Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09
5-4
2-1
6-1
6-2
4-0
3-1
6-0
3-1
1-3 !!!!!!!!
2-1
4-1
2-2
2-2
2-2
5-1
4-2
1-1
4-2
4-1
Tja Vitryssland slog ju Tre Kronor en gång i tiden så varför skulle inte Brynäs kunna slå Frölunda? Det ska vara de defensiva gamla spökena i väggarna då som sätter käppar i hjulen.
Jo jag läste det där i går och kunde bara konstatera att orsaken till att Super-Mads får spela PP och att NC inte matchar de "heta" spelarna är att det fortfarande finns gamla spöken i väggarna.
Jorosåatte...;)
Källa: Hockeychat med Leif Boork i Expressen.
Henrik: Är Niklas Czarnecki rätt man att leda Brynäs? Brynäs spelar riktigt tråkig hockey just nu, och det ger inte mycket utdelning framåt. Utan Markström skulle nog Brynäs ligga under strecket. Är det dags för ett byte nästa säsong?
Leif Boork: Under mitt tredje år försökte vi diskutera fram hur vi skulle ta nästa steg och spela en mer offensivt inriktad ishockey. Men Brynäs situation har av ekonomiska, strategiska och lokalpatriotiska anledningar stannat där vi var under min ledning för fyra år sedan. Oron bland personer i klubben är dock mindre nu än när jag började i Brynäs. Jag tror att Niklas inte har den positionen att han rår på Brynäs gamla spöken som fortfarande finns i väggarna.
Frölunda imponerade ju inte mot Djurgården senast, de var rent ut sagt usla om sanningen ska fram.
Lägg till 2 ex-Frölundaiter som kanske inte visat sig i Brynäs hitintills, men som lär vara taggade upp över öronen ikväll.
Det kan gå hur som helst....
Rekryteringsgruppen finns den verkligen???
20 senaste matcherna i Scandinavium mellan Frölunda och Brynäs har slutat så här:
5-0
5-4
2-1
6-1
6-2
4-0
3-1
6-0
3-1
1-3 !!!!!!!!
2-1
4-1
2-2
2-2
2-2
5-1
4-2
1-1
4-2
4-1
Brynäs har på dessa 20 matcher skrapat ihop 7 pöäng och Frölunda 49.
Brynäs har på dessa 20 matcher gjort 28 mål och Frölinda har gjort 72
Statistiskt sätt så vinner Frölunda med sisådär 4-1.
Läser i Arbetarbladet.
Skulle man inte kunna vända på rubriken,och istället skriva?
"Gränsen nådd-Spelarna ger Czarnecki kritik"
Tips 1-1.
Redigerad kommentar
Brynäs nya fina offensiv firar stora triumfer och laget lyckas göra 2 mål, båda av Hansen från blå!
NC är nöjd efter matchen då budskapet om ett offensivare Brynäs har nått fram till spelarna. Gruppdynamiken är fortfarande bra och vi ställer upp med samma formationer hemma mot SSK. Likit Andersson, Simon Skoog har signat för 8 år och den lame, rullstolsbundne Kokko förväntas göra det samma. Sunklöv anser honom vara en drömvärvning och skall ersätta L.J på samma sätt som Hutten ersatte Bäckström.
70 Rodrigues:vad får dig att tro att de gör 2 mål?
jag tror på 5-0
mk: Hansen komer att hänga ett från point i PP imorgon.. varför? Jo hela frölunda kommer ligga i en hög och asgarva åt brynäs patetiska PP
Kudden kommer att regera framför kassen.
"De har satsat på andra spelartyper?"
Tveksamt.
"De utbildar annorlunda?"
Kanske, men inte troligt.
"De satsar mer på de juniorer de lyfter upp?"
Definitivt.
"Flyt?"
Sånt förtjänar man.
sylf:
De har satsat på andra spelartyper?
De utbildar annorlunda?
De satsar mer på de juniorer de lyfter upp?
Flyt?
Utom för DIF då......
mk:
Jag tror att de tänker så här:
Genom att köra med samma lag visar coacherna att det tror på laget och att spelarna har ledarnas förtroende. Frågan är väl snarare om ledarna har spelarnas förtroende eftersom spelplanen inte genomfördes mot Modo. Det där känner man rätt bra om man är med i truppen, men levererar spelarna flera sådana lama tillställningar så... synd det rätt så bra utanför truppen också.
Förändring under match är för att bryta mönster. Bryta motståndarnas flyt, försöka få till en tillfällig enegihöjning som kan ge nåt mål och sedan rulla på därifrån. Typ.
CZE kör efter sin plan. Han är konsekvent och det är enda sättet att resonera. Börjar han svaja med sin plan med fortsatt uteblivna resultat säljer han bort alla kort i kortleken ett efter ett. Då är han snart ute ur leken...
Ungefär så...
Det flyttades om lite i formationerna mot slutet av matchen senast. Hur kommer laget att se ut nu?
- Det kommer att se ut på samma sätt som vi startade senast. De ändringar vi gjorde i slutet mot Modo gjorde vi för att försöka få in ny energi till laget. Det är ett sätt för oss i ledningen att försöka väcka spelarna att sätta dem i ny omgivning. Ibland går det och ibland inte. I tredje perioden mot Modo vinner vi skotten med 11-4 och kommer in i matchen. Nu startar vi ändå på samma sätt mot Frölunda som vi gjorde mot Modo eftersom vi känner att vi inte vill gå in och stöka till alldeles för mycket.
Om dom gör en förändring under match så måste man väl tro
att den är bra.Eller.. Skulle det inte vara klokt att starta med
samma formationer nästa match för att verkligen visa för alla
att man inte accepterar samma spel nått mer.
65selander:
Kanske smart att göra steget mindre...?
Fast de skulle ju kunna få harva i 4:e formationen för att spela in sig
21olsson:
Kul, men har vi inte om och om igen sett att juniorspel är en sak och att bidra i ES nåt helt annat...
Kahna satte målrekord i J20 SuperElit sitt sista år där, tror han gjorde 54 baljor. Det tog två-tre säsonger innan han var säker på en plats i Frölunda och producerade.
1. Utbilda juniorer bland juniorer är osmart?
X. Juniorhocket är inte seniorhockey?
2. Valfritt...
Peja:
Lugn, han är snart nedmald i den talangförstörande köttkvarnen...
Dixon alternativ till Nordqvist
sylf: Blir torsk och spelet ännu sämre än någonsin. Jag har inga vibbar på att det skall bli något bättre i morgon kväll, det känns tröstlöst helt enkelt.
Förut så längtade man till matchdagarna men just nu önskade man att skiten var över.
Jonsson inför match!!
"Ja, och vi är enormt revanschsugna inför den matchen. Det är bra att det kommer en match så nära inpå Modomatchen så att vi får chansen att revanschera oss direkt."
Skall komma ihåg de orden vid 21 tiden i morrn!
"Vi har analyserat att spelet med puck är viktigt."
Nä dra åt helvete!!!! Har Wille, Walle och Viktor kommit på det nu.....Jag är chockad!
70 Rodrigues: Nu kan man iofs skicka signaler på många olika sätt. Det kanske är rätt väg att gå genom att behålla samma lag som senast och ge samtliga spelare en chans att skapa upprättelse.
Nej i min bok så är det PP som är spöket. DÄR finns det massor att göra. Cz måste börja toppa upp där och inte bara rulla på som om han hade 4 producerande kedjor.
Risken är dock att man kämpar och fixar en hedersam förlust ikväll för att återigen göra en plattmatch på lördag. En match som ses av > 5000