1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775587 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: lugn det är bara tisdag....

munkas: Jag befarar det, jag befarar det...

ellis: Rautio och Boqvist är eventuellt tillbaka efter uppehållet. Där har du två nyförvärv! Eller nästan nyförvärv, det närmaste du kommer iaf.

bradberry:
Så sätter man press på BZ att agera...

Nog undrar man lite stillsamt (nä rätt oroligt, faktiskt). Har Bengtzén bara tänkt sig skicka ut spelare utan nån ersättare? Borde vara i ett uppehåll som nu det ska hända nåt på in-fronten, tycker man.

bradberry: Samtidigt nämner dom i slutet att han måste göra något för att inte hamn i ett ingemansland, vet ju inte hur han tänker men utan bud från något annat NHL/AHL lag är ju SHL ett gott alt för en nystart.

bradberry: Tror inte att Anton får spela OS utanvatt ha brutit kontraktet helt med Vancouver.

En relativt ambitiös analys över Anton Rödins situation sett ur ett ”uramerikanskt perspektiv”, d.v.s. man nämner inte ens SHL som alternativ utan snarare alternativa AHL-lag... Hursomhelst verkar det tungt för Anton. Omstart i SHL och chans att få spela OS skulle väl kunna locka...?

Tjurn : nånstans mellan tummen och pekfingret.

Omöjligt att säga när det är gratisplåtar

{6984}: koll på hur mycket folk de blir ikväll?

Dallemas: Såna nyheter får Du nog söka nån annanstans. Såna nyheter brukar bemötas med en Hel del kritik om trovärdigheten osv.

Kan man inte få nån possitiv överraskning när man uppdaterar sidan..... nått i stil med Anton Rödin skriver 5års kontrakt med Brynäs

{6984}: Nepp men Sjödin sa att det inte ska vara någon större fara med honom

Är det någon som har info om Palushaj? Han klev ju av i lördags. Tränade han idag?

pjåtor: haha jag tvivlar😜

{6984}: kan ju vara det att jag e så ful så sidan säger ifrån 🤔😁

pjåtor: Jag lägger in en notering om det i moderationsboken så får Marcus kolla på det.

pjåtor: Skulle byta profilbild men det verkar inte fungera???

62Svensson: SVT sänder matchen i morgon 👍

Skrubben: Hmm... Undrar hur mycket pengar detta köp av en match ger till Brynäs? Om det kommer 1500 pers vs om det mot all förmodan blir fullsatt - är det en fast summa...?? Gissar att sponsorn går in med en fast summa till Brynäs oavsett publiksiffra men Brynäs tjänar extra på restaurangerna om många dyker upp? Låter väl hursom som en liten ekonomisk bonus oavsett för BIF.

Inkazar: Givetvis en poäng där. Men jag tar alla dagar i veckan en kvartsfinalplats i SHL före en vinst i CHL och uttåg i Play-in. Viktigare för klubben på sikt då en kvartsfinal ger intäkter och en större framtidstro inför nästa säsong, än vad en CHL-titel skulle innebära, tror jag.

bifhjärta: Han kommer säkert att vara svinbra mot oss efter uppehållet 😂

Oj, Hv lånar Z resten av säsongen 👍👍

Skrubben: visst kan man säga så, men för min del är CHL riktigt intressant eftersom vi har en hyfsad chans att vinna något. Tillskillnad mot i SHL där det känns tämligen kört på den fronten.

Bra idé att ge gratis inträde till en i sammanhanget ointressant match (ingen jävel bryr väl sig om CHL just nu med tanke på situationen i SHL?)

Tjurn : Jag tror att BZ avvaktar tills det dyker upp något intressant på marknaden, ungefär som HV gjorde med Stefan Elliot. Det innebär vi först får se nyförvärv efter nyår samt ev. Rödin innan dess. Alltså två forwards till.
Med nuvarande trupp undviker vi kval och med stabilitet och ett bra förvärv så är vi oss till play in. Med två förvärv kan vi tom gå vidare och hamna i kvarten. Då kan BZ räkna hem förvärv nr 2 rent ekonomiskt också.

Tydligen gjorde Anton Rödin mål i sin återkomst till Utica...

Enaranger: Fast skulle det komma in en spetsforward, behövs det då fler?
Jag tycker redan nu att det finns tillräckligt med spets framåt för att kunna få fart på produktionen. Det är väl framför allt bredden som är sämre än i fjol. T.ex. Alcén var ju långt ifrån given i fjol, 13:e forward under stora delar av säsongnen. I år har han varit bland 12 forwards samtliga matcher. Iof mycket skador men inte på spelare som är tänkta i 4:e kedjan.

Det känns ju snarare som att man borde jobba på den mentala biten och se varför tex. Paille, Blomqvist, Ölund och i viss mån Jensen underpresterar.

Zzz:

Har man obegränsade ekonomiska resurser så kan man säkert byta
hur många tränare som helst. Men "ute i verkligheten" så finns det
inte många såna klubbar. Och då får de nog i stället begränsa sig
till att göra de förändringar de har råd med.

{2064}:

Det är ju bara Caporusso som har "försvunnit" bland anfallarna,
jämfört med den trupp vi startade säsongen med (alltså innan
Boqvist blev skadad). Så med tanke på de skrala publiksiffrorna
som troligen kommer ge ett minusresultat. Då har man nog inte
råd att ha fler anfallare än vad som var tänkt från början.

{2064}: tror du att de blir fler än ett då?

Tjurn : Ett? Vi är en kedja kort jämfört med ifjol när Granströmlinan var vår fjärdeline.

Brynäsgubbe: Märklig slutsats att alltid alla ledare ska bort vid en tränarbyte. I Rögles fall förstår jag att han resonerar så. I Brynäs fall är det ett helt annat läge då sportchefen efter åtta matcher erkänner att han gjort en felrekrytering av Melin. Sjödin och Larsson står ju för stabiliteten och det som för någon månad sedan fungerade.

Wikegård säger några ord.

Forsberg 1978: undra när vi ska få ett nyförvärv?

Skrubben: Vill inte vara den som sitter och klappar mig själv på axeln, men jag vet hur jag väldigt tidigt försökte övertyga alla andra här inne att Sunken defintivt är en av våra topp-sex backar. Att han i mina ögon är given dels med sin rutin, position i gruppen, proffsighet med mera.
Detta häcklades en hel del. Får säga att jag tycker det är lite skönare nu, när man ser hur han presterar. Mycket jämn nivå.
Inte världens bästa back - men väldigt proffsig och en riktigt bra människa.

Jan Grismöbel: 5732st

KulaShaker: Ja det kan man ju undra? Hjärnsläpp?

Intressant, hur tänkte Kilström här🧐

Skrubben: Tror inte Melin vill träna något annat lag än Brynäs och Leksand.

Skrubben: tackar för m infon . Ja pengarna till Melin behövs till en spets .

Jan Grismöbel: Tror det var runt 5800 igår.

För övrigt får Eldebrink sparken av Rögle. Man kan väl alltid hoppas att dom tar in Melin, men det känns som ett enormt långskott.

{6984}: En fråga bara . Någon som vet hur mycke publik det var i går ? Hittar inte info någonstans . Hörde inget om det i sändningen igår . .

Huge:
Det finns en rejäl baksida...

Huge: Med en påföljd som kan jämföras med en ful tackling i ryggen på en spelare i slutsekunderna av en redan avgjord match.

{6984}: Lucas uppsåt från början var nog att sätta in en open ice-tackling men när han sen, som domskälen anger ändrar position på sin benställning, så indikerar det sannolikt att hans uppsåt därmed ändrades till att försöka stoppa Kase med benet/knät, med en knätackling som följd.
Tycker att domen känns helt Ok och bra motiverad.

« · 1849134 · »