Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Nu är det slutspel!!!
Nu gäller det att fortsätta trumma! Hårt jobb, inte slappna av en tum!
19 sekunder! Det kan man kalla drömstart!
Järnkrok!!
Tunnisar....
19 sekunder räckte för Ironhook... :-))))
Knip ihop limpsaxen så slipper vi känna lukten av dina sura mjölktänder.
Första matchen är hyperviktig, helst när man inte har den avgörande.
Då är det helt klart en kniven på strupenmatch på Torsdag,inte ens en Sylf i sitt livs form kan nog säga att det är kört för hela serien vid en torsk ikväll....eller jo förresten,det kan han nog=)
Så om vi vinner så kommer vi att slå ut Färjestad men om vi torskar så är det kört?
Eller hur menar du annars att kvällens match skulle avgöra vårt öde?
Eero-Järnkrok-Silfverberg
Lauritzen-Hansen-Kahnberg
Rensfeldt-Larsson-Rödin
Wännström-Sundström-Granström
Eero-Järnkrok-Silfverberg
Lauritzen-Hansen-Granis
Rensfeldt-Larsson-Rödin
Wännström-Sundström-Kahnberg
Bissett19: Synd, jag som så gärna vill se Kahnberg-Hansen-Sundström spela ihop.
Vi får hoppas att Wännström checkar hårt och sätter press på FBK's backar när Sundström kanske måste tänka lite mer defensivt som center.
Redigerad kommentar
Eero-Järnkrok-Silfverberg
Lauritzen-Hansen-Larsson
Rensfeldt-Granis-Rödin
Wännström-Sundström-Kahnberg
Synd om inte nordquist spelar. hur gör dom då med kedjorna? Granström center och Wännström kanten istl?
Referees: Rönnmark, Ulf
Johansson, Morgan
Kom igen Brynäs! Visa oss fans nu att ni kan gå hela vägen!
Men det gäller ju givetvis att lägga handling bakom orden...
Brynäs inför ikväll.
Silfverberg tycker Brynäs ska försöka få Dicken ur balans.
Helt riktigt,precis som Sunken gjorde när Brynäs senast vann därnere.
Brynäs TV
Jaha, idag smäller det då! Första kvartsfinalen och den är viktig som tusan. Skulle vi knäppa dem på hemmaplan i första matchen så har vi en bra chans till 2-0 i matcher i och med att nästa match är på hemmaplan. Det skulle även vara en psykologisk vinst då vi visar FBK direkt att vi kan vinna i Karlstad. Brynäs självförtroende går upp medans FBK's dalar lite.
Vinner de mot oss ikväll så får de direkt det lilla psykologiska övertaget i matchserien som de så gärna vill ha.
Första matchen kan bli avgörande på många sätt!