Laget säsongen 2015/2016
Dock håller jag Scott, Rödin, Ollas, Andersén, Slovak som högre i rangordningen vad beträffar kategorin viktiga för laget. Sweatt är grym och man bör försöka behålla honom. Men inte till vilket pris som helst...
Vad jag vet har väl BZ ganska tydligt påpekat att HAN (inte alla) skulle ha byggt laget lite annorlunda om han fått bestämma från start.
Sen blir hans kritik isf lite ologisk när han igår efter förlusten säger att vi haft materialet men inte riktigt fått ut kapaciteten under TJ, nåt som Bulan däremot har lyckats bra med.
Isf är det väl mer TJ som ska kritiseras och inte Sundlöv i första hand.
KulaShaker:
"Bill Sweatt, han stod utanför och visade upp ett sargat finger och förklarade att han brutit det.
När det blev snack om hans framtid berättade han inte ett dugg.
– Jag vet inte hur det blir. Det är inget jag vill prata om nu."
– Jo, det har jag sagt. Och jag tror inte någon hade byggt laget så.
Vilken känga till Sundlöv!
Har ända sen Sweatts påstådda skada haft misstankar om att det gällt nåt annat än en skada.
Tyckte att Hellströms uttalande lät lite egendomligt och fick en känsla av att en hund ligger åtminstone halvt begraven nånstans.
Inte helt uteslutet att det kommit fram att Sweatt redan gjort klart med SAIK och att han därför varit bänkad och en skada varit svepskälet.
Bara en tanke som rent spontant ploppade upp direkt när jag läste om skadan, säkert inte bara jag som tänkt i samma banor.
Eller?
Redigerad kommentar
Det säga att Bz har flera namn klara. Det är nog kanske allsvenska namn.
Vad ligger lönen på för en bra allsvensk spelare?
Kommer det att satsas på billiga allsvenska och krutas på för att behålla toppnamnen?
Blir det som Saik gör ungefär?
Ang Wallace: Utan att kunna nått om spelet ingående, så är min känsla att han är bra. Om det ska brytas,så måste man VETA att man har nått som är bättre.
Sen var det viktigt att Leksand vann igår. (För våran ekonomi) Trots det så sitter man nästan och hoppas att Malmö ska jäklas med dom. Kluven känsla:)
Ser fram mot en spännande silly .
Missade matchen igår. Lika bra det. Men tack Brynäs för en bra avslutning på säsongen.
Spännande tider framför oss nu! Bengtzén vet vad han gör.
Jag hoppas dock han stannar!
Om så är fallet så är det jävligt drygt. Fan, något måste göras för att stävja dessa ekonomiskt dopade lag. Vad man kan göra vet jag dock inte.
Han är ju en man med många strängar på sin luta..
Skrubben: Utöver ryktet som är det ingen nyhet att Brynäs har få spelare på utgående kontrakt och att det därför blir låg omsättning. Dock ska det tilläggas att det kan bli större omsättning om både Sweatt och Scott skulle lämna. Sen har man ju spelare på lån som Djoos och Wallace, som bengtzen inte tar med som utgående kontrakt. Totalt blir det egentligen nio spelare som saknar kontrakt tills nästa säsong.
Henrion är i övrigt en intressant spelare, absolut något man borde hålla koll på..
Redigerad kommentar
Skrubben:Svårt att riktigt få grepp om vad BZ egentligen vill ha sagt i intervjun.
"bedömer allting egentligen när vi kommer framåt här med våra egna. Brynäs trupp inför nästa år har inte så stora förhandlingsmöjligheter. Vi sitter på ganska mycket kontrakt, vi har bara sex utgående, så vi kommer ha ganska låg omsättning."
KulaShaker: Ja,det läste man ju mycket om. Tror Djoos lärde sig av Gunde,rörelse m.m. Och ett tag försökte ju Djoos knäppa Gunde-myror på mål rätt mycke har jag för mig.
Kanske en svår konstform att bemästra helt enkelt.
Skrubben: Sanningen är väl att man skulle behöva ge Djoos Slovaks skott så hade vi en ganska felfri PP-back. Djoos är som du säger mycket skickligare på blålinjen men saknar vapen.
Jag tror att Djoos trots allt är vårat bästa alternativ i dagens läge. Även om jag hade viljat se lite mer av Slovak i PP för att vara säker.
Det finns röster som säger att Slovak borde ta hans plats på blålinjen. Visst, jag köper att en del tycker så, men man måste också komma ihåg hans brister offensivt. Skottet är det inget fel på, men du kan glömma att han kommer vara en lika bra "spelfördelare" som Djoos. Spelar man med en "point" på blålinjen måste den spelaren ha ett ganska brett register. Med Slovak där skulle motståndarna veta om att den enda farligheten han besitter är skottet. Motståndarna skulle troligen vara ännu mer noggranna att täcka hans skott, vilket borde innebära att hans bristande kvalitet som play maker skulle leda till ett sämre PP totalt sett.
Detta är i alla fall min teori :) Det finns säkert många som inte håller med.
Davey_22:
bara att skriva fast honom då!
Jag tycker att det är en bättre värvning än när MoDo köpte in den 38-årige brunkaren Géatan Royer från division 7 i Kanada i alla fall.
mk:
trolljägarna... är det dit man ska ringa när det är en massa personangrepp, hot och dylikt på nätet? I så fall är det nog jag som ska ringa dit.
Att ni diggar att köpa in avdankade spelare och ledare som inte platsar i bottenlaget Fuleå, är det mitt fel? Det är fakta att ni gör det. Förstår inte varför det gör mig till ett troll?
Listan där har ju ett flertal spelare som känns som väldigt troliga värvningar för er.
Skrubben: Ja,antingen är han helt oinsatt eller så låter han sina mindre varma känslor för Bengtzén kompromissa hans expertroll.
Oproffsigt hur som helst.
Redigerad kommentar
Är dock väldigt nöjd med att den majoritet av spelare i laget som han faktiskt värvat och de juniorer som vi efterhand tvingats kasta in pga skador på bärande spelare, till sist slog ut er i playin.
Bara DET var värt allt slit och oflyt den här säsongen.
Tjipp!! :-)
PS
Härligt att du fortfarande är jättebitter efter playintorsken...
DS