Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

Sista backplatsen ..

« · 563665 · » Till forumet

Sv: Sista backplatsen ..
83 Liljegren: Nej då. Var bara vi som slarvade och missade ditt "nya" som också stod i texten.
Kommentera

83 Liljegren: *muttrar*
Kommentera

Falken & GävleLasse: Okej, men nu är alla på det klara i alla fall hoppas jag. :)
Vore kul om den nya backen kunde komma upp i liknande klass som Phillips.
Kommentera

83 Liljegren: Om en back från NHL skulle komma, presenteras i morgon kanske. Så skulle jag vilja att han kom så snabbt som möjligt och spela lite träningsmatcher. För vem kommer inte ihåg att det tog lång tid innan Phillips vart det superba värvning han var på slutet.
Kommentera

Falken: Ja kanske anländer efter Mästarcupen i sådana fall, eller kanske t.o.m. ansluter i lagom tid för att delta cupen? Vi får se om x antal timmar...
Kommentera

Falken: Frågan kvarstår dock. Kommer denne "nye Philips" på artistkontrakt? Skall han fylla leden tills Sulku är fit for fight igen?
Stannar han säsongen ut så blir han dyr och måste följdakligen vara någonting utöver det vanliga. Det kan ju givetvis röra sig om en europe som spelat i NHL fram tills lockouten.

Sista frågan.. kommer man att kunna somna ikväll? *L*
Kommentera

83 Liljegren: Det ultimata vore om nu det är så att en back är klar. Att han ansluter genast och deltar i Mästarcupen. Matchträning kan behövas om det är en som inte spelat under lockouten eller spelat ytterst lite.
Kommentera

GävleLasse: Svaret på sista frågan. Nej! :)
Kommentera

Falken: Hehe... Å jag som skall upp till den svinkalla B-hallen till 09.00 i morgon...
Kommentera

GävleLasse: Kollar du på alla träningar?
Kommentera

GävleLasse: Tror inte det är en europé som spelat i NHL då det sagts att det ska vara en transatlant, men vi vet ju inte.
Kommentera

Falken: Jag har sett alla utom premiärträningen. Då var jag i Oxelösund på jobb. Men skall man sitta här å spekulera så vill man ha lite kött på benen.
Kommentera

GävleLasse: Jo, det förstår jag. Har inte varat på en enda träning jag, någonsin. Känns lite tråkigt. Lär ta och åka någon gång.
Kommentera

Falken: Varit ska det stå...
Kommentera

83 Liljegren: Men vi ska nog ta det här med en hel näve eller två salt. Har ju hänt förut att spelare varit på gång eller klara för Brynäs utan att det varit korrekt.
Kommentera

Falken: Ja det är klart vi får helt enkelt vänta och se.
Kommentera

83 Liljegren: Jepp. Blir att direkt efter 00:00 kolla på gd.se om det står något där.
Kommentera

Falken: Det tycker jag att du ska göra. De lär väl flytta in i A hallen efter Mästarcupen. Brynäs J 20 skall ha match mot DIF på lördag och det står inbokat i A hallen.
Kommentera

GävleLasse: Ja. Vore roligt att verkligen se en träning och se hur dom nöter på spelsättet och kanske få en bättre och klarare syn på hur Boork är som tränare.
Kommentera

Falken: Jag är övertygad om att du kommer att bli positivt överaskad. Men nu kanske du inte har så mycket att jämföra med. Jag såg massor av träningar med både TJ/Kyrö och med WF å det ÄR skillnad
Kommentera

GävleLasse: Vore spännande att höra och naturligtvis att se också. Men vad exakt är skillnaden?
Kommentera

Falken: En stor skillnad är att de även tränar på själva omställningen från defensiv till offensiv. Många moment börjar i offensiv zon där de tränar på att hålla sina positioner sedan kommer en puck ner till Brynäs kortsarg och därifrån iscensätts uppspelet. Det är även mycket fokus på att slå passningar i hög fart.

Jag fick intrycket att de inte åkte 100% förut och när de gjorde det på matcherna så kom oftast passningarna bakom spelaren. Ett resultat på att tajmingen saknades
Kommentera

GävleLasse: "Många moment börjar i offensiv zon där de tränar på att hålla sina positioner sedan kommer en puck ner till Brynäs kortsarg och därifrån iscensätts uppspelet."

Jag kanske skall förtydliga lite och säga att de backar ner till egen zon innan pucken slås ner.
Kommentera

Falken: Jag kan tillägga att de ofta kör flera moment under samma del av träningen. De har hela tiden fokus på att dels träna på att ha folk framförkassen samt att träna målvakterna på närspelet efter returer.

En "drill" de ofta kör är att hela laget backar hem, vänder spelet och kör hela vägen upp till avslut. direkt efter det så får en back en ny puck på blå som de skjuter för styrning. Då står en back (som nu jobbar defensivt) och tre forwards framför buren.
Kommentera

GävleLasse: Det låter riktigt bra. Något jag tyckte jag märkte på matchen mot SSK var Brynäs oftast (inte alltid!) stod upp bra på blålinjen.
Kommentera

GävleLasse: Blir riktigt sugen på att åka och kika på en träning, minst. Att se allt det du beskriver i action.
Kommentera

Falken: Även detta moment har gnuggats. Detta är en följd av att ALLA vet vad de ska göra när de jobbar hem. Backarna får ett bättre understöd, mer tid på grund av bättre och smartare forchecking och kan därför möta upp på ett bättre sätt.
Kommentera

GävleLasse: Ja, och det syntes i matchen mot SSK också.
Kommentera

Falken: Det rekommenderar jag varmt. Det finns en tanke på allt som görs. Gör de fel så är det bara att göra om... Så var det aldrig innan.
Kommentera

Det är positivt att det Boorken vill ha når fram och även visas i matcherna. Och desto bättre att det bara vara första matchen för säsongen och att det redan sitter någorlunda bra.
Kommentera

GävleLasse: Kan gissa att ditt intryck av Boork enbart är positivt.
Kommentera

Falken: EXAKT, det var jäkligt tillfredställande att se hur de gjorde exakt som på träningarna när de spelade sig igenom hela vägen till avslut.

Viitakoskis mål har jag sett några gånger på träningen...intränad variant
Kommentera

Falken: Ska stå var*, inte vara...
Kommentera

Falken: Det kan man säga... i alla fall så här långt. Det roliga är att han har verkligen fått spelarnas förtroende och det är bra stämning på träningarna.

Men jag ska erkänna att jag var skeptisk till Boork i början. Han har fortfarande mycket kvar att bevisa, men som sagt var. En bra start har det varit.
Kommentera

GävleLasse: Mina intryck är begränsade då jag inte sett han speciellt mycket i action. Men av det jag hört och sett så verkar han vara en mycket trevlig person som verkligen tar sitt jobb på allvar och försöker klämma ur det lilla extra ur varje spelare. Något annat som gläder mig är även att han verkar ha en sån oerhörd respekt för Brynäs som förening.
Kommentera

GävleLasse: Viitakoskis mål fick en att drömma. Var ruskigt snyggt och välspelat, hela vägen.
Kommentera

Inget på GD.se nu i alla fall, tyvärr.
Kommentera

Falken: Jag hörde även på träningen i fredags att Boork ofta besöker J18 och J20 träningarna. Något som inte hänt vidare ofta sedan Sandlins dagar.
Kommentera

GävleLasse: He he, uppe än? Ja, det är bra att han engagerar sig i föreningen, hela föreningen.
Kommentera

Falken: Ja, jag skulle kolla lite om det kom upp nåt om några eventuella backar. Meeen man får nog vackert vänta ett tag till...

Jag kanske få ta till Kinesisk vattentortyr uppe på kansliet i morgon för att få fram nåt matnyttigt *L*
Kommentera

GävleLasse: Ha ha. Du får gärna göra vad som helst, bara du får fram information! Minst en back behövs ju och ju snarare han kommer destor bättre.
Kommentera

Falken: Ska stå desto* Grrr, stör mig på mitt slarv....
Kommentera

GävleLasse: Inga heta rykten så här på förmiddagen? Börjar bli intressant att se hur de förmodade topplagen dräneras på nyckelspelare. MoDo´s "guldlag" från ifjol är ju helt i spillror. Börjar tänka på den gamla sjömansvisan som den olycklige kaptenen (han som blev uppäten) sjöng i Hajen 1;
Farewell to you all, you fair spanish ladies.
Farewell to you all, never see you again.
We have received orders, to sail back to Boston.
Farewell to you all, never see you again.....

Vistt är det vackert, så säg!
Kommentera

JanT: Nej det är nästan otäckt tyst så just nu.
Kommentera

Läser i Mora Tidning att Petré befinner sig i sin bostad i Gävle....kontraktslös....vill inte ha ytterligare en 6:e-7:e back nu.
Kommentera

Gusten: Det får vi verkligen hoppas inte blir fallet, verkar som om vår gamla 4:e line inte gjort någon större succé i dalom.
Kommentera

Jag blir nog förvånad om det skulle presenteras en back idag, tyvärr.
Kommentera

Det verkar inte "Kahn" tycka... eller drar han oss bara i benen?
Kommentera

rackham: Jag hoppas verkligen att Kahn har rätt. Men jag är tveksam.
Kommentera

Djurgården har idag gjort klart med Henrik Nordfeldt.

Från Djurgårdens hemsida:

Djurgården Hockey undertecknade idag ett 1-årskontrakt med den landslagsmeriterade (15 A-landskamper) centern Henrik Nordfeldt. Under sin 10 säsonger långa elitseriekarriär har Nordfeldt spelat 454 matcher och gjort 181 poäng, fördelat på 86 mål och 95 assists.

- Vi valde att värva en center eftersom Espen Knutsen tvingades sluta samtidigt som vi riskerar att tappa Robert Nilsson till NHL. Henrik Nordfeldt är en stark spelare med gott om erfarenhet som passar utmärkt in i Djurgårdsmentaliteten, säger Djurgården Hockeys tränare Hans Särkijärvi.

- Jag hade anbud från klubbar både i Sverige och utomlands, men när Djurgården hörde av sig så kändes det rätt direkt. Den senaste säsongen ville jag prova något nytt efter alla säsonger i Elitserien och därför valde jag att spela med österrikiska HC Tiroler Wasserkraft Innsbruck, men det var planerat redan på förhand att jag skulle komma tillbaka till Sverige efter ett år, säger Henrik Nordfeldt.

Henrik Nordfeldt anslöt till Djurgårdslägret idag och kan göra snabb debut i Djurgårdströjan, kanske redan på onsdag mot Färjestad.
- Jag har hållit igång på egen hand uppe i Leksand med Johan Hedberg, så jag ligger nog lite efter med isträningen. Men jag spelar så fort tränarna anser att jag är redo, avslutar Nordfeldt.
Kommentera

« · 563665 · »