1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775932 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: Är det nån naturlag som garanterar framgång bara man använder EN ledare i båset?
Intressant att du har den insyn i laget som krävs för att kunna påstå att våra spelare saknar förtroende för våra tränare.

ellis: Jag förutsätter att du tar ditt ansvar som brynäsare och går på matcherna, betalar medlemskap, sätter in pengar till Fansens värvning osv. Det är VÅRT ansvar.

{5504}: Visst ser jag att det måste vara nåt som inte stämmer med Paille, förutom att omgivningen också måste bidra. Skadad eller nåt personligt utanför isen som stör?
Blomman försöker nog så gott han kan och jag har själv framhållit det du säger: vi behöver en utpräglad frontfigur och murbräcka med hög klass för att lyfta laget bättre. Vi hade Oskar ifjol, Blomman håller inte den klassen.
Man måste ändå ha i åtanke att förutom Rögle och Mora så har vi mött SAIK och FBK två gånger och Frölunda borta dom senaste 6 matcherna.
Tufft upplägg för vilket annat lag som helst.

{5915}: Händer väl nåt här också - när allt är försent...

ellis: Alla lag behöver en ledare man har förtroende för. SSK och LIF löste det under brinnande säsong. Brynäs?

Leonardo: Allt är en gåta. Vad har hänt över sommaren med i stort alla spelare? Har de fått sina löner sänkta eller varför denna genanta tamhet?

Huge: Den bär förstås du på?

Clarence: Men är vi så jävla uselt fattiga så vi inte kan göra något ? De flesta andra klubbar värvar, lånar, byter ut...finns det inget vi kan göra då kan vi lägga ner hela verksamheten tycker jag...det finns "alltid" något man kan göra oavsett om det inte blir effekt av det så måste man prova...ingen håller klass riktigt just nu,de flesta stjärnorna så att säga åker mest omkring och flinar och det gör mig förbannad!

{5915}: Kanske infiltrerad i klubben av Färjestad...? Nej nu var jag elak...

Clarence: Ja, det finns tyvärr för få som vill och vågar säga sanningen....

Huge: Visst ser väl du att Pialle åker undan och är otroligt bekväm? Han åker ju inte in på en retur eller ger sig in i nån kamp alls. Bedrövlig helt enkelt för laget.

Sen är ju Blomqvist riktigt kall och inget vidare C nu som ska visa vägen med både inställning men även skicklighet, nu syns ju inget av det, absolut inte skicklig eller drivande i spelet.

Jag tror det som kan höja alla är att Anton Rödin kommer och tar C och drar med sig Jensen Ölund, Gunderson och några till, plus att powerplay som ser riktigt kasst ut skulle bli betydligt vassare.

Clarence: Hans uppgift är att förvalta arvet från sina framgångsrika företrädare (motsvarande). Inte bli den första sportsligt ansvariga som skickar ner A-laget i en lägre division. Han har samma resurser som FBK, DIF mfl och betydligt bättre förutsättningar än Mora, Rögle och Karlskrona. Han har misslyckats fullständigt.

Känner inte spelarna själva att de blir överkörda, misshandlade match efter match rent fysiskt.
Vill de inte själv ha en murbräcka eller ett par större spelare i laget ?!

Huge: Däremot finns få typer som dig.

Clarence: Seriösa bedömare skrattar bara åt såna som du och Forsberg, jag lovar.
Nätet vimlar av er typ, nåt som är både charmen och förbannelsen med internet....

pjåtor: Ja 11-12 -plats vore himmelriket...

Leonardo: Frågan är vad Bengtzén kan göra? Byta ut hela laget. Finns nog bara undergången att vänta på.

Leonardo: Plats 11 och 12 hamnar väl i ingenmansland eller ? Får rikta in oss på nytt kontrakt det är tyvärr känslan ! Eller ett mirakel

Leonardo: Huge kan väl instruera dem. Kan väl golf lika bra som hockey...

Clarence: Känns som om Paille, Ölund, Blomqvist m.fl vill att säsongen skall var över o få spela golf...så jävla usel krigaranda så man häpnar.....sen kan man prata domarnivå i all evighet, vi är inte bättre, och vi får det oerhört svårt att få till distinkta avslut....SB agera, agera, agera.....

Huge: Nu va jag på plats och såg bedrövelsen och inte framför text tv:n som du så kryp under din sten igen!!!

Huge: Säger han som kan "allt". Tål du detta, Forsberg?!

Forsberg 1978: Den kommentaren säger inte bara mer utan allt om dina obefintliga hockeykunskaper...

FBK spelade som en påse skit idag fast Brynäs lyckas vara klasser sämre det säger en del!

Pigalle: Att gnälla över att en blixtinkallad målvakt inte målat om sin mask känns ju lagom seriöst.
Sov vidare...

Matchen mot Mora om en vecka kan visa om det är tre eller fyra lag som gör upp om de två kvalplatserna.

Ja ni, hur ska detta egentligen ända...?

Pigalle: 1913 skriver du. Hade inte klubben nåt emblem första året?

munkas: garanti på kval

{5915}: Fernström, Mannberg och Sunken bäst idag. Hua

Skagge: Bara en alibi-markering av Lukas. Hade varit värt att sänka Melart där men vi har inte sådana spelare (inte i år heller). Vårt rykte om att vara bekväma att möta står fast. Nu har vi dessutom en målvakt med KHKs plastlogga på sin mask som en skymf mot vårt emblem som Gösta Wikström ritade 1913. Snälla väck mig...

Jaken: Det är en sån skräcksäsong det här. Har aldrig varit med om nåt liknande och då finns det ändå exempel i mängd när det gäller Brynäs de senaste 35 åren. Totalt bottenlöst...

Virtanen tar spjärn med klubban mot sargen och låser vår spelare under ca 10 sek vid sargen, ingen åtgärd. Går inte att få rättvisa förhållanden med såna domare.
Sur förlust efter en bra genomförd match enligt gameplan och utifrån våra förutsättningar. Ingen större skillnad på insats jämfört med den mot Frölunda, skillnaden var bra utdelning i Göteborg.
Hade varit skönt med poäng som belöning men Färjestad var lite för bra igen. Som ett topplag med självförtroende och bra spelare ska vara.

{5915}: Mm. Jag förstår inte riktigt. De pratas bara om rätt tränare för "Brynäs sätt att spela". Vi spelar ju inte ens? Så vad fan kan det väntas på. Vänd upp och ner på hela skiten och börja om.

Nån måste väcka sportchefen och berätta att säsongen har börjat och att det inte ser bra ut. Vi saknar en tränare och dom värvningar han gjorde inför säsongen måste han göra om.

De är rädda spelare i Brynäs helt enkelt !
Små ochh rädda !

Back: Fan vad jag hatar att vi är så chanslösa, uddlösa, små... Det enda vi behärskar är att försöka hålla nere siffrorna. Den här säsongen är ett jävla skämt. Det finns inget annat lag som kan rasa ihop så fullständigt på alla plan som Brynäs. Fbk åkte runt på en skridsko idag och stängde matchen totalt när det behövdes. Helvete!

Vuollerim: Det är som jag skrev tidigt i matchen. Vi har för mesigt lag. Han skulle proppas så att han inte kunde stå på isen igen.

Tigerhjärta: avblåst nu också... fruktansvärt feg spelare

bifhjärta: Fy FAN vilket svin denne Melart är. De har verkligen hittat Tollefsens ersättare. Hur fan kan man sätta in två sådana tacklingar i samma match med berått mod.. Helt klart ute efter att skada eller också bara dum i hela huvet.

Tigerhjärta: Blir säkert en anmälan på den där. Håller med, Melart jävla nolla.

Förklarar härmed detta lag dött det finns inget att hämta i detta laget!

Bra kilström. Resten av laget bara tittar på, va fan?

Back: Melart är ju sjuk i huvudet? Vilken jävla idiot!

Melart borde nån ta hand om. Klassiskt FBK-material.

Inte EN målchans efter Färjestads mål. Jensen och Paille spelar som det vore fjolårssäsongen, dropp-pass och kladd.

Annars helt ok men snart väntar hemmamatch..

{8302}: usel coachning... vad ska Jensen in och göra

{5915}: Japp. En enda stor jävla formsvacka som vi kanske aldrig krånglar oss ur...

pjåtor: Vilken forcering! Starkt.

Zappaholic: du tror att det handlar om form?

« · 1847107 · »