1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777625 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: Bra match för att vara första för säsongen. Vidmakthåller dock att defensiven är för svag för att ge laget en kontinuitet idag, dessutom alldeles för många utvisningar (både Brynäs och Morgans fel). Gunner/Bertil är godkända, Kilström likaså. Däremot är jag besviken på Henrik som ser klen ut i egen zon. Lucas är inte bra förrän i sista perioden och är mkt bra i övertiden. Zanetti och Sunken är inte SHL-mässiga. Tyvärr! Plus till MJ, Ikonen, Blomman, och förstalinan. Minus till alla andra med extra osynlighetsfsktor till Paille och Ölund. Rautio räddar oss flera gånger i övertid men oavsett matchbild är hans räddningsprocent inget vidare.

Poäng borta mot Växjö tar man alla gånger på förhand. Kul att Rautio vann målvaktsmatchen mot Fasth också.

Rejäla frågetecken kring Zanetti och Sunken. Zanetti var inne på samtliga baklängesmål. Är verkligen Ersson sämre?

Lucas Carlsson ska spela PP. Något annat är ren idioti i mina ögon.

Asklöf var kanske matchens största utropstecken enligt mig. Lite osynlig i träningsmatcherna men idag steppade han verkligen upp. Otroligt kul att se.

Mycket spännande att åka till Gävle på torsdag.

Peja: jo, man vill ju tro det

Brynäsgubbe: Ok! Det såg inte jag från min plats. Bra uppfattat av domaren isåfall.

honken21: Är det inte ganska upplagt för Brynässeger mot HV? "Revansch" osv.

Tänk er två gladiatorer som efter 65 minuters kamp tvingas göra upp med sten, sax, påse.

ellis: jämt vet jag väl inte. Förra säsongen spelade vi åtta "kryssmatcher" fyra vinster , fyra förluster. Delad femma i den tabellen.

Växjö borta är en av dom tuffaste bortamatcherna. Klart godkänt med 1P, hade tagit det alla dagar i veckan innan.

bifhjärta: Jag tror domaren missuppfattade slashingen. Jag tror först han tror att Brynäs-spelaren får sin klubba avslagen, vilket inte hände. Han slog av sin egen klubba.

Sedan skulle det förstås vara utvisning för Växjö när de drog ner Palushaj, inget snack...

Min summering: Bra premiär! Tydligt att det var två topplag som möttes. En av de svåraste matcherna den här säsongen. Växjö var det tyngre laget när matchen skulle ner, mycket i kraft av hemmalag (och powerplay, men tycker utvisningarna inte var mycket att snacka om - även om många av er givetvis vill det och även om jag satt och svor åt domarna ett antal gånger i stridens hetta). Vi får en skänk från ovan att ta dem på straffar men hade inte marginalerna med oss. Rättvist 2-1 i poäng.

Nu känns det dock VIKTIGT att vinna mot HV71. Av så många anledningar.

På väg hem från Växjö. Vad i hela helvete gjorde Morgan idag? Såg ni i mitten/slutet på 3e när han tar upp armen för slashing (klubban av, klockren), sen tar ner den igen?? Sen Palushaj neddragen, hög klubba i OT?!

Sunken hänger inte med. Blomman sliter på som vanligt och är ett föredöme. Sen måste jag nämna en sak som jag la märke till, som vanligt skjuter motståndarna högt på Rautio, men som han har täppt till där uppe. Tog många höga skott idag.

Poäng är alltid poäng.

Lunkan: Ja, sett till spelet över 65 minuter och antal målchanser så vinner Växjö rättvist mha strafflotteriet.
Ändå en mkt bra premiärmatch, sett till att det är just en premiärmatch och dessutom borta mot en solklar guldkandidat.
Blev hafsigt från båda håll i slutet, fullt naturligt efter det höga tempot matchen igenom. Bra genomkörare inför revanschmötet mot HV på torsdag.

Brynäsgubbe: Nej det gör man verkligen inte. Förkastliga känslor. 1 p godkänt, men varför ska vi "jämt" förlora OT eller straffläggningarna?

Inte saknat humöret som kommer efter torsk...

Zappaholic: Växjö med hjälp av Målgan något bättre.

Jaken: Växjö klart bättre utan tvekan. Ja jag tvekar i alla fall. Jämn match.

Knappt godkänd insats. Började bra men kvaliteten sjönk eftersom. Svagt försvarsspel där vi ger bort på tok för många målchanser. Även antalet utvisningar måste ner framöver.

+ Rautio, MJ
- Zanetti

Övriga kan bättre.

Forsberg 1978: Bynäs vinner ju nästan aldrig straffar, så det var och är nästan dödsdömt när vi hamnar där. Och många snor värdefulla extrapoäng av oss där som vi själva missar. Bättring på straffar, ett måste!

Hur många gamal Skellefteå spelare är det i VHL?

Som jag förutspådde så vart det torsk, mycket dåliga/konstiga beslut och framförallt så klent & kladdigt spel i egna zonen.

Många som gled in i situationerna med raka ben istället för att åka med fullfart som dom gjort hela försessen.

Sen måste Morgan granskas, maken till hemma lakej.

Brynäsgubbe: Tror inte Granis blir avstängd för det där, men 2 min var nog korrekt. Tycker att Brynäs drog på sig alldeles för många utvisningar under i stort sett hela matchen, blev aldrig något flyt i spelet pga alla utvisningar.

{2064}: Vi har bra skyttar också men de bestämmer sig för att köra tränings-fjuttar istället för skott. Riktigt besviken på straffarna.

Växjö klart bättre iaf- ingen tvekan om det!

Brynäsgubbe: Blir svårt att slå Växjö på straffar med Fasth i mål samt Pesonen, Calof och Rosen som skyttar.

Rumpelstiltskin: Vi får ju inte ens chansen i OT på grund av inkompetens. Och då pratar jag inte om våra spelare, utan några andra ute på isen...

Skitstraffar

Rumpelstiltskin: Kändes som väldigt stor slagsida på bedömningarna på slutet!

Vad är det för latjo-straffar?? Tillbaka till skotten under försäsongen tack...

Zappaholic: Nepp. En höfttackling enligt mig

Kan nog bli ett par matcher på Granström... Men jag vet inte riktigt vad han ska göra, han går på en tackling och killen hoppar åt sidan.

Haha...
Granis tvärnitar och hukar sig en aning.
Ska han gå upp i rök, eller vadå??

Huge: odisciplinerat värre. Inte bara Mållgans sedvanliga inkompetens.

Rumpelstiltskin: Var det där verkligen en knätackling?

Knappast en allvarlig incident av Granström. Träffar ju inte ens knät det var ju mer en TV-tripping?

Bra kämpat Brynäs!!!

Forsberg 1978: svensk hockey är så underbart

Och där kommer Granis bli avstängd!

Huge: 1 p "mer än godkänt"? Det är väl att ta i. Men 2 så...

Bratwursten : Rautio håller liv i förlängningen

Mållgan avgör det här, nästan väntat...

AnteA: Solklar utvisning men blir 2-0 läge istället. Skönt att han tog den ivf

Brynäsgubbe: Hur hittade de utvisningen?

Trist...

Måste bara få ur mig detta:

DOMARJÄVEL!!!

Vafan åkte vi för nu? Clark dras ner, Palushaj dras ner... Och så får Växjö PP?

"Sedan Paille tappat pucken"... Får för fan benen bortsparkade. Edlund är så sjukt jävla värdelös kommentator.

Paille är inte riktigt med idag- ovanligt

Hur kan Brynäs åka på en tvåa nu efter allt som hänt.

Metalman: bra Rautio!

Kilas...

pekka85: jotack jag minns det

Bratwursten : 1p bärgad i tuff öppningsmatch, mer än godkänt. Nu snor vi bonuspinnen också.

{7800}: Godkänd premiär.

Poäng borta mot Lakers är ju ok...

« · 1836238 · »