Matchtråd Linköpings HC-Brynäs IF 11/3 Cloetta Center.
2-2 lite väl billigt men han vet iaf hur man gör mål. 2 x tunnel
En annan var tvungen att gå på dass och missade båda Brynäs målena :-))
Fick iaf se dom före 2:a, snyggt pass utav Lauritz till Kahna.
OT/ Kämpa LHF
HELA 5 stod upp, ingen hara ut å gömde sig, gött å se ivf.
4.16 i speltid på Bertilsson i första perren...
Hansen-->Nöds*akt snart..
Den som behöver bänkas är Dixon. Han spelar redan nån annanstans.
Hansen satt å vilade på bänken. Hurså? Frågan är väl vad Sundqvist gjorde.
Minns SAIK i KS för några år sen. 2-11 i arslet lr vad va det?
Torsk å utskåpning 5-1 eller gnet å lite jävla annama 2-3!!
I en perfekt värld min vän.....endast i en perfekt värld :(
Mja, jag vet inte....tycker faktiskt DIF har MYCKET goda möjligheter att vinna..(om nu brynäs gör sitt jobb i kväll....och nu inser jag att det jag önskar inte kan hända...)
FBK spöra hv tror jag i kväll, dif vinner mot tik och om brynäs mot alla odds skulle vinna med så tror jag banne mig DIF går om i sista....men då är ju vi 6a såååå åt helvete iaf
Att DIF kommer att vinna serien känns som ett riktigt långskott,med tanke på att HV och LHC möts i sista matchen.
Men en andraplats finns ju inom räckhåll,Brynäs kan ju påverka den genom att slå LHC ikväll.Blir dom tvåa så tar dom BIF.
Redigerad kommentar
Ok, komma 6a och åka ut i kvarten, kontra hamna 7a och ha chans på att ta sig till semi tycker du är dumt alltså? (Förutsatt att DIF vinner serien naturligtvis)
Redigerad kommentar
Självklart ska man satsa på att vinna varje match och att komma så högt upp i tabellen som möjligt!
Horace76c:
Vi kan ju även torska ikväll och ändå sluta sexa,men då måste Frölunda torska uppe i Skellefteå vilket är fullt möjligt.
Jag tycker matchen ikväll är skitviktig,dels för att positionera oss bra i tabellen men dels för att det med största sannolikhet bli så att LHC väljer Brynäs.
Men en bra match från Brynäs sida kanske kan tvinga LHC att tveka "lite"..
Bra att Läck står av flera anledningar. Dels att vi får lite match-träning på gubben, sen kan det faktisk vara "bra" att förlora... Vinner vi i kväll BLIR vi ju 6a, och det kanske vi inte vill när säsongen är slut (om DIF vinner hele skiten dvs)
Bissett19: Japp, nu skall man börja åka på resor igen :-))
ps/ Obstler smuttar man inte på! :-)
Medans du setat på en alptopp och smuttat på ett par Obstler,så har vi andra legat i fosterställning knaprandes Cipramil och våndats framför matcherna.
Du kom hem till ett dukat bord;)
Viktigt nu att inga nya skador uppkommer men för den delen så får man inte ge upp sluttampen som förra året.