Laget 10/11
99 % av hans inlägg består som gott som alltid av kritik....
Jag har svårt att tro att han sett Blomquist på texttvn eller swehockey.se
Brynäs behöver inte fler centrar om Dixon stannar. Och om Dixon lämnar förväntar jag mig att han ersätts av en betydligt bättre och framförallt färdigare spelare än Blomqvist.
Anders Berg: Så du menar allvarligt att man kommer närmare ett lag som kan ta guld med Yetman och Blomqvist?
Det känns mer som att du bara gnäler bara för att Brynäs inte är intresserade.
Sundlöv förklarar väldigt bra om varför Blomqvist inte tar en plats i Brynäs.
Vad kan Jacob Blomqvist tillföra Brynäs IF?
Det finns många spelare i AS som producerar bra.
Håller alla dessa ES-kvalitet?
Eller är det så att du retar dig på att han spelat i BIF och nu är på väg till TIK?
Jag säger så här; Vi lägger krutet på Lauritzen som garanterat funkar i ES istället för att chansa med Blomqvist.
Problemet med dig Berg är att du vill behålla och äta kakan samtidigt.
Nolander, Kokko, Grönholm, Dixon, Molin, Dackell, Lauritzen har ej förlängt.
(Markström räknar jag bort)
Kan du ge mig ett seriöst förslag på hur Sundlöv skall jobba?
Som du ser är det inte mycket spelrum kvar för vår sportchef. En del av ovanstående kommer garanterat få förlängt, till detta skall några J20-spelare slussas in.
För inte vill du väl att Rödin & Järnkrok skall lånas ut till Mora och ersättas av 2 slovakiska snabbskrinnare med fin härstamning?
Men alla får önska vilka spelare de vill - guldet ska vi ju ändå inte ta förrän om "2-4 år".
Läck
Ericson
Jonsson
Andersén
Hietanen
Sundqvist(stannar)
Kokko(behåll)
Bertilsson
Sundström(skola om)
Löf(låna ut)
Kudroc(NY)
Dixon
Nordquist
Hansen
Järnkrok
Dackell(behåll)
Somervouri
Kahnberg
Molin(behåll)
Yetman(NY)
Granström
Silfverberg
Blomqvist(NY,Bofors)
Rödin(låna ut)
Sandin(sälj)
Vart tog Sebbe L vägen? vore tjänstefel att byta ut honom mot t ex Jakob Blomqvist!!??
Att målvakterna fruktar honom har ju inget med vare sig hans (icke-existerande) målsinne eller att han skulle vara dålig på att åka skridskor, han är ju faktiskt en jävel på rören.
Det som är skrämmande för målvakterna är ju bara att han aldrig fått lära sig att bromsa.
Nja, Oldsberg vet jag inte........ Sanningen är ju den att sedan laget spelade en dödgrävarhockey utan dess like under hösten, har man ju genomgått en förvandling. På slutet har dom ju spelat ungefär som man kan begära av dom, ibland bättre och ibland sämre. Kort å gott finns inte särskilt mycket att klaga på!! Bajskorvarna har förvandlats till mässingsklumpar, nu väntar vi till slutspelet och ser om det går att förädla ännu mer, eller om det bara var en synvilla.
Ja fy fan, du borde ringa NC och skvallra! Bertilsson borde få nån typ av diciplinärt straff tycker jag för rökning ska fan inte accepteras bland Brynäs lirare!!!
Helt rätt tänkt!
Jag tycker gott att vi kan peta några av småglina och signa bröderna Spets;
Då blir det åka av!
Och när Sundlöv är i farten går det säkert att ersätta Löf/Bertilsson med ett par Slovakiska Neanderthalare....
Allvarligt talat lär det inte bli några större förändringar inför nästa säsong, vi skall lyfta upp duktiga juniorer och låta de som redan finns i truppen växa än mer.
"Vad har hänt Sylf, du har ju blivit rena Ingvar Oldsberg när det kommer till mysighet, vad är bajskorvarna??"
:-))
Min hypotes är att broder sylf håller sig till slutspelet....
Då blir det ett j-a skitsnack!
WOW trampade på öm rödintå? Ska inte ta upp din andra mani, f.d. Forsberg. Men hur ska vi göra då? Om nu Charpentier är på väg in, då måste han ju få spela. Eller vill du se honom på bänken? Fattar inte hur du tänker. Bänka ett dyrt nyförvärv.
Han har nog inget att tillföra i Brynäs.
www.eliteprospects.com/player.php?player=13161
Högst rankad av svenskarna inför sommarens draft. Spelar med U 18-landslaget i Ryssland just nu. De två matcher laget har vunnit har Rensfeldt svarat för game winning goal. Tillräckligt bra för att få speltid nästa säsong. På vems bekostnad?
extraliga.stats.pointstreak.com/en/playerpage.html?playerid=3682428&seasonid=5184
Marco Charpentier
www.eliteprospects.com/player.php?player=13375
vad tycker ni?
Tycker inte det ska förlängas med Kokko och OPG.
Vad har hänt Sylf, du har ju blivit rena Ingvar Oldsberg när det kommer till mysighet, vad är bajskorvarna??
Blomqvist kritar på för Timrå. Sandin har ju kontrakt och blir nog svårsåld.
Om laget skulle se ut så här skulle jag bli glad.:
Läck
Ericson
Jonsson
Andersén
Hietanen
Sundqvist(stannar)
Kokko(behåll)
Bertilsson
Sundström(skola om)
Löf(låna ut)
Kudroc(NY)
Dixon
Nordquist
Hansen
Järnkrok
Dackell(behåll)
Somervouri
Kahnberg
Molin(behåll)
Yetman(NY)
Granström
Silfverberg
Blomqvist(NY,Bofors)
Rödin(låna ut)
Sandin(sälj)
Som sagt: lite för överkonstruktiv emellanåt, center som han är, och det är då han fått problem.
Ska bli intressant att se hur man löser backfrågan. 5 backar står just nu under kontrakt. Räknar inte med Sunken vilket innebär att Kokko, Grönholm och Nolander står på tur för utvärdering.
Svårt val. Sunken vill man ju gärna ersätta med en likvärdig och då måste vi nog ut och leta eftersom ingen av Kokko/OPG/Nolander axlar hans mantel.
En frisk Kokko är en stor tillgång och avlastar Jonsson i offensiven.
Grönholm spelar fysiskt och rejält, ngt vi också vill ha.
Nolander är en stabil och pålitlig back som sällan gör en dålig match.
Kan tänkas att samtliga 3 får kontrakt, vilket ändå inte känns helt fel.
Både Jonsson och Kokko får ju isf räknas som nyförvärv, där Kokko isf får ses som ersättare till Sunken.
Även om vi lyckas hitta en riktigt bra defensiv klippa som ersättare till Sunken så tror jag inte vi har pengarna.
Dom ska även räcka till förlängning av framförallt Dixon, där Sundlöv måste öppna plånboken om det krävs.
Men jag återkopplar gärna till det jag skrev tidigare; Laget behöver förstärkas inför nästa säsong, det går inte att räkna med att alla ska utvecklas positivt. En del går ju ibland till och med bakåt i utvecklingen. Sen handlar det en del om förtroende hos coachen; tänk Hermansson vs. Lauritzen.
Inköpslista inför nästa säsong: En sjukt bra målvakt (om nu inte Markström stannar.) Två landslagsmässiga backar samt två forwardsdito. Sen har vi nog det där guldet inom 2-4 år som ordföranden snackat om!
Peja:
Det svåraste är att utveckla offensiven. Att lägga sarg ut är enkelt. Och i och för sig en konstart om man gör det som Kupan...
Bertilsson verkar vara en skadebenägen och/eller för tidigt inspelad tvåvägsback om man ser till säsongens händelseutveckling.
J18--Allsvenskan--ES... för de duktiga juniorerna.
J18--ES för überjuniorerna (Honken, Aspen, Bäckis, Markan och kanske Ironsmurf).
GävleLasse:
Jag är skeptisk, Lars...
Men i hans fall är det som att välja mellan pest och kolera...
Peja:
Rätt stor skillnad på spelstil (Löf-Berglind-Bertilsson) och hade inte de etablerade backarna varit så jävla skadebenägna hade inte Löf (eller Bertilsson) fått speltid...
Störst potential?
Berglind.
Offensiva backar växer inte på träd.
Redigerad kommentar
Har han fått en vettig lön så ok, men har dom blåst iväg halva spelarbudgeten så blir man lite rädd..
Sen har också laget fullt förtroende för fantomen Markström. Finns ingen ersättare i den klassen att uppbärga så för att kompensera detta måste försvaret bli starkare.
Saknar fortfarande en defensiv rese i försvaret som kan hålla rent i BP, speciellt när det fysiska spelet tilltar i ett slutspel. Se bara när vi möter Luleå t.ex. det smäller hela tiden och då kommer vårt spel av sig.
Berglind har talang utan tvekan men elitseriemässig nästa säsong? Ytterst tveksamt.
Sen är det frågan om timing också. Om Brynäs skall aspirera på en finalplats nästa år när ett antal spelare bör nå sin peak (Eero, Kahna, Jonsson, Nordan m.fl) och ett antal andra inte halkat utför för mycket (Hansen, Dacke etc) så måste det finnas fler kvalificerade backar än Hietanen och Jonsson.
Underligt nog verkar vi leva i överflöd gällande duktiga forwards helt plötsligt.
Vilken makalös förvandling på bara ett par år.