1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768873 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vi är inte tillräckligt ödmjuka i flera fall. Clark ger ju bort pucken två gånger om i egen zon och sen även på offensiv blå. Inget jäkla fusk, då slår vi inget lag i SHL.

Ludde Nilsson har typ redan visat sig nyttigare än Liljewall.

mk: Känns som man ser 10:an mot 14:e lag i serien lira sin första period efter ett uppehåll, typ.

mk: De är ju mycket bättre lag än vad vi är.

mk: Bara otur.....

Zappaholic: Kollar på FBK- SKE.
Där är det ingen rost iaf....

bradberry: Jag kan inte se att Brynäs har lyft en enda millimeter sen Örebro-matchen. Sorgligt

Bara sett sista 10min av första. Men imponeras ändå av #19 det jag sett. Mycket högre spelförståelse och bättre händer än sina kedjekamrater iaf. (Vilket ärligt talat egentligen inte säger så mycket)

Brynäs känns helt osyncade... Slänger passar dit folk inte är, sega mot pucken och in i dueller.

KalleTeodor: Detta spel i play-in så blir Brynäs farliga!

bradberry: Nä de har ju mest puck men det är väl inte så balanserat avsluten, vi får hoppas att inte det blir åt andra hållet ett baklängesmål...0-0 iaf efter första......får väl se vad de säger om sitt egna spel snart

Zappaholic: Nä... Men efter ett uppehåll så hoppas man ju. Besviken...

bradberry: Lite halvknackigt minst sagt...men vi är väl inte så mycket bättre än så här för tillfället.

Leonardo: Hade hoppats på en nytändning och att vi skulle få se ett pånyttfött Brynäs.... Ser än så länge inga sådana tendenser. Inte bra alls så här långt...

Lindström: Det har varit uppehåll från matchtempo. Lite rost i spelet...tagga ner lite.

bradberry: Ja enklare och snabbare..nu 5 mot 5 igen iaf,,köör Brynäs

Zappaholic: Va?
Dom har förfan tränat och vart spellediga för att gå in i sista fasen av serien. Inte läge då att starta nya goda vanor?

Men det nya Bif;
Klent
Kladdigt
Vekt

Salming och killarna är super imponerade.....

Leonardo: KHKs PP är bättre än Brynäs dito. Sorgligt...

Lindström: nae inget vidare va...vart Clark utvisad också

Lindström: Jo fast varför börja klaga efter 89 sekunder av matchen...ge dem lite tid.

Zappaholic: Nej nej, sluta gnäll. Spelat är bländande.
Det har Huge bestämt!

Zappaholic: PP, får vi se om de har tränat då :)

Huge: Kan bara vara nån med din sociala okompetens som skriver något sånt.

Förstår att du bländads av spelet och kampviljan dom visar upp.

Leonardo: Lite bättre aggressivitet nu men det slarvas både med puckkontroll och passningar

Zappaholic: Kommer många backpass och uppspel mitt i banan istället för säkra efter sargen...kom igen Brynäs

Lindström: Grattis, tog hela 3 minuter den här gången innan ditt obligatoriska första gnällinlägg kom.
Nytt rekord?

Lindström: Låt dom spela av sig rosten lite så får vi se om det blir bättre.

Oroväckande start...
Press sen spel med huvet under armen och friläge..

Blomman betong i grejerna?!

Vinn nu för fan Brynäs!!!

honken21: Nu är det som det är, inget att älta mera! Nu kör vi Brynäs resten av matcherna :)

Skrubben: Jag kommer nog aldrig förlåta Bengtzén för att han tog in Fernström istället för Honken. Det här är fel.

Bekräftat att Honken startar i kassen för KHK idag. Det vore ju fan otroligt om en 40 åring som inte spelat match på ett år ska kunna stänga igen kassen idag. Idag SKA det vara vinst!

Blir det torsk idag får ni skylla på mig som jinxade 😉

KalleTeodor: Allt är möjligt, tar vi oss till kvarten så blir vi obehagliga tror jag, vi har dom kvalitéerna i laget när allt stämmer för oss!

Forsberg 1978: Jajamän nu börjar det igen och nu skall vi bärga hem en seger mot KHK tycker jag :) Heja Brynäs, allt är möjligt!

{8399}: Tycker att du är väl pessimistisk när du säger att "Ingenting tyder på att Brynäs skulle överraska åttondelsfinalen". Brynäs har under en relativt lång period presterat en hög högsta-nivå på sitt spel och slagit i princip alla topplag i SHL. Därmed vet alla i laget att man har tillräcklig kvalitet för att vinna mot vilket lag vi än möter. Det är inte så dumt när det kommer till cup-spel.
Frågan är om vi kan komma tillbaka till den nivån på spelet igen.

{8399}: Kan en back gå från division 1 till HV och landslagsklass på en sommar är inget omöjligt.

{5915}: Liss producerade iofs en massa poäng i HA. Att gå från att inte producera i HA till att producera i SHL är osannolikt.

Skrubben: Ja, kan Liss gå in i Rögle från allsvenskan och bli bäst i laget kan säkert en almtunaspelare göra samma resa i Brynäs. Högsta serien är inte som förr.

{5915}: Vi får se ikväll? Jag har sett Nilsson en del i Almtuna och jag tror han kommer överraska en del som redan dömt ut honom.

Ett uppköp mot Liljewall är det definitivt.

Carlsson, Gunde och Jensen i laget alltså. Lysande! Och så har vi värvat in Nilsson som petar Liljewall i fjärdelinan. Vet att det sagts förut men är inte det en historiskt underlig prioritering?

{5504}: Att inte få hemmafördel åren gigantisk nackdel i en såklart.

{8399}: Klart det inte sett bra ut på slutet, men nu börjar ju spelare komma tillbaka så chansen är väl rätt stor att det kommer se betydligt bättre ut om en vecka.
Jag tycker det känns helt öppet med tanke på det, men håller med att alla måste upp 2 snäpp från nästa vecka och framåt när alla har kommit in i det igen.
Spännande att se iallafall=)

{5504}: Såklart att det vore en skräll om inte Brynäs ryker i play-in. Visst om Brynäs avslutar starkt så ökar oddsen på ett uttag men som det ser ut nu så vore avancemang en skräll.

{8399}: Är väl ingen överraskning om Brynäs tar sig förbi play in!
Det är helt öppet och skiljer väldigt lite mellan lagen och tror det kommer passa Brynäs med slutspel.

Men öppet och dom kan så klart förlora 2 raka och åka ut, den känslan har väl en del här.
Man väljer ju väg i livet, antingen tänker man positivt eller så tänker man negativt och mörker.

GAAAMEEEE DAAAAAYYY!!!

varulf: Ingenting tyder på att Brynäs skulle överraska åttondelsfinalen och det är nog bara optimistiska Brynäsare som tror annat. Jag ger laget 30% chans till kvartsfinal.

KulaShaker: jag tror brynäs kommer överraska i play in och kraftsamla samt skaka om efter det. Hur långt räcket det? Tror det blir spännande hursomhelst och oavsett hur det sett ut i år.

Bara att hoppas på att Sjödda får ihop laget igen nu inför avslutningen, annars blir det nog inte så många poäng till. Vore bra att gå in i det värdelösa play-in spelet med en tendens till bra spel om man vill få mer än halvfullt på läktarna.

Leonardo: Tyskland är riktigt bra som lag, modern hockey, inget backa hem och avvakta där inte.
Både Sverige och Kanade spelade för långsamt och för omständigt och hade problem med tyskarnas press.
Fullt välförtjänt att de spelar final.

{8399}: Ja men dom är inte dåliga, dom är fysiska, rejäla och okomplicerad, lite som Tysk fotboll närapå i detta OS, en bra målvakt och sköna underdogs, då kan vad som helst hända!

Förr kallade vi dessa lag för blåbärsnationer men det kan man inte riktigt säga idag i samma kontext, dom kommer närmare tack vare att dom har ligor som har mkt spelare utifrån, klart att hockeyn måste bli bättre efter flera årtionden.

Dom manövrerade ut både Sverige och Kanada. Det skall bli mkt intressant att se finalen :)

Sverige möter också Tyskland i deras första match i VM senare i maj!

{8399}: Verkar bli 5500 imorgon, rätt bra med tanke på motståndet och Brynäs rent ut sagt pinsamma hemmaspel den senaste månaden.

« · 1873932 · »