MATCHTRÅD KVART 5 DIF-BIF FREDAG 26/3 KL 19.00
Fråga 3. Överåriga får endast spela under J-20 grundserien, i slutspelet är det förbjudet med överåriga. (i alla fall när jag lirade för 6-7 år sen)
Klokt av CZ ändå att avvakta med bänkningen. Den gav oss chansen att vända matchen i slutet. En tidig bänkning hade förmodligen tagit musten ur dom som nu var heta, men det där är alltid en svår avvägning.
Granis, Molin och Hansen gör ett hästjobb när dom neutraliserar deras förstafemma och det är bara tillfälligheter att Djurgården vinner matchen.
Synd att Rödin är trött efter ett långt byte när han får friläget, trampet saknades och deras back hann ifatt honom och lyckades störa tillräckligt och avslutet rann mer eller mindre ut i sanden.
Undrar om inte även Dixon spelar småskadad utan att man vill säga nåt?
Transatlanter brukar inte gnälla i första taget och biter oftast ihop, hur jobbigt det än är.
CZ visar iaf att han är fullt kapabel att coacha. "För sent" kontrar förstås alla belackare, men det hade inte spelat nån roll om han plockat bort förstafemman från start. Då hade det ändå varit för sent, enligt experterna med facit i hand.
Ironiskt nog gör vi en bättre match än vid vinsten men torskar lik förbannat. Tungt förstås, men inget ovanligt matchscenario så det är bara att jobba ännu hårdare imorrn.
Sen tar vi dom hemma av bara farten hemma. Alltid svårast att slå in matchbollen när man har chansen, det kommer Djurgården att få erfara på Globen. Arenan är inget favorittillhåll för vare sig spelare eller fans i hemmalaget, ngt som iaf är till vår fördel.
Näe, det är nog bara DIE som gäller i morron. DIF tar ledningen med 1-0 och Brynäs faller ihop som ett korthus!
- Problemet är att det inte finns några alternativ. Basse borta... Alternativet är att förstöra J20-slutspelet och plocka in Wännström, Rohdin eller ngn annan. Jag vet inte om Dixon/Dackell är beredda att gå ner och spela J20. Eller om de ens får...med hänvisning till ålder.
Att spela på 3 femmor kommer knäcka laget.
Hur löser vi det här?
70 Rodrigues: Do or DIE är vad som gäller imorgon.
Jag tycker att Somervuori ska behöva lida för att Dackell och Dixon är helt ur form. Jag hade hoppats att Lauritzéns skada skulle tvinga Cz till förändringar.
Jag hade gärna sett att man stoppade in Somervuori på hans plats och fyllt på med Sandin tillsammans med Dackell och Dixon.
Annars gör man en väldigt bra match. Tyvärr är man för ineffektiv i avsluten och i DIF kliver en väldigt ovan målskyt fram och gör två mål. Det känns lite typiskt. Man lyckas neutralisera deras förstalina som varit den avgörande faktorn i tidigare matcher. När man gör det så kliver nån annan fram.
Jag hoppas verkligen att Cz vågar bänka Dackell och Dixon i morgon. Jag är hoppfull. Det blir en ny miljö för DIF i morgon. Jag hopas verkligen att "girigheten" och att man vill tjäna mer pengar på intäkter gör att man torskar i morgon. Det blir ny miljö även för hemma laget. Ljudmattan kommer inte bli densamma.
Retroaktiv betalning för den kastade klubban?
Retroaktiv betalning för Ragges fula tilltag?
Retroaktiv betalning för den missade puckouten?
Troligtvis inte
A-kedjan producerar inte- Fakta!
A-kedjan är en säkerhetsrisk när de är inne- Fakta!
Bärande (f.d.) stjärnor som bänkas skapar oro i gruppen- Fakta!
Således:
1. Låt Dixon/Dackell vara hemma på fredag.
2. Ny omgivning till Eero.
Fråga 1: Vilka ersätter mitt under j20-slutspelet?
Fråga 2: Vilka ska Eero i så fall spela med.
Fråga 3: Får man ha överåriga i J20?
Kanske:
Somervuori Järnkrok Rödin
Silfverberg Nordquist Kahnberg
Wännström Hansen Granström
Sandin Molin Rohdin
Czarnecki: - Nej, dom kommer så klart att spela. Och dom kommer att spela bra, det är min fulla övertygelse. Vi behöver ha alla i form.
På vilket sätt ska han fixa till 1:a linan, ryssfemmor eller Decodurabol kanske?