1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775794 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Charles: Vad händer med Brynäs? Så jävla pinsamt.

Bratwursten : yrkespensionerad civilingenjör och nu fotograf på väg mot Gävle för se Brynäs på lördag men först Lhc ikväll ☺

Bratwursten : Pluggar till elithockeytränare, journalist, psykolog och läkare. Sen kanske det är ok att börja lämna synpunkter på forumet.

Bratwursten : Nej. Montör, får bita ihop någon morgon så kan jag sluta vid lunch på fredagar. Det är faktiskt värt det😊

munkas: Rätt man på rätt plats; cykelreparatören i sjukstugan och gamle swingern på sofflocket

{7510}: Fyfan, hur dags går vissa upp härinne?? Hantverkare ?

munkas: Heltidsanställd läkare? Det är inte Detroit Red Wings du följer. Det är ett fattigt svenskt lag på landsorten som är glada att bara få vara med å leka med övriga SHL-lag så länge det varar.

munkas: Det är nog likadant i alla klubbar. Inga heltidsanställda läkare.
Skulle tro att de jobbar större delen av arbetsveckan på en vårdcentral eller sjukhus.
Sen hos laget några timmar.
Min teori, ej fakta.

Skrubben: Det är systemet jag sågar. Hur mycket tid varje vecka tror du de kan lägga ner på att göra bedömningar o.s.v när de inte får någon lön, d.v.s måste ha vanliga jobb på dagarna? Det är inte direkt så Brynäs har en erfaren ortoped som följer laget och utvärderar skador på daglig basis. En sån skulle nog vilja ha en slant för det. Jag tycker det hela känns lite amatörmässigt. Men det kanske är likadant hos alla lag i SHL, det har jag ingen koll på.

munkas: Vad är det du begär? Att lagläkarna ska skrika ut exakt vilka skador spelare har och hur lång rehabtid det tar innan de är tillbaka?

Trollar du med oss?????

munkas: Jättebra att de ställer upp... men samtidigt sågar du deras bedömningar?

Skrubben: Vadå mobbar? Det är ju jättebra att de ställer upp. Annars hade cykelreparatören varit ensam ansvarig för allt det medicinska. Det hade varit något det.

munkas: Med andra ord mobbar du dina egna kompisar på ett internetforum?

{5504}: Du får tro vad du vill. Jag vet att de inte får någon lön. Just nu har Brynäs två olika lagläkare, jag känner båda.

Peja: Jag håller med om pressen och att en rejäl försäsong vore önskvärt. Dessutom bra om han för tjäna ihop pengar så att framtiden är säkrad så kanske inte KHL lockar lika mycket i framtiden.
Samtidigt sitter ju Brynäs i ett risigt läge.

Zzz: Det är logiskt att de låter honom snurra runt om de vill att han ska gå. Kan ju också vara så att de har placerat andra spelare som de tror mer på i Utica, i så fall dumt för deras del att låta Rödin få istid där. Men jag bara spekulerar.
Vetef-n om det vore så lyckat att Rödin återvänder till Brynäs nu. Pressen vore enorm och förväntningarna antagligen orealistiska på en kille som knappt har spelat på 2 år. Skulle kännas mycket bättre om han återvänder efter säsongen och får en riktig försäsong innan han kastas in i SHL...

Peja: Fast då borde dom väl skicka ner honom igen? Och nog borde väl samarbetet med Utica vara tillräckligt bra för att få en ärlig bild av spelarens status. Dom är ju vana att skicka spelare mellan lagen. Med hans historik borde dom dessutom fundera en runda extra på att plocka upp honom för tidigt.

Zzz: Om Vancouver ser på träning att Rödin är långt ifrän NHL-klass så är det inte helt ologiskt agerat. Vore intressant att veta vad de säger till honom.

Huge: Det agerandet är ju inte logiskt, men det är ju inte Vancouvers agerande nu heller. Känns som han med sin skadehistorik behöver spela matcher regelbundet och det blir inte lätt ifrån läktaren.

Zzz: Låt oss be och hoppas på utfrysningsteorin... 🙏 😆

Skrubben: Att en spelares prognos förlängs från 1 vecka till 3-4 veckor beror väl isf högst sannolikt på att nånting tillstött under rehabtiden.
Att munkas skulle kunna räkna ut en sån sak är kanske för mkt begärt...

Det verkar inte som om Rödin för spela i natt heller med Vancouver mot New Jersey.
Om man lyssnar på intervjun med coachen har jag svårt att tolka det som om tanken är att ge honom chansen.

Frågan är varför dom plockar upp en spelare som knappt spelat matcher på två år och sätter honom på läktaren. Hade man en plan för honom vore det väl bättre att ge honom tio matcher i Utica?

Försöker dom frysa ut honom i hopp om att han själv bryter kontraktet?

munkas: Precis som om det skulle spela nån roll för dig om man aldrig uttalade sig om några skador öht. Då skulle du ju fortsätta att grina och raljera kring det också: ”Jävla klåpare, mörkar och klarar inte ens av att leverera en prognos....”

{5504}: Jo, vi har motpolerna Huge och Munkas här på forumet. De har lite olika uttryckssätt bara.

munkas: Haha Munkas försöker ju bara provocera, så klart ingen ska ta denna komiker på allvar utan han älskar att spela pajas här bara=)

Hoppas ingen tar han på allvar?=)

munkas:
Låter otroligt. Släkting är lagläkare i ett annat lag, får pumpa honom på info... 😃

kennys: Inte omöjligt att Brynäs får kvala, men tvivlar på att Leksand kommer dit. Finns flera lag i Allsvenskan som framstår som bättre än Leksand... fast vi har å andra sidan sett allsvenska lag inleda svagt för att i slutändan gå upp, som Rögle för några år sen.

munkas: Nej, det är självklart inte bra med felaktig information, men jag uppfattar att det finns en stor hets från vissa supportrar när Brynäs inte kommenterar eventuella skador.

munkas: Berätta mer! Du verkar ha drösvis med exempel på spelare som ”inte är tillbaka efter 3-4 veckor trots att prognosen sa 1 vecka från början”.

Auchinleck: Jepp. De behöver dock inte betala för biljetten när de står i båset under matcherna. Alltid något.

munkas:
Ideellt?

Peja: Nä, men då är det väl onödigt att uttala sig över huvud taget om skador? Säga att spelare ”A” har en känning men det är inte så farligt. Han är tillbaka om nån vecka. Sen efter 3-4 veckor har spelaren fortfarande inte dykt upp...
Dessa vaga jäkla slaskdiagnoser där prognoserna inte betyder ett jäkla dyft är ruskigt irriterande. Men samtidigt har jag förståelse för att det missas en del detaljer då lagläkarna i Brynäs inte har betalt utan jobbar ideellt. Kvaliteten blir därefter.

munkas: Finns nog en uttalad strategi i klubben om när, var och hur man väljer att informera om skador.

Att berätta för dig ingår inte i den strategin. Ledsen om du blir besviken...

Peja: Leksand tar ledningen. En fullt tänkbar motståndare i ett kval

Skrubben: Har svårt att förstå det här resonemanget som verkar finnas lite här och där, alltså att klubbarna skulle ha någon slags skyldighet att informera fansen om alla skador. Det är alltid kul att få uppdateringar men som supporter är det inte SÅ viktigt att ha detaljkoll på lagets skador.

Berge: Molin-Johan Eriksson vore en ganska fräsch duo att få in.

Kan Emil Molin ha SHL-klausul? Kanske borde fundera på att plocka hem honom..,

munkas: Det är samma snack om skador hos andra lags fans, eller några få fans men dom som gnäller låter oftast mest tyvärr.

Men nu kanske du Munkas är en läkare med insyn i Brynäs skador?
Mörkar skador är väl inge nytt iallafall och gäller ju knappast bara Brynäs hehe

munkas:
1) Om skador mörkas, så görs det för att man inte vill ge motståndarna någon fördel. Inte för att reta upp fansen. Den enda skadan man mörkat denna säsong är väl Bertils (då man initialt sa att han var sjuk).

2) Har du någon konkret fakta på att ”felprognoserna haglat” denna säsong? Vad jag kommer på så har prognosen varit ganska träffsäker på dom spelare som varit skadade.

{8356}: Härligt! I med och motgång❤

Skrubben: Så du är helt tillfreds med hur skador mörkas, feldiagnoserna haglar och de mycket tveksamma skadeprognoserna? Själv är jag rätt less.

munkas: Ibland önskar jag att hockeysnack tog bort ”gillaknappen” så man slipper se din torftiga humor i vart och vartannat inlägg i jakten på likes.

Agenten: Det var bara en känning. Tillbaka om 1-46 veckor.

Skrubben: Bra nyheter. Dock verkar reportern helt ha glömt att Clark saknas, det är helt knäpptyst om vår bästa spelare. Inga bra vibbar man får där direkt.

mk: Palushaj, Kilström och Ölund verkar spela imorgon också.

Inkazar: Skönt att publiken inte verkar svika.

Bra jobbat Gävle👍👍👍

{8356}: är det redan 4500 kommer vi nog hamna på 6000 tillomed gissningsvis :)

Över 4500 sålda till lördag, bra då blir det runt 5500 minst.

Då har faktiskt publiken ryckt upp sig med några tusen åskådare senaste tiden.

Sista 3 matcherna
5500 Mora. (beräknad siffra)
4716 Färjestad
6184 Mora

Snitt: 5500

« · 1848061 · »