1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767676 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: Tyvärr är det väl det där vi har Grana nuförtiden. Hans munläder är klart hetare än hans spel. När han dessutom blir bortplockad på var och varannan tekning så undrar man om han har någon roll i laget längre.

{8356}: TV-pengarna kommer högst troligt innebära att konkurrenterna blir bättre. Brynäs måste därför inte bara stå kvar och stampa på samma nivå utan också bli bättre för att kunna knipa samma placering som den här säsongen.

Auchinleck: Nu är det nog dags för Bogvist istället för Larsson ett tag och Ikonen istället for Liljewall.

mk:
Motivation slår kass.

Huge: Vad exakt menar du med motivation slår klass?
Har inte Brynäs nått att kämpa för?
Ska man inte se till att man får laget ännu bättre? Speciellt inför Play- in?
Ska man inte försöka att skaffa sig ännu mer boost i laget
Tycker du att gårdagens match var ok?

På dig låter det som att det var match i november, inte i slutet på serien, då man skaffar sig respekt och självförtroende inför slutspel.

Var är ditt vanliga raljerande om dagisungar och lipande medgångssupportrar?

Är din matchanalys att shit happens?
Leda med 2-0 loosa med 6-2.
Är det shit happens?
Kom igen.
Blända oss med din matchanalys.
Vad tar du med dig som positivt från matchen?
Eftersom motivation slår klass?

Igår var det inte det. Igår var det klass slår motivation.
Mora gav inte upp efter första, med det gjorde Brynäs.
Så att du kan med och säga Brynäs och klass insamma mening....

Jag fick ettt meddelande från min Frölunda kompis på jobbet igår.
Hur går det för tigrarna? Löd det.
Jag svarade att dom är lika vassa i bettet som en nyfödd bebis.
Idag när man vaknar, så tänker man på matchen nästan det första man gör.
Inget gott tecken, för då vet man att man kommer vara sur, förbannad och uppgiven hela dagen.
Jag skäms faktiskt, ärligt.
Förlora är en sak, men nu inför slutspelet sänka sig så mycket. Det är faktiskt beklämmande.

Jag brukar försöka hålla inne med gallan, vet att det går upp och ner.
Men efter igår är det omöjligt. Vika ner sig så otroligt, det måste vara rekord.
Man börjar ju bli seriöst orolig för nästa år. Vilka spelare av KLASS vill komma hit. Några Boforsare är säkert glada om dom skulle få chansen.

Om man ska spela så här i Play-in. Är det bättre för klubbens ekonomi att man lämnar WO. Det blir billigare.
Men jag avslutar som vanligt.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Brynäsgubbe: Äsch, låter ju på Bromè som om han avgjort sm-finalen. Fattar inte varför spelare ska springa och skvallra om trashtalk i media?

Lite jäkla skinn på näsan borde man väl ha om man tagit sig till Shl och försörjer sig som hockeyspelare.

Skrubben:
Håller med till fullo! Skulle ranka Alcen och Mannberg som fjärdekedjan material. Resterande på tillväxt eller allsvenskt material.

{8356}: Det finns ett antal i gruppen längst ner som inte ens är material för en färdekedja i SHL.

Årets säsong är ju såklart ett gigantiskt misslyckande. Något som gör mig illamåendet är hur bygget ser ut inför nästa säsong, något som jag och flera skribenter varit inne på tidigare så blir väl ingen nyhet. Såhär rankar jag våra forwards och vilken kedja de kan spela i. Det ser väl sådär ut om jag ska vara ärlig. Lyckas inte BZ pricka in spetsvärvningarna till nästa säsong kan nästa säsong bli ännu värre.
Detta är som sagt bara mina egna tankar och bedömningar men av spelare med kontrakt på forwardssidan har vi alltså:
1 st till förstakedjan
1 st eventuell till andrakedjan
3 st till tredjekedjan
7 st till fjärdekedjan.

1:a kedjan material
Nicklas Danielsson

2:a kedjan material
Jesper Boqvist (Om han nöter skott+gym)

3:e kedjan material
Jacob Blomqvist
Jonathan Granström
Jesper Jensen

4:e kedjan material
Johan Alcen
Ludvig Nilsson
Daniel Mannberg
Marcus Westfält
Christopher liljewall
Samuel Asklöf
Alexander Bjurström

För helvete Granis... Vad sägs om att steppa upp istället för att skitsnacka en spelare och ett lag som just spöat skiten ur er?

"– Spelar man första året i SHL och vill säga såna saker i tv så får man göra det. Det är inget jag tänker svara på i alla fall, säger han."

Som om att du har någon moral high ground efter den här insatsen... första året eller inte.

Till nästa match skulle jag satsa på Boqvist jr istället för Larsson på backen. Larsson gjorde många horribla misstag idag som till stor del banade vägen för att hela laget till slut kraschade.

ellis: Ja, nu skrev jag ju bara att spelarna tror att det är klart efter 2-0 (kritik), börjar fuska i defensiven (kritik), tar onödiga utvisningar (kritik).
Vill du ha ytterligare förklaring eller har du fattat nu att jag kritiserade laget?
Eller räcker det med att jag skriver ”kritik” inom parentes för att få dig att förstå vad som var kritik?

{8399}: Trevligt ordval där !

mattiask: För att inte tala om prestationen inom matcherna, hörde jag jojo? Har vi gjort en enda gedigen insats över 60 min i år?

Huge: Exakt, och precis vad Sjödda säger efter matchen att motivation slår klass. Tycker tyvärr att den klassen som Sjödda tycker att vi har lyser med sin frånvaro alldeles för ofta.
Det är på tok för mycket upp och ned för att jag ska tycka att truppen/klubben är på rätt köl. Förlust hemma mot Frölunda som tex följs upp genom att slå SAIK hemma. Sen ska man självklart komma ihåg det här med att alla matcher är fullständigt olika. Men prestationerna skiljer sig så oerhört från varandra.

Ikonen bästa Brynäsare idag?

Huge: Och att du skulle drista dig med lite uppfriskande och berättigad kritik mot laget är inget vi andra ens har ett uns hopp om heller.

ellis: Nä, ingen vidare klass idag men jag förväntade mig heller inte att du skulle fatta...

Huge: Du det där "klass" skulle vara liktydigt med Brynäs av idag menar du då? (Host, host... fick nåt i halsen...).

mattiask: Vi får 2-0 relativt billigt och tror att det är klart. Börjar fuska i defensiven, drar på oss en massa och flera gånger onödiga tvåor och till sist kan inte en dittills storspelande Fernström stå emot.
Mora vinner välförtjänt och kämpar ner oss, inget snack om saken. Aldrig har väl devisen "motivation slår klass" illustrerats bättre än det vi såg idag.

Bitter statistik

t.co/rPN1IBNe5w

Enaranger:
Jag vet inte med dig men om du förespråkar filmingar och idiotiska offensiva utvisningar av ren ilska så fine. Men jag avskyr att ha såna spelare och primadonnor i det lag som håller på.

Blixt1980: Ja men hellre det än att tappa matcher som om vi skulle fått pengar för att göra det..ibland är ju rasen "märkliga", vi skall kunna prestera fast vi har två avstängda!

Pettisbif:

Clark vet nog att det krävs skådespel
för att få med sig utvisningar i SHL.
För när han fick en rejäl slashing
när vi spelade 5 mot 4 i 2-0 ledning,
då blev det ingen utvisning.

Eller det var kanske skådespel
det med? Väldigt skickligt i så
fall.

{2064}: Ja och då var alla jätte glada här inne...

Pedro Puck: Vi är bara oändligt tacksamma för vår bra period i november/december. Annars hade vi kanske mött er i kval och givet darrigt ledarskap, den jojo-hockey som presteras och massor med nerver (då vi skulle haft allt att förlora) så kunde det slutat precis hursomhelst.

{8399}: Håller helt med om att vi spelar bättre mot bra lag.... När Brynäs IF får ligga i solidt stark försvar och kontra är vi som ett hett Tjeckien i Prag. Heja Brynäs :)

Forsberg 1978: Lika bra som vår första period är, lika dålig är andra och tredje perioden. Men vi möter trots allt ett lag som gör det bra i andra perioden där de vänder matchen. Sen har vi en jävla otur att zebrorna står med en tombola i andra perioden.
Jag brukar i regel aldrig klaga på domaren då jag vet hur tufft de har det - men andra perioden idag var inte okej någonstans.

Inkazar: He, he...ja sant, jag bokade resa till Florens och sen över till Södra Frankrike i samma resa till släktingar i slutet av maj...nästa år skall jag ta en NHL vecka igen på våren :) 2 matcher kvar nu, sen kör vi Åttondel...tjohoooo

{2064}: Ja slätstruken trupp så det förslår...
Noll reaktion på all skit som te x Clark åker på, bör inte Miller eller Blomman gå in och visa att man inte rör våra värdefulla spelare?

bradberry: "Årets Brynäs har faktiskt stukat mitt hockeyintresse rätt många procent... Har nog aldrig hänt förr... Eller så börjar jag bara bli gammal..."

Håller med, nu är man nästan likgiltig vid torsk, kanske åldern men mer troligt smittas man av den usla inställningen, hur kan man vika ner sig så skit jävla skitmycket....

bradberry: Om något så borde det vara ställt utom rimligt tvivel att Sjödda inte kommer vara vår förstetränare nästa säsong.
Sen håller jag med om engagemanget. Årets disparata och urvattnade lag inte fått mig upp till Gävle en enda gång i år (mot normala 8-10 inkl slutspel). Andra prioriteringar helt enkelt.

Forsberg 1978: Man måste ändå förundras lite över den fantastiska karaktär laget visar upp den här säsongen. ”Mättnad, likgiltighet och lättja”, eller hur löd banderollen?

Jaken: Du är så grym.

munkas: Du får hålla tummarna att du har rätt. Annars har du ju inget att skriva om nästa säsong.

Blixt1980: Det är först till två segrar.

Ge mig en stor jävla värmebölja! För om 8 dagar börjar golfsäsongen! Tjihuu!

mattiask: Hade vi spelat som mot de starka lagen med pondus o vilja med 2-0 i ryggen hade aldrig Mora vänt detta, tror jag...vi slutade bara spela..känns som ett mirakel att man kan tappa hela tillställningen, sen släppte Fernström in flera enkla Punkt!

2 bra matcher innan och en super bra första period. Tror vi tar 3 raka i åttondelen... Det är lugnt nu.....

Det är sånna här insatser som får mig att förakta hockeyspelare. Vad fan håller de på med? Detta var ett bedrövligt lågvattenmärke.

Huge brukar ju klaga på att dysterkvistarna bara är inne när Brynäs förlorar.
När fan ska man vara inne då?
För det är ju inte så ofta som Brynäs vinner😡

Fortsätter det så här så blir det ju bara dysterkvistar kvar.

Så jävla episkt dåligt, så man reagerar ju inte ens när målen trillar in.
Man skäms ju som Brynäsare.
Blir fan inte lätt att komma till jobbet imorn.
Det är bara att bend over och ta skiten som kommer...

dAVydov: Ta det lugnt, ALLA, de här sista matcherna betyder inget. Bara ladda för slutspel. Mora är desperata idag,

{8399}: Klarar han att stå två matcher på raken så har han klarat av hela Brynäs slutspel. Sen är det sommarlov och Bz sticker ut med trasiga ekan och lägger nät i geggviken.

Jobbigt att jag ska få rätt hela tiden vad gäller BZ!
Tyvärr ni som supportar honom !

mattiask: Köper inte ditt snack för 5 jävla öre detta ska FAN inte hända vi leder med 2-0 efter en jävligt bra första period sen släpper vi 6 raka mål!!!

bradberry: Han kan inte trolla med det här laget. En tiondeplats är med råge godkänt. Vad ska det bli nästa säsong? Hua!

{8302}: Hmm...kom det ett sponsringsavtal från Jalas i pausen mellan 1a o 2a.

bradberry:
Har vi varit längre ifrån vad Brynäs borde stå för än vad vi gör nu?

Avgå alla!!!!

« · 1877362 · »