet, kanske i Allsvenskan en hel säsong...? Har han bråttom och drar tror jag han kommer få sota för det...

KalleTeodor: Boqvist är nog förlorad om han inte får istid i Brynäs - men samtidigt måste han göra sig förtjänt av istid också. Bra prestationer för Almtuna hade kunna varit en väg in i laget. Det är synd att NHL kommer att påskynda allt när det bästa troligtvis hade varit tålamod.

moment22: För egen del så tycker jag att det är tråkigt om Sunken inte kan spela. Jag är dock glad om Adam får chansen igen då jag tycker att det är så mycket hockey i honom. Jag tror att han relativt snabbt skulle kunna tillföra laget rätt mycket om han bara fick chansen att spela "normala" minuter.
Det är väl också ganska stor chans att det inte blir fler säsonger i Brynäs om han går högt i draften och inte får speltid i Brynäs.

Chris11: Tycker faktiskt inte att man kan säga att det är bra att Sunken är skadad, han förtjänar mer respekt än så. Dessutom börjar jag fundera lite över hypen kring AB. Han kommer säkert bli en överjävligt bra back, men faktum är att han för tillfället gått som sjunde back i Almtuna utan att göra något större väsen av sig.

Inkazar: Bara 6 backar under OS om det är en långvarig skada. Får se om Bengtzén lånar in en back från HA under den tiden.

Inkazar: bra!!!!!

Adam Boqvist är hemkallad igen, Sunken förmodat skadad (tränade inte idag).

majk: 😂Sorry missuppfattat bara

Scerban: Jag förutsätter att KHK åker ut.

Dallemas: Det var Hultström

Ser att många nämner Rohdin men han har kontrakt med Karlskona även över nästa säsong. Nu är det förstås skakigt i KHK både ekonomiskt och sportsligt så det kan bli såklart aktuellt i alla fall. I så fall kanske Joel Kellman också kan komma ifråga . Det var BZ som plockade tillbaka honom till KHK och han spelade med bland andra Jesper Jensen där.

Nån som vet var man kan se nått klipp på Högströms omtalade knä i huvet på Alcen

Skrubben:
En backsida med

Bertilsson
Gunderson
Kilström
Larsson
Ersson
Boqvist

känns som en väldigt bra start, men den är väldigt föryngrad och man vill kanske få in stabil pjäs med viss rutin. I SHL finns sådana som Niklas Lundgren och Arvid Lundberg med utgående kontrakt, men det känns som overkill. Kanske Patrik Norén från Leksand?

Någon som har koll på hur Karl Markström har sett ut för J20 under säsongen? Kan han vara aktuell för SHL-spel nästa säsong?

Zappaholic: Givetvis finns den risken men efter två misslyckanden utomlands så tror jag han stannar. Han skrev ändå på två år vilket jag tror han tänkte spela hos oss. Men bra spelare som Högström,Hultström eller Gunderson i ert fall kan givetvis hamna i KHL.

Brynäsgubbe: vi kan ju hoppas på 5500 så inte snittet minskar allt för mycket. Men jag skulle gissa på kanske 4500. Brukar bli bakslag efter sånna här matcher. Å nu har det varit 2 på rad

Redan många sålda eller?

majk: Om han nu är en av seriens bästa backar så lär väl KHL locka? Han har säkert en out-klausul även om han står under kontrakt.

majk: Det enda man vet med säkerhet när SHL drar igång på hösten är att Hultström och Högström inte är med i DIF-truppen. I okt-nov är de tillbaka efter en misslyckad sejour i KHL/NHL. Lika säkert som att solen går upp varje dag.

majk: Jag bubblar

majk: *En av seriens bästa huvudknäare

{2064}: Var har du hört att vi skulle tappa Hultström? Kontrakt nästa säsong och lär inte försöka i NHL även fast han är en av seriens bästa backar.

{2064}: + Sellgren till Luleå enl Madhawk...

Skrubben: DIF sägs redan ha gjort klart med en annan Ragge-adept, Olle Alsing från Leksand (Ex-Almtuna). De tror sig tappa Hultström men Lindström blir nog bara aktuell om de dumpar Urbom.
Ja, Stenqvist är ju redan en Frölunda produkt och Ragges egen grabb är garanterat på väg till DIF om något år. Men med ditt förslag är vi en back kort. Boqvist istf för Fälth köper jag men vi behöver två till nyförvärv om Carlsson försvinner.
Tycker BZ skall rikta ögonen österut och signa en gammal legends grabbar, bröderna Tuulola.

{2064}: Myckey intressant spelare. Jag tror dock att han hellre drar till Djurgården om han får ett anbud därifrån. Ska tydligen vara difare sen barnsben...

Annars ska det bli intressant vilka/vilket nyförvärv på backsidan man söker till kommande säsong. Fälth och Sunken lämnar. Carlsson gör nog det också. Ersson ersätter Sunken, Boqvist ersätter Fälth. Vem ska in istället för Carlsson? Satsar man på ett etablerat namn, eller försöker man hitta ett fynd i allsvenskan? Lindström vore kanske den mest intressanta backen man kan hitta därifrån.

{8399}: Ragges brorson, JVM spelare i år och gick i andra draftrundan. 2a säsongen i Almtunas a-lag.
Som en spelskickligare variant av Kilas typ. Uppgradering jämfört med Sunken.

{8399}: Tror han menar Almtuna backen

Mina tankar kring laget nästa säsong.

Om möjligt förläng;

Rautio
Carlsson
Ölund
Palushaj
Clark
Mannberg*

Släpp resten.

Målvakter.

Känns som Felix behöver en nystart. Fernholm räcker nog inte riktigt till. Förläng med Rautio och värva en kanonmålis.

Backar.

Sunken och Fälth sitter på rätt feta kontrakt. Släpp båda och ersätt med en spelare. Lägg överskottslönen på målvaktsplatsen. Satsa fullt ut på Ersson som Sunkens ersättare. Låt Boqvist få lite mer chanser.

Forwards.

Tror det blir väldigt svårt att få plats med Palushaj, Clark och Ikonen rent ekonomiskt. Den som tillför minst ur trion är Ikonen. Dessutom skulle jag vilja se en annan spelartyp i andrakedjan.

*Mannberg är väl den som är svårast att resonera kring. Har tidigare varit väldigt kritisk till honom, men han har varit en frisk fläkt denna säsong. Svårt! Förläng ett år, om ett bra kontrakt kan nås.

Miller, där borde man ganska lätt kunna hitta något bättre.

Paille var en skugga av sitt forna jag redan innan smällen. Eller överpresterade han första säsongen? Kanske dags att sluta nu?

Liljewall. Tyckte han stod ut i Rögle. Men känns bara långsam, klumpig och lida utav stela handleder. Leta ny klubb åt honom efter säsongen?

{2064}: Vem sjutton är Gustav Lindström?

Lunkan: Skamligt, så här dags? Måndag iofs.
Andersen? Markström? Djoos?
Bara att korka upp...

{2064}: Mittåt jag får skylla på att jag fortfarande är nykter, men vi behöver lite ungdomlig entusiasm också så in med Oskar Lindblom!

Lunkan: Nu glömde du bla Elias Lindholm, skämmes på sig! 😉
Fast truppen är inte orimlig eller hur?

{2064}: Du glömde Emil Larsson, Calle Järnkrok, Nicklas Bäckström, Jacob Silfverberg, Mattias Ekholm och Johan Larsson

{8399}: Ja, om man skall gå "all Petisbif" så vore det väl trevligt om laget kunde se ut så här nästa säsong:
Joachim Eriksson eller Anders Lindbäck + Rautio eller Läck kanske
Ryan Gunderson, Simon Bertilsson, Aaron Palushaj, Greg Scott, Nicklas Danielsson
Lucas Carlsson, Lukas Kilström, Kevin Clark, Ludvig Rensfelt, Jesper Jensen
Henrik Larsson, Gustav Lindström, Jesper Boqvist, Linus Ölund, Emil Molin
Adam Boqvist, Marcus Ersson, Jacob Blomqvist, Jonathan Granström, Joachim Rohdin
Alexander Bjurström, Marcus Westfält, Johan Alcén

Inkazar: jo jag fattade det. Tänkte vad AB ansåg vi behövde till nästa år. Nån som hört något mer om Danielsson? Känns som han kommer till oss på ett 3års avtal. Grymt i så fall!

{2064}: Danielsson, Rhodin ,Lindbäck, Andersén, Scott, Rensfelt sen kanske Brynäs kan ta över Rödins kontrakt.

{7057}: Greg Scott och Ludvig Rensfelt. Sen ut med Blomman på kanten.

Felix Sandströms siffror denna säsong:
Brynäs IF SHL 8 2.87 .905 |
IK Oskarshamn Allsvenskan 3 2.94 .902

{8179}: Danielsson och Rhodin in samt Lindbäck och Andersén kanske?

{7057}: det är inte för den här säsongen utan nästa.

{7057}: Behöver få in: Poängmaskinerna Clark och Palushaj har utgående kontrakt och det lär bli svårt att matcha utländska bud. Då måste sportchef Bengtzén ut med den stora håven för att hitta ersättare. Simon Bertilsson har en KHL-out, hans OS-medverkan lär inte minska sannolikheten att han försvinner.

Kommentar: Små förändringar inför den här säsong, det lär hända mer till nästa. Mer än halva truppen sitter med utgående kontrakt, som målvaktstrion, veteranbackar som Jörgen Sundqvist och Elias Fälth samt ledande forwards som Clark, Palushaj och Ikonen.

Någon som har plus på AB, som kan sammanfatta ved det står att vi behöver? En spelskicklig förstacenter bör vara högt på BZ önskelista.

KulaShaker: Håller med i sak men DIF gör ju ändå rätt utifrån vad dom vill åstadkomma: ett så lindrigt straff som möjligt för Hultström. Är rätt säker på att Brynäs hade argumenterat på samma sätt om det gällt en av våra spelare.
Goes it so goes it, som tysken sa.....😉

Vilka tomtar det finns i DIF!

-------------------------
Veckans… Dummaste
Djurgårdens Linus Hultström skickade upp ett knä på Brynäs retsticka Johan Alcéns ansikte något som bör rubriceras som vårdslöst och faktiskt direkt idiotiskt.
Handlingen var i ren frustration och Djurgården och Linus Hultström ska vara glada att det endast blev en avstängning på tre matcher.
Vad som dock var ännu mer förvånande var den skrivelse som Djurgården skickade in till Disciplinnämnden i samband med anmälan som löd enligt följande:
”I situationen precis innan den anmälda händelsen tvingas Linus Hultström motta två fula crosscheckingar av Johan Alcén i bålens utsida som är oskyddad. Hänsyn måste tas till hela händelseförloppet inklusive Alcéns crosscheckingar mot Hultström samt Hultströms knä mot Alcéns huvud. Låt udda vara jämt. Således är vår uppfattning att antingen ska även Alcéns vårdslösa spel anmälas till disciplinnämnden och bedömas därefter eller så ska Linus Hultström frias för sin händelse såsom domaren valde att göra på isen.”
Jag tror på riktigt att det här är det märkligaste och dummaste försvarstal jag någonsin läst till Disciplinnämnden och det har blivit en del genom åren.
Johan Alcéns crosscheckingar? Det är sådant som sker flertalet gånger under match och om de skulle straffas av en Disciplinnämnd så har de förmodligen 40-50 avstängningar per omgång. När man dessutom medger att Hultström tilltag var i frustration och ren hämnd ska man vara nöjd att avstängningen stannade vid tre matcher.
-------------------------

Rodrigo: Bara ett konstaterande!

« · 1865659 · »