1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775539 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lesky: Brynäs är nog inte van detta beteende så inte så förvånande att de agerade så tycker jag

Lesky: NHL har den gamla härliga hockey ådran kvar i sig ibland. Även om den har avtagit på senare år, men dyker upp ibland. Tacka vetja 80/90-talet.

Här kommer ett perfekt exempel på en match som är avgjord och Pittsburghs 4:e femma är ute i sista minuten. Och mycket riktigt kommer ett solklart brutalt överfall som mer eller mindre är ett försök att förlama en spelare:
www.youtube.com/watch?v=ZCsEmG368VU

Hur många matcher avstängning tycker ni att det överfallet var värt?
---
NHL gav honom ENDAST EN match avstängning - med motiveringen att Calvert försökte skicka ett meddelande till Pittsburgh inför nästa match i matchserien. Det var alltså en förmildrande omständighet enligt NHLs sätt att se på saker och ting. Det är just den mentaliteten som Tellqvist tänker på. Som vi i sverige inte förstår eftersom det är så fullkomligt korkat.

mattiask: Haha, herregud vad han är ute och cyklar. Paille är definivt inte Brynäs största stjärna. Han ligger kanske på plats 8-9 om man ska rangordna.

Men vad har det ens med saken att göra? Tycker Tellqvist att Sjödda ska slänga in enbart juniorer sista minuten för att det eventuellt finns en risk att Mannheim kommer headhunta Brynässpelare? Tycker Tellqvist att det är något man bör räkna med?

mattiask: Det allmänt känt i NHL att man alltid har 4:e femman ute i slutet av matcher om det finns risk för hämndattacker när man matchen är avgjord.

Först crosschecking på Jensen och slagsmål mot Bertilsson. Brynäs borde ha fattat vad som skulle komma. Jag sa direkt ett nu gäller det bara att hålla ögonen öppna och undvika skador sista minuterna.

Att Sunken inte ens skyddar sig i sista sekunderna från GOCs armbåge är häpnadsväckande. Bara att sätta upp klubban som skydd, han måste ju fattat vad som skulle ske...

Förhoppningsvis har Brynäs lärt sig något också av det här tills nästa gång man möter ett gäng idioter.

OBS: DET HÄR FÖRSVARAR INTE TYSKARNAS AGERANDE! Men Brynäs agerade väldigt naivt.
---
Tellqvist snackar dock skit, då han inte har en aning om vad Paille är för typ av spelare etc. Men han syftar nog på att man brukar ha sina största namn på bänken i slutet av matcher som är avgjorda. (Och det är garanterat från NHL han lärt sig det)

Brynäsgubbe: Kan försöka berätta för er som ej lyssant/ej vill lyssna.

Tellqvist sade i ganska tydliga drag detta.

"Jag tycker det är bedrövligt/fel av Brynäs-tränarna att för det första ha Paille på isen vid det här tillfället. Drygt 30 sekunder kvar och tränarna låter sin största stjärna vara på isen. Dessutom är han inte bra defensivt och ej defensivt lagd så förstår inte varför man har honom på isen. Tycker det är bedrövligt".

För det första var Paille en klar offensiv tillgång i början på sin karriär, men om inte jag minns fel så var han väl mer känd för sin defensiva sida än sin offensiva när han värvades och att många blev tagna på sängen när han öste in poäng de första 20 matcherna ifjol.
Så jävligt intressant att se hur jävla fel ute Tellan är i mina ögon.
Spelar väl för fan ingen roll vem som får tacklingen överhuvudtaget.
INGEN tränare i världen skickar ut en spelare, oavsett stjärna eller ej och vet/tänker att denna spelare kommer bli överkörd på det sätt som Paille blir.

Clarence: Om du läst alla artiklar om "Dahlen" (som man skall ta med en nypa salt) så har det även sagts att allt beror på hur bra det går för Timrå i hockeyallsvenskan etc,e tc...det är rykten och inget annat...om BZ har en spelare klar så får vi nog veta det snart från honom....om inte Mr Madhawk timmen innan släpper info...rykten och spekulationer blir man bara förvirrad av och folk blir nästan ovänner...

mattiask: Jag orkar inte ens lägga ner tid o lyssna på "hockeyexpert" poddar...alla ska va experter idag och det ordet får jag rysningar av!!

{8179}: Dom skämmer ut sig ännu mer.

{8179}: Ja, det är synd om Mannheim! 😂

Clarence: Det får du väl för fan fråga BZ om. Tror du nån härinne sitter med svaret på den frågan????

mattiask: Lust att berätta?

mattiask: ja han e djurgårdare å kan dra åt he.........!!

Zappaholic: Men då kanske du eller nån annan kan förklara för mig varför just december är aktuellt? Det är ena grejen. Varför svävas det i ovisshet om Dahlén kommer till Brynäs eller inte. Är han så eftertraktad av Brynäs att ett klart besked inte kan begäras - NU?

Någon som lyssnat senaste avsnittet av Hockeystudion med Abris, Ros samt Tellqvist?
När och om ni lyssant.. Är det då någon mer än jag som tycker Tellqvist är ruggigt opåläst vad gäller Brynäs och Paille?
Hans "sågning" av Brynästränarna får mig att inse att vissa poddar/människor ska man inte ta på allvar.

Leonardo: Men det är jobbigt med Ikonen i laget.
Har inte insett, förrän nu, hur frekvent man använder ordet ikonen i sportsiternas rubriker. 😉

{6984}: Absolut rätt! Och jag vill se Ikonen i varje PP

Clarence: Men snälla. Hur många gånger ska BZ behöva förklara? Han värvar inte vem som helst utan någon som ska passa i spelsystemet men även socialt.

Ska vi ta in vemsomhelst eller ha is i magen och vänta några veckor och se om Dahlen/Rödin kommer in?

Clarence: Det är 2 veckor sen Micke Johansson fick nobben pga skada så Bengtzen har jävlas med dig i 2 veckor nu!

Nu när han har jävlas i 2 hela veckor med dig så tänk om han fått klartecken med Dahlen i december eller kanske har chansen få hem Rödin, men sånt struntar du i och helt rätt av dig Clarence, bara köra och ösa på ju.

Inkazar: Nä, kan det verkligen vara så enkelt? 😮

Clarence: man kan ju inte trolla med knäna. Finns det ingen som passar så finns det inte.

De är ju inte så att han sitter å håller på det för att jävlas med oss.

Clarence: Har BZ spikat nåt exakt datum NÄR nån ny ska komma?

Sandström: "Jag har bråck på magmunnen"

Clarence:
Marknaden ist Tot.

Vi kan glömma Sakari Salminen iallafall klar för Ässät

Huge: "Bengtzen har klart och tydligt sagt att det ska in ytterligare en forward.
Exakt VAD i det uttalandet är det som du verkar ha problem med att fatta och har svårt att dra en slutsats av? "
NÄR, t ex.
Ska över halva säsongen behöva gå innan det kommer in nån ny?

Honken: Han har väl uttryckt en önskan kring det i media? Känns väl logiskt för honom att ta nästa steg då han nått taket i J20. På vilket sätt är det kontroversiellt? Leksand?

Hört lite lösa rykten om att utlåning är på g för Boken dy, kommer va lite kontroversiellt bland supportrar......

Pettisbif: Jag tycker inte att Fälth har levererat för att förtjäna en plats i PP. Jag ser hellre Lucas Carlsson där.

Jag hoppas på denna uppställning efter uppehållet:

Fernström (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Fälth Kilström
Carlsson Sundqvist
Boqvist/Ersson

Clark Jensen Ikonen
Palushaj Ölund Boqvist
Alcén Granström Blomqvist
Paille Liljewall Mannberg
Asklöf

PP1:
Gunderson
Palushaj
Clark
Jensen
Granström

PP2:
Fälth
Ikonen
Boqvist
Ölund
Paille

BP par:
Paille - Ölund
Mannberg - Granström
Alcén - Blomqvist
Liljewall

Samsung: Du passade inte på att fråga om statusen på Paille och Palushaj?

Clarence: Bengtzen har klart och tydligt sagt att det ska in ytterligare en forward.
Exakt VAD i det uttalandet är det som du verkar ha problem med att fatta och har svårt att dra en slutsats av?

Vuollerim: Jo Rödin vore ju värd att vänta på. Men det här dribblandet han är inne där borta ser ju knappast ut att tala för nåt Brynässpel om vi är ärliga.

Vuollerim:
Bengtzen är ju för skön.. han gled runt på nian och satt sig på en bänk där så jag satt mig o prata med han lite lätt.. frågade om nyförvärv.. han sa att marknaden var helt stendöd och det ska in nån som förstärker laget. 100 procent trovärdigt 👌👍😊

Clarence: Slutsatsen är att du eller vi har noll koll, troligtvis har dom koll på Anton Rödin och pratar med han, sen hur det slutar vet vi inte.

Dahlen kanske är klar från december, dom pratar definitivt med han.

Boqvist på väg tillbaka och han ska ju in i minst en 3e kedja.

Så är väl ingen mening att ta in tex Tim Wallace som spelar i England nu eller nån annan trött import.

Ska ni värva ska det ju va tex Rödin eller Dahlen och inte nån som inte är bättre än era bra juniorer som ju växer hela tiden.

Kolla Djurgården, i fjol spela ett gäng unga utan att glänsa men dom va bra, men denna säsong är dom riktigt bra tack och det hade dom inte vart om man tar in utfyllnad utifrån.

Clarence:
De kan ju vara så att han avvaktar för att se hur utvecklingen blir för t ex Rödin... Skulle ju va tråkigt om han köper in random spelare och sedan blir Rödin tillgänglig...

Clarence: Har han inte sagt att vi ska ta in ytterligare en forward?

Ska man dra slutsatsen att Bengtzén och Brynäs inte anser sig behöva nåt förstärkande nyförvärv trots tabelläget? Händer ju inget på den fronten vad det verkar.

Åsikten: vart kan man se de klippet

Sakari är klar för Ässät

Jaken: Boqvist ska tydligen vara tillbaka efter uppehållet.

Jaken: Var är Petisbif när man behöver honom?
Sakari Salminen betet som han slängde ut verkar ha gått Bzzz förbi.

{5915}: Sverige -Italien

Jaken: Du får tänka lite positivt, bara en skada under uppehållet. -1 inför omstarten, det får anses vara godkänt. Nu börjar klättringen uppåt. Alla har tränat grymt bra hela veckan och är redo att börja snitta 2 poäng/ match.

Och dagarna går.... det blir höst , vinter och vår...
Ännn inget nyförvärv !
BZ har somnat om!
Zzzzz

Rumpelstiltskin: Lite konstigt blir det ju om ett överfall som sker på isen är tillåtet enligt lag, men samma typ av överfall på läktaren en meter därifrån skulle rendera lagföring. Ska frihet från straff gälla alla på isen? Ska man gå fri från rättslig påföljd om man drar klubban i ansiktet på domaren? Om någon blir förbannad på läkaren som beträder isen för att hjälpa en skadad och crosscheckar honom i huvudet, är det då hockeyns ansvar att straffa den som gjorde det? Lite överdrivet möjligen, men tankeprovocerande.......

« · 1850455 · »