1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759501 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
HappyX3: hoppas verkligen att du har rätt!! Marknaden är ju också så pass stor, kan ju inte vara så kört så att alternativen är borta redan nu.

Linus Wickman: För mitt eget välbefinnandes skull väljer jag att inte ta så allvarligt på Jokerns utsagor. Målsättningen med truppen måste väl vara högre än bra allsvensk klass, eller hur?
Ska bli intressant att se vilka Luleå tar in som ersättare för Vihko och Koivisto, en förening med en ambition och ekonomi inte helt olik Brynäs....

Redigerad kommentar

Jokern: ska bli mycket intressant att se om det stämmer. Kommer synas tydligt på nyförvärven om de är billiga panik värvningar eller om det är spets. Blev dock jävligt orolig nu.

Varför skulle Brynäs varit intresserad av Klingberg??
Vi har redan backar så det räcker! Sundlöv har väl också sagt att backsidan är full?  Sen tror jag att brynäs har en väldigt bra kommunikation inom föreningen, låter iaf så på dom jag pratat med. Så varför det inte värvas spelare har nog spelarna och alla runt om kring BIF koll på.. Alla ligor (NHL och AHL) är ju inte färdigspelade ännu! Vi får nog vänta ett tag på nyförväven, inte mig emot. Bättre Brynäs landar dom spelarna BIF vill ha än att dra i massa olika spelare.. 

Har ju inte gått så mycket ryckten om bif förutom Brodin, Kilström, Rödin och nu Nylanders. 

Linus Wickman:

Vad som är 100 % trovärdigt i denna karusell är svårt att veta. Källan finns nära Brynäs och lägger man örat mot rälsen så sipprar det ut en hel del.

Det finns också en hel del oro i laget att det inte händer något på värvningssidan så det är klart att del pyser ut för att få lite " tryck i frågan"

Tex var man och högg både på Klingberg och Murphy men kunde inte landa dem då budet var för lågt.

Uppenbarligen är det så att vi är sent ute igen och att det finns en mättnad i klubben samt att man, helt obegripligt, fortfarande har en övertro till spelare inom laget.

70 Rodrigues: om det jokern säger stämmer måste jag hålla med dig, kan ju bli kvalserien utan spets. Då blir det ingen säsongskort för mig.

Jokern: För dyra, det har man tyvärr hört förut, så jävla sorgligt.

Är det någon som vet något om det ekonomiska resultatet
för den senaste säsongen? Det brukar ju presenteras några
veckor innan årsmötet. Det kanske ger en idikation på vilken
typ av återstående värvningar vi kan förvänta oss.

Det "ekonomiska året" slutade väl den 30 april.
Så ett resultat borde ju finnas klart.

Jokern: har du en trovärdig källa på det?

micke63:

Det fanns ett 10 tal namn på listan över tilltänkta namn, 8 av dessa är nu avskrivna då de gått till andra klubbar. Rödin är fortfarande med i matchen och där har man tydligen gett ett slutbud.

Dessutom hoppas man på att Kroken skall återvända tämligen snabbt.

De spelare som nu finns tillgängliga är för dyra eller tillför Brynäs ingenting - så ser man på saken.

Jokern:

"Internt i truppen går snacket att det inte blir några ytterligare förstärkningar förutom Rödin. man tror på den trupp man har och att spelare som underpresterat skall ta ett kiv framåt."

Du skojjar ??!!

Då lär det bli kvalserien...

Linus Wickman:

Det mest oroväckande i hela historien ör att Brynös överhuvudtaget träffas Nylanders.

Micke Nylander är passé !
Uppenbarligen börja Sundlöf få panik då hans tilltänkta AHL spelare valt andra klubbar och nu börjar hans sedvanliga chansvärvningar.

Internt i truppen går snacket att det inte blir några ytterligare förstärkningar förutom Rödin. man tror på den trupp man har och att spelare som underpresterat skall ta ett kiv framåt.

micke63: jag hoppas Sundlöv hade tänkt värva två Ahl lirare ändå och lånat ut Nordan? Så länge (M) Nylander BARA kör pp skulle det gå bra med båda.

Peja: Men va fan.... är det här de "snipers" Sundlöv skulle värva ?
Lika bra att signa Peter Nylander också då eller ?

Nej ....nuff said....

Linus Wickman: Hehe jag är inte lika negativt inställd som du. Visst har Michael sina bästa år bakom sig, men han vore fortfarande en stor tillgång i powerplay och hans rutin vore också en tillgång. Särskilt om han vore beredd att spela för en rimlig lön för att prioritera sonens utveckling.

William betraktas väl som en av världens största talanger i sin draft-kull. Skulle vara jättespännande att se honom i Brynäs.

Far nylander bidrar mer till AIK och son nylander har större chans på A-lagsspel i AIK.. Men son nylander borde få bäst utveckling i BIF?

Hoppas kan man ju alltid, otroligt lovande talang! :D 

Peja: är ganska mållös, sonen för framtiden.. Men Michael?! Nej fyfan!! Som ass tränare sure men som spelare?! Nej nej nej nej!!

Enligt MrMadhawk är Brynäs intresserade av far och son Nylander. Det står tydligen mellan Brynäs och AIK om var de ska spela nästa säsong.

Redigerad kommentar

Tydligen så kan FBK värva från AHL nu, men inte Sundlöv ?
Såga att FBK värvat en målvakt... Vakna nu Sundlöv, va väntar du på. Brynäs lär väl inte kunna stå sig i en eventuelll budgivning om de bästa i AHL i alla fall så varför vänta ?

Jag menar inte att panik värva men ändå....

tjugo8: Godmorgon dags att vakna! ;-)

tjugo8: såg de flesta av USA:s matcher, Tim spelade mycket powerplay hade jag för mig, sen utmärkte han sig inte speciellt mycket(men det gjorde ingen annan i USA heller). Men men ännu en dag har snart gått och ny dag imorgon. Någon dag kommer ett nyförvärv presenteras, tålamod på hög nivå ;-)

tjugo8: Skulle passa bra in i Brynäs men Sundlöv verkar ju vilja vänta ut AL. Tycker han borde tänka om och slå till på Stapleton 

tjugo8: Sundlöv kanske noterade honom, han hängde väl där under några matcher. Tänk om....

tjugo8: maila sundlöv :)

tjugo8: Ja tack :-)

Lämnar Minsk...nått för Brynäs?

Nån som noterade honom i VM?

micke63: En mycket bra fråga!

70 Rodrigues: Är det någon som vet om Brynäs satsar allt på ett kort (AHL) eller scouta man något/någon under VM ?

Tväst: Vi lär bli varse om hur det ligger till, förhoppningsvis inom en snar framtid.

70 Rodrigues:

Är det så troligt att det finns spelare att knyta till Brynäs nu, spelare som är så bra så dom egentligen har ambitionen att värvas till nåt NHL-lag?

Att dom inte redan kritat på för Brynäs beror alltså på att Sundlöv är för snål... kan det verkligen stämma? Hur mycket kan det va rimligt att spendera på en som hellre vill till NHL?

Är det nån som har exempel på vilka spelare det skulle kunna va?

Gavva: En riktigt bra värvning av Växjö.

Rumpelstiltskin: borde vi vara spekulanter på honom menar du?

Gavva: och vi sitter och väntar på atombomben som Sundlöv ska släppa... Det här kan vara den tråkiagste sily season som jag har upplevt, händer fan ingenting i Brynäs väg...

Cory Murphy klar för Växjö.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3583

Jajjen: Den tesen kommer vi säkert se framöver när det verkar vara kloka personer som numera finns i såväl ledningen inom "företaget" samt ledningen inom "sport".

Jajjen: Taskigt utbud?

Linus Wickman: Bern och Frölunda brukar ju vara publiktopparna i Europa. Frölunda är alltid publikbäst i Sverige.

Att göra dåliga affärer och ha taskig ekonomi är inte samma sak. Frölundas intjänandeförmåga är förmodligen bäst i hockeysverige pga. det jag skrev tidigare. Stora utgifter men ännu större inkomster över tid. Dom har alltid haft skitlag men publiken och sponsorerna kommer ändå, lex storstad med taskigt utbud. Hade Frölunda haft kloka gubbar i ledningen skulle dom dominera svensk hockey.

Jajjen: därför arenan är den största kanske? Inte några bra publiksiffror precis

Jajjen: ja jag är medveten om det, men det var en minskning från tidigare är. Publiken har minskat(vilket jag trodde du visste). Klubban har satsat fel och haft glott flera banklån, vilket jag kan länka till dig om du tror Frölunda har det så bra ekonomiskt.

Jajjen: Mittåt - Frölunda snittade 8.600 i grundserien, över 20% mer än nästa lag. 11.000 snittade man i slutspelet.

Linus Wickman: Hur kan du tro det? Frölunda snittade nästan 11.000 åskådare i år (ett dåligt år). Göteborgs enda riktiga representant inom ishockeyn. Stan har en halv miljon invånare och motsvarande storlek på näringslivet. Frölunda har ekonomiska muskler som Brynäs bara kan drömma om. Framförallt har Frölunda råd att ha klantskallar i ledningen. Det har inte ett budgetgäng som Brynäs.

Linus Wickman: Ahnelöv var jag lite förvånad över att vi kunde buda hem på det viset.

Konkurssnacket är däremot en mediavinklad historia. Det finns fortfarande pengar men FHC håller på att gå igenom ett stålbad för att förbättra ekonomin. Däremot har vi givetvis inte den finansiella styrka som vi haft tidigare. Alla de pengar ligger tyvärr låsta i träningsanläggningen Campus.

Dragan 2k: det är sant, men en spelare som ahnelöv, övergångspengar för juniorerna från allsvenskan. Trodde att Frölunda var nära konkurs, laget är väldigt stort. För att inte tala om utköpningarna av spelare.

70 Rodrigues: gissar på att Sundlöv tar in en om någon vecka och sedan väntar ut den andra spelaren, vilket som kan bli riskabelt.

Linus Wickman:Ha råd och råd. De är inte direkt superdyra spelare som plockas in.

Linus Wickman: Brynäs har också råd, men där så bedrar snålheten visheten ;-) Sundlöv tar en rejäl jävla chansning när han väntar ut AHL slutspelet. Konkurrensen kommer att vara mördande samt att NHL klubbarna kommer att knyta till sig dom bästa.

Huss: asså fattar inte hur Frölunda har råd...

Linus Wickman:

Jag såg nyss på www.brynas.se att han valt #52.
Kunde inte komma på varför han valt just det numret.
Men nu när man nu fick förklaringen så var det ju genialiskt.

tjugo8: Persson kommer att bli en stjärna i elitserien. Elitserien är en sämre liga idag än när han lämnade 08/09. Jag är säker på att han bli en av seriens fem bästa spelare.

« · 1579518 · »