Brynäs IF

727886 inlägg · 7962 ämnen

Värvningar

« · 85265 · » Till forumet

Sv: Värvningar
Gavlerinken: Han kan ju annars följa med Bissett till Leksand. Det bästa vore ju såklart att han gick till en ES-klubb, han inbringar ju den högsta transfersumman, sköna 700.000 riksdaler.
Kommentera

micke: Nä, Leksand skulle svida. Ju lättare fyra derbyvinster i vinter desto bättre...
Kommentera

Gavlerinken: Åh andra sidan så har LIF så väldigt goda erfarenheter av att ha brynäsare i laget. Nu när dom väl har kravlat sig upp ur dyngan kan vi ju börja på en ny kula och återigen smyga in femtekolonnare i laget. :)
Kommentera

Tycker ändå ..även efter dessa "Rykten" (hoppas det är nåt fast i dem) att truppen ser svagare ut än föregående år.iofs så får man väl hoppas att vi slipper alla dessa skador emn det e sånt man aldrig kan veta, tycker att det skulle behövas värva i allafall 1-2 forward till av klass...Annars e jag rädd att detta kan sluta i katastrof!!! Men visst man ska ha tron kvar...annars kan man lika gärna ge faen i att bry sig om detta OCH det är juh tydligt att det är många här som gör....Landa Jokkinen för faen.....(skämt å sido). Ja vi får hoppas att detta inte bara är rykten iaf!!

Tony
Kommentera

Man skall som bekant inte ropa hej förrän man är över bäcken,
men om SK lyckas ro Laitinen och Anger i hamn så har dom
gjort ett bra jobb. Som micke säger, en ytterligare forward vore
önskvärd. Rosa var ju ett namn som nämndes och varför inte lägga
till Jeff Hamilton från Kärpät. 17 mål och 15 ass på 36 matcher.
Var han inte på tapeten när det gällde att ersätta Williams?
Nåja, en transatlant som går direkt på mål är ju aldrig fel....
Intresset för dessa kanske svalnar iofs nu när det tydligen är
nya förutsättningar gällande artistkontrakt.
Micke har väl koll på detta, rätta mig om jag har fel...
Med Laitinen, Anger samt Rosa/Hamilton/annan klara kommer
åtminstone jag att sova lugnt fram till september.
Många här har ju idiotförklarat SK mfl och skulle ovannämnda
affär gå i lås så kan ju de som känner sig träffade ta på sig
dumstruten direkt och omgående ställa sig i skamvrån.... ;-)
Kommentera

Huge: det verkae gnälligt här bara för några v värvningar vi har ju ett halvår på innan serien börjar.
Kommentera

Huge: Jag har idiotförklarat SK många ggr och det står jag för.Jag tycker dom betett sig som klantarsel inte minst under säsongen.Att dom nu ser ut att ha fått ett par riktigt bra nyförvärv är kanon,men att höja dom till skyarna spar jag nog med.Att dom ersätter vissa etablerade namn med Östlund mfl är ju nåt som vi skrikit om hela säsongen här.Nu är det upp till bevis för grabbarna.
Kommentera

Huge:
Är Pavel Rosa verkligen aktuell för Brynäs?? Det skulle ju vara en knallsuccé och årets värvning om det gick hem, har sett han i lite landslagsturneringar och i NHL, förstår absolut inte hur LA kunde släppa den grabben...
Kommentera

Puffen:
Det är en fördel om värvningarna får spela in sig i laget, om man väntar till September med att fastställa truppen kanske vi får hem ett helt gäng med "Jeff Williams" HUGA!!
Kommentera

KentaK: Eller ett gäng Janos...
Kommentera

Sylf: Hade inte Jonas Bergqvist ett par bra bulgarer på gång för ett par årsen??? Kan va nått billigt o bra kanske?
Kommentera

Sylf:
Det bästa vore ju helt klart att ha truppen HELT fastställd i början av Maj...
Kommentera

aphac: hahaha Video-Bulgarer eller!?

Hahahahaha
Kommentera

Huge: He he. Jag har oxå Jeff Hamilton på min lista över "tänkbara nyförvärv", har för mig att hans namn nämndes då men jag minns inte riktigt. Däremot kommer jag ihåg att det var Eric Perrin alla trodde Janne Larssons ersättare skulle vara. Just när det gäller transatlanter av Hamilton, Toporowski, Harder mf.l finns det ju mängder av såna som går att skaffa på artistkontrakt senare på säsongen. En som Rosa eller Nedved däremot är nog svårare att finna, så ska man signa honom gör man det innan säsongen börjar. Det verkar dock långt ifrån verkligt just nu...
Kommentera

KentaK: Tror fan han hade det om jag inte minns fel,hurvida dom hade fyrkantiga skallar förtäljde inte historien :-)
Kommentera

aphac: Tror det var en ungrare som var junior och hette Tamas Gröschl.
Kommentera

Eller en Ugandier som var pensionär,bra nog åt Leksand.
Kommentera

KentaK: Rosa är inte aktuell för BIF. Det var bara ett av namnen jag föreslog i tråden "Nya forwards" 2002-04-29 00:08:53...

Årets värvning skulle väl vara Peter Schaefer från TPS. Säg att killen tycker han får för lite i pröjs av Vancouver och han istället spelade i BIF för den nätta summan av 250.000/månaden.
Kommentera

Arbetarbladet har tydligen uppdaterat med nyförvärven nu.
Kommentera

KentaK:

Håller med om att Rosa vore en drömvärvning. Det var väl micke som grävde fram dessa alternativ (Rosa mfl) men tyvärr så tror
jag nog också att det stannar vid just en dröm...
Kommentera

Sylf: Undrar vad GD kommer skriva? "Två osäkra kort till BIF?. Veli-Pekka Laitinen, sug på det namnet. Heter man så fånigt så är det inte konstigt att man bara spelat 8 landskamper. Dessutom åkte Veli-Pekka ur Kalle Anka-cupen i första omgången när han var 9 år, det var visserligen tennis men visar ändå vilket bollsinne Brynäs nya finne har. För att inte tala om när han som 15-åring blev bänkad en hel match under en träningsmatch. Anger är det andra namnet. Gävlesonen som inte har en enda A-landskamp bakom sig! Anger gjorde i år sin bästa säsong men bidrog ändå till att AIK åkte ut. När han var 19 år blev han t.om kickad från DIF och fick spela i allsvenskan resten av säsongen. Njae, nog är det osäkra jokrar med konstiga namn BIF försöker värva tycker vi på GD."
Kommentera

Alla snackar om LHC:s värvningar men se upp med ett lag som
smyger i vassen, nämligen SSK.
Enligt taif:s ryktessida så är Mats Lindgren (NYI) på G och med
honom i laget (plus övriga redan klara nyförvärv) tror jag att kringlorna kommer att kriga i absoluta toppen nästa år...
Kommentera

micke: Eller så låter dom Keb kommentera spelarna.Han gör som han brukar,klipper å klistrar som den värsta Marjasin.Från TT,DN och även citerar gästböcker som den här.
Kommentera

Huge: En fluga gör ingen sommar. SSK kommer hamna efter BIF ändå. Tälje hamnade 6 poäng bakom ett skadedrabbat BIF förra säsongen och skulle vara tvungen LHC-satsning för att hamna ovanför oss nästa säsong.
Kommentera

Sylf:

Ja, tänk vilken höjdare, att få se KEB citera Karlström......
Kommentera

Huge: Då får han foten direkt.
Kommentera

Sylf: Främst Keb, men även övriga där, verkar ju ha fått trippla hjärnblödningar. Jag har alltid tyckt att Keb skrev intressanta och objektiva artiklar förr men nu är det rena rama skiten, ren smutsmålning av BIF. Om dom tror dom ska sälja mer nummer på det sättet så är det ju bara att tänka om. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser "Fråga Keb" spalten, t.om när CAPSLOCK-kungarna på Hockeysnack härjar som värst håller dom högra klass än Keb.
Enda kvalifikationerna för att jobba som sportjournalist på GD verkar vara att behärska CTRL+C, CTRL+V och vara jättebra på att leka i sandlådenivå...
Kommentera

micke:

Det har du rätt i och ett par nyförvärv gör iofs heller kanske ingen
vinter (?) men jag tycker ändå att dom ser intressanta ut.
Att dom skulle klämma sig in före Brynäs i tabellen tror jag inte
heller men det trodde jag var självklart. ;-)
Dom har iaf inte tappat några tyngre pjäser och samtidigt fått
Törmänen, Zetterström, Rohlin och ev Lindgren.
Som sagt, pass upp....
Kommentera

micke: Håller med fullständigt.Jag tyckte att GD var bra förut men nu vette fan.Att sitta och citera andra drakar och sen klippa in lite " Gävlesonen och de rödblårosagrönskrudade iskrigarna från Hofors" eller nåt i den stilen är inte bra journalistik.Tur det går att läsa andra tidningar på nätet.
Kommentera

Ja, vår vän KEB är sannerligen en riktig juvel....
Läste precis "Fråga KEB" där en brynäsfan undrar om inte GD kunde
klarlägga vilka ambitioner Brynäs (läs SK) har och hur man arbetar.
I stället för att hänvisa till Brynäs hemsida, avd läsvärt, så
lyckades han prestera ett svar som i analytisk förmåga skulle
få en viss hr Karlström att bli grön av avund....
Kommentera

micke: Värst vad ironisk man kan vara då! Förlåt så mycket men jag tror nog Keb Eriksson, som följt elithockeyn på nära håll i flera decennier, är en bättre saklig bedömare än vad du är. Jag tror inte att Brynäs gör nägra helkassa förvärv i Ram, Anger och Laitinen, om dessa kontrakteras. Men jag tror heller inte att det är några påtagliga förstärkningar av laget, vilket väl ändå måste va´ målsättningen med ett lag som bara blir åtta i serien och utslaget direkt i kvartsfinal senaste säsongen??
Kommentera

Jag tror iaf att Anger är en kanon förstärkning om han kommer vi behöver målskyttar!! Finnen vet man ju inte så mkt om men han e säkert bra! fast jag skulle gärna se att det kom nån mer forward nån bra Tjeck kanske... för att bredda truppen.
Kommentera

Angers farsa är ju fullskiten med pengar, han kanske bidrar med lite till Alderholmen projektet.Anger är en positiv överaskning, t.o.m. jag, den store pessimisten tycker det.Hoppas nu bara att det blir verklighet.
Kommentera

Maggan82: Visst skulle det behövas en forward till. Men signar Brynäs Niklas Anger är jag rädd för att det är stopp där. Anger får gärna komma men den känns bestämt som att det behövs ytterligare en gubbe att krydda anfallssidan med för att laget ska bli bättre än i vintras. På backen går väl BIF ungefär jämnt upp om man får Laitinen istället för Olsson. Sämre kanske inte det blir, men heller inte bättre. Tror jag.
Kommentera

Med 14 forwards (inkl. Östlund och Anger) och 8 backar (inkl. nye finnen) så kan ni lungt räkna med att truppen är klar.
Därmed skulle truppen vara färdig i slutet av April vilket torde vara bland topp tre i ES. Bra jobbat ! I år igen !
Kommentera

Bright: Om du öppnar ögonen och läser igenom mina inlägg min gode Bright så ser du att jag tidigare tyckte att Keb skrev "intressanta och objektiva artiklar". Det råder inget tvivel om att Keb har upplevt BIF mest av oss alla här men nu verkar hela GD-sporten drabbats av kollektiv hjärnblödning. Det dom sysslat med senaste månaden är inte god journalistik, det är inte sakliga eller objektiva artiklar, det är helt enkelt helt jävla kasst. Tydligen var det ngt bråk mellan Håkan Berg och GD som inte jag riktigt fattade som är orsaken till det här. Men GD har ett ansvar till sina läsare som man totalt glömt bort och nu "ger man igen". Ren sandlådenivå. Om du tycker att GD visat prov på bra journalistik när det gäller BIF den senaste tiden tror jag du är tämligen ensam om det.
Kommentera

micke: Men vad konkret är det som GD har skrivit så fel, undrar jag då??
Kommentera

micke:
Ram, Laitinen och Anger. Yippiieee, nu blir det lapp på luckan och SM-guld...
Kommentera

Bright: Man har flera gånger kopierat text rätt av från pressmeddelanden, TT, Hockeymagasinet och t.om Hockeysnack i sina artiklar. När det kom fram att Ram skulle skriva kontrakt hade man två artiklar om honom, bägge med en negativ underton direkt. I artiklarna försökte man utmåla Ram som sämre målvakt än vad han egentligen är, att han spelat i Japan och blev petad till förmån av en yngre målvaktet i årets slutspel är såklart tacksamma måltavlor. Inget om att han trots allt var SM-Liigas 2-3 bästa målvakt och har flera säsonger som förstakeeper i AHL bakom sig. Man citerar westerlind citera Wennerholm i AB efter en match i SHG förra året. Varför inte dessutom berätta att Ram året före i samma turnering var näst bäste keeper och slog b.la Roman Chechmanek. Vill man vinkla fakta för att passa sitt syfte så är det lätt. Att göra det här är en sak, men på en sådan "seriös" tidning som GD är det skamligt.

Att man sedan inte skriver en rad om Brynäs IF:s 90-årsfest är ett annat klavertramp. Vet inte vad som stått i papperstidningen men på nätet har jag inte hittat ngt. Både BIF å GD förlorar på det här, men helt klart är det GD som förlorar mest. Både anseénde och läsare.

Fråga Keb ska vi inte ens nämna. Isch vilken smörja...
Kommentera

Åsså var redan Anger klar då. Ett två-årskontrakt enligt GD. När man skulle skriva om Laitinen tog man som vanligt den lätta utvägen och kopierade texten från Hockeymagasinet. CTRL+C, CTRL+V, ändra lite ordföljd och vips så är man hockeyjournalist! :)
Kommentera

Huge:

Jag har sett Jeff Hamilton i ett par matcher, han glider mest omkring på isen. Visserligen kan han göras mål då och då.
Men han är ingen lagspelare tyvärr. Sedan är han ganska liten och klen.
Kommentera

Aftonbladet skriver om att Laitinen skriver på när som helst och "stänger dörren" definitivt för Christer Olssons ev fortsatta spel i BIF och istället öppnar möjligheten för andra svenska klubbar att fånga Olsson. Tänk om det skulle bli så. Olsson går inte utomlands, som det hela tiden handlat om, utan hamnar hos en konkurrent i elitserien. Mycket svag moral av Crippa i så fall att svika Brynäs på ett sånt sätt...
Kommentera

Intressant att höra Angers kommentar till valet av brynäs trots att flera andra klubbar var intresserade. "De fick mig att känna mig välkommen, hockeykulturen där tilltalar mig. De var mest intresserade." Bra jobbat av den utskällda sportkomitten...
Kommentera

lindberg:
"- De var mest intresserade"
Vilka var de andra klubbarna som inte var lika intresserade?
Kommentera

gojoh:

Jobbat bra ja - kvalité nja
Kommentera

Bright:

Vi vet sen länge att C's moral är tvivelaktig- tyvärr...
Kommentera

Är det någon som vet hur det går med Jamie Rams kontrakt med Brynäs? Har han skrivit på än eller inte?
Kommentera

micke: Om de nu inte fick tag på mer "fakta i målet" så är det väl bättre att man nämner det än att bortser från det över huvudtaget.
Allt som skivs om BIF är bättre än inget alls.
Kommentera

Kessler: Hur orkar du svara på ett inlägg som skrevs för så länge sen. Blir tokig av att behöva bläddra..................
Kommentera

bradberry: Tryck på "Visa tråd" så slipper du bläddra så mycket :-)
Kommentera

« · 85265 · »