1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769609 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Har roat mig med att titta på RBK´s återstående 9 matcher (för att se om de har någon möjlighet att gå förbi oss); 3 hemma och 6 borta. De möter bla. KHK "Back to Back", något som bör bli Blekingarnas sista chans. Det finns även svåra bortamatcher mot lag som kämpar kring strecken, såsom MIF, MIK och LHC. Att RBK skulle ta in 14 poäng och 35 mål på 9 matcher med en match mindre spelad känns lika sannolikt som att vi skulle gå förbi Djurgården.....Rent krasst tror jag vi kan ställa in skridskorna på isen resterande matcher; varken RBK, MIK eller ÖHK kommer att passera oss!

Om nu Honken fått nobben av Bengtzen så börjar väl listan på spelare/ledare med Brynäsanknytning växa sig upp mot 20-talet. Bengtzen verkar fast besluten att få sätta sin prägel på Karlskoga, oj menade Brynäs.

Chanzone: Har man en chef som inte kan få till det ens med namnkunniga som ville spela i Brynäs så är det som jag sade nyss, en ny coach och en ny chef, en ny målistränare, allt i ett på samma gång

Katastrof. Frugan drog mig hemifrån så jag missade matchen.
Vet bara resultatet.
Var det samma uppställning som sist eller roterade Sjödin runt nått?
Några skador eller matchstraff under matchen?

Vad är det som inte funkar mellan Honken och BZ?
Verkar vara svårt att få till något dom emellan. Honken skulle ha varit ett bättre alternativ som komplement till Rautio men det sprack på div skumma argument. Nu vill han inte heller kliva in som mv-tränare fast det tidigare lät som klart.

Kanske dags att kicka Bengtzen och plocka in Lasse Johansson och hans vapendragare Wallson som huvudtränare till nästa säsong. Dom skulle nog få ordning på grejorna.

{8302}: He, he

Famous last words?...."lagets målvaktstränare Pecka Alcén ser fram emot att få jobba med den 30-årige Fernström. – Med Linus får vi en stor och trygg målvakt. Jag har haft ögonen på honom under en längre tid och det känns bra att vi vet vad vi får nu när han ansluter i det här läget, säger Alcén"

ellis: Jo visst är det så men det kan ju även faktiskt hända annars också, det är förmodligen så att spelarna känner en viss trygghet med Rautio och synken med backar och när reserven står sällan så blir det annan kemi (förtroende), förra säsongen hattade man med varannan match och det vart alla förbannad på även om vi var ett musstrå från Guld,

nu har vi satsat på Rautio och det blir som det blir då med en hyfsad målvakt och en medioker som inte var speciellt bra i HA heller....att Felix hade hemska matcher de få han stod i denna säsong an ha att göra med hans sjukdom och han lär inte fått bättre självförtroende av det, dom är professionella visst men är bara människor och de läser rubriker också!

Leonardo: Tyvärr har inte Brynäs under Sjödin bara problem att vända på matchunderlägen. Två matcher i rad har man nu lett inför sista perioden men förlorat båda till slut...

{5915}: Det hade han knappast

{8399}: Personligen tycker jag att löpsedeln med ny målvaktstränare mer känns som att skapa rubrik. Vi behöver en modern tränare, gärna Sjödda som assisterande.Visst vill jag ha två nya målvakter i Brynäs till nästa säsong och täcka upp de som slutar och har utgående kontrakt men det handlar mest om att förvalta det man har och skapa det bästa ur det från tränare som ser potentialen i olika karaktärer, som Bulan delvis gjorde 16/17 men även han hade svårt att vända på matcher vi hamnade i underläge i ibland.

I Mora började man sin satsning 2013 med hur man skall bygga sitt lag med karaktärer,och man hade omfattade ja nästan anställningsintervjuer med alla personer i laget och de som de ville värva om hur mkt de vill offra sig för lag, hur de är som personer utanför rinken, hur mycket de är beredda att offra hela vägen under uppbyggnadsfasen, hur mkt de var villiga att bo i kommunen och tänka sig en framtid..ja nästan som en bymentalitet.

Många slarvar idag , inte alla , men många satsar på offensiva spelare och slarvar bakåt och det spekuleras mycket hur ishockeyn skall bli roligare att se på!!

Jag vill se en ny kurs nu i Brynäs, en ny modern hockeytränare som tillsammans med en ny modern sportchef om man vill bli ett lag som tillhör den absoluta toppen mer en än säsong här och en där. Jag hoppas på nya vindar för jag vill se Brynäs vara dominerande i Svensk hockey och det var mycket längesedan vi var ( vi hade en bra period dock på 90 talet efter storhetstiden! Brynäs skall vara ett topplag!!

{8305}: Alla brynäsfostrade som nu spelar i andra föreningar kan snart starta ett eget SHL-lag. Hade Sundlöv tillåtit det?

Tjurn : Såg du Leonid Fatikov?

Så går det när man ställer en allsvensk (och då är jag jävligt generös) målvakt mellan stolparna. Spelarna har förmodligen NOLL förtroende för Fernström (med all rätt). Hans fel att vi tar noll poäng idag, inget snack.

Ett Växjö på halvfart vinner med 5–3.

{8399}: blir väl valfri målvakt från Bofors.

Mitt förtroende för BZ är slut och det stavas MÅLVAKTERNA även om han misslyckats fatalt med en del nyförvärv så har han haft all jävla tid i världen att göra något åt slipsarna i mål men icke för då vore det att slå undan fötterna på Felix (som nu är i HA), istället värvar man Färnström och enligt min mening pissar man Felix i ansiktet!!!
Ursäkta men jag är så jävla förbannad, irriterad och besviken!!!

Pigalle: Klassiskt citat och fruktansvärt opsykologiskt! Det är så dumt resonerat att jag nästan börjar gråta....Man förtjänar spaden på egna meriter.

Brynäsgubbe: "Vart 5:e år"? Där är du lite snäll. SM-guld blir det numera bara en gång per decennium ungefär. Vi "råkade" ta hela två på 90-talet, men då blev det noll på 00-talet istället. Nu vann vi -12 så räkna i bästa fall med nästa guld nån gång 2022-2025. Om det nu blir nåt nytt. Den jordmån för konsekvent topphockey i Gävle som fanns över tid en gång verkar ha tagit slut numera.

{8399}: Felix Sandström och en målvakt som inte får vara tillräckligt bra för att konkurrera ut honom. Då "slår man nästan undan fötterna på en ung målvakt som Felix".

Bratwursten : Skenet bedrar. 😉

Tjurn : När ett lag hamnar i kris som Brynäs har gjort så är det vanliga att man kickar tränaren. Men det alternativet är redan tömt och det är knappast Sjöddas fel att vi har hamnat där vi är. Det vore däremot befogat att skicka våran sportchef. Han har begått så många misstag den här säsongen att det vore befogat och det vore en signal på omstart.

Tjurn : Vad kan det bli till nästa säsong, Jocke Eriksson? Lindbäck? Svedberg? Nån utlänning?

De ökade intäkterna borde till stor del gå till målvaktspositionen i alla fall.

Bratwursten : hoppet sista som överger en. Men med den målis vi hade i dag blir de inga vinster, fattar inte hur än mycket ja försöker tänka, hur kan han få va kvar? Obegripligt

Brynäsgubbe: Och ändå kallar du dig Brynäsgubben:p

Brynäsgubbe: håller med men hur svårt kan de va för våra sportchefer att ta in nån målvakt som är bra händer ju aldrig

Så fruktansvärt besviken över årets Brynäs. Att vi ALDRIG kan förvalta framgång. Så trött på att vara bra en gång var 5e år. Jag var inte med på storhetstiden, så under min tid som supporter har vi varit bra 3!!! gånger. Man blir bara så matt. Klubbmärket och fansen förtjänar bättre.

{8305}: Det finns några spelare därute som Brynäs fostrat och förlorat/dumpat. Nån som har koll vilka som lirar i SHL ?

Skrubben: överlägset sämsta målvakt som jag sett spela i brynäs totalt värdelös! Å publiken vilket skämt 40 snubbar på stå pinsamt rätt igenom

Emil Larsson sätter samtliga av sina tre i straffläggningen..

Utan att lägga någon fastställd sanning i det kan det ju vara så att tid finns för att stå framför kameran när det går bra medan det inte finns tid till det då det behövs jobbas hårt för att vända det negativa?

Skrubben: visst. Men en målvaktstränaren uppgift är pckså att få målvakterna att fokusera på rätt saker. Det är inte säkert man själv vet vart problemet ligger, oavsett rutin.

Om det inte skulle behövas pga rutin hur kan det då komma sig att tex honken, Lunkan, osv, har tränare?

Det är min fasta övertygelse om att detta inte hänt om vi haft en målvaktstränare på plats.

Och ja, det ansvaret ligger på Bengtzen.

Peja: precis min reaktion också . Står gärna framför kameran när det går bra . Men nu ! Totalt försvunnen . Tappat helt tron på BZ

Peja: Helt enig där, han solar sig gärna i glansen.

ellis: Det som irriterar mig lite med BZ är att han syntes i medierna hela tiden när det gick bra men i motgång är han som spårlöst försvunnen. Sedan kan han självklart inte diktera exakt vad medierna ska uppmärksamma men han kan erbjuda de material, så att säga, genom utspel etc.

Skrubben: Framstår som allt mer korkat att välja bort Honken... och då menar jag som målvakt.

bifhjärta: Ja, du kan bubbla mig.

{8302}: Om jag vore Pekka skulle jag inte ha något förtoende för BZ

Vi värvar en coach från Division 2...

Jaken: Kan ju faktisk vara han själv som nobbat också...

"Gävleklubben och sportchefen Stefan Bengtzén har under en period diskuterat med ikonen Johan Holmqvist om att han ska ta över jobbet som målvaktstränare.
Men enligt vad Sportbladet erfar är Holmqvist fortfarande högaktuell för spel i någon SHL-klubb. Både Örebro och Karlskrona finns med i bilden."

Någon mod här man kan få tag på?

Inkazar: Nu har jag aldrig stått i mål, men kan det verkligen vara orsaken till både Rautios och Fernströms fatala misstag? Det känns som att åtminstone Rautio borde kunna undvika att göra två plattmatcher på mindre än en vecka (LHC och Malmö hemma) enbart tack vare sin rutin.

OM detta skulle vara orsaken till våra målvakters förfall så faller ansvaret återigen på Bengtzén. Att gå så lång tid utan att hitta ersättare är givetvis under all kritik. Bara den senaste veckan har vi tappat hugget på 6:e-platsen pga målvakterna.

Jaken: Jag vet inte, jag har i allmänhet tyckt bra om Stefan Bengtzén, hans framtoning och hur han agerat sen han kom till Brynäs. T o m tyckt att han var det bästa som kunde hända föreningen i det läge som var. Idag är det dock ett faktum att hans invärvningar på spelarfronten inte fallit särskilt väl ut.

Jaken: O M nu inte Honken kommer till nästa sessä är det skandal.
Var på konsult basis med Fredrik sessen ut, står det nu.
Så lämmnar dörren på glänt för Honken..

Läs Bengtzen nobbat. Han verkar ha ett väldigt agg mot ex Brynäsare

Skrubben: en målvaktstränare är det enskilt bästa som kan hända just nu.

det sjuka är att det ändå funkat hyfsat i 1.5månad utan en målvaktstränare.

Men vi kan inte vara utan hur länge som helst. Vakterna behöver hjälp, det är än tydligare nu.

Rautio är absolut ingen dålig målvakt. Fernström visade när han kom att han kan hjälpa laget att vinna ibland.

Men dom behöver hjälp och feedback. Det kan vem som helst förstå.

ellis: Tråkigt att Brynäs nobbat Honken så många gånger,riktigt trisst.

Skrubben: Ok. Men det hade jag nog föredragit.

Skrubben: det mediala i Sverige överlag oavsett vad man skriver om skall man ta med mkt nypa salt...jag följer min insikt sällan det som skrivs av mediahoror :) Oftast har jag rätt i min intuition

ellis: Du måste skilja på rykten och bekräftade uppgifter. Honken har aldrig från officiellt håll presenterats som målvaktstränare. Det var GD som skrev att det fördes en dialog bara.

« · 1868482 · »