Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011
Clarence: " Fast man tycker ju att laget rimligen borde kunna vinna en hemmamatch nån gång i ett slutspel. Det var väl fyra år sen sist, mot HV?"
Vet hur det känns när man börjar närma sig pensionsåldern.
Tiden bara flyger iväg.
Men än har jag minnet i behåll och ger dig nedanstående fakta från fjolårets slutspel.....
Djurgården-Brynäs 1-2 e förl (1-0, 0-1, 0-0, 0-1)
Första perioden: 1-0 (18.42) Marcus Nilsson (Andreas Holmqvist).
Andra perioden: 1-1 (10.02) Jonas Norduist (Magnus Kahnberg, Sebastian Lauritzen) spel fem mot tre.
Fjärde perioden: 1-2 (6.47) Jonathan Granström (Jonas Nordquist, Sebastian Lauritzen) spel fem mot fyra.
Skott: 33-27 (11-6, 10-6, 9-12, 3-3).
Utv, Djurgården: 6x2. Brynäs: 6x2.
Domare: Marcus Vinnerborg, Ljungby, och Pehr Claesson, Alvesta.
Publik: 8 094.
1-1 i matcher."
Ja äckliga FBK.
Nån som förresten sett det Inavlen gör vid sina hemmamatcher när Brynäs ska åka in på isen,efter FBK:s entré?
En FBK:are punktar en Brynäsare från att dom åker in på isen,sen åker han brevid ända upp till blålinjen och småsnackar,rena psykningar.Junland i första matchen och Berglund i andra matchen.
Tror FBK kommer spela otroligt disciplinerat ikväll,och inte dra på sej onödiga tvåor,dom är nog livrädda för Brynäs PP.7 av 9 i PP i denna serie..
Brynäs chans är att hålla hög fart hela matchen,sen måste Greiss göra en kanonmatch och inte bjuda på nån obligatorisk groda.
HAHA! Killen med kollen märker jag
Ja, jag kommer vara den som jublar högst om vi lyckas snuva FBK på det här (jäkligt tajt om den mindre åtråvärda titeln "mest avskydda elitlag" mellan FBK och MODO i mina ögon)...men som sagt...FBK är och kommer alltid var just FBK för oss...:(
Gurra88: Haha, nej då! han är lite svullen eftersom han fick en puck i ansiktet för ett tag sedan.
Hör du inte att han pratar lite lustigt också?
Han kan inte säga R riktigt, han säger "bja" iställer för "bra" :P
Redigerad kommentar
Tröstäter?
Sen tror faktiskt jag på stryk...vi måste överprestera nå grymt om vi ska rubba FBK när vi har dom spelare vi har skadade..
Trodde jag inte behövde lägga till en smiley i det där meddelandet...men då förtyligar jag att inte sa det med allvarlig ton;)
IDIOTER...varför ska ni helt plötsligt börja jinxa??? Klrart som faaan det blir STRYK!!!
Det blir 5-2 till Brynäs ikväll!
Lasse säger det, då är det så ;)
Brynäs TV
Det kan ju vara sista hemmamatchen den här säsongen ;)
Redigerad kommentar
!!! haha
mmm...försöker boka själv...pissigt att biljettsystemet ska haverera ÅR efter ÅR vad det gäller brynäs...på ett sätt tur för då har man ju fortfarande nåt att klaga på nu när laget helt plötsligt börjat fungera:)
Redigerad kommentar
Måste ändå säga att jag har större respekt för en kille som Kåberg än veklingar och fegisar som miniDick Axelsson,Svanhoppet Johansson och Scizofren-Holtet ( eh,först överfaller jag nån, sen kan jag inte sova )
Jag spinner vidare på länkpartyt=)
Ingen Basse ikväll heller:
– Det gick så där, jag är tätt hårt tejpad och jag tog några varv på isen för att känna på med specialskydden. Jag kan absolut inte spela ikväll i alla fall, men kanske längre fram, säger Sebastian Lauritzen.
Sen känns det som Sportbladet har gissat fram en laguppställning
Fröberg i förstafemman,Eero center,Granis dubblerar och Sundström saknas.
Jag undrar vad fan Holtet funderar på?!?
Det är väl bara att ringa och be om ursäkt.. Då kanske han sover bättre sen också.
Redigerad kommentar
Dale Clark-Mattias Ekholm
Lars Jonsson-Niclas Andersén
Simon Bertilsson-Jörgen Sundqvist
Extra back: Jonathan Carlsson
Jacob Silfverberg- -Eero Somervuori-Linus Fröberg
Johan Larsson-Mads Hansen-Joachim Rhodin
Ludvig Rensfeldt-Jonathan Granström-Anton Rödin
Magnus Kahnberg-Jonathan Granström- Sebastian Wännström
Skadade: Calle Järnkrok (axel), Sebastian Lauritzen (knä), Jonas Nordquist (ljumske) Andreas Dackell (bruten handled) och Niklas Svedberg (knä).
Jag tror att Sundström går mellan Rensfeldt och Rödin.
Tagen från AB.
Redigerad kommentar
Hence: Kollar man på Ticnet så ser det välsålt ut inför ikväll. Jag brukar vara bra på att tippa utifrån arenaplanen där.
Sist tippade jag på uppåt 7000, det blev 6700. Ikväll kommer det att vara mer än senast. Jag tror på en siffra strax över 7000 ikväll.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Vi (Granis) retade ju upp FBK bra mycket senaste och jag hoppas verkligen att han fortsätter på samma bana. Samuelsson är väl rädd att hans lag ska gå i våran "fälla". Dvs ta dumma utvisningar osv. Kåberg är ju en spelare som kan tappa huvudet ibland.
Somervouri-Larsson-Silfverberg
Kahnberg-Granström-Rödin
Carlsson/Sundström-Hansen-Rensfeldt
Wännström-Rohdin som fjärde ytterpar alt. Wännström-Sundström-Rohdin
Jag tror inte NC vågar kasta in Fröberg.. sen tror jag inte att han räcker!
NC kör stenhårt på första och andra.. sen till tredje kör han Alex-Matte-Ludde/Wänna/Jocke i tredje perren.
Däremot vill jag att han särar på Ekholm-Clarke och sätter in vår hittils sämsta back Sunkan med 14. Dale med Bertil. Lasse och Andersén
4-2 imorn!!!!!!!!!!
Somervouri-Sundström-Silfverberg
Kahnberg-Granström-Rödin
Wännström-Larsson-Rensfeldt
Fröberg-Hansen-Rodhin
Fan vad coolt om vi vinner imorgon trots det kraftiga manfallet. Det känns nästan som att vi har ett litet grepp, eller ett litet övertag i matchserien om vi vinner imorgon.
Självförtroendet och styrkan i laget kommer att skjuta i toppen om vi tar FBK imorrn, trots alla skador. Samtidigt kommer FBK att börja fundera, "shit nu är det oavgjort i matchserien och de vann på vår hemmaplan senast".
Det kommer bli darrigt i deras lag.
Vinner vi imorrn har vi ju även ordnat en till hemmamatch, vilket betyder en hel del.
Redigerad kommentar
Ekholm-Clarke
Somervouri-Larsson-Silfverberg
Jonsson-Andersén
Kahnberg-Granström-Rödin
Bertilsson-Sundqvist
Lauritzen-Nordquist-Rensfeldt
Sundström-Hansen-Wännström
Avb:Carlsson-Rohdin
Tips imorgon: 4-2 , kahna X 2 , Jonsson , Larsson (tom bur)
Men det var ju en bortamatch Huge,måste vara svårt med läsförståelsen när man börjar närma sig pensionsåldern.=)