1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755168 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Rodrigo: Om Fasth fortfarande är skadad skulle det kunna ställa till trubbel. Växjö måste vara sjukt mycket bättre om man ska vinna med Andrén i egen kasse och Ortio i motståndarkassen.

ellis: Är beredd att hålla med dig !

{6984}: Håller fullständigt med . Velat ha tak i flera år. Kommen dopning är ett gissel .

ellis: Allt annat än Växjö-vinst är en skräll. Sen kan mycket oväntat hända i en serie över 7 matcher. Men svårt att se att något annat än otur skulle förstöra detta för Växjö.

Skellefteå får revansch för finalförlusten -15. Mitt tips. Mera force i laget än Växjö.

Jan Grismöbel: Nepp.. Dags att införa full transperens i spelarkontrakt och lönetak.

{6984}: Detta visar hur viktigt det är med komuner som gärna använder skattepengar . Snällaste komun med ljupaste pengapung vinner guldet
Ingen utveckling jag gillar alls .

Auchinleck: Tror det. Några pengar under bordet förekommer naturligtvis inte längre...

Zappaholic:
Då är vi överens om att deras totala personalkostnader syns i deras koncernredovisning då?

{6984}: Snacka om pest eller kolera i sm final🤢🤢🤢

Jan Grismöbel: Två kommundopade lag... Som en ny variant av TV4:s Stadskampen Haha

Zappaholic: Ja, snacka om att tappa ALLT..
Undrar hur Djurgårdarna känner sig efter att ett lag som heter AIK, inte det RIKTIGA AIK, men ändå, har gjort 4 mål på dem i EN period haha
Jag kan bara tänka mig hur skulle låta här inne haha..

Leonardo: SAIK är nog det laget som mest satt i system att hugga och slå på motspelarna efter avblåsningar. Trist att se. Det borde domarna beivra.

Sen missar ju domarna en high sticking strax innan SAIK får sitt PP där de sätter 1-0. Där skulle DIF haft ett PP istället.

Men kan inte se att något av de här lagen ska kunna rubba Växjö, som dessutom nu fått vila sig några extra dagar.

Jan Grismöbel: Följer NHL mer slaviskt nu dels för att jag gillar NHL och att jag dels är totalt ointresserad av alla lag som inte heter BRYNÄS i SHL ;)

Blir konstigt i år blir nog ingen final tittande . För med 2 vidriga lag som jag absolut inte önskar vinna . Finns det inget intresse som neutral att kika på skiten . Blir nog tittar succe för cmore? Not . 2 lag med mycke fans över hela landet ? Närmast sörjande blir det nog bara .

Zappaholic: 4-0 bara att gratulera SAIK till Final redan nu...dom har sett starkare ut än DIF som må ha blivit tvåa men viker ner sig Tycker jag i semin....det här tror jag aldrig DIF orkar resa ifrån

Zappaholic: P10....

{6984}: Djurgården har plötsligt börjat spela junishockey i andra perren...

Auchinleck: Det är inte ovanligt att man bakar in sånt med andra kostnader.

Auchinleck: Nope. Det redovisas i t ex olika dotterbolag och där bakas exempelvis in alla anställdas löner in i olika budgetposter. Vilket gör att det inte redovisas i en officiell spelarbudget som ligger hos huvudföretaget.

{8482}: Jag hopps mest just nu på en stabil målvaktsuppsättning för det är en av de avgörande aspekterna om man skall gå långt i varje slutspel och att man är ett stabilt lag i specialteams...

Pettisbif: Ja jag hade också hellre haft dom spelarna MEN nu har vi inte det utan verkligheten vi lever i så har vi Nilsson, Mannberg, Granström, och Jensen och DÄRFÖR tycker jag att vi behöver ha bättre spets än Rensfeldt!!! Comprende?
Jävligt konstigt att du frågar mig varför jag inte tycker Ludde skulle platsa när du skriver att du hellre har Ludde, Rhodin, Molin och Larsson fast verkligheten är något helt annat är du full?

Zappaholic:
"Det är till exempel och bland annat pensionsavsättningar, boenden, fordon, bonusar i olika former och andra förmåner. Dessa redovisas inte i en budget."
Var redovisas det nånstans då? Ett eget konto hos Skattemyndigheten?

Judas11: Bland fotfolket (hockeyälskare) men inte media ,kommer köpsjö fakers ALDRIG att respektetas. Ni är fula ankungen som kommer åka ut från festen när det visar snusket i den luftbubblan . Håll i hatten bubblan spricker snart . Respekt förtjänas . Å den kommer köpsjö aldrig få .

Charles: Varför har man ens denna diskussion här på Silly Season forum?

Judas11: Ja du. Eftersom jag varit elitspelare själv, fast inte i hockey, så vet ju jag att allt inte handlar om lönen som redovisas i en spelarbudget. Det är till exempel och bland annat pensionsavsättningar, boenden, fordon, bonusar i olika former och andra förmåner. Dessa redovisas inte i en budget.

Blir lika förvånad varje gång jag är inne i eran bok och INTE ser någon som hoppar på någon. Blev inte förvånad idag heller. Behöver man verkligen totalsåga en person bara för att den har en annan uppfattning?

Judas11: Kanske skulle ha tänkt på det när du slutade att hålla på HV för tre år sedan... just sayin...

Zappaholic: Vilka pengar används då? Man går ändå aldrig i minus. "Stjärnlaget" består av en hel del spelare som presterar mer än dom tjänar. T om Mrmadhawk nämnde att vi fick Miele till ett rabatterat pris

Judas11: Är du så jävla korkad så du tror själv på att ert stjärnlag inte är dyrare än vår spelartrupp?

Tror du att allt som spelare tjänar redovisas i en spelarbudget?

Judas11: det kommer ni tyvärr få leva med precis som vi lever med, Brynäs är filmare
Fusklunda som fuskar med tiden och skjuter raketer för tidigt.
Lyxfällans IF, som köper gatustenar och säljer tillbaka dem för miljoner
Färjestad (familjen) som har hela domarkårens kring sitt finger.
Skellefteå som är allt av dessa, förutom gatustenar då
och så plastsjö

visst det är mycket lögner som skrivs men det har ju kommit från någon från första början, Frölundaiter tror fortfarande dem hade vunnit 2012 om inte Järnkrok filmade

{6984}: vilka lögner? Att sportchefen ljuger för alla om spelarbudgeten? Yeah right

Judas11: På tal om lögner och en sportchef som är 1000 gånger bättre. Gillar inte heller lögner.

Avdelning: Inte skjuta sig själv i foten.

Judas11: Ändå så verkar du köpa lögnerna från Plastsjö.
Har du kollat taket än?

Charles: det gör jag inte alls. Gillar inte när det hånas och när lögner sprids

Judas11: maken på person att leva i sin egna lilla bubbla. vi ser våra brister (visst inte alla) men nu när ni går som tåget så verkar du tro att Växjö har en jävla gloria ovanför huvudet. Du kanske ska fixa en lakersgrupp och leka Yoda Marklund.

{6984}: jo för att dessa spelare är jättedyra...Kan det vara så att vår sportchef är 1000ggr bättre än er?

Judas11: Bokföringen. Tydligen inte er.

Judas11: Hahaha, den sved visst ;)

Sen kan man undra, vad hindrade er att värva spelare som Joel Persson, Calof och Pettersson?

Judas11: Varför ältar du växjö härinne?

dAVydov: Måste svida att t.ex Everberg nobbade monsterbud från sin moderklubb för att spela i Lakers.

Lakers är betydligt attraktivare klubb för spelare än Brynäs, detta är fakta.

Charles: Konstigt. Han måste vara totalt iskall på tränarmarknaden när han tar det jobbet.

Calle Johansson ska ge lite hjälp till Björklövens damsida, Calle tror jag skulle vara en jävligt bra headcoach i SHL. Alltid gillat han som expert.

cdsuede skrev:
"Denna tid är nästan, men bara nästan roligare än själva serien. Nu kan man börja drömma och hoppas på något bra. Man får liksom upp hoppet igen, man har redan börjat glömma det som varit. Som sedan - allt för ofta går i kras när serien drar igång 😂😂 Skål på er brynäsare och ha en förbannat trevlig sommar 🍻"

{2064}: Vi skulle ha sajnat Molin JR, Larsson JR å sen kanske Bisset har en son. Så hade vi fått vår superkedja från 99 i en ny version 😂😂

mk: Får man ens lön i Växjö? Trodde alla spelade där endast för äran att få spela i deras vackra Vägverket-färger.

{6984}: Nä han kan väl inte kosta mer än Clark.
Enl Judas så spelar han ju för en ordinär Shl lön😀

majk: Möjligt att de får de men de snuvande er (och oss) på Molin.

Brynäsgubbe: Haha! Skulle väl vara er nästbästa back efter Gunderson men han lär dra utomlands.

Skulle gärna se honom i DIF igen.

Med tanke på Malmö så verkar de få ett riktigt lökigt lag som det ser ut nu.

« · 1893186 · »