Laget 10/11
Peja:
Det svåraste är att utveckla offensiven. Att lägga sarg ut är enkelt. Och i och för sig en konstart om man gör det som Kupan...
Bertilsson verkar vara en skadebenägen och/eller för tidigt inspelad tvåvägsback om man ser till säsongens händelseutveckling.
J18--Allsvenskan--ES... för de duktiga juniorerna.
J18--ES för überjuniorerna (Honken, Aspen, Bäckis, Markan och kanske Ironsmurf).
GävleLasse:
Jag är skeptisk, Lars...
Men i hans fall är det som att välja mellan pest och kolera...
Peja:
Rätt stor skillnad på spelstil (Löf-Berglind-Bertilsson) och hade inte de etablerade backarna varit så jävla skadebenägna hade inte Löf (eller Bertilsson) fått speltid...
Störst potential?
Berglind.
Offensiva backar växer inte på träd.
Redigerad kommentar
Har han fått en vettig lön så ok, men har dom blåst iväg halva spelarbudgeten så blir man lite rädd..
Sen har också laget fullt förtroende för fantomen Markström. Finns ingen ersättare i den klassen att uppbärga så för att kompensera detta måste försvaret bli starkare.
Saknar fortfarande en defensiv rese i försvaret som kan hålla rent i BP, speciellt när det fysiska spelet tilltar i ett slutspel. Se bara när vi möter Luleå t.ex. det smäller hela tiden och då kommer vårt spel av sig.
Berglind har talang utan tvekan men elitseriemässig nästa säsong? Ytterst tveksamt.
Sen är det frågan om timing också. Om Brynäs skall aspirera på en finalplats nästa år när ett antal spelare bör nå sin peak (Eero, Kahna, Jonsson, Nordan m.fl) och ett antal andra inte halkat utför för mycket (Hansen, Dacke etc) så måste det finnas fler kvalificerade backar än Hietanen och Jonsson.
Statiskt tänkande Berg!
Har du funderat över utvecklingspotentialen som finns i Brynäs IF??
Förstärka backsidan i ES bästa försvar????
Inför den här säsongen plockade man in "Eero, till en början Zero, men nu möjligtvist Hero" och Magnus Kahnberg, för att flytta fram positionerna. Inför kommande säsong behövs det göras något liknande på backsidan. Försvinner dessutom Markström, ja då blir det svårt att gå "plus", så att säga.
Han kommer att stanna kvar i Brynäs.
Det finns inget annat altenativ på bordet för han
Visst e det väl så att backsidan i första hand behöver förstärkas, utgår vi från att Markan försvinner och det är risk för att Sunken försöker tjäna lite pengar så måste första prio jämte ny målvakt va att skaffa en tung,elak back.Eller kan vi hoppas att Andersèn tar ett kliv fram när axelskadan är läkt, Sundström, omskolad till tung back?
Bra med tidiga kontrakt på viktiga spelare, visar för de andra att BIF blir att räkna med nästa säsong.
Hoppas 2-3 junisar tar ett rejält steg oxo, kan bli riktigt kul.
Men ett frågetecken, vem skall ta Oves roll i framför allt PP om inte han vill eller får nytt kontrakt? Det gick ju inte speciellt bra i PP förra matchen. Var saknaden efter Molins pucktransporter över offensiva blå så stor?
Jag är rädd att Eero blir lite ensam i den PProllen.
__Petr Caslava__ (Timrå)
__Daniel Corso__ (Timrå)
Eric Beaudoin (Rögle)
Dominik Granak (Rögle)
Daniel Josefsson (SSK)
Jonas Almtorp (SSK)
Patrick Yetman (SSK)
Sedan har vi ju Oliver E-L i Leksand och Mattias Ekholm i Mora som är duktiga backar.
Skulle någon/några av dess skriva på skulle jag bli glad "
*Fniss*
Anders Berg: "Högst oväntat att Lasse Jonsson stannar"
Varför skulle det ha varit oväntat?
Revanschlusta efter att ha fått en hel säsong spolierad pga skada.
Intressant lag på gång.
Trivs bra i Brynäs där omgivningen med gamla "polare" säkert är en mkt viktig pusselbit.
Sist men inte minst: CZ.
Är bergsäker på att han är otroligt populär bland våra spelare och att han har en stor del i förlängningarna som nu kommer att ramla in.
Skulle snarare vilja påstå att det var ett rätt så väntat beslut av Jonsson.
Redigerad kommentar
Dessutom tar han för sig rejält de gånger han fått chansen i A-laget.
Men återväxten ser bra mycket bättre ut på forwardssidan än backsidan, i varje fall gällande antalet aktuella spelare, vilket iofs inte är helt ovanligt.
Redigerad kommentar
eller var dom bara muntligt överens ?
gött att jonsson skrev på iallafall :D
Återigen visar mormor var skåpet skall stå!
Knyt upp masarna innan dom ens hinner säga knäckebröd!
ES bästa sportchef slår till igen!!!
Går ju att låna spelare för dom matcherna så det ser jag inga problem med?
Tycker att man ska lägga mycket med stålar på Dixon och sedan på O-E-L och för att avsluta allt med KRISTIAN KUSSELA.Sedan tror jag Lindbäck kommer till Gävle nästa säsong ifall han inte drar till NHL.
Petr Caslava (Timrå)
Daniel Corso (Timrå)
Eric Beaudoin (Rögle)
Dominik Granak (Rögle)
Daniel Josefsson (SSK)
Jonas Almtorp (SSK)
Patrick Yetman (SSK)
Sedan har vi ju Oliver E-L i Leksand och Mattias Ekholm i Mora som är duktiga backar.
Skulle någon/några av dess skriva på skulle jag bli glad
Redigerad kommentar
Förlänger inte Dixon ser jag gärna Corso som ersättare. Men hellre Dix av de två.
Men jag återkopplar gärna till det jag skrev tidigare; Laget behöver förstärkas inför nästa säsong, det går inte att räkna med att alla ska utvecklas positivt. En del går ju ibland till och med bakåt i utvecklingen. Sen handlar det en del om förtroende hos coachen; tänk Hermansson vs. Lauritzen.
Inköpslista inför nästa säsong: En sjukt bra målvakt (om nu inte Markström stannar.) Två landslagsmässiga backar samt två forwardsdito. Sen har vi nog det där guldet inom 2-4 år som ordföranden snackat om!