1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777555 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Jag är liksom en del andra inte övertygad om att Brynäs+Melin är en fullträff.

Men när det kommer till Bulan minns jag också hur illa det såg ut för oss förra säsongen innan Ölund, Asklöf och Boqvist väckte laget.

Mycket kan ännu hända, på gott och på ont.

Mickis: Retoriken var mer om SM-guldet 99' som du kommenterade, gentemot prestationen vi pratar om nu från Melin. (Samt vårat spelsätt, vilket det hela handlar om.)

blackredberry: Minns när vi hade Bulan och sett Melins lag torska och tänkt "fyfan att ha en sån slätstruken och obrydd coach." Nu är han här...

KulaShaker: Inte bästa komiken i det. Ratio första målvakt hela säsongen i mitt tycke också, men dock, vet du ens varför Sandström gör denna titthålsoperation?

blackredberry: Retoriskt, förra året tog Bulan oss till final?

Vill bara spy ur mig galla men jag ska vänta några omgångar..hade nästan bara nästan glömt hur jävligt man mår efter en förlust !! Jobbigt värre . Skiter i jobbet i morgon vill inte träffa min hivare till chef.

Jaken: Har med dålig insikt i det, vill gärna vet också. Någon från GD som kan kommentera Melins upplägg?

De ser sega ut. Hur har träningen sett ut?'

Mickis: Jag spelade fotboll i pojkallsvenskan förut, jag spelar inte i allsvenskan idag. Retoriskt.

Jag tror Brynäsgubbe höll med mig om Melin efter allt. Kommentera gärna på mitt långa inlägg. Alla har sin åsikt, det är vårat forum! :D

Ingen bra insats idag av oss. Tveksamt om man hittat rätt i formationerna? Eller krävs bara mer tid?

Första perioden godkänd, annars tycker jag det ser slätstruket ut, ingen riktig glöd eller speed.

Spelare som Gunderson,Clark,Palushaj,Jensen och Paille måste sätta mycket större prägel på matchen, ta mer plats.

Forsberg 1978: Jag tror att han ska göra en titthålsoperation i ögat. Magen var nog bara en missuppfattning.😉

Brynäsgubbe: Hur förklarar du sm-guldet 99? Var det bara spelarna då lr?

Sitter här och lyssnar på intervjuerna med Melin. det är ju så jävla tamt som det bara går. Säg något nytt förfan. Helt förjävligt torrt tycker jag.

Zappaholic: Absolut! Men du vet också att det känns skumt egentligen. Bulan är den attityden som förespråkar vårat Brynäs.

HV ska vara glad ikväll, likaväl som i SM-finalen. Rikigt turligt & kasst att vi inte kan sätta en i PP tidigt..

Melin är inte den som står för att spelet kvarstår, det är Bengtzen tillsammans med hela ledarstaben som satt ribban för & hur Brynäs ska spela. Vi har ett sätt att spela sedan Bulan kom. Det krävs attityd & karaktär för att tama nya bestar tycker jag. Känns skumt i mitt tycke. Jag tror du känner det lite också som en sann Brynäsare jag vet att du är.

Iofs Felix första match men tyvärr så ser man samma mönster från förr med att släppa in för enkla puckar från blå!

Lindström: Nej, det här var inte alls bra, första är ok och vi har fart. Va vi gör i 2a och 3e vettefan:(

blackredberry: Ok. Jag syftade inte enbart på dig utan på några andra också. Det jag menar är att det måste ju få gå mer matcher än två innan vi börjar klaga över tränarvalet. Det är små marginaler, det vet ju du också. Puckar som studsar med ger tre poäng och när de studsar emot blir det noll...

Melin har ju uttalat att han vill spela som Brynäs gjorde förra säsongen, och så har han ju spelat även med AIK.

Ok. Vi gör ingen bra match, alls. De spelar enkelt, lägger puckar djupt och på mål. Vi spelar i sidled och fastnar. Funkar inte.

Tufft öppningsschema nu och hade hoppats på fler poäng, men det kommer. Bara så jävla surt att förlora mot HÅVE.

Nja, totalt sett ingen vidare insats ikväll. Tuff match mot Malmö väntar och då får vi spela ett enklare bortaspel.

Många spelare måste upp i prestation om vi ska vara med på övre halvan. Visst, det är omgång två men viktigt att samla poäng direkt och få trygghet i spelet.

Jag tror de blivit för upphaussade jag.

Löjligt dåligt PP bäddade för torsken.
Sen är det för mycket mys istället för driv idag igen.

Melin och fisken i mål övertygar INTE så här långt.

Nä Brynäs detta duger jävlar inte! Gör om gör RÄTT!

Brynäsgubbe: Håller helt med. Vi är två där, tydligen inte många andra..

{notera att HV har 5 tongivande spelare borta!

Inget driv från båset. Helt stendött. Har väldigt svårt för den här coachningen.

Zappaholic: Vadå "döma" ut? Jag tycker inte det passar det aggressiva spelet som Brynäs förespråkar, mer passiv tränare får du leta efter.

Allt jag har sagt är att det känns fel och skumt.

Forsberg 1978: Kanske du får vänja dig? Nä vi får försöka komma igen nu, men bra ser det inte ut..

Hm... Bertilssons ersättare Zanetti... Sandström i mål... Ändå vann vi inte. 1 poäng på 2 matcher = uselt.

Våga lägga på mål och driv....

Som vanligt när man tar ut målvakten helvete!
Jag hatar att förlora!

Zappaholic: När det dessutom är avblåst... Wikegård är ju helt tom i huvudet. Tydligen är det helt ok det Persson gör också...

Brynäsgubbe: Men vilket jävla flytmål igen...

12a efter idag...

Hescores: Precis. Sen när blev en klubba i nyllet kamp framför mål. Avgå Wikegård, du börjar bli trött

Denna matchen går till straffar.

Börjar veva? Kamp framför mål? Wikegård har varit vettig hittills men nu jävlar

Hv är inte bra men Brynäs är inte heller bra i den här matchen. Tycker det har varit en ganska dålig match.
Men att sitta och spy galla över Melin är bara löjligt.
Bulan brukade i princip aldrig ändra om i kedjorna utan större chans att han gick ner på folk och malde på mest med första linan.
Melin ändrade om stenhårt i alla fyra kedjorna redan med 15 kvar när Hv gjorde 2-1.
Är övertygad om att vi gör 3-3 också.

Bra domarn

Hescores: wikegård så jävla trött... avgå din skogstomte

Och Redhawks på lördag...

blackredberry: Känns ju jävligt märkligt att ni ska sitta här och döma ut Melin efter två matcher.

Bra att Grana står upp, den där jävla tvåan i HV, Berglund, är en ful jävel. Bra agerat av domarna, de har varit bra ikväll.

Nästan 5 minuter så jävla fult

Nu kan Wikegård stänga butiken och ta pension.

Crosscheck i ansiktet!

Skottstatistiken vittnar om att något är fel. Tredjeperiod på hemmaplan å 0-10 i skott efter över halva perioden. Då är något fel!

Bulan hade det rökt ur öronen på...

VI HAR DÅLIGA MÅLVAKTER.

bänknötarn: Hade det vart Bulan, hade det varit djävlar anamma efter första 10. Känns totalt fel.

Här inte saknat den här ångesten och frustrationen!

bänknötarn: Melins tränartyp har aldrig passat Brynäs som förening. Vi behöver en pådrivare... Nåja, tidigt på säsongen... Men jag ser Tommy Jonsson-tendenser i den här matchen.

Lite tidigt att diskutera om ni har fel tränare osv. Rätt övertygad om att Brynäs kommer hamna i toppen av tabellen i år.

« · 1836632 · »