1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754631 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Zzz: Det är väl det som jag oxå är ute efter.
En som vet vad som behövs.
Varje dag..

Zappaholic: Hade du väntat dig en analys av nuläget och ett antal konstruktiva förslag till förbättringar? 😂😂

pjåtor: En person som vunnit SM guld med Brynäs som spelare och har full insyn i hur en klubb med sju finaler på dom senste åtta åren arbetar måste väl vara intressant?

ellis: Anmärka på en utebliven bokstav känns ju jävligt fräscht.

Zzz: Klockare !??? Personligen vill jag inte ha nåt ifrån den sekten !

mk: Bert kan dom behålla. Det måste annars vara Klockares största bedrift, att han klarat av att jobba med Bert under alla dessa år.

Zappaholic: "Med tanke på all skit som sägs om allt och alla härinne känns epitetet "fåelholk" inte så farligt."

OK. "Fåelholk" inte så farligt. Kanske "fågelholk"...

mk: SAIK har ju en stor kassa så de har nog råd att köpa ut dem.

{7981}: Jag vet inte. Bara tänkte iom att ny HC kommer att dom lämnar.
Vi får se...

mk: Ny HC skall tydligen in och det verkar bli Samuelsson. Men både Bert och Stefan har kontrakt över 18/19. Blir de kvar som ass som tidigare eller försvinner en eller båda?
www.expressen.se/sport/hockey/shl/tommy-samuelsson-tar-over-skelleftea-aik/

Zzz: Ja.
Klockare och Bert😀

{7981}: Ja men skulle inte hela teamet bytas ut till nästa säsong?
Därav min slutsats.

mk: Klockare har väl kontrakt till och med 18/19

ellis: Med tanke på all skit som sägs om allt och alla härinne känns epitetet "fåelholk" inte så farligt.

Skrubben: Tangnes gillar jag också, men det känns osannorligt att han kan gå direkt ifrån ett brutet kontrakt med Linköping till att signa en ny klubb i SHL.

Klockare var ett intrrssant alternativ som jag inte tänkt på.

Zappaholic: "Klockare? Vi behöver inte en fågelholk i båset.."

Säger man så om en gammal Guld-brynäsare...?
(Jag är i och för sig lätt tveksam jag också om han skulle vara ett alternativ)

Bäckis styr in 4-3 i OT!!

Om vi räknar bort Wallson, vem vore drömmen att få in som tränare? Jag skulle säga Tangnes, även om några inte alls håller med mig där.

mk: Klockare? Vi behöver inte en fågelholk i båset...

Leonardo: En gång i tiden kändes han trovärdig.....

Zappaholic: Sanny snackar han så skägget växer in i munnen på han!

Lika med Wiken också som blir gråtmild när han raljerar om Shinnimin ...

{6984}: Nu skrev jag ju inte i tron att han läser här. Mer för att tala om för er andra vem som använt ordet. Orkade inte länka...

mk: Är inte Pär Johansson mer trolig? Eller har han skrivit på för någon annan? Han ryktades till LHC också men nu är ju Tommy rekryterad där.

Auchinleck: Ang detta med ny tränare.
Jag tror att Stefan Klockare är våran nya tränare.
Skulle inte bli missnöjd om så vore.

Zappaholic: Läge att skriva det till Sanny? Tror inte att han läser här ;-)

Auchinleck: Experterna är då för gulliga. När Clark filmar så filmar han. När Rahimi filmar så förstärker han...

Bra ordval, Sanny Lindström. En filmning är en filmning. Oavsett lag och spelare

Så här såg kedjorna ut i slutet på slutspelet
säsongen 2016/2017, när vi nådde finalen.

Spelare skrivna i versaler är de vi har kvar
till nästa säsong. Paille är "borträknad"
tills vi får besked om annat.

Clark, JENSEN, Lindblom
Po Westerholm, Pa Westerholm, Zaborsky
Ikonen, GRANSTRÖM, Paille
BLOMQVIST, Ölund, ALCÉN
ASKLÖF, BOQVIST, Johnson

Skulle kommande säsongs kedjor kunna
komma upp i den säsongens nivå?

Om Palushaj skulle stanna.
Då skulle man kunna jämföra "finalslutspelets"
kedjor med de här alternativen.

Danielsson, Jensen, Ny
Boqvist, Kellman, (Palushaj)
Mannberg, Granström, Rohdin
Blomqvist, Westfält, Alcén
Nilsson, Asklöf, Bjurström

I det första alternativet krävs att
den nye spelaren är i minst samma
klass som Lindblom för att vi ska
få en "förstakedja" i samma slagstyrka.

Men det känns inte som att den spets
Ikonen gav i "tredjekedjan" då finns
i nästa säsongs trupp. Sen skulle Westfält
behöva få ett "Ölund genombrott".

Danielsson, Jensen, Boqvist
Ny, Kellman, (Palushaj)
Nilsson, Granström, Rohdin
Mannberg, Blomqvist, Alcén
Asklöf, Westfält, Bjurström

I det andra alternativet krävs att Boqvist
när upp i Lindblom-klass till nästa säsong.
Och att den nya spelaren är tillräckligt bra
för att få "andrakedjan" att vara bättre.

Men om Palushaj stannar så känns det som
att det finns en bra chans att "andrakedjan"
kan bli starkare än i finalslutspelet. Men att
det krävs att den andra nya spelaren är
riktigt bra, för att vi ska få en "förstakedja"
i samma slagstyrka.

Det gäller att Boqvist och minst en av Asklöf,
Westfält eller Bjurström utvecklas till nästa
säsong. Det krävs för att "ersätta" Ikonens
och Ölunds klass i finalårets slutspel.

Sen finns ju såklart även målvakterna
och backparen som kan förbättras eller
försämras jämfört finalåret.

{2064}:
Funderar på TJ.
Började på Förbundet 20 nov. "Drömjobb", "Kall".
5 mån senare... tränare i Linköping?

{2064}:
På A svarar jag: NEJ.
På B: Vet vi inte
På C ch D: Nej

Auchinleck: genomsyrar Tigerns ande kulturen i Brynäs av idag? Är Campese en duktig förvaltare eller en visionär med glöd? Är Blomqvist tillräckligt bra ledare on/off ice? Osv.

{8482}:
OK!
Vem avgör var ribban skall ligga?

Bratwursten : Dessutom, sak och person verkar många ha svårt att skilja på.

Kul för Tommy, men Linköping känns som en klubb på dekis. Tror och hoppas att deras SHL-sejour är över snart. En jävligt trist och intetsägande klubb.

Auchinleck: Kraven man ställer på varann och sig själv att hela tiden vilja göra det bättre och utvecklas

{8482}:
"Brynäs ska växa och utvecklas av sina egna krav på att utvecklas och alla ska bli bättre, från kansli, sportchef osv till spelare och ledare."

Av sina egna krav? Kan du utveckla det?

SvennEG: Otroligt kul för Tommy, han är en av mina favorittränare genom åren.

Berge: Sent svar, men tycker inte man kan jämföra Brynäs värvning av Thorell med Skellefteås "värvningar" av Jimmie Ericsson och Fredrik Lindgren. En oprövad och orutinerad spelare som Thorell är betydligt mer jämförbar med än junior än vad en ärrad veteran är.

{7981}: Finns ju massa potentiella förklaringar. Spelaren skulle också kunna vara muntligt överens men otillgänglig för kontraktsskrivandet pga semester eller dylikt.

moment22: Bra fundering! Om Rautio är klar vill man då presentera båda mv då Rautio har fått tagit en hel del skit på sociala medier? Om man presenterar dem åtskilt blir det mer mediaexponering.
Väntar Rautio på att skriva på till den andra mv är klar. Om han känner att han kan konkurrera med Ericsson och Svensson men inte med Lindbäck.
Eller så är det så enkelt att det inte är klart.

En fundering, om Rautio har förlängt som många säger, varför går man inte ut med det? Vill man presentera hela målvaktsparet på en gång? I så fall, varför?

Bratwursten : Självklart spelar fansen en viktig roll, men väldigt liten i dom sportsliga besluten, tyvärr kan man tycka i vissa fall=)

Adam B satte 2-2 snyggt i U18 vm nyss, supertalangen Adam kvittera står det på Aftonbladet

{8482}: Självklart spelar fansens en viktig roll i hur föreningen växer/ska växa. Allt annat vore otroligt fel. BZ har även berättat att han har folk som scannar av läget i de olika forumen, sen hur stor betydelse det har är svårt att avgöra. Självklart ska den sportsliga ledningen "lyssna in" fansen. Det är så riktigt modernt ledarskap ser ut.

Bratwursten : Nu tror jag inte Brynäs kommer växa och utvecklas av fansens och olika tyckares olika kritik, det skulle bli en soppa utan dess like=)

Brynäs ska växa och utvecklas av sina egna krav på att utvecklas och alla ska bli bättre, från kansli, sportchef osv till spelare och ledare.

Eller tror du att ju mer vi öser ur oss på olika forum och sociala medier så blir Brynäs bättre och föreningen mår bättre?

Om Brynäs ska göra sitt bästa så hur kan vi supportrar göra vårt bästa för Brynäs?

KulaShaker: Haha ja blir väl så när det inte finns så mycket att skriva om. Då hittar man på saker som egentligen knappt finns och förstorar upp det.

Som tur är så är det ju bästa årstiden på året "off-season" så i alla fall jag tycker det finns gott om annat att roa sig med. Utan Brynäs på vinterhalvåret hade man ju varit konstant deprimerad....

Bratwursten : Under silly så är väl den här boken av tradition en ganska trist företeelse. Har alltid en förmåga att spåra ur till osakligt gnäll och personpåhopp.

Bratwursten :
👍👍

Tarasov: Det är svårt också för att alla människor sätter den ribban olika. Däremot tycker jag personligen att vårt samhälle har blivit alltför känsligt vad gäller att kunna kritisera. Sen ska det ju såklart göras på ett vuxet sätt.

Risken är att det bara blir mellanmjölk av alltihop.. Tråkigt och outvecklande.

Bratwursten :
Gränsen mellan kritik kontra klander kan vara rätt svår tkr jag själv. Man vill inte hamna i ett mantra där man öser kritik över spelar/ledare samtidigt vill man ändå lyfta fram det man tkr är brister/missar.

{6984}:

Eftersom du lägger orden i munnen på mig tvingas jag att förtydliga. Jag sammanlänkade inte kritiska röster med Sverigedemokrater. Det finns ingen logik i det. Jag jämförde bara retoriken = hur argumenten framförs utan nyanser. Allt ska vara svart/vitt. Det var något som kom spontant och har inget med rasist-stämplar att göra. Kanske var dumt att ens nämna SD men jag var arg och skrev väldigt spontant.

Jag vet/tror inte heller någon här hotat BZ.
Men med det som bakgrund och med den överlag gnälliga attityden här... så orkar jag inte längre.

Konstruktiv kritik är bra. Men allt man slänger ut sig är inte kritik. Det har sagt på tok för mycket på den här sidan och på Facebook om BZ för att längre kunna sätta det inom kategorin konstruktiv kritik. Det har spårat ut.

Och hur BZ har behandlats går så långt bort från respekt jag varit med om i Brynässammanhang. Samma sportchef som förra året tog oss till vår blott andra SM-final på 2000-talet.

Jag kommer säkert tillbaka framåt hösten. Men nu behöver jag ta sommarlov från den här sidan. Det här forumet ger mig ingenting idag. När det blir match-snack igen blir det säkert en annan femma.

Nästa säsong vill jag se JUNIORER, Jag tycker att utvecklandet av egna produkter är det som är allra mest intressant, in the long run. Det vill jag se. Om vi ser till de juniorer som har fått spela så gillar jag vad jag sett.

Jag vill se att A.Boqvist får mer tid, att vi satsar på honom!
Jag vill se Westfält och Bjurström. Hade gärna viljat sett mer av Kinnvall också.
J.Boqvist får vi ju garanterat se mer av, och den grabben kommer ju explodera!
och jag personligen ser fram emot att se Rohdin! Asklöf har jag alltid gillat. Hade gärna sett att man sätter in en hel juniorkedja. Westfält, Bjurström Asklöf gärna. Men samtidigt finns det en anledning varför jag inte jobbar inom hockey.

« · 1895408 · »