Laget säsongen 2015/2016
Det vore tjänstefel av Bengtzén att bara släppa honom. Men vill Oscar själv lämna gör det saken svårare. Kan vi kräma ut så hög övergångssumma som möjligt kanske det är värt det?
Brynäsgubbe: Förhoppningsvis kan vi få behålla Rödin, hoppas bara att han kan ta ett tydligare ansvar över hela banan i framtiden, och mogna lite för i nuläget låter han sina "känslor" stiga honom åt huvudet lite väl lätt. Han är ganska lätt att få ur balans tyvärr.
Med det sagt har han exceptionella spetsegenskaper på denna nivå.
Skrubben: Hoppas det inte är ett trick från agenten att driva upp löneerbjudandet från Luleå ännu högre. Kan mycket väl vara så att han blivit tillsagd att säga lite bra saker om Brynäs för att höja lönen på annat håll.
Men spännande rykte oavsett.
Edit..SHL-Klausul redan till kommande säsong kanske? Är det möjligt?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Ajaj, då får vi inte en spänn för honom då om han försvinner. Det här med 1+1 kontrakt (eller 2+1 typ) kontrakt har jag aldrig fattat vitsen med.
70 Rodrigues: Han kommer dra likaså Rödin och Brodin, den känslan har jag iaf tyvärr!
Vilka vill se kvar & vilka ska väck & vilka ska värvas?
MÅLVAKTER
25 Jonas Johansson
29 Bernhard Starkbaum
30 Johan Holmqvist
BACKAR
3 Christian Djoos
5 Lukas Kilström
9 Niclas Andersén
10 Mattias Nörstebö
14 David Westlund
15 Simon Bertilsson
16 Oscar Eklund
22 Jörgen Sundqvist
54 Tomas Slovak
FORWARDS
7 Ponthus Westerholm
11 Jesper Ollas
13 Sondre Olden
17 Pathrik Westerholm
18 Anton Rödin
20 Adam Brodecki
21 Tim Wallace
23 Bill Sweatt
27 Alexander Lindgren
31 Daniel Mannberg
34 Daniel Brodin
39 Jonas Nordquist
41 Greg Scott
44 Jacob Blomqvist
59 Sebastian Enterfeldt
96 Oskar Lindblom
----------------------------------/
Jag tror:
Rödin - Alpliga
Scott KHL
Djoos - WFHLFE ligan ( farmar farmar liga till AHL)
Vill inte se i laget längre:
Nordan
Sunken
Westlund
Kilas
Eklund
Djoos