1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774335 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Järnkrok, Ekholm och Silfverberg i samma match sen i natt också.

{8302}: Varvar upp jag med Flyers vs Boston, två gamla fysiska lag hehe, Älskar Flyers....TV10

KalleTeodor: Så är det.

Kolla Örebros första mål. Helt otroligt vilket flyt det har i det laget.

Brynäsgubbe: Jo spelet i början var hemskt och man mådde ju rent dåligt av att titta på matcherna. Men att alla spelarna helt plötsligt blivit dåliga bara för att Bulan slutat kändes inte som en sund och genomtänkt förklaring. Men som sagt massor med cred till Sjödin som tog fram det spelet igen.
Det var inte heller någon udd riktad mot besvikna fans på detta forum. Jag tänkte mer på de experter som dissade.
Men för all del så tycker jag att vi som fans kan visa mer mod och hjärta i motgång det hjälper laget tror jag.

KalleTeodor: Tja, man kan ju bara kommentera det man ser. Och det vi såg i början på säsongen var ett riktigt uruselt spel. Håller du inte med om det? Sanny sa att det var bland det sämsta försvarsspel han någonsin sett efter förlusten mot SAIK. Är det så konstigt att säga att vi var ett bottenlag när vi ligger där vi ligger? Vi är fortfarande ett bottenlag sett till tabellen.

Brynäs har höjt sig, idag var en väldigt bra värdemätare för att se var vi står. Men vi har en lång resa framför oss.

Skrubben: nu kan man lägga nerverna på hyllan tills torsdag till veckan. Bortsett från chl tisdag. Men den hoppas man bara blir skadefri

- Erssons spel är orsaken att vi inte behöver stressa med Bertils återkomst. Han håller nästan landslagsklass senaste matcherna. Så kul att vi verkar fått fram en ny stjärnback. Han kommer inte direkt bli sämre....

- Underbart med två målvakter som vinner matcher åt oss. Det har vi väntat på. Felix får tufft att hämta tillbaka spaden..

- Gunderson... Ifrågasatt senaste tiden och sett lite otryggare ut än vanligt. Nu är han tillbaka i gammal god form och producerar dessutom poäng...

- Kilström, vår härförare....

- Miller...har definitivt höjt sina kedjekamrater med sin närvaro. Stark på pucken, kanske den kugge vi behöver där...

- Linus Öhlund... Haft en tung säsong men är nu tillbaka i slutspelsformen. Hårt jobb lönar sig... Och dessutom fin kemi med Ikonen/Palushaj...

- Mannberg... Bättre än han någonsin varit i Brynäs. Har faktiskt hållt en bra nivå hela säsongen. Kul för en ifrågasatt spelare...

- Jesper Boqvist.... Höjer vår offensiva spets och bredd... Kommer att växa...

Forsberg 1978: Varvar ner med Mora Djurgården 😂

Nu blir det kvällspromenad med jycken sen röta i soffan med pilsner och kolla som övriga matcherna sköl!

Skrubben: ...å dessutom Bulans återkomst... :)

Skrubben: Dacke! En av de största!

{5915}: Nästa helg är det tröjhissning. Kanske många ”sparar” sig till den matchen?

Hur skönt som helst med vinst. Nu kan man slappa i soffan resten av kvällen och titta på övriga matcher 😁

{5915}: Växjö är ju bland de lagen som drar minst publik i SHL. Inte så konstigt då laget är ett nyrikt poplag utan kultur som knappast berör.

Nu känner vi igen vårt Brynäs igen. :-) Skål!

Enda negativa idag. Dagens sämsta publiksiffra trots att det är serieledarna vi möter och att vi är formstarkast i serien.

Saker som jag trots allt kan störa mig på även vid vinst..hehe. Kan inte riiiiiiiktigt släppa det. För det är så typiskt domarnivån.

Clark får 2+2 i en liten ofarlig situation vid båset. Den extra tvåan som han får för att ha satt igång det är sååå löjlig, då "bråket" är på kramkalas-nivå.

När sedan Fröberg sätter klubban i knävecket på en oanandes Blomqvist så är det bara vanlig dubbelutvisning...Trots att Blomman aldrig ens får ett läge att ge igen.

Är det så förbannat svårt att bara döma konsekvent?

Det ska blir spännande att se vad alla som sagt att Brynäs är ett bottenlag kommer att säga nu när Brynäs spelar som förra året.

Jag tycker att den vi ska hylla mest är Tommy Sjödin som klev in och tog tillbaka Brynäsandan i laget. Om jag ska gissa så var den något fåordiga Sjödin vi såg efter matchen en smula tagen och rörd efter denna seger. Att vi dominerat en match mot serieledarna är verkligen ett kvitto på att laget rest sig ur skiten.

Hurra för Sjödin!!!

Zappaholic: Bra insats, trots att jag var på plats, bara notan kvar 1500 direkt in på Brynäs konto, skål bröder!

Davey85: Håller med. Håll blicken neråt i tabellen, det är en prioritet. Ödmjukhet och hårt arbete!!!!

JawKee: Tror mitt hjärta stod still sista minuten...helt o hållet :) Fan om vi fick igång PP alltså...vi kan bli livsfarliga om allt börjar stämma i laget....smyga med så där skönt i tabellen hela vintern :)

Zappaholic: Svettigt men nu är man nyduschad och stolt Älska Brynäs ❤️

Zappaholic: Ja, förhoppningsvis kan vi landa på en bra,stabil nivå och fortsätta öka glappet nedåt nu, som jag fortfarande tycker är prio 1.

Charles: Skönt att han är tillbaka. Tänk också på att vi har Bertilsson, Grana och Paille borta också.

Jesper Boqvist har börjat jävligt bra efter skadan också. bra för fortsättningen

Davey85: Fyra raka segrar, 16 av 18 poäng på de sex senaste matcherna om jag räknat rätt.

Tycker det är jävligt imponerande. Jösses så mycket bättre man mår nu än för tre veckor sen...

PUH! SÅ JÄVLA GOTT.
SKÅÅÅÅL

Så jäkla skönt att få med sig 3 poäng. Vilket vi är värda sett till 60 min.

Nån mer som får känslan att Växjö behandlas väldigt snällt av domarna efter sitt (solklara) matchstraff? Det är ju 4-5 st utvisningar som är väldigt tydliga och i närheten av domarna. Svagt !

Några spelare jag imponerades av idag.

Ersson - Wow. Han dominerar närkampsspelet idag. Bästa back idag.

Ölund - Underbar, vinner puckar, grymt spelsinne. Borde gjort mål dock.

Fernström - Gör de viktiga räddningarna när vi inte riktigt lyckas döda matchen.

Älska Brynäs.

Credd till Mannberg som håller sig kall utan att bli Liljewallskt målkåt där på slutet utan håller i pucken och värdefulla sekunder tickar...

Älskar såna här matcher. När man i slutet av period 3 känner och nästintill hör sina egna hjärtslag! Så jääävla underbart!!

{5915}:

munkas: Fint att du hann få med en liten klagan...

Man kan ju inte bara vara glad och positiv :-)

Forsberg 1978: He, he svep en grogg så blir det bra

Hahaha!!!! Intervjukungen sjödda!!!

"Jag hör inget för den andra bara dubbelpratar hela tiden..." Dubbelpratar.....😂

Är väl bästa matchen vi gör i år?

Tommy "Pratkvarnen" Sjödin 😂

Fjärde matchen i rad jag inte tittat på. Jag tar en för gänget grabbar, skänk en tanke åt mig.

Härlig seger! Stort!

{2064}: Brynäs vinner matchen med lite flyt med 2-1 och det kaffet tackar vi väldigt mycket för, hush, hush Heja Brynäs YEEEES <3 <3 <3 Skål Bröder

Leonardo: Phuuuuuu! Klockren förlust av tek med 3 sek kvar, igen. 3 pinnar. Gött!

{5915}: fortsätter ni att vinna resten av matcherna såhär så blir ni mästare.
Var är munkas?👊😁

Hahahahaha Fyfan vad gött! Fjärde raka? Jorå

JAAAAAAAAAAAAA 3 FRÄSCHA KATCHING!!!!!!!!

Forsberg 1978: FY FAN SÅ SKÖNT...

Jag har kramp i vaderna

Forsberg 1978: #rättvist

Någon mer än jag som knappat in 112 på telefonen?
#fyfan

Jan Grismöbel: He, he.....kriga Brynäs

{5915}: Vi möter serieledaren, mästare är jag inte så säker på dock..men klockan ticka väldigt sakta nu...kriga Brynäs

dAVydov: Hatar kommentatorn tjatar on köpsjö hela djävla tiden .

{8302}: Jönsson är orange

Blivande svenska mästarna vi möter. Poäng är bra.

dAVydov: Släpper man initiativet så blir det alltid så här.

Sjödin är knallgul

« · 1855494 · »