1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 758722 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
mk: Jag har förbannat Skellefteå många gånger och är verkligen inte någon fantast av dem, men till skillnad från Växjö så bidrar de iaf till svensk hockey. Det kan jag ha respekt för.

Davey85: Sen kan det väl inte vara kul att spela i ett lag, som är mest känt för att förlora finaler😀😀

Skrubben: Jadu, jag undrar hur det fungerar med utländska spelare. För det är väl SIF som har avtal med NHL?

Wow. Ikonen signar för Capitals! Då får vi lite betalt också.

dehär såg man inte riktigt komma.

mk: Ja det svider nog. man kan ju bara gå till sig själv och sätta sig in i hur det skulle kännas om våra killar kom hem och gick till Växjö 😖😖

pjåtor: Det måste ju svida Allan för Skellefteå, att ingen kommer tbx.
Men det måste ju innebära att dynastien är över😀😀

Peja: Ohh nej, det kan det ju inte vara. De betalar väl samma som alla andra i SHL.

Davey85: Det har iiiiiiiiiiiiiiingenting med pengar att göra :-)

Skellefteåspelare som Lundberg och Burström väljer alltså Växjö nu för tiden. Hade typ Rödin eller motsvarande valt Växjö vid hemkomst hade jag blivit grymt besviken måste jag säga.

Chanzone: 😂👍

Skrubben: Tror faktiskt han kan få spela en hel del matcher i VIK. Dahlbom som stod i år, och som han kommer slåss med, var väldigt svajig och ojämn.

Kopenga Kickass: Synd för vårt J20-lag. Tråkigt att alla spelare ska ha så himla bråttom att spela seniorhockey. Tror inte han kommer få en bättre utveckling på bänken i VIK

J20 målis med SHL erfarenhet till Västerås IK från Brynäs. Måste väl vara Ersson. Står i plusartikel i VLT(tidning i västerås) så namnet kan jag inte se.

pjåtor: Kanske därför Hallam snackar Engelska med sina spelare. Lär ju inte vara alldeles enkelt att förstå den småländska dialekten!😜😉

Enaranger: Antar att Brynäs har koll på detta och valt att ha fler 18.00-matcher. Kan tänka mig att skybaren mm. säljer bättre.

Niklas Burström klar för Växjö. Bra många fd skaikare i Småland nu

Skrubben:

Efter en snabbkoll så verkar det bara vara
två av lördagsmatcherna som spelas på
eftermiddagen och resten av dem 18.00.

Det tror jag inte är så bra. Utan att ha
kollat hur det sett ut tidigare så tror jag
det är större chans till höga publiksiffror
på de tidiga lördagsmatcherna. Eftersom
de som inte är extremintresserade hellre
gör något annat på lördagskvällarna.
Och de sena matcherna tror jag också
lockar färre åskådare som har en bit
att åka. Snedfördelat åt fel håll tror jag.

pjåtor: Det vet ni bttre än jag. Jag har ingen koll på hur Tommy är som tränare. Hur han vill spela osv. Hoppas såklart det går skit för Linköping. Man vet ju att de inte kommer ta guld iaf.

majk: Hah, jag visste att ni tänkte på det. Så tänkte jag 2010 och likadant i er semi mot SAIK. Att växa upp i Sthlm sätter sina spår på den fronten. Därav extra härligt 2012.

Markus Svensson till FBK...

majk: Undrar hur det ska gå för Tommy att coacha LHC ! Hoppas han inte får sparken men att det går sämre än för Brynäs 😉

Ingen som tagit upp spelschemat? Tycker det ser rätt bra ut för våran del. Totalt 11 lördagsmatcher och 3 ytterligare på fredagar. Liksom förra säsongen har vi väldigt få lördagsmatcher i början av säsongen, vilket jag antar är något Brynäs gett bort i förhandlingarna. Tidigare säsonger har dessa matcher alltid inneburit dåliga publiksiffror.

{2064}: Bra värvning av Luleå. Har dock fått information från flera olika håll av bland annat personer som känner Erik om att han helst ville till Brynäs, detta av personliga skäl och att hans agent jobbat för att han ska gå till Brynäs. Men det hade väl varit omöjligt med tanke på att det är en förstaback och att det förmodligen bara hade fungerar om vi inte hade haft Gunderson (både ekonomiskt och till spelet).

dAVydov: Danielsson-klass på denna värvning. Sen dessutom Brodecki som jag tror väldigt mycket på. LHC har börjat sillyn bra.

{2064}: De sa i LHF-live att Grahn och Johansson jobbar de med på utlåning till allsvenskan och Johnston och Mikkelson letar de nya klubbar till. Deras plan är att gå in med åtta backar. Kan kosta en hel del att bli av med transornas kontrakt.

{2064}: Little verkar nu klar för LHC. Kanske tagits upp redan.

Pettisbif: Han var grym redan i år tycker jag. Jo, att Johnston skulle bort visste jag och att Johansson lånas ut känns säkert, men Grahn spelade mycket förra året och Mikkelson ryktades stanna kvar sist jag såg.
Men undrar varför de värvar Styrman i ett sådant läge....

{2064}: Johnston och Mikkelson är på väg bort. Därav att dom har 12 st. Sen är det väl två rena junisar som kommer lånas ut. Räknar inte in Nils Lundqvist där som kommer vara grym nästa sässe i shl.

Skrubben: Mest ert faktiskt. Det känns som ett av de mest aktiva och var lätt att regga sig och man håller sig inloggad automatiskt osv. Så mest en slump. Sen tyckte jag ni gjorde så mycket rätt förra säsongen från SM-finalen och hela sillyn undantaget Liljewall. Men satan vad fel man fick(rätt angående Liljewall dock). Tycker för det mesta det är bra nivå och jag får vara lite dryg emellanåt utan att få allt för mycket skit. Hoppas jag kan bidra med något. Älskar ju snacka hockey och har ett kneg där man kan vara rätt aktiv på forum samtidigt och mycket tid att döda.

Sen är ändå Brynäs ett lag man ändå bryr sig om en del(läs HATAR) medans de flesta andra lagen i SHL inte väcker många känslor. Var riktigt skadeglad förra våren när Önerud avgjode så ni inte kröp ett guld närmare.

12 backar, undrar om det är Bulans tanke med att stärka defensiven....

Har det stått någonstans att Linus Ölund skrivit på "för NHL"?
I så fall måste jag ha missat det.

Så det betyder att nu är minst 240 000 dollar säkrade åt Brynäs.
Plus de drygt 200 000 dollar vi får för Felix Sandström.

Om Lucas Carlsson skriver ett NHL-kontrakt så blir
det minst 240 000 dollar ytterligare.

Och om det skulle bli fler än 10 spelare från Sverige som "går till NHL".
Då ska man kunna räkna ut hur mycket extra ersättning det blir
med den här formeln.

Extra ersättning per ersättningsår i dollar
= (21250 * (AntalSpelareTotalt - 10)) / AntalSpelareTotalt

majk: Får man fråga om du hänger på övriga SHL-lags forum? Eller ska vi känna oss hedrade över att du valde just oss? 😜

Oerthört tyst kring ny tränare, lite oroväckande. Sjödin i all ära, men jag ser hellre att vi får en huvudtränare så att Sjödin kan fortsätta med arbetet han gjorde tidigare.

För övrigt är ”Majk” mer än välkommen. Han håller god ton, diskuterar intressanta aspekter och håller forumet vid liv. Vill du inte läsa, hoppa över.

Chris11: Japp. Riktigt bra att vi tar hand om våra brynäsare medan dom är ute på utlandsäventyr. Nästa säsong kan vi se en återförening med Rödin och Scott :)

Charles: Era juniorer har väl kommit lite längre? Denna kull är ovanligt dålig faktiskt. Men sen kommer supertalangerna. Våra Järnkrok och Silfverberg men ännu större talanger i Grewe och Holtz.

majk: Okej, när Brynäs räknar att dem har 2 forwards som ska in så räknar man in juniorerna på de 13 spelarna som man har. fast man inte räknar med Paille då

Charles: Brodin har förlängt. Ska förmodligen bara in en forward till kanske två. Brodin blir som ett nyförvärv då han knappt spelat ifjol och var inte på sin vanliga nivå då. Hoppas han kan komma upp till sin nivå igen. Både ni brynäsare och jag vet vad man får av honom.
Två av våra kontrakt är juniorkontrakt(Wiå och Walli Walterholm). De lör inte spela många minuter om vi inte får skador. Sen ska vi spela CHL och skador kommer säkert.

Charles: Majk är mer än välkommen att skriva hör. Han har bra kvalité och substans i sina inlägg. Även kul med lite info om DIF att jämföra med. Just nu så känns det som att Vi leder sillyn jämfört med dem 😁

Daniel Brodin förväntas förlänga med Djurgården då har man 15 forwards, ska man köra extra brett lag nästa år?

Majk: du behöver inte ursäkta dig för att vara här och skriva i min mening. gnäller man över det så har man för få problem i världen

Huge: Du får med andra ord inte ut greenfeens fulla värde 😂😂😂

Skrubben: ser att Rödin är med där i bakgrunden också

pjåtor: Skall vi gissa att Nordberg tar samma väg? (Bägge överåriga)

Brynäs försöker åtminstone ändra damverksamheten. Men är det rätt att Ågren och co hjälper till där? Min erfarenhet är att när en person går från ett ansvarsområde till flera så finns det risk för att kvalitén i deras jobb brister för att man måste hinna med mer på samma arbetstid.

Peja: Fått det mesta sagt om världens finaste klubb för denna gång. Alltid kul att snacka med utomstående om sitt lag. Inte meningen att ta över.

Peja: Jobbigt för majk att debatera med sig själv
Men å andra sidan så funkar det i Saik- boken😀😀

majk: Bra snack om Djurgården - men ni borde ta det i Djurgårdsforumet istället. Vore ju kul att damma av det :)

« · 1897254 · »