Kahn:
Hoppas att det inte blir dig vi får göra oss rolig över om det varken blir Omark eller ngt annat för dom rejäla pengarna...
Gillar varken damfotboll eller Fotboll, bara HOCKEY
Redigerad kommentar
tjugo8: Jag vet inte något om ekonomin i budet, men det bör vara rejäla pengar.
Önskar själv att Basse ersätts med Oskar Lindblom. Nordan behövs tyvärr när det kan bli centerbrist om Lindholm försvinner till Carolina.
Kahn:
Intressant...!
Stämmer det du/din källa säger så bör det rimligen dyka upp ngt annat om det inte blir Omark...
Kan omöjligt tänka mig att det finns ett stort budgetutrymme som bara ska användas till ev Omark...
Nordan t Läxsand o Basse t Örebro kanske frigjort pengarna...
River: Håller med, även om vi har t.ex. Lauritzen, Nordqvist och Harju, som alla har presterat bra med poäng tidigare säsonger. Dock kan man inte ta för givet att Lauritzen ska göra det, mest pga skadebenägenhet. Man kan inte heller tro på att Nordqvist ska göra det, då det var längesedan han gjorde över 40 poäng... Samma sak med Harju, många säsonger sedan det blev 55 poäng för honom.
Man kan inte gå runt och "hoppas" för mycket på att vissa ska producera, man måste veta att dom ska det, som Järnkrok förra säsongen, inte speciellt överraskande att det blev över 40 poäng, liksom.
Thuresson har aldrig varit någon stor poänggörare så var det tänkt när han värvades till klubben, ja då är det bara en inkompetent värvning. Han gjorde liksom 21 poäng på 73 matcher i AHL innan han kom till Brynäs och har i sin enda tidigare säsong i Elitserien gjort 15 poäng... Tror Thuresson som bäst skulle kunna komma över 20 poäng, möjligtvis 25. Han spelade ju mycket med Järnkrok och Lindholm förra säsongen, så poängskörden skulle lika gärna kunna minska nu.
Huss: Låter som vi ligger ett år efter i spelarstrategin hela tiden.
Efter ett SM-guld finns flera mätta/trötta spelare, borde det inte vara då vi skulle ta in alla desssa "energispelare"?
Jo du har helt rätt i det. Jag blev riktigt förvånad över hur säsongen utvecklades. Tänkte att spelarna skulle få blodad tand istället för att bli proppmätta.
Wesley: Låter som vi ligger ett år efter i spelarstrategin hela tiden.
Efter ett SM-guld finns flera mätta/trötta spelare, borde det inte vara då vi skulle ta in alla desssa "energispelare"?
70 Rodrigues: Skall man vara ärlig finns det förklarliga skäl till att dessa spelare inte får kontrakt i Elitserien. Alla har passerat sin peak, har säkert haft en hyfsad lön (som de lär behöva halvera...) och en del av dem är rätt skadebenägna. Att Fernholm borde vara bättre än Löf råder det ingen tvekan om, frågan är bara vad det kostar i förhållande till vad man får ut av honom? Han är ganska långt ifrån den klasspelare han var för bara en 3 år sedan.
Ytterligare en "energispelare" till Brynäs. Helt ok, om taktiken är att trötta ut motståndarna fullständigt för att därefter kunna vinna genom slumpmål i slutet av 3e. Vi får ha Harju på bänken tills 3e perioden börjar helt enkelt...
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Hur man än vrider på saken så vart det en ganska trubbig spets. Fart och fläkt ska det tydligen vara. Frågan är fortfarande, vem eller vilka ska stå för målskyttet?
Spetsspelare är inte alltid likställt med poänggörare, utan är likställt med den som fullgör sin roll till det yttersta och göra det bra/bäst.
Min teori om den uteblivna värvningen av poängmaskin/poängmaskiner. Också ska läggas till det det psykologiska.
Hade truppen haft bra utdelning och ett tryggt grundspel med sig från förra säsongen med okej poänggörande från spelarna, så hade klubben nog värvat topnotch när det gäller poänggörandet, och på det sättet trappat upp poänggörandet ett steg till.
Men nu med en ostabil och turbulent säsong i ryggen så är det nog inte läge att invagga spelarna i någon falsk trygg säkerhet med att det kommer in 1 eller två spelare som fixar det som var dåligt. Det medför nog bara att det kommer att se ut som förra säsongen igen.
Utan nu kommer det in spelare som snäppar upp spelet, som kan ta sig förbi motståndarnas defensiv med kvick åkning, åka motståndarna trötta, göra motståndarna förvirrade. Då så kommer nog vi få se att poängproduktionen öka hos spelarna från förra säsongen. Det är gott nog tycker jag.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Låna ut Löf och in med Fernholm kanske?
Håller helt med dig 70 Rodrigues, jag tror att Fernholm inte kulle vara allt för dyr. Om det vara många lag ute efter hans underskrift så hade han varit tagen för länge sedan.
Han skulle kunna ta över Sunkans roll, tror att Sunkan skulle trappa upp ett snäpp då i sitt spel.
Wesley: Det känns som att forwardsvärvningarna som gjorts ligger i linje med det spel man hade för avsikt att spela i fjol med fart och hög press. Nu när även backsidan stärkts upp och om alla är friska tycker jag det ser rätt intressant ut. Målvaktssidan är ju ett orosmoment men det har man helt enkelt fått acceptera. Det som dock oroar mig är centersidan och om spelarbudgeten är fylld. Om Elias drar saknar vi en center som kan göra mer än 30 poäng. Han lämnar heller inte speciellt stort ekonomiskt utrymme och är spelarbudgeten maximerad får vi nog leva med den trupp vi har. Brynäs har redan budgeterat med mínus för nästa säsong så jag tror Sundlöv får svårt att få loss mer pengar till en stjärncenter. Jag tycker att med Lindholm saknar vi en producerande center, utan Lindholm saknar vi två.. Önskvärt hade ju varit om någon av nordamerikanerna hade kunnat användas som center men vad jag förstår är både renodlade ytterforwards. Nu hoppas vi innerligt att Elias stannar men som det låter verkar det luta åt NHL..
Forzzen: Huh? Menar du när han värvades 99 och hade gjort 10 mål i DEL? Förövrigt när Bissett värvades första gången, 91, hade han gjort 82 poäng i AHL. Vet dock inte vilken klass den ligan höll då men tydligen rätt okej eftersom han var en bra poängproducent i Elitserien med :)
Tom Bissett hade dessutom visat sig vara bra i Elitserien innan också... man visste alltså att han passade i ligan, oavsett om han "bara" skapat 24 poäng på 34 matcher i DEL.
Redigerad kommentar
Det finns liksom en anledning till att nästan alla lag i Elitserien har värvat transatlantiska forwards som har gjort mycket poäng. Alla lag spelar inte på samma sätt, men likväl behövs det någon som producerar, oavsett spelstil. Att lag som AIK och Leksand inte har gjort det beror antagligen på ekonomiska skäl. Antagligen samma sak med Frölunda som istället har hämtat mycket ifrån Allsvenskan. Oavsett så brukar man oftast se anfallare som ligger på Scotts och Sweatts poängsnitt gå till Allsvenskan snarare än Elitserien.
Matt Fornataro i Leksand låg t.ex. på samma poängsnitt som Greg Scott under sin tid i AHL. Han fick spela en säsong i Västerås innan han fick chansen i högstaligan. Som ett exempel.
Wesley: Där håller jag med på många punkter. Även om det till stora delar var det defensiva som inte klickade så såg även det så otroligt uddlöst framåt.
Sen, hur bra man än transporterar pucken, eller hur snabbt man kommer till mål, måste det ändå finnas någon som gör mål, som lägger dom rätta passen, som ska kunna göra över 30, 35, 40 poäng utan att det ska vara överraskande. Den enda som ligger på den nivån just nu är väl typ, Lindholm? Sen så måste man hoppas på att transatlanterna producerar, men vad händer om dom inte gör det? På vilket sätt ett lag än spelar, så behöver det spets, helt enkelt.
Och den spetsigaste spetsen vi har i Brynäs just nu är väl Elias Lindholm, vilket också är vår yngsta spelare. Det säger väl en del.
Hur blir det om Lindholm skulle dra förresten? Blir det en värvning till? Känns inte alls bra om man inte skulle ersätta honom på något sätt.
tjugo8: "He has all the tools to be a decent player minus the hands. So many times I've watched him make a great move and drive to the net, and then not know how to finish."
Var ju inte riktigt vad man ville höra om vår 40 poängs spetsvärvning.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
okänd: Är du nöjd med våran spetsspelare utveckla gärna hur du ser detta som en spetsvärvning för du tycker han är en spetsvärvning elle?
Är detta sista pusselbiten??? Hujjeda mig!
Redigerad kommentar