1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759782 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe: Troligtvis har 87% av spelarbudgeten lagts på backarna och Jocke Eriksson. Det skulle förklara massinvandringen av allsvenska breddspelare till Brynäs.

Forsberg 1978: Alltså... Visst måste vi ha råd med en spelare till utöver Palushaj? Tänker att Forslund borde vara rätt billig och inte fan kan det vara Paille ersättare? För Paille tänker jag var rätt dyr...

Blir inte riktigt klok på detta lag bygge .. Allt krut är lagt på lagdelen i den bakre delen för att hindra mål i baken . Men tanken på mål framåt ser ut att ha glömts helt . Flest mål framåt är väl en fördel tror jag ?? Eller har jag missat något ??

Forsberg 1978: Säg inte att du är förvånad ?? Det är inte jag i allafall . 👹👹

Nu är det bara en spetsforward som ska till, that's it, sen är vi klara. Sen om det blir Aaron eller någon annan får vi se.

Fyfan vad besviken jag är HELVETE!!!

pekka85: Exakt det jag menar. Vinningen i det är att han får den där uppmärksamheten många av er ger han (något som han verkligen gillar med tanke på hur mycket skryt det blir efter den gången han får rätt). Jag är säker på min sak eftersom det så uppenbart. Förstår verkligen inte hur godtrogen vissa av er är. En tolvåring hade kunnat se detta.

pekka85: för Gunderson va på tal dagarna innan. Mrmadhawk gick ut med att han sökte ett långtidskontrakt

atilla: Du menar att han går in på forumet och chansar på att Gunderson skrivit på ett 3-årskontrakt? Vad är vinningen i det? Hur kan du vara så jävla säker på att han alltid chansar och att han skulle göra så med ont uppsåt?

{2064}: Bort med open ice-tacklingar kanske så minskar nog hjärnskakningarna.

För helvete Brynäs skämmes ta mig fan!!!! #PARODI

Inkazar: Jag hoppas verkligen du är något på spåren där. Bengtzén säger ju uttryckligen i pressmeddelandet att detta är en ”breddspelare”. Då vore det ytterst märkligt om Forslund ska vara en rak ersättare till Paille.

atilla: Fast med tanke på Mannbergs historik gällande hjärnskakningar (nästan årligen från 2011 och framåt) så kan den sista varit droppen. Tycker det är på tiden att SHL tar tag i både ansvaret för att låta spelare med återkommande hjärnskakningar fortsätta samt införa betydligt tuffare straff för tacklingar mot huvudet.

bradberry: Brynäs lär dessutom fått pröjsa en del då Forslund stod under kontrakt med amatörklubben.

Pettisbif: Jepp, man förlängde i vintras med mannberg två nya kontraktsår för att senare pensionera honom. Låter högst troligt.

Herregud vilken obegripligt trött värvning... Vad är detta????

{2064}: isånna fall så får Westfält Granströms plats.

Och Mannberg kan också vara ett diskutionsämne. Han har haft skadeproblem, men det gör ju förlängningen av hans kontrakt i vintras än märkligare.

Pettisbif: jag väljer att tro på dig det är mycket roligare. Tänk positivt 😉

pekka85: Ge dig själv. Säger ju faktiskt rakt ut vad som är fel och hur det borde göras istället. Du gråter ju ut lika mycket själv på oss som ifrågasätter.

"Jag tycker det är skitkul att det finns någon med kontakter inom Brynäs som kommer med nyheter på detta forum." Det tycker jag med. Rykten är roligt och ser gärna mer av det. Rena gissningar däremot som försöker framstås som något annat än vad det faktiskt är gör inte annat än lurar folk. Du sitter just nu och försvarar osanningar som skrivs ut.

Pettisbif: Tänkte på det när SHL gick ut med sina tester men har inte koll på om SHL även har satt gemensamma regler för att spelare måste få godkända test för att kunna spela. Paille kommer aldrig att passera dessa test. Granis känns tveksamt men Mannberg som är den spelare vilken Forslund liknar mest nämns inte i diskussionerna.

Pettisbif: varför skulle han ”leka” med de egna fansen? Knappast. Jag undrar vem som leker.

#BackaIntePettis

Märker ni inte att Bz leker med er..?? hahaha

Aaron är klar sen ett tag tillbaka. Varför och när han presenteras väljer Bz att hålla på. Han vill ge tvivlarna en rejäl käftsmäll. Enkelt.

Dom nya läkarundersökningarna som kommer göras inför säsongerna kommer göra att både Mannberg och Granström löper risk för att lägga av i förtid. Såklart även Paille. Som tyvärr inte kommer tillbaks till Gävle.

Inkazar: Jo, det var ett av de alternativ jag också tänkte på. Men Grana är en center och Forslund är en helt annan spelartyp. Då hade lika gärna kunnat plocka in ex-Brynäsaren Daniel Ljunggren som ersättare.

{6984}: Jepp förstår det, speciellt när man kan använda regelverket precis så som man vill. Väntar på avstängning på pettisbiff nu som du lovat.

Förövrigt, precis det Brynäs inte behövde värva. Istället för att ge juniorerna chansen som har mycket mer potential så värvar man skräpspelare som tar deras plats. Det är tokfullt med breddspelare och man fortsätter bara att värva fler. Finns ingen logik alls.

Inkazar: Fick samma vibbar som du. Det måste finnas något bakom, det är en alltför konstig värvning annars.

Skrubben: en tanke.

Kan det inte vara så att Granström ämnar lägga skridskorna på hyllan?
Han har ju haft långdragna problem med hjärnskakning nu senast men även lite andra åkommor. Forslund kan vara istället för Granström.
Och då Westfält på Granströms centerposition.

Har ju klagat rätt mycket på hur Brynäs sköter sina sociala medier tidigare men detta tar ju utan tvekan priset för det dummaste inlägget någonsin. Spelar ingen roll om Palushaj är klar eller inte, sjukt fult gjort mot Forslund hur som helst. Skärp er förfan Brynäs!

Amen.

Skrubben: Lita aldrig på en mytoman ;-)

Pettisbif lyckades alltså ha två fel i samma inlägg. Inte nog med att Palushaj inte är klar, Pailles ersättare blev definitivt inte av ”hög klass” som hans källa påstod.

Aha, Pailles ersättare hämtar vi i Tingsryd alltså. Play In nästa!

Pilen32: Jag ringde direkt till Tingsryd för att ta "referenser". De tycker mycket om Forslund därnere; duktig i boxplay och sjukt snabb. Vältränad och stark trots att han är liten. Bra person. Sen är det ju mycket som ska till ändå för att han ska få till det på SHL-nivå, det är ju minst sagt trångt i botten-sexan nu!

Pilen32: Är han? De är ungefär jämnåriga. Mannberg har spelat juniorlandslag sedan U16 och i SHL de senaste 5-6 åren. Forslund har väl bara spelat på relativt hög seniornivå (Allsvenskan) de senaste 3 åren. Kul för killen givetvis, men meritmässigt så har han inget i SHL att göra. Obegripligt nyförvärv, det räcker inte med att vara snabb.

Jag tror forslund blir bra, vi behöver unga och snabba spelare och även har han en jä*la klubbteknik, så ge han chansen i shl, han och mannberg tillsammans blir nog👌🏽

{8399}: Jag hoppas verkligen inte det är ett misstag. Hur jävla sannolik oddsen på att bland miljoner gifs hitta en med @aaron på?

Zappaholic: Kan det vara ett misstag? Aaron är ju inte direkt ett vanligt namn....jag kör fortfarande F5

Emil Forslund verkar ändå som en spelare med ganska mycket potential? Mycket poäng i juniorlagen, och har ju även gjort det bra ifrån sig i HA. Verkar mer offensivt farlig än Mannberg.
Kanske en något onödig/överflödig värvning med tanke på Brynäs trupp. Får hoppas på en Emil Larsson utveckling!
Kan väl räkna med att asklöf eller Bjurström blir utlånade.
Asklöf ser jag ingen plats för alls i dagens lag.

pjåtor: ingen aning. Men Bz verkar ha varit en flitig besökare i avkroken utanför Växjö.

Drömmer jag??? HAHAHAHAHA vad håller Brynäs på med

{8399}: Det är ett sjukt, kanske omedvetet, hån mot oss fans om inte aaron presenterar. Ytterst amatörmässigt.

Presenteras däremot aaron så är allt förlåtet.

{8399}: Ingen aning om Forslund hur det blir? Kan säkert bli bra och tänker inte döma ut han innan han fått chansen att visa.
Synd om Emil som ju måste va otroligt stolt att ska spela i Brynäs och så gör dom så här! Välkomna Emil och låt han visa vad han kan tillföra, och såga den/dom som gjort det istället!

Men dom som lagt ut det med F5 och Aaaron måste ju va praktikant!
Jag skrev ett sms till en på kansli och fråga om det va han för nu måste ju alla veta om det där uppe. (Vet att det inte va han)

Zappaholic: Brynäs twitterkonto leker med oss, Aaron måste bara presenteras innan dagen är slut. Annars river jag mitt medlemskort till den lokala swingerklubben.

Är det någon ny som sköter kontot och missuppfattat F5? Är ju inte så att den används vid VARJE nyförvärv.

pjåtor: Han är snabbare än vinden, snabbast i HA helt klart. Påminner om Sweatt i spelstilen.

Charles: Om @aaron var en ren tillfällighet att den låg med på tweeten så var det fruktansvärt uselt att inte se den signaturen...

Jan Grismöbel: Vi skall ju ha en forward till så man får hoppas på Palushaj där då...hehe

{6984}: Vem är han ? Har aldrig hört talas om pojken..

Sen kommer ju funderingen varför skriver man med Forlund när man inte vet hur det blir med palushaj, vad händer om man inte får någon av de tilltänkta andra alternativen om Aaron drar till Minsk. då kanske man skulle behöva Forslunds plats till någon som väger upp. mycket udda. vafan jag skulle ju tänka på annat men är fan svårt nu

Leonardo: Ingenting händer . Det är som det ska vara. Snacka om att luften pös ut nu . Veckors väntan på något glädjande slutade i en riktig pyspunka .

Jan Grismöbel: Väldigt dåligt balanserad trupp i vilket fall. Det enda skälet jag kan se att värva Forslund är om Mannberg är på väg ut. Att Bjurström eller Asklöf lånas ut känns ganska självklart med det här förvärvet givet BZs kommentarer om 15 forwards.

{6984}: Vi säger att dom strax går ut med att, visst ja Aaron är också klar så blir det iallafall fel, ungefär som att Forslund är ett skämt?
Nä det här får vi hoppas nån prao har gjort?

Han från mittmedia i Västerås behövs mer än någonsin känns det som!

« · 1899656 · »