1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768870 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
munkas: rädd att vi blir överkörda av andra lag än khk o örebro

Stefan R 63: Bara otur.... Det har ju Huge sagt.

Rensa upp i truppen REJÄLT.

Zappaholic: Klart att den miserabla inledningen påverkade läget i laget, vi har ju fått trampa och pumpa på i jakt på poäng hela vägen sen dess!

Stefan R 63: Så länge vi inte får KHK i semin så är det lugnt. Sitt ner i silen.

KulaShaker: BZ har dessvärre misslyckats med det mesta i år. Om någon tycker annorlunda skulle det vara intressant att få höra varför.

Huge: Har inte Karlskrona haft uppehåll också då? Inse att samma förutsättningar och samma piss resultat står sig ändå!

Bengtzén måste bort efter säsongen, att ha Karlskoga som mall för framgångsrik hockey är nog inte rätt melodi. Sen måste det rensas rejält i truppen.

Huge: Fälth säger att vi har tränat väldigt bra! Att vi inte kan skylla på uppehåll! Att det sitter i våra handleder!!! Inte i nån jädra ringrost som du säger! Har inte khk också haft uppehåll?

Zappaholic: Jaså du. Då tycker jag du och alla som tycker som du är naiva. Melins ande svävar alltså fortsatt över laget, 4 mån efter sparken?

pjåtor: Ja det är ju inget någon av oss vet, men om spelarna är känsliga för sånt så är det oprofessionellt , ifjol var ju Bulan på G bort och bröderna W, men vi tog oss till final även om jag tyckte tvillingarna var rent slöa på slutet.

Kanske Brynäs denna säsong är nöjda med att slippa kvala, det verkar inte vara något driv iaf för att skaffa en position i Play In vilket iof nu inte spelar roll med det hemmaspel vi haft på slutet, kanske en fördel att ev får spela två borta då?

Oavsett så spekulerar vi väl alla här som inte vet något om hur saker och ting är, vilket är synd att man inte kan göra!

ellis: Vi har ju kört vidare utan huvudtränare sedan dess, så varför inte?
Var BZ så fokuserad på att få till avtalet med Colliton att han glömde bort andra alternativ. Så blev det som det blev med en tränare som egentligen tänkt sluta.

ellis: Och du tror inte att de tio tolv första omgångarna påverkar hur resten av säsongen har sett ut? Nästan en fjärdedel av serien...

Var inte så naiv.

Stefan R 63: Fälth tyckte precis som jag om första: kan ha berott på bl.a uppehåll och ringrost.
Ser inte mkt bättre ut i andra heller, tyvärr.
Det är min ”analys” så här långt.
Utan att jag spelar eller tränar med laget.
Och dy: lägg inte ner dina egna ”analyser”: jag vill fortsättningsvis ha nåt att skratta åt....

pjåtor: heller

pekka85: Lugnt, trodde jag missuppfattat nåt

Leonardo: Hade världen gått under om Ersson hade fått några matcher tills Honken blivit frisk?

pekka85: Clark får gärna sluta och byt lagkapten. Ingen som leder laget idag

Kan vi hoppas på poäng ikväll? Vem kliver fram i den grå sörjan.

pekka85: Men skulle BZ värvat en som var sjuk då? Chansa på att du är nog frisk om en vecka? Felix var fortfarande sjuk, han var ju oavsett tvunget att agera hur är n dåligt det än nu vart för Brynäs! Jag tycker själv han har värvat konstigt denna säsong, en i själva fallet Honken så var han ju sjuk då, det är väl skillnad om han bara varit förkyld ;)

dAVydov: Nä, var lite lat och skrev i översta posten, sorry.

Zappaholic: Du inte bara förenklar där utan också förfelar. Ta och släpp Roger Melins ansvar i hur BIF i feb -18 ser ut nu.

Leonardo: Pajen lär ju inte stanna .

Zappaholic: Rent allmänt dåliga rekryteringar inför säsongen, men det är klart att en huvudtränare har större påverkan än en enskild spelare. Skulle även vilja lyfta fram övertron på spelarna som var med ifjol som ett stort misstag.

bradberry: Jag kanske förenklar det hela en smula men jag tror att den stora anledningen till varför det går som det går var rekryteringen av huvudtränare inför säsongen.

Brynäsgubbe: Fy fan för den här säsongen, så jävla segt att kolla på sitt lag uppträda så här. Extra salt i såren när Honken briljerar i målet. Jag har aldrig sagt något om BZ men nu vettefan om han inte har varit ute och cyklat. Jag sitter och tänker på hur vi ska se ut nästa säsong. Förhoppningsvis Hajen och sedan Danielsson tillsammans med 12 brunkare. Vart är kaptenen, Granström, Clark.... Nä, ibland måste man satsa sig ur en kris. Inte värva allsvenskt.

bradberry: Fast det här med nystarter. Har vi inte redan sett nog med såna i den här klubben?

Så sjukt hur Brynäs har pissat på Honken. Bra att han får fortsätta visa hur fel vi gjort.

bradberry: Påminner faktiskt en hel del om 2013-säsongen. Men då hade vi ju precis tagit guld så det kändes mer hanterbart.

Ikonen är en spelare jag känner mig tveksam till. Är det en spelare vi har råd att ha kvar sett till jämnhet/förväntningar?

bradberry: Ja hur effektivt lågt går det att sjunka egentligen...?

dAVydov: Det är bara i Brynäs man lyckas gå från sm- final och positiva vibbar i föreningen till att känna att hela jävla föreningen behöver göras om och få en nystart på mindre än ett år... Tränare? Majoriteten av spelarna? Sportchef? Klubbdirektör? Ordförande? Röd tråd? Fy fan va illa Brynäs mår just nu...

bifhjärta: Ja det e tunt nu, hehe det var inte vår grej det här med uppehåll och långt mellan matcherna, tyvärr kära Brynäs.....det är för trubbigt tycker Fälth :) Jag hoppas det inte är något annat skit i laget gällande spelare som kanske är på väg bort från klubben...

Huge: intervju med Elias Fälth! Han tycker inte som du och han spelar med laget och tränar med laget! Lägg ner dina pinsamma analyser nu!

pekka85: Mer intressant vore att veta hur brynäs kunde vara så bra under klättringen från botten för att den senaste tiden tappa allt igen och spela lika illa som under Melin.

Det går inte att kasta bort tio tolv omgångar och tro att man ska kunna vara med i racet om sm-guldet. Här har vi resultatet av det...

Pettisbif:
Vill du verkligen se Clark lämna?
Han kan ju inte lyfta ett lag ensam.
Dock har han levererat F så mycket.
Att vi får någon som kan leverera i hans ställe är inte lätt. Och det lär ju inte bli billigare heller.. ..om BZ inte lyckad med en chansvärvning. En chansning jag inte känner mig bekväm med. Tvärt om!

pekka85: Va? Jag?

Kan Clark göra någon annan move? Den här matchen har förstört humöret totalt.

bifhjärta: skicka hela skiten på en soptipp

dAVydov: Våra motståndare behöver bara ställa ut skridskorna. Som att stjäla kola från småbarn.

Det finns nog når positivt att lyfta fram av sjödda ändå......... Våga se raset och misären i årets upplaga av Brynäs tack!!

dAVydov: Ge mig en ”intressant” analys på hur Miller står på -1?

Säsongjävel.. snälla ta slut snart. Så jäkla dåligt att bli hunsade på vår hemmaplan av Örebro, Rögle, Mora och Karlskrona. Det är inte ok.

För många mjuka/trötta spelare i truppen som det ser ut.

Herregud Brynäs

PINSAMT BRYNÄS VIDRIGT PINSAMT!!!

Zappaholic: Satan vad skoj det är med hockey.

Utspelade av KHK

Herregud. Stänger av.

Huge: vad är ditt försvar nu? De spelar ut oss just nu ! Fortfarande period nr 1???

Den här matchen har allt, slutspelsvibbar....

ellis: Fyra brynäsare runt pucken framför Rautio...bra agerat där

Stefan R 63: Är vi sämst i SHL just nu...? Jag befarar det...

« · 1874048 · »