1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778358 inlägg · 7967 ämnen
« · 1585253 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skeppa Lauritzen
Enaranger: Det är konstigt att de inte skriver mer om Brynäs, även utifrån deras eget perspektiv. Tittar man under "mest lästa" på gd.se så toppar alltid artiklar om just Brynäs.

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk:

Nej i Brynäs har vi olycksfåglar. :)

Rumpelstiltskin: Tystnaden beror nog snarare på att säsongen inte är igång. Deras Brynäsbevakning har varit geomgående usel under en längre tid, tycker jag.

Enaranger: Det har ju blivit knäppt tyst efter Linus Norberg slutade på GD...

Har noke ett två-års kontrakt? På eliteprospects står det ett år, men på brynäs egna hemsida står det två år.

bradberry:

Appropå gävletidningarnas dåliga bevakning av Brynäs.
Inget om vilka spelare som kan följa med till Schweiz
i gävletidningarna. Det får vi läsa i Expressen.

Jag har för mig att de skickade iväg någon reporter när
Gefle IF spelade någon träningsturnering utomlands i våras.
Få se om de gör samma sak nu, eller om det väntar på
att det ska komma några nyheter på Brynäs hemsida
som de kan skriva av.

Så här drygt två veckor innan seriestart så förväntar man
sig ju att minst 2 - 3 artiklar om dagen ska handla om
Brynäs.

foppa78: Har Lauritzen blivit skadad? Härligt, den var rolig, i samma klass som "har valar hål i huvudet?" och "har påven en lustig hatt?"

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Hej på er får ursäkta men har inte hängt med riktigt här på en vecka är ju på Cypern men har Lauritzen blivit skadad? Kommer det plockas in någon ersättare?

Spelare som Stålmusen är saknade i dagens trupp men det blir nog bra ändå..

bradberry:

Den här säsongen kan nog bli precis så jobbig som man befarat.

Johan Norrström:Det är bara att ring in Arga Snickaren, Timell och hela högen för årets Brynäs är ett rejält fuskbygge.

Klokt!

Å dumt på samma gång...

Klokt att inte storsatsa på en operationsresa till staterna som Lauritzen försökte pressa fram i media.

Dumt att tro att han skall bli bra. Naivt...

Treklövern1912: haha, lite Tikkanese hade inte varit fel att höra i intervjuerna... ;)

Huss: Ingen har föreslait Esa Tikkanen än. Det är ju en tradition på denna site ;-)

Redigerad kommentar

Ska klubben bibehålla nuvarande värvningsstrategi bör man kanske skippa försäsongen helt. På så vis har man ju åtminstone en skadefri trupp när säsongen börjar i september. Vägrar tro att detta bara handlar om tillfälligheter och otur. Att spelare som brottats med skadebekymmer under karriären, helt plötsligt skulle bli kvitt dessa då de skriver på för Brynäs är ju inte troligt. Lika troligt som att defensiva spelare helt plötsligt skulle bli brutala poängmaskiner. Dags att börja tänka om.

KevinNa : Enligt Arbrahamsson på Aftonbladet så var Sundlöv på Ramstedt efter nokke ja =) kan ju bero på Granström/Larsson, för den situationen uppstod väl efter att Nokke värvats? =)

HappyX3: Så Sundlöv var på Ramstedt efter att Nokelainen värvats? Det hade jag missat. Har för mig Sundlöv sa att truppen var spikat iom Elias ersättare. Ja Nordan och Lauritzen är 2 ruggigt osäkra kort. om nu Sundlöv är ute o letar en ny forward, hoppas fan att det är en kreativ sådan isåfall.

Huss: ingen aning om ryktet är helt sant... Håller helt klart med om att man måste ta höjd för dessa skador, ha ett slagkraftigt lag där man ser de här riskspelarna som bonusar om de kan spela och det på en hög nivå...

DavyDjoos: Kan det inte vara så att Brynäs var ute efter Ramstedt i ett tidigt skede men sedan dök Nokelainen (ett bättre alternativ) upp?
Helt klart är att det inte finns några marginaler i årets trupp. Olycksrelaterade skador får man alltid räkna med men de som är ständigt återkommande ljumskproblemen hos vissa spelare måste det tas höjd för när truppen spikas.

HappyX3:Gävles tidningar verkar inte visa något slags intresse i brynäs. De gör endast de nödvändigast och har inget intresse att fördjupa sig om det uppstår ett rykte om att truppen kanske inte är spikad. Dåligt av lokaltidningarna...

KevinNa: nog kommer Lauritzen att få en liknande säsong igen, om han inte opereras, han kommer ju att slita upp sina ljumskar om och om igen, med risken att låta pessimistisk - men det är min tro, och många andras... Lägg därtill att Sundlöv är ute och letar, varit på finnen (Ramstedt?) som AIK sägs snuvat Sundlöv på, efter Nokelainen värvats...

Jag är trött på skadorna, kanske BIF-ledningen likaså!?

Ingen rök utan eld...

KevinNa : Men med Alexander Larsson ute ur spel också så är frågan om inte den dörren är öppen igen. Speciellt när varken Lauritzen eller Granström lär spela i inledningen av serien. Nordan är också ett (konstant) osäkert kort pga skadehistoriken.
Skulle iofs kunna tänka mig Daniel Ljunggren i en centerroll istället för Larsson.

KevinNa : Varför vi pratar nyförvärv var därför att Sundlöv var intresserad av Teemu Ramstedt efter det att han värvade Nokke. Så det innebär att Sundlöv inte stängt dörren!

Stör mig på att gävlemedia inte konfronterat Sundlöv med detta! ;o

DavyDjoos: Visst har vi skador, absolut. Men inte en chans Sundlöv värvar mer. Visst har vi 5-6 ordinarie spelare borta i december så men inte nu. Sen är det bara och be till de högra makterna att Lauritzens skada inte är allvarlig (även om den säkerligen är det)

KevinNa: anledningen stavas S-K-A-D-O-R, samt L-A-U-R-I-T-Z-E-N... Ledsen för de stora bokstäverna... ;)

Huss: Jo visst men varför diskuteras det nyförvärv nu? Har inte Sundlöv spikat truppen iom Nokelainen?

moment22: Toni Rajala vore mumma. Lite Omark över honom, skulle passa ihop med Harju.

Carl Lejonkräk:

Esa Pirnes spelar väl i AIK om jag inte missminner mig.

Carl Lejonkräk:Ännu en defensivt lagd spelare. Duktig tekare ingen playmaker.

tompap71: Esa Pirnes då?

tompap71:

Så...vilket är det?...jag blir lite förvirrad...

"Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs"

"Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar"

Forumet blir ju bättre om vi skiljer mellan uttalanden & spekulationer...

De Sundlöv sagt är ju iaf att Bif varit intresserad, tror inte automatiskt att det finns en massa pengar över nu...

- Intresset fanns kanske före Sweatt o Nockes lön...

- Bif kanske aldrig hade varit i närheten av att matcha Omarks lön

- Klubbdirektör/ordförande kanske hade kunnat sanktionera en sådan one-of-a-kind-värvning (artist+Harjus bästa hälft) men inget annat...

Linus Wickman:

Daugavins vore en höjdare, en lirare och hyfsad målskytt som har underskattats grovt i NHL och mest fått spela 3-4lina. Väldigt omtyckt av både medspelare och fans. Personligen förbannar jag den dag Ottawa bytte bort honom. Men att få han till Brynäs kommer aldrig hända, han kommer garanterat erbjudas åtminstone ett tvåvägskontrakt någonstans i NHL.

Redigerad kommentar

tjugo8:

Såvitt jag vet har Sundlöv aldrig sagt rent ut att det finns några Omark-pengar, men tänk lite själv, om Sundlöv i rikspress går ut med  att han varit på Omarks agent ett tiotal gånger, nämnt i intervjuer att det finns plats för Linus om han vill hit. Lägg till det att Mr.Madhawk och Oskar Lindkvist på Nöjesmix.com, bloggare med erkänt bra källor, nämner att det finns en överenskommelse att Omark kommer spela i Brynäs ifall han inte lyckas nå ett NHL-kontrakt.

Man må tycka Sundlöv är en idiot om man vill, men så dum att han försöker värva en spelare utan täckning ekonomiskt är han knappast och i min värld betyder en tänkt värvning som inte blir av att det blir pengar över, såvida inte spelaren planerat att spela gratis, men sådant händer jiu bara i en sportchefs våta drömmar. Eller?

moment22:juste, glömde bort han! Toni skulle verkligen passa in, inte lika dyr som Aaltonen heller. 

Linus Wickman: Toni Rajala skulle vara en fin ersättare för Lauritz. Och så får Nokkelainen ngn att prata finska med:)

tompap71: Ja, dom pengarna är inte Aaltonen värd, såklart. Rätt galet ändå om han begär mer, är det någon klubb som på riktigt skulle betala så mycket för Aaltonen? Han hamnar väl i Schweiz till slut antar jag... Undra hur mycket Omark skulle kosta i månaden? Med tanke på hans attityd har varit tidigare verkar han ju iallafall tro väldigt gott om sig själv och det skulle inte förvåna mig om han hade kostat lika mycket för Brynäs som Aaltonen gjorde för Rögle förra säsongen...

Någon som vet om det finns något annat intressant namn på marknaden just nu? Sundlöv kanske inväntar NHL-camperna ändå, trots allt?

brynäs kommer förmodligen vara jobbiga att möta iår med tanke på alla hårt jobbande forwards vi har i laget och en ganska stabil defensiv så kommer det säkert bli ganska målsnåla matcher när brynäs spelar och då vore en spelare som aaltonen helt perfekt som bara kan gå in och avgöra matcher helt på egen hand. Plocka hem han nu sundlöv!

HappyX3:

Har han precis kommit tillbaka från en lång skadeperiod är han nog högvilt för Sundlöv.

tompap71:
Källa på att Sundlöv sagt att det fanns Omark-pengar, tack!

Rodrigo: han kanske har reserverat kosing åt Omark som nu är spenderbara!? ;)

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Sondell o Skogs ljumskskadade
Var ljumskarna lika bräckliga på Gavlerinkens tid...?

tompap71: då får vi allt lura på han ett kontrakt baserad på bonusar. 250K månaden och sedan ett antal bonusar på om man tar guld, poängligan osv ;-)

Rodrigo: tycker vi lägger allt på aaltonen ist, nokke ihop med honom skulle vara nåt!

Rodrigo:

Kollade Ramstedt på några Youtubeklipp, ingen fena på skridskorna direkt men verkar spelsmart och ser ut att kunna träffa mål vilket vårt gäng är sämre på. ;)

Vad gäller pengar så har ju Sundlöv vid flera tillfällen hävdat att det fanns utrymme för Omark om han ville komma till Brynäs, det kan inte handla om småpengar han la undan där, förhoppningsvis täckte det kostnaden för Nokelainen. Aaltonen finns det nog bara en, möjligen två klubbar som har råd med i SHL, Färjestad och möjligen Örebro om Fahlman öppnar plånboken. JMA hade 600.000 pluss lite växelpengar per månad i Rögle ifjol, det sägs att han begär mer för att spela i Sverige denna säsong. Det kommer Sundlöv aldrig betala och personligen tycker jag Aaltonen långt ifrån är värd sådana pengar. 

HappyX3: Haha jag med, jag var ironisk med att han var "i rätt ålder".

Rodrigo:Du är ju som dom där spanjorerna i tjuren Ferdinand som sa "Honom skall vi ha" och sedan ville Ferdinand bara lukta på sina blommor och blev en flopp.

Rodrigo: Jag vill ha en klart bättre spelare, menade bara att det såg ut som en sundlöv värvning!! ;) så skulle inte förvåna mig!

HappyX3: Hmm... 17 poäng på 51 matcher i SM-liiga låter inte så lockande... Men han är ju trots allt i rätt ålder. Honom tar vi.

« · 1585253 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)