Linköpings HC - Brynäs IF 29/1-15
70 Rodrigues: Så...då var det onsdag och man sitter och läser tabellen och lite forum. Fan så irriterande med 1 pinne av nio på de tre senaste matcherna. Vi kanske skulle haft åtmindstånde 2-3p till sett till matcherna. Men det är inte dessa tre matcher vi är förlorade för. Det är säsongen i stort. Det är i princip uddamålsförluster alla tre och visst har vi varit bra nära att ta poäng i samtliga.
Samtidigt sitter man och läser folk som skriver "vi behöver bara plocka tre poäng mer än lif i sista 14omg" "lif har bara mött lätt motstånd" -my ass!
Nu är behöver vi "bara" ta 5p mer än lif på sista 13omg och på torsdag kväll behöver vi kanske "bara" plocka 8p mer än lif på sista 12omg....det går undan... Jag har sagt det förr. År efter år så krävs runt 70p för säker mark och det blir lika i år. vi behöver alltså ta 21p på resterande 13 omg vilket i praktiken skulle vara 7 3poängare av 13 dvs mer än hälften, vilket vi troligtvis inte gör...hoppas jag har tok-fel!
LHC-BIF slutar 4-1 målskytt blir någon av våra jänkare som trots nederlag gör skäl för sin lön i nästintill varje match.
Det här löser sig!
Det ser ju faktiskt mycket bättre ut spelmässigt, med reservation för effektiviteten.
PP - Djoos måste bort där, tempot o kvaliteten i passningarna sjunker så otroligt på hans position, SLOVAK IN!
BP har ju också repat sig ngt (ex Lif), vi dödade alla 3 BP mot både Vxj o HV
Men, om inte Scott-line vinner matcher åt oss snart måste Sweatt lyftas ut för att lyfta en till kedja
Mannberg bra injektion igår!
Gillar mkt av det som Petter & Bulan säger, känns uppfriskande m nya toner i mina öron, säker på att spelarna känner likadant
Bulan; "vi ska gå ännu hårdare mot LHC"
Petter; "De vill ha en tydlig spelidé som de ska spela efter."
"Motståndarna kommer inte vara lika förbered för match som vi kommer vara."
Se fram emot att se matchen live imorgon...inga jävla spelare o åkningar som går in o ut i bildkanterna, perfekt möjlighet att överblicka spelet
bradberry: trean, fyran, femman,sexan, sjuan eller åttan i Allsvenskan kan Brynäs få möta i ett eventuellt kval.Just nu ser tabellen ut så här gällande dessa platser:
3: Karlskrona
4: Karlskoga
5: Rögle
6: Mora
7: Vita Hästen
8: Björklöven
Rår vi på dessa lag?
tjugo8: Håller med, skifta om i pp. Vill ha in tvillingarna där också, de hittar varandra enormt bra när de får ytor,
Vi behöver mer muskler i första och mer fart i andra. Förslag:
Rödin, Scott, Brodin
Sweatt, Nordan, Brodecki
Wallace, Blomqvist, Mannberg
Lindgren, PaW, PoW
(Lindblom)
Clarence: Håller med dig till 100%. Det är in i helvete tråkigt att se hur en av sveriges största klubbar genom tiderna inte klarar av att leverera en inte ens halvmedioker produkt. Vi tog SM-guld så sent som 2012 och har misshandlat klubben fruktansvärt sedan dess. Men det är var det är.
Sen är det obergripligt för mig hur lugna folk är inför en ev kvalserie. Underskattning kan vara den mest kända faktorn i historien till varför lag i olika sporter har åkt ur sina högsta ligor och gör man det, finns det många exempel på att det inte bara är att kliva upp igen, saik-16år, leksand, timrå, rögle, ssk, aik, västerås, dif, mora, m.fl
Skrämmande resonemang enl mig.
Carl Lejonkräk:
Om den där rankingen blir den slutliga.
Då kommer vi att få möta Rögle.
De har många spelare med SHL-/elitserierutin.
Och de kan vi definitivt förlora mot.
De är det lag jag helst ser att vi inte möter av de här 6 lagen.
Helst Björklöven eller Vita Hästen.
Mora och Karlskoga tror jag vi också får besvär med.
Karlskoga har väl en hel del gämla Färjestad-spelare.
Och Färjestad är ju ett lag vi alltid haft problem med.
Karlskrona vet jag för lite om.
Men de ser ju ut att vara bra, om man ser till tabellen.
Men jag vet inte om de spelar på ett sätt som vi har svårt att möta.
Dominik Granak fri. Kompetent och en lämplig kompis till landsmannen Brynäs redan har.
Såhär vill jag ha femmorna,
Andersén - Bertilsson: Andersén känns lite osäker och trubbig numera. Tror han skulle må bra ihop med Bertil.
Djoos - Slovak:Slovak känns stabil och ger Djoos lite mer utrymme i offensiven.
Eklund - Kilström:Jag har ingen koll på deras +/- men efter dessa herrar parats ihop så känns det som dom varit inne på få baklängesmål. Sen känner jag mig mer trygg när dom är på isen än tidigare gjort. Kilas gillar kanske "Luleå" hockey...?
Rödin - Scott - Wallace:Att splittra på Rödin och Scott vore tjänstefel. Av Wallace hade jag hoppats på bättre spel. Varför inte ge han en chans ihop med dessa produktiva lirare?
Sweatt - Blomqvist - Brodin:Blomman tycker jag verkligen passar som center. Det känns som att han kommer till sin rätt det defensiva spelet bättre och dessutom tekar han mkt bra. Brodin med Sweatt funkade utmärkt ihop i början av säsongen. Testa igen, så kanske Sweatt kan få det att lossna för Brodin i målskyttet.
Brodecki - Nordquist - Lööke:Här vet vi att det funkat tidigare. Var ju till en början av säsongen en av våra bättre kedjor.
Mannberg - Westerholm - Westerholm:Tvillingarna har verkligen ryckt upp sig!! Och Mampa gjorde en mycket lovande debut tycker jag.
Extra:Lindblom/Lindgren&Westlund:Den enkla anledningen till att dessa ej spelar är att jag tycker alla andra spelare har bättre form. Bäst lirar, det är iaf jag uppväxt med i diverse lagsporter. Lindblom har sett väldigt trög ut efter Jvm och Linkan tycker även jag bara trampar vatten. Westlund platsar ej.
Honken och Starky kör 2 var typ.
Carl Lejonkräk:Vi kan få möta 1an eller 2an också!
En av 1an och 2an går upp direkt, den som blir kvar kan bli vår motståndare.
Om vi nu hamnar i kval, jag är inte helt säker på det.
PP1:
Slovak på blå
Scott till vänster
Wallace i en såkallad Silver position samt i slottet
Rödin till höger
Sweatt framför kassen samt avlastning på höger kanten
PP2:
Eklund på blå
Westerholm till vänster
Brodecki i slott samt avlastning på vänster kanten
Pa.Westerholm till höger
Brodin framför kassen
Dessa konsultationer tror iaf jag stenhårt på!!
Lunkan: Nej!
Tror du har fel här! Ettan möter tvåan. Vinnaren går upp. Förloraren möter vinnaren av Allsvenskans slutspelsserie. Tvåan i den serien ställs mot tolvan från SHL och trean ställs mot elvan från SHL.
Stämmer detta är ju SHL-lagen förskonade från att behöva mötà lag ett och två från Allsvenskan...
bradberry:hmm du har nog rätt, jag trodde det fanns en fallskärm till, men laget som inte vinner bäst av 7 mellan vinnaren av slutspelsserien och förloraren 1-2 är alltså ute ur leken !?
Glasklart, tänk om man ändå kunde komplicera kvalet lite.
Redigerad kommentar
Enligt Bulan ställer dom upp såhär,
Holmqvist (Starkbaum)
Andersén Slovak
Bertilsson Djoos
Kilström Eklund
Westlund
Sweatt Scott Rödin
Brodin Nordquist Wallace
Brodecki Blomqvist Lindblom
Westerholm Westerholm Lindgren
Mannberg
Sen hoppas jag PP femmorna är omgjorda. Där jag vill få in Slovak och tvillingarna på nått sätt. Gärna ge Wallace mer istid också!
Jajjen:
Wake up! Du vet väl att TJ var en styrelsefråga? Misskreditera inte Bz!
Nån AB-skribent som skriver lite om Brynäs.
"Gävle som stad andas inte någon större framtidstro runt sitt sportsliga flaggskepp. Bara 3 851 åskådare kom för att se Thomas Berglunds hemmadebut som tränare och det säger en del om hur svalt intresset är. Något det för övrigt varit under stora delar av säsongen."
Gävle som stad växer men hockeyintresset växer verkligen inte, men om man ser över längre tid sticker den här säsongens publiksiffror ut väldigt negativt sedan arenan byggdes om. Därför är det väl egentligen svårt att säga om dippen är tillfällig eller inte.
Tips: 5-2