1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767204 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Man skjuter alltså 43 skott och gör 1 mål? Herregud. Visst många skott kanske är alibiskott, men på 43 skott ska man bara göra fler mål!

Luddf: Kan dra så att Sara Grahn kommer att stå i första playinn

Luddf: lhc är djävligt dåliga . Men Brynäs hittar en väg att vara ännu sämre . Förstå det någon som kan . Jag kan inte begripa hur man lyckas . Kanske BZ kan förklara vad hans mål är med sitt icke bygge .

Lunkan: det jobbigaste med de senaste matcher Brynäs förlorat är ju att motståndarna inte heller spelar bra men ändå lyckas dom sätta 3-4 mer mål än Brynäs

Bra Granis jävligt begåvat du lär ha en avstängning att väntar sen att du tar 3:e utv i PP är pricken över i:et😂😂😂

Back: Jag har lovat mig själv att inte bry mig och skriva hur jävla usla Brynäs är så jag låter bli. Hoppas ni har överseende.

Auchinleck: Vill du höra något från Bz får du vänta länge . Han har gått i ide . Kommer tbx om Brynäs vinner något . Typ åttondelen . Men kommer nog visa sig när han signat en ny välbehövlig boforsare .

Back: Tvivlar på det, den tacklingen är inte särskilt ful. Mer deras spelare som inte är beredd att bli tacklad, oklart varför, kanske för att matchen är avgjord...

Bratwursten : Håller med! Granström är vår sämste spelare just nu. Hade det inte varit slutspel i antågande hade jag förespråkat utlåning faktiskt...

Jaha, Granis nästa man för avstängning.

KulaShaker: och Granström är sämst av alla

Japp, ishockey bevakas enbart via text-TV i fortsättningen och det dagen efter matchdag!

xxx BIF xxx:
Vore spännande att höra hur BZ tänkt använda nr 94 i Brynäs spel...

Lindström: Kan faktiskt hålla med dig där.
Om jag tittar på de topp sex-lagen om de haft en spelare som presterar det Jensen gör i framförallt PP men även i 5mot5 så hade den spelaren blivit petad direkt.
Dock ogillar jag faktiskt Fälth lika mycket i PP just nu.

Att jag är en stor kritiker till H, Larsson i brynäs står jag för!

Men jag tycker ändå synd om grabben.
Kroppsspråket när de stod i spelargången sa: "ursäkta, ska jag akta mig så du kommer fram, tack för att du såg att jag finns"-typ.
Jag tror han mår bäst om han fick börja om en säsong i HA och komma tillbaka till SHL när han är mer mogen. En säsong till där han inte levererar/inte står pall kan knäcka honom helt..

Lindström: Jesper Boqvist är ett glädjeämne dock tycker han ser bättre och bättre ut

Spelar Sjödda Jensen mera i PP så kan han städa ur kontoret ikväll.

mattiask: Han kanske ångrar sig nu när Brynäs spelar som ett medelmåttigt HA lag ..

Back:
"Blir skönt att slippa favoritskapet i åttondelen."

Ha ha ha - så jävla skön kommentar!

kennys: glöm play in. Säsongen är slut.

Sjöddas analys av matchen är ju som vanligt, MÄRKLIGT att han efter alla JÄVLA matcher inte har något motmedel....

Auchinleck: Detvärsta är att när Brynäs hamnar i en kris som man är i nu blir man helt handlingsförlamad. Så vi kommer förmodligen att gå in i ett Play in med ett helt sönderskjutet lag

Auchinleck:
Nr 7 i Karlskrona klarade det i omg 51. Nu är han nöjd... 😆

Auchinleck: Är tårtan ledig?

bradberry: Han är fortfarande i smekmånaden där han tror att han måste kämpa för sin lön. Vänta ska du se.

Blir skönt att slippa favoritskapet i åttondelen.

HitTheLights:
Tortorella.

munkas: Å det mest märkliga är att du har rätt i det du skriver. Ludvig är Brynäs genomgående bästa spelare de senaste matcherna. Det säger SÅ mycket om laget, när en brunkare från HA kommer in och sticker ut som den enda ”friska fläkten” i den annars gråa smet som Brynäs är i nuläget...

pjåtor: Varför fattar du inte det? Det är väl alla killars dröm att lira i SHL. Att hellre lira i SHL kontra HA är väl ganska självklart.

Bratwursten : Ja det finns en ganska hög kapacitet i laget när det klaffar, problemet är att laget totalt saknar ryggrad. En liten liten motgång under matchen och allt blir kaos. De andra lagen är ju väl medvetna om detta och vet att de bara behöver ha lite tålamod för till slut viker vi ner oss.

Jan Grismöbel: Fattar inte varför han lämnade Almtuna som har chans att gå långt i slutspel ? Måste ju vara roligare att spela i ett lag som vinner lite då och då .

ellis: Den tanken slog mig för flera matcher sen . N D måste nog fundera mycke på sitt val . BZ måste bort . Nya röster i båset . Spara stommen bygg nytt å börja om på 0 . Detta gör ont i ett Brynäshjärta .

Forsberg 1978: nu vänder vi det här 😂

ellis: Såga mig om ni vill men är helt övertygad om att denna trupp om allt klaffar kan gå hur långt som helst i ett slutspel, det vi ser nu är tvärtom mot förra säsongen då många spelare var på sin högsta nivå i sina prestationer. Detta är en ledningsfråga, de får inte till det överhuvudtaget.

JAAAAAAAAAAAAAAA JÄVLAR VA BRA VI ÄR.....

Jan Grismöbel: Miller gjorde väl också nytta de första 5-6 matcherna?

HitTheLights: Krismöte på fredagar är väl stående på schemat sen slutet av december?

Allvarligt, nån djup spricka måste ha uppstått i laget. Detta är ju bara för mycket...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAha...

munkas: Nilsson är inte miljöskadad ännu . Låt han umgås med våra syltryggar till spelare i några månader till ca sept så är han likadan .

KulaShaker: ja, jag kan inte förstå försvarna av Sjödda. När han var ansvarig för försvarsspelet under Melins regim så var det hönsgård där och uppenbarligen har han inte kapaciteten att få med sig laget nu heller. Ett ytterst dysfunktionellt lagbygge av BZ så felet är givetvis inte enbart tränarduon men nu behövs det nya röster i båset. Kan vara så att Sjödda lämnar till Valbo igen.

Nu PPe då kommer 5an!!
Rättelse liket lever..

KulaShaker: Jag antar att laget tar det sedvanliga "snacket" efter matchen och sedan säger kaptenen att de framöver ska "göra jobbet", "inte fuska med detaljerna" blablabla...

KulaShaker: För Berras skull hoppas jag han finner ett lag där han kan få dra ihop lite stålar för sin framtid . Han är för bra för ryggdunkarklubben . Han förtjänar bättre .

Man undrar om Nicke Danielsson ångrar sin påskrift...?

HitTheLights: Bara att inse att innevarande säsong är tvärkörd. Tyvärr kommer vi avsluta SÄMRE än den erbarmliga inledningen.....Ny huvudtränare behövs per omgående!

Glad att jag valde AW med jobbet framför den här sörjan. Fan, skäms på er Brynäs. Varför i helvete lägger man ner så mycket pengar och tid på denna skit? Etablera er eller lägg ner, SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VARA ETT STRYKGÄNG.

{5915}: -Vår bästa spelare heter Ludvig Nilsson. Vill du ha tränarjobbet Wallson?

{5915}: Så dåligt material är det inte, vilket glimtar till ibland. Men oförmågan att få ut något ur det syns desto mer.

bradberry: Starkt gjort, fanns en del lediga platser va?
Brynäs o KHK är klart sämst i SHL att vända om de släppt in första målet. Inga överraskningar där inte.

« · 1878107 · »