1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755185 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
{6984}: Vem klarar av att förhålla sig korrekt gentemot den ständiga ström av påhopp, okvädningsord och nedsättande omdömen som florerar här inne?
Inte jag i alla fall - jag väljer att reagera på det som jag anser vara de grövsta övertrampen.
Där ligger min ambitionsnivå.

JanT: Det lustiga är att du endast reagerar när det är Brynäsare eller icke "dysterkvistar" som de en gång kallades här undersamlingsnamn, (undertecknad inräknad) blir påhoppade. "J*vla Ärkesopa" känns som ett ganska oskyldigt tillmäle jämfört med vad skribenter här har kallat domare, vissa spelare i motståndarlagen. DET har du inte reagerat emot.. Varför?

JanT: han du syftar på är inte kvar på Svenskafans brynässida. Slutade ifjol nångång.

{8399}: Jag har definitivt belägg för skribenten på Svenska Fans vars Twitterinlägg delades härinne i förra veckan;

"Stefan Bengtzén

Att Molin Jr spelar och frodas i en allsvensk klubb, det kan jag ändå köpa.

När han i dag är på väg att bli en ruggigt bra spelare, och nästa säsong spelar för Malmö - då köper jag det inte längre.

Du har misslyckats. Din j*vla ärkesopa.

Försvinn"

Det kallar jag för ett personangrepp - vad tycker du?

Flera av hans tweets gillades av skribenter som förekommer här på HS.

Tycker du att nivån härinne känns OK när det hettar till?

JanT: ”självklart hittar vi en del av dessa sk. ”fans” härinne. De går även att hitta bland skribenterna på Svenska fans brynässida. ”

Stopp nu, du har inget belägg för vad du skriver och det är inte juste att peka ut skribenter härifrån på det där sättet. Detta känns dessutom som ett väldigt snällt forum så det så jag vet inte varifrån du får dina idéer.

Skrubben: katastrof! Man skäms.

Pilen32: "Vi kan nog tyvärr vara ganska säkra på att flera av dessa mejl kommer ifrån personer här på HS."

Det finns inget belägg för det påståendet. Visst har skribenter här inne suttit och mailat på BZ - men utifrån vad de personerna har skrivit här har det inte handlat om varken hot eller trakasserier. Den stora andelen Brynässupportrar är inte aktiva på hockeysnack.

Berge: självklart hittar vi en del av dessa sk. ”fans” härinne. De går även att hitta bland skribenterna på Svenska fans brynässida. Bla den person som lade ut ett flertal tweets om vad han ansåg om BZ, rena personangrepp som gillades av andra härinne. Det verkar vara väldigt svårt att hålla känslostormarna i kontroll för vissa personer, tragiskt om du frågar mig.....

Berge: Med det resonemanget skulle Stockholmsklubbarna ha oerhört svårt att locka spelare. Klart värre där.
Men precis som Powerfade oåpekar har sociala medier blivit ett av vår tids gissel där normala spärrar, vanligt hyfs alltså, tycks försvinna när konversationen sker över nätet.

Berge: En av sportens baksidor. Absolut inget som är unikt inom Brynäs så jag förstår inte vad det skulle göra till att Brynäs blir en oattraktiv klubb att spela för.
Idrottsmän tjänar i de flesta fall en hel del pengar och då kommer kraven. Hot och liknande är givetvis helt uppåt väggarna och det är absolut inget jag tycker är ok. Tvärt om. Samtidigt så blir effekten densamma när den ”goda sidan” börjar peka finger mot specifika personer. Det kan få samma effekt fast åt andra hållet.
Man får helt enkelt tänka sig för om vad man skriver på Internet. Det var ju annat förr om någon hävde ur sig nåt vid fikabordet på jobbet. Det renderade i en huvudskakning eller liknande. Nu skall vederbörande ”hängas ut” och den onda spiralen är igång.

Berge:

Det har blivit en väldigt olycklig och illavarslande trend hos några av Brynäsfansen att leka häxjakt mot tränare och sportchefer.

Vi såg samma sak mot såväl Sundlöv som Tommy Jonsson som idag sker mot BZ.

Det om något kommer göra Brynäs till en oattraktiv klubb att spela för.

JanT: Jag såg det. Fan vad tiden går.

Pilen32: tror jag med. Patetiska ursäkter till människor är de som hotar i vilket fall. Riktiga jävla äckel,

Och antagligen alldeles för fega för att erkänna vad se skrivit och be om ursäkt för det.

Skrubben: Vi kan nog tyvärr vara ganska säkra på att flera av dessa mejl kommer ifrån personer här på HS.

Brynäsgubbe:Det ät riktigt lågt, men hela nätet svämmar över av troll tyvärr.

Skrubben: Äh fyfan. Vem fan har mage ett börja hota över en jävla sport. Detta är större än sporten. En av anledningarna jag hellre stödjer Bengtzén, jag vägrar sida med dessa jävla rötägg. Att det skett till den grad att han är orolig för utvecklingen gör mig illamående. Stort av Bengtzén att stanna kvar i Brynäs detta till trots, ingen ska få ta emot hot från massa idioter för att deras lag går dåligt i hockey.

Trist att sånt här ska förekomma i Brynäs. Trodde det bara var Djurgården och AIK som hade såna rötägg som "supportrar". Vi hade ju till och med någon som blev gripen av polis efter att ha hotat domarna i förra årets slutspel.
Uppladdat:

500x0-imgc4396cf00502-1.jpeg

{6984}: Hittade det här;

Peja: Tror vi kan ta det uttalandet med en nypa salt. Han sätter ju bara större press på sig själv om han säger att budgeten ökas med x antal miljoner. Snartare att hålla nere förväntningarna och komma med positiva överraskningar.

{6984}: Liljewall runt 200k i månaden!? Kan jag aldrig tro på, aldrig. Isf kan BZ packa ihop sina saker från kontoret redan nu.

KulaShaker: Så kan det också vara. Precis som hans svar om att Brynäs och Växjö har liknande spelarbudgetar och att de inte kör med sign on bonusar...
För om så är fallet så blöder Brynäs och flera andra lag rejält på tok för höga löner till tredje- och fjärdelinor. Fast det är klart. Har man Grana med sina +200k i månadslön sett till speltid så förstår jag att det blir dyrt. Har även fått uppgifter om att Liljewall låg på runt 200k i månaden med.

{6984}: Mora hade nog en massa kostnader som nykomling när det gäller investeringar i hall osv så det kan ha varit en stor del engångskostnader för dem förra säsongen.

{6984}: Eller så är det skitsnack som vanligt när det gäller spelarbudgetar!
16 miljoners ökning och hur mycket väljer man att buffra + ev förlust. Vad är marginellt, 10%?

KulaShaker: Kan nog behövas en förklaring på årsmötet... Vart läcker det pengar i lönebudgeten?

Peja: Mora pratar om att de kommer att höja spelarbudgeten med ca tio miljoner. Då inkluderar det att de slipper bidraget till Leksand om sex miljoner, ett netto på fyra alltså.

Peja: Ja säg det..Kan han ha överskridit årets budget så pass?

{6984}: Vad är den logiska förklaringen till att BZ enligt egen utsago bara får en marginellt ökad spelarbudget, trots de nya tv-intäkterna?

Huge: Det får avsluta den frågan i den här tråden...

Silly ON!

{2064}: Jag avsåg förstås den västra delen eftersom det väl är den delen av Romarriket som vi västerlänningar i allmänhet menar när vi talar om Romarrikets fall.
Att den östra delen sen levde vidare stämmer, nåt jag själv inte hade koll på (ska villigt erkännas...) :-)

{2064}: Han var där... men minns fel... Det var ju ett tag sen ;-)

{6984}: Läktor Huge verkar ha skolkat från en del av historielektionerna som rörde Romarriket....

Skrubben: Sa ju att han bara skulle svara på sådana frågor (om nästa säsong).

Pilen32: Guterr väl inte mer än ett rykte än så länge?

Pilen32: Skojjade bara lite. Förstår vad ni menar. Men vart är han presenterad?

Bratwursten : Ett dåligt försök till ordlek. Haha!
Men sett till hans ålder så är han rätt man för ämnet historia....
Har man gått på Brynäsmatcher på den gamla uterinken vid Nynäs IP, vilket troligen skedde under samma epok som när mina "Mongoler" brände Rom, så har man varit med ett tag ;-) Hahaha

{8179}: Vi menade nog inget illa med det. Mest att det lätt ser lite illa ut, hade väl varit bättre att avvakta några dagar med att presentera honom?

Huge: Läktor??? Blir besviken Huge

Ove Myling: Kenny Agostino hade ju varit ett intressant namn! Länge velat ha honom i Brynäs. Kanske för bra för SHL? Men han verkar ju inte få någon ärlig chans i NHL.
83p på 65sp förra säsogen i AHL, leftare.

Lunkan: Nubben sa åt han att göra 4 mål på oss bara för att det inte skulle verka för uppenbart trots allt.

Pilen32: lite sur eftersmak på den värvningen...

{2064}: ”Dessutom har orsakerna också varit ett trätoämne från Gibbons till våra dagar.”
Så mina mongoler är inte helt ute ur bilden.🤔😉
KÄMPA!!😂😂

Guter är klar för Timrå? Några dygn efter att ”hans” KHK blir utslaget av Timrå, snyggt.

Ove Myling: Kejsaren var definitivt naken 17/18...

Ove Myling: Brynäs historia är alltid intressant, ja det visar sig om det finns en Brutus bakom kulisserna :)

ellis: Nej, hans kontrakt går ut. Satt och läktarcoach-scoutade på utgående kontrakt i dels ahl (eftersom BZ sa att transatlanter var intressanta i chatten) samt även khl.

Om man kollar på Palushajs stats så gjorde han runt 1 poäng per match i AHL sista säsongen, så jag kollade spelare i det häradet och helt klart finns det intressanta spelare, men det dyker även upp några Broadhursts och Butler och Hensick (fd Modo) så det känns som man måste ha bra koll om man ska våga värva därifrån.

Därför känns det kanske säkrare att försöka få hem någon svensk som lirat i KHL, som man vet kan producera i SHL. problemet är att många kommit upp en del till åren, typ Videll och Bergström. Sedan finns det ju spelare som har starka kopplingar till svenska klubbar, som av den anledningen känns svåra för Brynäs att värva, typ Everberg eller André Petersson

Svårt att veta vad man ska göra.

Bergström är väl det namn på förhand som känns rimligt. BZ tog väl honom till Karlskrona och älskar ju att värva sina gamla adepter.

Nä, läktor ska det vara.
Försökte mig på en liten travestering, man är ju läktarcoach i hockey så det måste ju isf bli läktor i historia.
Jag vet, lite långsökt men ändå...😊

Leonardo: Brynäs historia är intressant, framtiden ser väl inte lika ljus ut. Får se om kejsar BZ är en ny Cesar eller Caligula?

Huge: Nja, om det var Nero som ville få plats för sitt Gyllene Hus är väl för alltid höljt i dunkel.
2/3 av staden brann upp får jag lov att påpeka.
Jag tror den gode Powerfade är ute efter goternas plundring av Rom. Dessutom måste jag rätta dig en andra gång. Det Östromerska riket levde vidare, det var den Västromerska delen som föll.
Dessutom har orsakerna också varit ett trätoämne från Gibbons till våra dagar.

Undrar lite kring Palushajs vara eller inte vara. Har han inte kontrakt över 18/19?

Huge: Nero är alldeles mer riktigt, älskar historia....men här är det väl ishockey får jag hoppas ;)

« · 1892339 · »